Jelikož zadní brzdu téměř nepoužívám z důvodu její malé účinnosti, rozhodl jsem se pro malou a dle dostupných článků prý velmi efektivní úpravu, která vede ke značnému zlepšení brzdného účinku. Na netu jsou dostupné návody např zde .
Vyndal jsem tedy kolo, brzdové lamely a po několikerém ověření jal jsem se pilovati úběžnou část brzdného obložení lamely na dle návodu - tedy zhruba 1/3 jsem ubral. Chce to opravdu dobrý pilník, protože jinak se nadřete jako já . Následně přišlo na řadu słožení celého kola zpět a vsazení do motocyklu. Ještě jsem dotáhl volný řetěz a vycentroval zadní kolo, což mi zabralo nejvíc času z celé práce. V manuálu se píše o použití latě na vykonání této činnosti - to jsem bohužel nepochopil a tak jsem si vytvořil svůj vehement z kusu tvrdého drátu, jež mi zajistí, že kolo je přesně ve středu kyvné vidlice.
Následovalo pouze dotažení všech povolených součástí a bylo hotovo.
Celkový dojem po vyzkoušení byl takový neutrální - i trochu zklamání. Brzdí to sice lépe - to ano, ale čekal jsem to lepší dle popsaných zkušeností jiných uživatelů. Určitě ale vydané námahy nelituji, dokonce mi jde zadní kolo i do smyku, při troše snažení. I když stále to je jako když šlápnete do másla a přednímu kotouči se to nevyrovná ani v nejmenším.
Vlastník | Icezz | |
---|---|---|
Vloženo | 18.1.2011 | |
Aktualizováno | 1.5.2013 | |
Zobrazeno | 6 948x |