PROFIL MOTORKY

Jawa 250 Travel (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník AlešT.
Vloženo 25.5.2008
Aktualizováno 28.8.2018
Zobrazeno 48 693x
HODNOCENÍ PROFILU OD 70 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9


Vloženo: 31.08.2011, Uskutečněno: 30.08.2011, Stav tachometru: 20000 km, Zhlédnuto: 14x


Jawu jsem neušetřil ani srpnových rekordních veder. Naopak, pořádně jsem ji skoro každý den prohnal. Sám jsem jel jen v tričku (mám spálený krk a předloktí) a stejně mi bylo horko, ať jsem jel rychle po státní nebo krokem po městě. Vzduch tentokrát nechladil, nýbrž ohříval:-/ Jawa tedy měla motor nikoliv vzduchem chlazený, ale vzduchem ohřívaný Lahůdka bylo projíždět rozpáleným městem kolem výfuků kamionů.

Možná proto začalo v motoru něco klepat. A ještě k tomu se zvýšil volnoběh, moroka sem tam škytla... Klepání asi jako volný ventil, vůle na pístním čepu apod...Takže víko dolů, měrky...
Vše perfekt, v normě, ani se to nehlo. Jeden výfukový ventil měl 0,12mm tj. o cca 0,05mm víc než ostatní. Doladěno.

V motoru však lehce něco ťukalo či klepalo dál... Při studeném motoru to foukalo. Takže přetěsnit výfuk u válce. Bezezměny... Vadné těsnění pod hlavou? Těžko... No jo, čína, to bude určitě pístníčep, nebo ojniční ložisko, nebo jsem to přidřel...

Napadlo mě vyndat svíčku BRISK, zda-li nepodfukuje, i když jsem si jist, že byla dobře utažená! Byla taková celá zašedlá, jako ofouknutá splodinama. Keramický izolátor se v kovovém těle svíčky uvolnil, lehce jím lze otáčet. Foukalo to středem a klepala svíčka! Takže svíčka Brisk zkalamala... Po 10.000km najetých je však doporučovaná jejich výměna, měla nárok.

Montáž nových svíček Brisk NAR14YC, namazání řatězu (jsem lajdák, už by rezatý) a motorka je opět jako nová, motor si krásně ševelí.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • 2018 aneb 10 let spolu

    Co říci o motocyklu Jawa 250 Travel po deseti letech? Je to stroj, který konstrukčně vychází ze 70. let. Konkrétně z Jawy 350, typ 634. Motor pochází ze stejné doby, ale s Jawou nemá nic společného. Je kopií z Hondy C

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 08.08.2018
    Uskutečněno: 07.08.2018
    Tachometr: 22000km
    Komentářů: 2x
  • Výměna tachometru MMB

    K rozhodnutí vyměnit tachometr při 22000 najatých km, mě přivedl můj známý, kterému jeho elektronický tachometr vypověděl službu. Měl najeto kolem 10.tis. km, tachometr ukazoval nesmysly, rafička lítala, jak chtěla, nak

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 29.07.2018
    Uskutečněno: 29.07.2018
    Tachometr: 22000km
    Komentářů: 4x
  • Jeseníky - Šerák

    Jen krátký záznam z výletu do Jeseníků. 1.7. 2018 Rodina jela Fábií 1.2 HTP, které jsem s přehledem stačil :) Na vrchol Šerák vede nejprve čtyřsedačková a poté dvousedačková lanovka. Levná není, ale nahoru se vyplatí

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 29.07.2018
    Uskutečněno: 29.07.2018
    Tachometr: 22000km


TOPlist