Jawu jsem neušetřil ani srpnových rekordních veder. Naopak, pořádně jsem ji skoro každý den prohnal. Sám jsem jel jen v tričku (mám spálený krk a předloktí) a stejně mi bylo horko, ať jsem jel rychle po státní nebo krokem po městě. Vzduch tentokrát nechladil, nýbrž ohříval:-/ Jawa tedy měla motor nikoliv vzduchem chlazený, ale vzduchem ohřívaný Lahůdka bylo projíždět rozpáleným městem kolem výfuků kamionů.
Možná proto začalo v motoru něco klepat. A ještě k tomu se zvýšil volnoběh, moroka sem tam škytla... Klepání asi jako volný ventil, vůle na pístním čepu apod...Takže víko dolů, měrky...
Vše perfekt, v normě, ani se to nehlo. Jeden výfukový ventil měl 0,12mm tj. o cca 0,05mm víc než ostatní. Doladěno.
V motoru však lehce něco ťukalo či klepalo dál... Při studeném motoru to foukalo. Takže přetěsnit výfuk u válce. Bezezměny... Vadné těsnění pod hlavou? Těžko... No jo, čína, to bude určitě pístníčep, nebo ojniční ložisko, nebo jsem to přidřel...
Napadlo mě vyndat svíčku BRISK, zda-li nepodfukuje, i když jsem si jist, že byla dobře utažená! Byla taková celá zašedlá, jako ofouknutá splodinama. Keramický izolátor se v kovovém těle svíčky uvolnil, lehce jím lze otáčet. Foukalo to středem a klepala svíčka! Takže svíčka Brisk zkalamala... Po 10.000km najetých je však doporučovaná jejich výměna, měla nárok.
Montáž nových svíček Brisk NAR14YC, namazání řatězu (jsem lajdák, už by rezatý) a motorka je opět jako nová, motor si krásně ševelí.
Vlastník | AlešT. | |
---|---|---|
Vloženo | 25.5.2008 | |
Aktualizováno | 28.8.2018 | |
Zobrazeno | 48 693x |