Konečně...po 4 měsících zavolali z moto servisu, že nádobka na olej je nachromovaná...
To je tak, jelikož chci pohodlně cestovat a nezabývat se u pumpy při tankování přemýšlením a počítáním kolik toho oleje tam mám dát a vůbec se tam celkově zdržovat, rozhodl jsem se pro montáž oilmastra - odděleného mazání. Koupil jsem celou sadu kromě nádržky, kterou v Popovicích neměli. Tu jsem sehnal v trošičku orezlém stavu a červené barvě za nějakých 1400 z netu. Nádržku jsem nechal nachromovat, a po měsíci kdy jsem byl už netrpělivej mi v servisu na dotaz řekli, že nachromování trvá taky až půl roku!!! Čeká se až toho bude víc a pak se teprve chromuje. Měl jsem asi kliku, protože nádržku jsem obdržel "už" po 4 měsících, po zaplacení 1800kč.
Sada kompletní jal jsem se tedy osazovat choppera. Celá práce mi zabrala celkem asi týden, protože jsem porát vychytával mouchy. Nejdřív s vložkou mezi kliku a čerpadlo, která byla nějak moc velká, takže jsem ji na brusce zmenšoval, až se mi povedlo ji tam dostat a následně - a to mi zabralo nejvíc práce - sehnat hadičku mezi výstup čerpadla a vstup do trysky na přírubě mezi karbecem a válcem. Objel jsem 7 obchodů v Příbrami vč. několika moto servisů a takhle malý průměr hadičky prostě nemají. Jestli budete někdy řešit stejný problém navštivte leteckého modeláře. Ten měl hned několik variant od levných až po nějaké americké ulltra měkké a pevné, o čemž jsem se přesvědčil, protože jsem ji koupil - přece nezadřu kvůli hadičce za pár kaček motor ne :)? Po montáži bohužel došlo i na výměnu vstupní hadičky do čerpadla, protože se přímo na vstupu do čerpadla, díky svému průměru a nesmyslné tloušťce, zlomila a hrozilo by, že průtok oleje do čerpadla bude omezen. Koupil jsem tady obyčejnou 3mm hadičku na benzín, která je jako nová celkem dobře elastická.
Následovalo zkompletování - konečně, odvzdušnění čerpadla mikuni a vyzkoušení. Nejprve jsem měl trochu obavy že to prostě nefunguje i když olej z čerpadla šel, ale bylo to takové jako když vám s flašky vytéká med...moc pomalé :). Proto jsem vyjel téměř celou nádrž ještě na benzín s olejem co jsem tam měl. Že by to víc kouřilo se mi nezdálo...vlastně to nekouřilo skoro a olej se mi zdálo, že taky neubývá. Nakonec po různých diskusích a radách, jsem prostě došel k závěru, že to risknu, protože to musí chodit. Profoukl jsem pro zichr trysku kompresorem a nalil téměř čistej benzín. Po 120km bylo všechno v pořádku a motor šlapal. Ještě předtím jsem ale přenastavil ze strachu čerpadlo na zajíždění, tudíž dávalo více oleje. Po sundání svíček po ujetých km, jsem zjistil, že jsou cihlově hnědé až mírně začouzené. Jelikož karbec má seřízení dobře - viz předchozí opravy, sázím na to, že to zbytečně hodně maže...takže sláva...chodí to...čerpadlu jsem povolil a uvidíme po několika vyjížďkách jak to bude vypadat...
Vlastník | Icezz | |
---|---|---|
Vloženo | 18.1.2011 | |
Aktualizováno | 1.5.2013 | |
Zobrazeno | 6 948x |