Plánovaná údržna. Jelikož stroj mám krátce a na kolech a jejich stavu z mého pohledu hodně záleží - kouslý ložisko v utažený zatáčce mi nahání hrůzů :) - rozhodl jsem se pro kontrolu obou kol a případnou výměnu všeho co by tam bylo špatně. Zadní kolo a jeho demontáž mi zabrali 3 večery v dílně. Vyměnil jsem obě ložiska na kole a koupil jsme rovnou ty která jsou zakrytá tou gumou, tím se zajístí stále stejné množství maziva a ložisko je téměř absolutně kryté před nevítaným prachem. Ložisko na rozetě je dle odborníků prý dobré a nemá smysl jej měnit, takže jsem ho nechal. Řetěz vypadal taky dobře a podle mého názoru je tak v 1/2 svého života (články mezi sebou neklachtají a napínáky jsou téměř v půlce), tudíž jsem nekupoval nový. Nechal jsem zkontrolovat pro zichr vycentrování kola v moto servisu a slova technika - ...ty vole co s tim chceš dělat? Dyk to máš vycentrovaný jak na japonce...- ve mě vyvolala pocit, že to asi bude OK. Obdousil jsem ráfek drátěným kartáčem, zapiloval výstupky drátů, který se mi zdály moc přečuhující a nazul jsem novou gumu Mitas H06 (3.50 x 16), kterou jsem dostal zdarma od minulého majitele. Sice jsem tu samou na motce měl a její životnost mi připadala ani ne v půlce, ale vzhledem k tomu, že už jsem se letos 2x válel - podezírám právě gumy - jsem ji raději vyměnil za novou a starou pověsil na hřebik s tím, že ji můžu použít na dojetí. Následovalo vyčištění, sestrojení (mimochodem celkem piplačka nasadit řetěz - kdo má celokryt jistě mi dá za pravdu) a nakonec vyzkoušení.
JEdním slovem - paráda. Motorka evidentně líp sedí a nechvěje se tolik jako dřív. Ani nevím čím to, protože tolik věcí jsem tam zase neudělal, ale rozdíl obrovskej. Zřejmě ta předchozí pneu musela bejt vadná. Ničim jiným si to nedokážu vysvětlit.
Přední kolo jsem ještě nedělal, neboť objednaná pneu Mitas ještě nedorazila.
Vlastník | Icezz | |
---|---|---|
Vloženo | 18.1.2011 | |
Aktualizováno | 1.5.2013 | |
Zobrazeno | 6 948x |