Držák na topcase SW-Motech jsem si pořídil již minulý rok. Vzhledem k tomu, že z bývalé ER-5 mám ještě kufr od firmy Krauser, musel jsem k němu dokoupit redukci, což je vlastně taková další plotna. Motorka s kufrem vypadá hodně zvláštně (styl pizza go home), ale na praktičnosti jí to nic neubírá. Naopak, uvažuji ještě o dokoupení dvou bočních kufrů na cestování. Nosič na ně je v tomto případě nutné udělat individuálně, protože se nevyrábí. Pan Sarkáni z samoto.cz, u něhož jsem kufr koupil, je však schopen vyrobit ho na zakázku s polotovarů od firmy Krauser. Na Z1000 se totiž standardně dají koupit pouze podpěry brašen, s kufry (ani s jinými věci na cestování) se na tuto motorku bohužel nepočítá. Nicméně kufr je kufr a ten od Krausera je navíc svojí kapacitou (47l) a kvalitním provedením jen těžko překonatelný.
Oproti brašnám, o kterých také z finančních důvodů uvažuji, mají kufry tyto výhody:
1) Dají se uzamknout, takže můžete na nějakou dobu opustit svého naloženého miláčka bez rizika, že vám z něj první nenechavec vybrakuje všechny vaše věci – praktické zejména v ČR.
2) Jsou nepromokavé, takže se v případě deště nemusíte bát, že byste své věci našli mokré či navlhlé, odpadá nandávání nepromoků.
3) Mají větší kapacitu – v případě Krauser K5 je to 47l/ ks.
4) Jejich životnost je při slušném zacházení prakticky neomezená – pokud nehavarujete, tak kufry přežijí i několik vašich motocyklů. Viděl jsem kufry Hepco-Becker staré 25 let a stále byly funkční. Krauser navíc prodává všechny díly zvlášť, takže když se něco rozbije (např. zámek), můžete si potřebnou část objednat. Kamarád Radek si koupil pěkné látkové brašny od firmy Kappa, ale zřejmě je přetížil a hned při první dovolené se mu vytrhaly zipy, takže nic moc…
5) Lépe na motocyklu drží. Pokud je máte správně upevněný držák, kufry se na něm ani nehnou. S nimi se brašny, které ve větru mohou pěkně plápolat, nedají srovnat. Nemusíte je přidělávat pavouky ani je dále upevňovat či oblepovat stříbrnou páskou. Důležité je i to, že vám kufry nepoškrábají lak. Brašny se na motocyklu většinou více či méně pohybují, což během chvilky udělá s lakem divy. Bohužel musím potvrdit z vlastní zkušenosti, takhle jsem dopadl s tankvakem.
6) Jsou pevné, bytelné a drží tvar. Co k tomu dodat více…
7) Jejich montáž/demontáž je hotová během pár vteřin. Oproti brašnám odpadá složité upevňování pavouky, které je navíc (a věci v nich) deformují.
8) Chrání motocykl v případě pádu. Je jasné, že spadnout na kufr za šest tisíc nikdo nechce, na druhou stranu položit motorku bez ničeho většinou vyjde mnohem dráž.
Pěkně jsem si zdůvodnil, proč jsou kufry lepší a teď jen zbývají dvě maličkosti – najít na ně doma místo a peníze! Hmmm
Vlastník | Cmelak007 | |
---|---|---|
Vloženo | 9.4.2009 | |
Aktualizováno | 8.7.2010 | |
Zobrazeno | 11 089x |