Tak jsem absolvoval výměnu zadní pneumatiky Dunlop Roadsmart (190/50ZR17 (73W)). Na této pneumatice jsem najel něco málo přes 7500km, než se dostala na rysku (viz foto) a byl tudíž nejvyšší čas ji vyměnit. Nutno říci, že jako každá sjetá pneumatika ke konci životnosti vykazovala velmi zhoršené jízdní vlastnosti, což se projevovalo nestabilitou v zatáčkách. Motorka se v náklonech podivně kývala, vybočovala ze směru a občas odskakovala. Při brzdění častokrát sepínalo ABS a při prudším podřazení ustřeloval zadek a motorka se „rozvlnila“. Občas to bylo zábavné, pneu se dostalo do smyku a ABS v tomto případě neprotestovalo, občas ale moc ne. Zejména tehdy, kdy to člověk nečekal, musel prudce brzdit a motorka se pod ním vlnila, jako had.
Po přezutí jsem měl pocit, že vzorek nového Roadsmarta je snad zimní , takový to byl rozdíl v hloubce dezénu! Při jízdě se motorka na nové pneumatice krásně převalovala, žádný zlom při náklonech, pěkně plynulý přechod. Teda přesněji, žádný přechod, krásně zaoblená pneu bez plošky uprostřed! Výměna vyšla u pneumoto.cz dohromady na 3800 Kč (3550 Kč pneu a 250 Kč výměna).
Celkově hodnotím pneumatiku velmi pozitivně. Jestliže sériová pneu Dunlop Qualifier II, která byla na motocyklu nasazena z výroby, začala vykazovat zhoršené jízdní vlastnosti již po 2500km, u Roasmartu se o něčem takovém dá s rezervou hovořit až po 6000km. Výdrž pneu je velmi solidní a jízdní vlastnosti na běžné ježdění dostačující. V náklonech mi nikdy neustřelila, přestože jsem ji z jedné strany sjel až do hrany a z druhé (kde zůstala asi 1mm rezerva) párkrát na kruháči škrtnul stupačkou o asfalt. Kamarád ji používá na Buellu XB-12 a je také spokojený. Vhodná pneu na cestování a běžné ježdění. Věřím ale, že i na okruhu by se na ní člověk měl cítit bezpečně.
Vlastník | Cmelak007 | |
---|---|---|
Vloženo | 9.4.2009 | |
Aktualizováno | 8.7.2010 | |
Zobrazeno | 11 089x |