Opět jsem si udělal radůstku a koupil praktický tankvak Givi T 478, neboli hezky česky nádrž-bágl, jak je nazývá můj kamarád Radek, alias Buell-rider. Byl jsem pro něj v Berouně v prodejně motosp.cz. Před koupí jsem měl možnost vyzkoušet jej přímo na motorce, což jsem ocenil. Padl na ni jak ulitý, takže jsem neváhal.
Má celkem tři části, které se dají odepínat a do spodní se např. vejde celá helma. Všechny jsou opatřeny vrchním průhledným dílem, pod který se dá schovat mapa. Vrchní díl ještě obsahuje kapsičku, ze které se dá vytáhnout a na úplný vrch připevnit malý obal na GPS, mobil, či peneženku. Ten je samozřejmě také průhledný a nepromokavý. Nechybí pláštěnka (skrz vrchní část se opět můžete dívat na mapu), popruh na rameno a další na záda, přiloženy jsou také pásky na připevnění k sedlu spolujezdce. Ke všemu navíc výrobce přidává tašku, ve které můžete vak odnést. Na motorku se vak přidělá velmi snadno čtyřmi magnety, jištění obstarává pásek s přezkou, který se zapne k řídítkům. Magnety drží velmi dobře, jel jsem kolem 180km/h a neposouvaly se. Maximální objem vaku je udáván 42l. Celkově vypadá výrobek hodně dobře promyšlený a kvalitně zpracovaný.
Tak po delším používání musím konstatovat, že jsem objevil několik zásadních nedostatků:
1) Slída je ve spodní části zakryta kapsou, díky níž neuvidíte zhruba třetinu vložené mapy, což ji dělá nepoužitelnou. Pod kapsou, do níž se nic nevejde (leda papírový kapesník), však slída zasahuje až do krajů a tak uvažuji (možná s tím počítal i výrobce), že kapsu uříznu a zbude po ní jen pruh po zipu napříč slídou.
2) Když tankvak plně naložíte, dost se na nádrži kýve a to do všech stran. Stačí dát motorku na boční stojánek a hned napadá na levou stranu. Při zrychlení/zpomalení se pohybuje dopředu a dozadu, což je patrné zejména v jeho horní části, přes kterou menší postavy neuvidí ani na cestu.
3) Při plném naložení (obě patra sepnuta dohromady) není absolutně vidět na budíky a člověk nemá možnost ani náznakem zalehnout. Brutální je cesta po dálnici, kdy musí jezdec sedět ve vzpřímené poloze a hlava mu ve větrných turbulencích lítá ze strany na stranu. Horní díl zasahuje až do oblasti brady a to mám 180cm. Krční páteř je pak naprosto vyřízená, protože hlava se proti větru nemůže zapřít a vítr ji tlačí stále dozadu.
4) Magnety se při jízdě posunují a tankvak občas začne padat na jednu stranu, což je dost opruz.
5) Popruh, kterým je tankvak upoután k řídítkům, aby neuletěl, za jednu dvouhodinovou jízdu celkem slušně poškrábal nádrž. A to je látkový. Jištění proto nepoužívám, mám je vložené dovnitř vaku a omotané stříbrnou páskou, aby nevypadlo a nádrž ještě více nepoškrábalo.
Tento tankvak má na nádrži smysl pouze bez horního dílu. Oba díly sepnuté se pak dají využít pouze při jízdě sólo, upevněné pavouky na sedadle spolujezdce. Pokud chcete tankvak na nádrž, nekupujte si velký. Ušetříte a nebude vám překážet.
Vlastník | Cmelak007 | |
---|---|---|
Vloženo | 9.4.2009 | |
Aktualizováno | 8.7.2010 | |
Zobrazeno | 11 089x |