PROFIL MOTORKY

ČZ 250/485 (1983)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník .MALI.
Vloženo 5.4.2015
Aktualizováno 5.12.2021
Zobrazeno 4 635x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Je to celkem zajímavá strojovna, která se u nás moc nevidí.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - První dojmy super, sice jí ještě nemám vyladěnou, ale jezdí jako drak. 2. řádek:) 3. řádek:)

Recenze

Existenci ČZ 250/485 jsem zaregistroval poměrně nedávno na Veteranforu a v knize Katalog motocyklů ČZ. Když pak byla motka k mání za poměrně rozumnou cenu, šel jsem do ní. Číza byla nepojízdná a ne zcela kompletní. Po vyhození nějakýho tuning zapalka, natahání nové elektriky a vytočení distančního kroužku na dynamo jsem jí rozběhal. Zatím mi lehce prokluzuje spojka, takže jsem se ještě na plnej výkon nesvezl, ale i tak musim říct, že má slušnej zátah. Motor mi vyhovuje víc něž kejvačkovej - je to větší dravec, k tomu o trochu lepší rám i podvozek a hned je to někde jinde. Dřív jsem vlastnil i 175/487, ale ta je proti tomuhle úplně mimo (motoricky). Jediná nevýhoda 485ky je to, že dost kope, ale na to se dá zvyknout. Co se týká výkonu, tak v TP i na štítku je 13kw, ale jestli tomu tak je i ve skutečnosti nevím. V současný době probíhá dovozová technická a pokud se zadaří dostat jí na ČR TP, tak proběhne časem i renovace. Barvu ještě nevím - docela se mi líbí v černý, zelená trailácká by taky nebyla špatná, ale zase bych si za to rád občas zapojil Páva, kterýho mám v původní červený barvě, tak aby to nevypadalo blbě. Každopádně je to zajímavá motorka, ale přerušil jsem kvůli ní renovaci péráka :( Pokud byste na ní měl někdo pravý víko (od zapalka), tak mám zájem - to moje je na nic. Sice to půjde převařit, ale raději bych původní, nepředělávaný. Taky bych bral nějakej prospekt nebo katalog náhradních dílů v originálu.
5/2015 Motorka dostala správný páčky, novej spojkovej koš (starej byl prasklej), původní uloženkový, korkový lamely, nový pružinky spojky a primární řetěz. Přidělal jsem spínač na přední brzdu, zadní plácačku a odrazky.
Konečně mám i ČR TP, takže můžu do provozu. Jinak už mám i pěkný víko zapalka, který jsem pořídil v Polsku, dále originální manuál a prospekt. Svezení zajímavý jen je slyšet pístní čep, takže půjde motor ven. Motor má celkem sílu, takže bych chtěl pozměnit sekundární převod, aby to jelo trochu rychleji, protože maximálka je 100 km/h. Né že bych chtěl trhat rychlostní rekordy, ale přijde mi to oproti 250 kývačce udělaný hodně do tahu což nepotřebuju.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
fusy
fusy napsal 06.06.20 v 17:22 10b.

Ahoj to je zajímavý stroj. Jak to má řazení? Jedná dolů?

Wčelař
Wčelař napsal 16.04.17 v 01:10 10b.

Jaký páčky si na to sehnal? Mě se na tom,žádná běžně dostupná páčka nelíbí...

.MALI.
.MALI. napsal 15.04.15 v 12:21

Viděl jsem jí foru - máš slušnej základ k renovaci

Dolin
Dolin napsal 14.04.15 v 11:49

Taky sem jednu sehnal,...je to zajímavý stroj.

.MALI.
.MALI. napsal 10.04.15 v 20:39

Super. Dík moc! Stále řešim papíry, tak doufám, že to klapne, protože už mě to stálo celkem dost peněz

Více komentářů



TOPlist