PROFIL MOTORKY

Jawa 50/20 Pionýr (1970)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Karel_Sch
Vloženo 1.5.2013
Aktualizováno 3.7.2017
Zobrazeno 6 720x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Tohoto pionýra jsem si přivezl v polovině dubna z Jižních čech (výlet 500km) od syna (ročník 60) původního majitele jeho otce nar. 1932. Takže byl v rodině od výjezdu z Považských Strojíren v roce 1970 až do 2013 dlouhých 43let.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 50/05: zatím se neoběvila žádná dle mých představ, snad někdy :)

První dojmy - První dojmy byly rozporuplné, spíše dobré než špatné. Prodejce byl super, při příjezdu hned volal "chlapi, zkoušel jsem ho nastartovat ale nechce chytit" Prý stál 2roky. Ani jsem se nedivil. Jinak pár mušek pionýr na sobě měl ale to mě neodradilo a tak jsem ho naložil a už se jelo zpět na střední Moravu. :)

Motorku bych doporučil pro - pro nadšence a fanoušky Jawy. Na běžné ježdění přeci jenom jsou lepší stroje a na naučení vašich ratolestí a ježdění po polních cestách je jí škoda :)

Doplňky na motorce - zpětné zrcátko - kůli TK na kterou se chystám tento měsíc :)



Recenze

Pionýra jsem dovezl domů jak už jsem psal v polovině dubna. Ani jsem se ho nesnažil nastartovat. Krutiruk nefungoval :)
Druhý den jsem 20cítku odstrojil. Vyčistil palivovou nádrž kyselinou citronovou a kompletně palivový systém - hadička neprůchozí, šoupátko přilepené, trysky ucpané :)
Zalepil jsem duši v zadním kole, dopnul dráty a ubrousil, vyměnil jsem rozetu za dobrou osadil jsem pionýra dobrým náhonem tachometru a pokračoval k přední části pionýra.
Vyčistil jsem výfuk, opravil utržený držák sedla na rámu, odstranil červenou základovku a šrámy později vyspravil namýchanou barvou. Také bylo potřeba svařit stojánek... Předek pionýra byl v pořádku, dokonce přední vidlice takřka bez vůlí, stačilo vše pouze rozebrat vyčistit a promazat...
Motor byl půlený, což mi říkal i předchozí majitel - měli by být měněné ložiska a gufera... Válec je původní bez výbrusu OK!
Motor neházel jiskru, takže po palivové soustavě další podstatná věc proč se nepodařil pionýr prodejci nastartovat :D Umělec jeden...
Stačilo dát novou svíčku a jiskra jak blesk :) Prošel jsem elektriku, naředil benzín, vyměnil olej v převodovce, 2x přeplavil karburátor a šlápnul. Zůstal jsem stát v úžásu. Pionýr naskočil velice lehce, má hézký kultyvovaný chod a hlas motoru, světla fungují, klakson troubí. Prostě super!
Vlastně jedna chybička se při první jízdě našla :) Tachometr netachometroval :) a přitom vypadal krásně napohled. Jak jsem ho rozebral a zjistil že ozubené hřídelky fungovali nasucho snad už z výroby což zapříčinilo to že jedna hřídelka byla zlomená a dvě ohnuté jinak vše ok. Jednoho dárce orgánu jsem našel vyměnil hřídelky, přenastavil kotoučky na pozici 00000 km, promazal, složil a namontoval zpět na pionýrka.
Teď už mi nebránilo nic v tom na pionýra dát všechnu plechařinu, osadit nové lanko zadní brzdy, nové gumy podlážek revmaplechů a lemovky.
Nakonec jsem 20cítku přejel Tempem a myslím si že holka docela prokoukla.
Stačilo trošku práce, pár peněz a nějaký nd ze zásob a pionýrek bude ještě dlouhá léta pěkně reprezentovat Československé zlaté ručičky.
Přikládám pár fotek "před a po" a neodpustil jsem si ani videjko.




































a slibované videjko :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
ThomsonMotorson
ThomsonMotorson napsal 30.05.20 v 07:53 10b.

Pěkný, taky jsem po dvacítce pokukoval, jen už není za pět stovek, jako za našich klukovských let Tak třeba někdy na cestách Ať jezdí

Provaz1
Provaz1 napsal 12.02.14 v 14:48 10b.

Paradní kousek, a jak šlape...

Barty476
Barty476 napsal 23.01.14 v 19:34

Nádherně zachovalej

pelito
pelito napsal 02.05.13 v 08:03 10b.

krásná práce

Karel_Sch
Karel_Sch napsal 02.05.13 v 00:53

děkuji

Více komentářů



TOPlist