Krásné moto po částečné renovaci nyní již na veteránských číslech.
První dojmy - co dodat je to poctivý kus jawackého železa, nenároční stroj prošel mi mezi prsty protože to byla jedna z prvních motorek na které jsem vůbec vživotě seděl. Skutečně bylo mi asi rok a půl, kdy mám foto jak jsem seděl na dědové stopětasedmě sic zn. ČZ ale je to rodina...
Recenze
Motocykl jsem získal od paní (78 let) od nás ze vsi, která se chtěla motorky zbavit vyhozením do kontejneru (ač byl rozebrán, říkala, že jí překáží, tak ať si to příjdu sundat z mlatu ve stodole ?!) Moto bylo zcela rozebrané a uložené ve stodole. Údajně začátkem osmdesátých let minulého století její syn, chtěl moto renovovat tak ho rozebral.
Byl to motocykl jeho táty, který jej sedlal nejdříve jako své služební moto u Státní pojišťovny, no a potom si moto v roce 1967 odkoupil přes Mototechnu do soukromého vlastnictví. Díky těmto informacím a technickému průkazu mám původ motorky hezky zmapovaný. Mám k něnu i původní technický průkaz i když s ustřiženým rohem, proto jsem neměl ani žádné problémy při legalizaci na veteránské čísla.
Naštěstí pro mne se syn paní majitelky do renovace nikdy nevložil a vše zůstalo na mne. V podstatě bylo vše připravené k montáži - připravené k renovování.
Já jsem jen rozebral motor, přetěsnil vyměnil ložiska, gufera, promární řetěz, nechal jsem vyleštit motor, bez výbrusu poskládal. Nádrž a sedlo se muselo renovovat neboť stav těchto dílů byl zoufalý. Lak jsem rozleštil leštěnkou na staré laky. Koupil jsem novou elektroinstalaci, lanka bovdeny,šrouby. Chromy byli v osmdesátých letech jejim synem provedeny, takže jsem hodně ušetřil. Během asi dvou měsíců jsem měl funkční motorku! V dubnu roku 2010 jsem získal RZ a veteránské papíry.
Jezdím a využívam jí jen za hezkého počasí.
Vynikající motorka na ježdění krajinou, kochání se okolím.
Jízdními vlastnostmi je samozřejmě někde jinde než současné - moderní motorky, ale právě proto si jí chci udržet co nejdéle. Jinak na to, že motor je bez výbrusu jezdí velice slušně i ve dvou. Po repasy tlumičů svezení s motorkou je velice pohodové. Jen to svícení!! Baterka dostává zabrat, sice to svítí jak za dušiček, ale zákonu činíme za dost. Pořád tam je původní zapalko - žádné Vape, takže o to to mám horší. Jezdím s ní na vyjížďky po okolí nebo jen tak ve vsi a vždy vzbudí zájem. Na nějaké dálky to samo není, né že by to ona nezvládla ale posezení na ní je tak na max sto kilákú, což jsem absolvoval již několikrát - bolí hrozně zadek, člověk z toho sleze a necítí pr... Společně s klukama z Veteran clubu Mšeno jsou báječné vyjížďky, když se krajinou - Kokořínskem nese oblak modrého čoudu z našich dvoutaktů Jawa!
Tak dnes 7.ledna 2013 ve 20.00 jsem jawinu prodal. Šla až do Plzně - jenom ať slouží stejně dobře jako mne - hodně štěstí holka moje!
tak až můj vrak bude vypadat takhle tak budu spokojen. zatím se jen rozpadá dle harmonogramu ,ale nějak mě ten křáp baví. Díky za inspiraci ještě budu mít krémové kaslíky jako origo. Nejede, ale jeto Jawa tak držím palce ataky patřím do spolku ma...ů-., nadšenců.
Parádní.Jak si tam nacpal boční stojan?
Krásná, nepamatuješ si číslo rámu. Máš provedení které by se mi líbilo na moji 175/356. Akorát potřebuji nějaké výrobní číslo ať vím jaká s e v tom období dělala
Moc pěkně udělaná! 10b
moc pěkné