PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 RT (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Cesinek
Vloženo 15.6.2022
Aktualizováno 15.6.2022
Zobrazeno 1 755x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Pohodlná, luxusně vybavená, přesně splňuje to, co jsem si přál.

Více fotografii

Motorka koupena od Duškovi (Krupka)

Výška jezdce: 189 cm

První dojmy - V porovnání s mou původní (R1150GS) není pocitově tak vysoká, o trochu líp se mi s ní manipuluje na místě. Pohodlný posez, na BMW blinkry jsem už zvyklý. Překvapilo mě hodně jiné chování motoru v porovnání s 1150GS.

Motorku bych doporučil pro - Asi pro kohokoliv, kdo je fandou boxeru, a hledá pohodlný cestovní stroj.

Doplňky na motorce - Originální plná výbava, navíc tankvak Wunderlich, taštička na řidítka Touratech, zásuvka 2xUSB s voltmetrem na pravé straně kapotáže, hrazda na navigaci nad budíky, přídavná LED světla, přední padáky HEED.

Recenze

Před 3 lety jsem si pořídil své, tehdy vysněné, GS. Brzy nato nastaly rodinné komplikace, a já jsem na něm nejezdil zdaleka tak moc, jak bych chtěl. Na sólo ježdění mi zbývalo jen minimum času. V podstatě jsme jezdili jen na krátké výlety okolo komína, většinou ve dvou. Po loňském výletu do Znojma byla přítelkyně poněkud rozlámaná, a já začal koketovat s myšlenkou výměny motorky za nějaký více cestovní stroj. Přeci jen potenciál GS úplně nevyužiju, když největší terén, do kterého se pouštím, je 2m široký pruh štěrku před garáží. Nejsem prostě terénní typ a ani mě to nějak neláká.
Letos mi přítelkyně ukázala inzerát na RTčko a mě se ta motorka od pohledu hrozně zalíbila. Je to jistě naprosto subjektivní věc, ale mě se prostě líbí. Navíc jich člověk na silnici nepotkává tolik, jako těch GS. Zprvu jsem tu ideu zamítl, ale začal jsem se víc a víc koukat po inzerci. Nakonec jsem se rozhodl, že do toho půjdu. Původně jsem koukal spíše po bazarech, abych tam mohl svoje GS nechat protiúčtem. Na jedno RT jsem se byl v bazaru podívat, ale nějak mě to nepřesvědčilo. Vypadala dobře, ale měla odřené kufry, chyběl jí tempomat (což by v dané chvíli nevadilo, považoval jsem ho za zbytečnost, což se po koupi tohoto aktuálního kusu rychle změnilo) a ani za GS bych nedostal tolik, kolik bych si představoval. Nic moc jsem se nedozvěděl o historii, servisu a podobně. Navíc vícenáklady v podobě dovozové TK, kterou bazar zatím neudělal. Ale červík samozřejmě hlodal, stále jsem o ní přemýšlel. A pak, cca po týdnu jsem otevřel inzerci tady na motorkářích, a byla tam.
Modrá, nádherná, dokonale vybavená, podle popisu v perfektním stavu. Podle deníkových záznamů s naprosto nadstandartní péčí. Sice malinko mimo můj rozpočet, ale když jí miluješ... Probírali jsme to s přítelkyní, která mě povzbudila (sice je dražší, ale zas tu svou prodáš individuálně za víc, než dostaneš na protiúčet, takže to nakonec vyjde plus mínus stejně, jdi do toho). Nakonec jsem na inzerát zareagoval. Od majitele jsem dostal vyčerpávající informace o stavu, historii a provedeném servisu. Dohodli jsme se na prohlídce, já si vyřídil povinné ručení, a po dlouhých 5 dnech jsme se na ní jeli podívat. Při příjezdu na místo jí majitel právě umýval, aby byla dokonale naleštěná a nachystaná. Prohlédli jsme jí, nastartovali, prošli papíry, dali kávu, já zaplatil a jelo se domů. Jednání a přístup nyní již bývalého majitele naprosto skvělý.
Motorka je rok 2007, původně předváděcí v Rakousku, odkud koupená do ČR, já jsem aktuálně v ČR čtvrtý majitel. Najeto při koupi cca 114 tisíc km. Přechozím majitelem letos proveden servis - výměna napínacích mechanismů rozvodů, nová spojka, nová ložiska úhlového převodu a převodovky, vzduchový filtr K&N. Vloni pak repase kardanu (nové kříže), výměna ložiska krku, nový kotouč vzadu.

Je v úžasné modré barvě, pro mě subjektivně asi nejhezčí barva, co jsem na RT viděl.
Ve výbavě asi nechybí vůbec nic. Vyhřívané gripy, vyhřívaná obě sedadla, ESA, ASC, tempomat, rádio, pal. počítač s hlídáním tlaku v pneumatikách, originální velký topcase. Obývák na dvou kolech. Výhoda tohoto ročníku je že už má ABS bez posilovače brzd (dřívější modely ho ještě měly) a zároveň absence servisní kontrolky, která se musí mazat diagnostikou (pozdějsí modely jí už měly).
Během soboty a neděle jsme najeli něco přes 600 km, část sólo (od prodávajícího domů, cca 120 km), zbytek ve dvou. Za mě je motorka pohodlná, pocitově není tak vysoká, líp se mi s ní manipuluje na místě. Přítelkyně je vzadu výrazně spokojenější, než na původním GS.
Překvapil mě motor. Líbí se mu v podstatně vyšších otáčkách, než na co jsem byl zvyklý z 1150. Musím si zvyknout a naučit se jinak řadit. Výkonu má pro moje potřeby na rozdávání a těch 19 kw navíc je prostě znát. Váha stroje je prakticky stejná, takže v tomhle směru žádné překvapení. Převodovka řadí dobře, připadá mi tak nějak míň změdělská, než na původní motorce. Šestka má využití spíš na dálnici, na okreskách jí v rychlostním limitu i kousek nad ním řadit nemusím. Vibrace jsou. Nejsem schopen říct, jestli menší. Jsou prostě jiné než na 1150. A vibrace k boxeru prostě patří. Nádrž je větší, než na GS, spotřeba menší. 420 km je úplně v pohodě, při klidné jízdě by se dalo dostat na 500 km na jedno natankování.
ESA je bezva, nastavení sólo, sólo s bagáží, nebo ve dvou - nastavuje se při běžícím motoru ale stojící motorce. Nastavení tlumení - comfort, normal, sport - se dá měnit i za jízdy a rozdíl v režimech je opravdu znát.
ABS ani kontrolu trakce jsem zatím, bohudík, nepotřeboval zkoušet.
Kriticky hodnotím rádio, které zatím není příliš použitelné. Zní jak ze sudu, ve vyšší rychlosti pak není poslech o ničem. Rádio z headsetu přímo do hlemy je zvukově podstatně lepší, a ani tak ho nepoužívám. Čili bez rádia bych se asi klidně obešel.
Co bych ale obětovat nechtěl, je tempomat. Ten jsem před vyzkoušením považoval za zbytečnost. Jak moc jsem se mýlil... Ta pohoda, kdy člověk na dálnici nemusí držet otočený plyn, může mít uvolněnou ruku, k nezaplacení...
Co se praktičnosti týče, kufry jsou ve skutečnosti o trochu menší, než vypadají zvenku. Každopádně - na výletě jsme do topu strčili obě helmy, do bočních dvoje boty, dvoje kalhoty, dvě bundy. Vešlo se všechno. Odemykání kufrů jedním klíčem je fajn. Systém nandavání a sundavání kufrů mi taky vyhovuje.
Budu muset vyřešit jediný problém - čidlo na spojkové páčce. Oba mikrospínače sice cvakají, ale jeden okruh nefunguje. Okruh na vypínání tempomatu je v pořádku, ale motorka nejde nastartovat se zařazeným kvaltem a vymáčklou spojkou, je nutné vyřadit na neutrál. Takže to čidlo buď budu muset vyměnit, nebo se budu muset naučit rozjíždět, aby mi to nechcípalo v křižovatce.

Na zásadní hodnocení je brzo, nemám najeto ani 1000km, navíc nemám moc srovnání (jedná se o mojí celkově třetí motorku). A na internetu se různých testů a zkušeností válí hromada. Mě se tahle motorka neskutečně líbí, a zatím mi naprosto vyhovuje. Čas ukáže...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
JenyYamaha
JenyYamaha napsal 18.06.22 v 12:26 10b.

super, ať to jezdí

Mark09
Mark09 napsal 18.06.22 v 10:21 10b.

JirkaBeran
JirkaBeran napsal 17.06.22 v 21:27 8b.

cau kluci ja mam ertecko rv 2014 a obcas mi to chcipne, to cidlo na spojce ma jakou funkci resp jak se projevuje jeho porucha? Diky Jira

Myschan
Myschan napsal 17.06.22 v 09:57 10b.

Modrá je dobrá

Piki
Piki napsal 16.06.22 v 20:35 9b.

Super stroj...

Více komentářů



TOPlist