Rifle v padesátých letech, ateista v Polsku, střízlivý na párty, bez nachos v kině...asi tak jiný si připadám na téhle výjimečné motorce.
Motorka koupena od Gara Splitboards - Kupoval jsem ji od soukromníka, Oty, šampiona. Prodej zařizoval jeho švagr, taky šampion.
Výška jezdce: 185 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Scrambler: Kvůli ceny.
Indian FTR Rally: Kvůli ceny...ale jeho čas ještě přijde! =)
První dojmy - Po prodeji Jawy jsem už na silnici jezdit nechtěl. Pořád jsem ale koukal po různých inzerátech a článcích a má vysněná garáž se jenom plnila. Jednou na mě ale vyskočil inzerát na tohodle Svartpilena. Cena dobrá, nájezd OK, stav netuším. Protože to bylo přes celou republiku, vyslal jsem tam kamaráda, který motorku obhlédl, domluvil a já jsem jen poslal zálohu a o týden později pro motorku dojel. Prodávající se mi docela smáli, když jsem jim řekl, že jsem tu motorku nikdy naživo neviděl, nikdy na ni neseděl, natož abych ji řídil. Jo, já se taky nepovažuju za normálního. Motorku jsem kupoval na konci dubna, takže o pohodlném ježdění se moc mluvit nedá (tím spíš, pokud si doma zapomenete všechny termo věci a rukavice...). Všichni mě odrazovali od návratu domů po vlastní ose. Mě přišlo, že 13 stupňů je na cestu luxusních...ehm...
Motorku bych doporučil pro - Nejvhodnější je pro osobnosti =)))
Doplňky na motorce - Zatím žádné. Chtěl bych zrcátka. Fakt moc, ale to řeším jen tehdy, když se dívám na motorku, když stojí.
Chtěl bych i ta vypletená kola, ale to řeším jen na fotky =))
Recenze
Přemýšlel jsem, jak nejlépe popsat zážitky z téhle motorky...no, riskuju, ale zkusím to...
Rossi je nejhorší a nejdebilnější jezdec na světě, F1 je mnohem lepší než MotoGP, Abrhámovi nikdy nikoho nepodvedli, pivo je nechutný nápoj, Rusko je demokratická země, Škodovka je lepší auto než kdejaké BMW a současná je Jawa je nejlepší český produkt vy partyzáni ! ! !
...odstavec výše je pouze pro dramatické účely. Autor se, nutně, neztotožňuje se všemi výroky...
Zvedl se vám aspoň trochu tep? Pokud ne, tak si to přečtěte znovu!
Jo, už? Trochu? Trochu víc? Pecka!
Ve mě se tehdy při první jízdě namíchal takový emoční koktejl, že je proti tomu kerosin ústní voda. Tep jsem měl tak rychlý, že bych mohl mít na Beats for Love vlastní stage...
Rozměry pneumatik a zdvihu vidlice vás nebudu zatěžovat, to si umíte vygooglit sami, hlavně to snad nikoho nemůže pořádně zajímat.
Představte si ale něco jiného...jdete po ulici a najednou ukradnete Batmanovi jeho jednostopý stroj. Nastartujete a nic zvláštního se nestane. Žádné burácení, plameny, nic. Kopnete tam ale jedničku v takovém stylu, že si připadáte, že jste tam to ozubení zrovna dodělali a začnete tavit za imaginárním zloduchem.
Zrychlení je opojné! Při první jízdě mi to sundávalo nohy ze stupaček. Když jsem se trochu otrkal, klepnul jsem i do quickshifteru. A to je peklo. Tak si představuju zrychlení. Je to návykové, přestože cítím, že to pro převodovku není denní chléb...
Všichni říkali, že ta motorka je lehoučká, že se dá překlápět ze strany na stranu jak nic...no, nevím. Po roce ježdění na Ohvale mi to přišlo jak zvedat ožralého kolegu v hospodě ze země. Kamarádi se mi permanentně smějí za špalky na pneumatikách...tedy jen do poslední vyjížďky, kdy jsem ujel i větším motorkám na sportovních pneumatikách =)))
Dnes, po cca 2.000km bych neměnil ani za mák. Nakopete tam rychlosti, hrnete se k zatáčce, vysednete si, nabulíte to, projedete zatáčku přesně tak, jak chcete. Pokud by vám přišlo, že je motorka v zatáčce moc uhoupaná, nastavíte si při dalším tankování tuhost podvozku a valíte dál. Málokdy se mi stane, že bych si vyjel a netankoval...spotřebu mám dlouhodobě kolem 4.5 - 4.7l/100km.
To, že se mnou občas vydrbe řazení, protože na něj jdu moc jemně, je můj problém. To, že si před zatáčkou nerozmyslím včas, že chci podřadit a pak si v klopence lehce klepnu po řadičce (která pak automaticky přidává sama meziplyn - ano, bez spojky přidává rovnou plyn) je taky můj problém...
Nepotkal jsem na silnici ještě ani Vitpilen ani Svartpilen...v žádné kubatuře. A to já potřebuju. Být exot, magor na jednoválci, černý stín ve zpětných zrcátkách všech sporťáků. Ten, co nekupuje na jistotu ale na emoci. Má spotřeba je zhruba 50 úsměvů na 100km...
Svartpilen má nejspíš stejný motor i rám jako Duke 690, ale jsou to jinak dost odlišné stroje..
Jo a pokud jste dočetli až sem a rozhodli jste se vydat se mi rozbít hubu za odstavec o Rossim a spol...nedělejte to. To byl odstavec jen pro dramatické účely.
-> mopako: Důležité je, že to umíš prožít =)
-> nexus: Já budu taky stručný. Ku*va dík
Já budu stručný. Kurva dobrá recenze
Zdar, tak takhle to popsat neumím, ale naprosto ve všem s tebou souhlasím. Je neuvěřitelný jak si to vystihl.
-> speroure: Tak se pojďme potkat =))
Co je víc, než když to člověk řekne fakt tak, jak si to myslí?! Palba za řidítky této Hqv Úplně se s tebou ztotožnuji. Přeji mnoho krásných a poměrně rychlých km, protože s tím nejde jezdit volnou Jo a.. doufám že někdy potkám někoho na SV/VP, je fakt pecka vědět to, že my majitelé jsme tací endemiti Prostě o sebe nezakopnem