Originální 21-čka v patinovém stavu, včetně záručního listu a dokladu o koupi z Mototechny
Výška jezdce: 175 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 50/05 Sport: 05-tka měla předělaný motor za motor Jawa 20
První dojmy - Na první pohled moto nevypadá moc hezky, ale je to originální lak. Při koupi byly problémy s přepisem, chtěli vyměnit ručně malovanou SPZ za "plachtu", ale nakonec mi ji nechali. Vyměnili pouze TP za velký a malý... :(
Motorku bych doporučil pro - Kdo chce být retro
Doplňky na motorce - Zrcátko
Recenze
JAWA 21 (pozor, je rok 1976, takže žádné JAWA 221!), motocykl, který chtěl mít každý, kdo měl moto JAWA 20...
Tato Jawa je ale čistokrevná 21-čka, doklad o koupi z Mototechny a záruční list se shoduje s motocyklem. No, něco o těchto Pionýrech si přečtěte někde jinde, jdu popisovat, co jsem zatím udělal :)
Při koupi mi prodejce hned řekl, že nestartuje na startpáku, ale na roztlačení. To jsem vyřešil seřízením předstihu a odtrhu. Také se mi ještě přiznal, že přední tlumiče jsou vyběhané. Koupil jsem nové vložky a jsou zase jako za mlada :D
Elektrika byla zapojená jen tak, Pionýr startoval, chcípnul, ale nesvítil. Tak jsem si sehnal barevné dráty a udělal jsem novou elektriku (30W). Pionýr svítí, ale nesvítilo zadní světlo, protože sufitka byla 12V 5W... Výměna řeší vše.
Jak jsem již zmiňoval, je to původní patinový stav.Moto stálo 20 let v garáži a to stání se na ní podepsalo. Kola, tlumič výfuku jsou orezlá, ale říditka ne!
Po první jízdě jsem zjistil, že Pionýr hrozně "skáče", vyměnil jsem řetězovou sadu, potom spojku a nakonec jsem půlil. Motor má 2.výbrus. Motor má taky jednu perličku. Klikovka je s ložiskem zalepená v levém karteru. Když jsem klikovku chtěl vylisovat, udělal jsem si přípravek pod traktor ZETOR 25A. Bohužel to drželo tak, že to zvedalo 2 tuny... Takový tlak v motoru na Pionýru přece není?!
Zatím jsem vyměnil zapalování, původní deska byla křivá, zadní tlumiče byly děravé, tak jsem je musel vyměnit. Třinácti zubé řetězové kolečko nahradím 12, aby lépe táhl do kopce.
Jezdí se na ní docela dobře, replikový molitan sedla je hrozně měkký. Moto se nejlépe cítí na silnice, ale nevadí ji ani tráva.
Ve dvou pouze na kratší cesty.
@Kily Jawa Pionýr jezdí už přes 40 let. Sice někdy poruchy, ale pořád lepší , jak vysoký zvuk skútrů. Udělej experiment . Jezdi každý den na tom čínském skútru a uvidíme, že půjde dřív do kopřiv než Jawa Pionýr
Jo, bezva přibližovadlo pro důchodce - rybáře. Jinak je každý čínský skútr lepší .
Pěkná patinovka. Mám taky 21, zatím rozebranou, ale rok 77 a to už je ta 221 , o níž píšeš. At' ti pionýr dělá radost.