Litrová ADV mašina, která neudělá ostudu!
Výška jezdce: 184 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF1000L Africa Twin: rozpočtové omezení
První dojmy - Vynikající jízdní vlastnosti podpořené silným zátahem motoru už od volno běhu. Super brzdy, velká spokojenost.
Motorku bych doporučil pro - Protože se jedná o litrovou motorku, je vhodná pro jezdce se zkušenostmi z měších kubatůr.
Doplňky na motorce - 2018
Centrální stojan a padáky od SW-Motech
2019
V průběhu sezóny jsem nainstaloval lepší ochranu pro jízdu v terénu:
- Kryt motoru SW-Motech
- Kryty páček kobra SW-Motech
- kryt chladiče Givi
- Enduro řadička SW-MOtech
Po najetí několika stovek KM mimo asfalt a třech lehkých položeních při pomalém proplétání v terénu, musím konstatovat, že dodatečné doplňky do ochrany moto / jezdce jsou nutností.
Nízká světlá výška V-Stromu se v terénu výrazně projevuje, takže bez krytu motoru si to ani neumím představit. Kryty rukou s kovovou výsluhou jsou také výborná záležitost, nemusím se bát zlomené páčky, nebo zranění rukou. Ověřeno...
Během "zimního spánku" plánuji ještě pořídit Enduro stupačky, protože ty silniční jsou dost úzké a v terénu kloužou. Ještě chci sehnat enduro páčku zadní brzdy, tovární je hodně drobná a kluzká. Bohužel jsem zatím v doplňcích tuzemských E-shopů nenašel.
Recenze
Nový V-Strom mě překvapil vynikajícími jízdními vlastnostmi na silnici. Díky nižšímu těžišti a silničním rozměrům pneumatik (19 a 17) je skvěle ovladatelný a do zatáček se vodí skoro sám. Proti mé předchozí motorce (Tiger 800 Xc) je to ohromné zlepšení. Díky excelentním brzdám a pokročilému ABS systému mám jistotu, že to bez námahy ubrzdím.
Motor táhne parádně od spodu a rozproudí Vám krev, ale od cca 5-6tis. otáček už se skoro nic neděje. Výkon i točivý moment jsou naladěny do nízkých a středních otáček. Nezažijete tedy výraznou gradaci výkonu s otáčkami, která byla tak typická pro 3-válcový Triumph. Motor má typický dvouválcový V-čkový chrchlák, která nemusí imponovat každému. Na internetu jsem četl stížnosti na mírné vibrace, ale model 2018 jimi netrpí. Necítím je ani z řidítek, ani ze sedla. Např. na Hondě CRF 1000 Africa Twin jsem mě po delší jízdě mravenčení v rukách a musel jsem dělat přestávky. Na V-Stromu jsem absolvoval 400km výlety a vibrace mě netrápily, neunavovaly. Naopak ze sedla mě po delší jízdě docela bolí zadek, ale třeba si udělám „mozol“
Přední brzda se ovládá plynule a velmi lehce – 2 prsty. Nástup ABS (když už zapne) je tak decentní, že si ho ani nevšimnete. ABS sice není vypínatelné, ale ani jsem neměl tu potřebu. Zkoušel jsem rozbahněnou polní cestu a kola se odvalovala plynule. Zadní brzda je neutrální, kolo nijak neblokuje.
Hydraulické ovládání spojky jde tak lehce, že mohu řadit klidně i dvěma prsty a ani z delší cesty nebolí levá ruka. Řazení je trochu hlučné, ale dostatečně přesné. Jen řadička z výroby je hodně drobná, takže větší boty můžou být trochu problém. Uvažuji o zakoupení nastavitelné páčky od SW – motech.
Odpružení je nastavitelné na předku i na zadku. Zatím jsem nechal v továrním nastavení na silnici, ale pro terénní choutky bude potřeba trochu nastavit. Do terénu je hodně tuhé...
S mašinou jsem velmi spokojený. Za rozumné peníze dostanete spolehlivého litrového cesťáka s výbornými jízdními vlastnostmi, který se nelekne ani lehčího terénu.
jojo, kdo jednou ochutná, nebude chtít nic jiného:))
Zdravím dvojče!!!
Dobrá volba . Ať dobře slouží. A vždycky kolama dolů . R.
Výborně napsáno
Pro tebe určitě výborná volba. Ať tvá spokojenost trvá stále.