Hledal jsem po skútru 300ccm, se kterým jsem za tři letní sezóny najel 21 tis. km a projel asi 6 evropských států a mnohokrát jel se mnou z domova do práce a zpět, něco, co bude pohodové na dojíždění do práce (2x50km) i na letní delší výlety ve dvou
Výška jezdce: 173 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CBF 600S: chtěl jsem motocykl na delší dobu a měl jsem obavu, že by 600ccm bylo časem málo
Kawasaki Versys 650: vyzkoušel jsem si, byl jsem nadšen, ale servis á 6tis km je malý, navíc servis v našem kraji je špatně dostupný
Honda NT 700V Deauville: byla největším konkurentem nakonec vybraného CBF-ka 1000 - má kardan, integrované kufry, pohodlí, spolehlivost. Nevýhoda byla jedna, ale zásadní: v našem bytovém domě máme motorkárnu :-) , ale bohužel se špatným vjezdem šikmo přes futra dveří...
Suzuki AN 650 Burgman: supercestovní skútr, komfort a pohodlí, velký úložný prostor, ale stejný problém jako u Deauville- neprojede do motorkárny...
První dojmy - Obrovský respekt vůči mému výkonovému skoku ze skútra 300ccm na cesťák 1000ccm. Výškově stavitelná sedačka - jupííí - konečně mohu dosáhnout oběma nohama při stání na červené na zem ! Díky vyššímu cestovnímu plexi + malý samo-domo nástavci se dá i při 100 km/hod mít otevřené plexi bez nadbytečného hluku. Motorka je příjemně elastická, kolem 2.5 tis otáček a výše už jde za plynem, tzn. od cca 60 km/hod stačí šestka a jen přidat plyn. Taktéž předjíždění je otázkou několika málo sekund a vůbec nezáleží, jakou rychlostí jedu. Dosti návykové ! Brzdy, ach ty brzdy... Nechápal jsem zkušenosti ostatních, co to znamená, že jsou tupé. Fakt. Nakonec motorku zastavím, ale snad i můj předchozí skútr brzdil lépe. Možná, až si sednou nové destičky. Vyhřívané rukojeti fakt hřejou tak, že po chvilce je ubírám či vypínám...
Motorku bych doporučil pro - Pohodáře s jasnou a klidnou hlavou bez snahy o závodění, byť s vědomím, že na silnici se spoustou střelců v obstarožních audinách, BMW o Octávkách TéDéÍ, nemá smysl si dokazovat, kdo je rychlejší - jasně že CBF-ko :-) Pro střední a delší cestovatele, kteří netouží po posledních modelech GS, Multistrád apod, ale jezdí jen po silnicích. Kdo si užívá opojný točivý moment motoru od nízkých otáček
Doplňky na motorce - - větší plexi (byl při koupi ), nástavec na plexi
- vyhřívané rukojeti Oxford, zásuvka 12V
- ukazatel zařazené rychlosti GiPro
- kufry- horní na 2x integrálku a boční origo Honda ( byly při koupi )
- hlavní stojan ( byl při koupi )
- padáky - "hříbečky"
- prodloužení předního blatníku a instalace zadního blatníku Puig
Plánuji: zadní LED pásek - koncové a brzdové světlo v jednou pod kufr, voltmetr, teploměr ( již vše připraveno k montáži )
Recenze
Hodnocení CBF-ka 1000ccm z mé strany bude nyní po krátkém jejím vlastnictví, navíc koupenou na zimu krátké, ale načtené zkušenosti ostatních vlastníků mohu již nyní potvrdit a proto jen stručně na začátek shrnu:
- největší "skútr" od Hondy ( skoro to tak je- stačí dát šestku a když nechci, tak se jezdí pořád na jednu rychlost ). Skoro jak elektromotor
- pohodlná, s výškově nastavitelným sedlem ( mám 173cm a jsem rád za sedačku dole ), vyšším plexi + nástavcem (rozmazlenost ze skútra, kde nefoukalo), vyhřívané rukojetí ( topí jak kamna ), tři kufry ( nicméně u skútra bylo pod sedlem více místa... )
- výkonově a jízdními vlastnostmi s limitem daleko přede mnou, výkon bohatě dostačující, vynikající točivý moment v nízkých otáčkách.
- servis Honda - oficiálně ( krom nově kawasaki ) jediný značkový servis na motocykly v našem (plzeňském ) kraji ! Honda motorem navíc s pověstí spolehlivosti a dlouhé životnosti ( krom toho pověstného nabíjení ... )
- prostorná, vhodná na delší cesty ve dvou
- lepší spíše na silnice I.třídy a rychlostní silnice, město a malé okresky nejsou to pravé ( byť jí to nevadí )
VÍCE A AKUTNÁLNĚ - VIZ DENÍK MOTOCYKLU !
Gratuluju
Až z cestopisu jsem se dozvěděl o změně stroje...
Dobrá volba!Evidentně tě jedna stopa "chytla!"
skok jsi udělal pořádný, tak ať ti přináší jen radost
z fotky je jasný, že ten malej "mechanik" do toho vidí