Jawa 350 typ 18 "Pérák" to je první poválečná legenda od Jawy...netřeba dále představovat ;)
První dojmy - Motorka, která je naprosto geniálně jednoduchá a snadno opravitelná, nikde není nic navíc, všechno má svůj účel. Je velmi lehounká na ovládání úplně super, akorát trochu horší jízdní vlastnosti - oproti moderním motorkám, ale jinak bezva stroj :)
Motorku bych doporučil pro - Pro veteránské nadšence značky Jawa, kteří chtějí mít poválečnou ikonu značky hned po Jawě 500 OHC
Recenze
Tuto motorku jsem zdědil a teprve letos zprovoznil, zajímavostí je první zápis o absolvování STK až teprve letos a to poprvé od roku 1968. V letech 1953 - 1968 motocykl sloužil u Veřejné Bezpečnosti. V roce 1968 odprodán soukromému majiteli který motocykl vlastnil do roku 2006.
Na ovladatelnost je Pérák úplně super, do zatáček se pokládá velmi lehce, motor disponující 14 koňmi si s motorkou v rámci možností taky poradí (berme to, že to je veterán) brzdy taky odpovídající době, ale brzdí solidně. Horší to je s podvozkem, přední tlumiče budou chtít zrepasovat, aby neuskakovalo přední kolo a dávalo nepříjemné vibrace do řidítek...
Jawa 350 Pérák je všestranná motorka, jak na silnici, tak do terénu, do města...odpovídá době, ve které byla vyráběna...
Na dlouhé cesty vzhledem k mé postavě (měřím 180 cm) není úplně ideální, protože díky nízko položenému sedlu a stupačky umístěné v jedné ose pod sedlem není úplně komfortní posez pro jezdce, ale co, je to motorka pro veteránské jízdy a ne polykač stovek, či tisíců kilometrů. :)
Krásný pokec
A zajímavá barevná kombinace.
Super!!!
Pérák je nej a tenhle má ještě zajímavou minulost.