kawasaki_good_times_tour2




Motokemp HLEDÁNÍ PŘÍVĚR 2

V době rozmachu maloobjemových motocyklů si mnozí uvědomí, že motocyklových akcí zaměřených právě na malé objemy, ale zájmu o malorážky vůbec, je možná méně, než by bylo zdrávo. Již vloni se uskutečnilo první Hledání Přívěr a letos se ještě s vyššími plány sešli majitelé a příznivci malorážek, v podkrkonošských Hořicích, podruhé!

…pátek odpoledne

Celé to začalo již v pátek po 15té hodině, kdy se začali sjíždět první přihlášení k registracím. Byl připraven akreditační stánek, kde se každý legitimoval, načež obdržel ID kartu, vizitku, samolepku (o ty byl velký boj, bohužel jich byl jen omezený počet) a dle zájmu i horký čaj. Kolem pravého poledne nám trošku sprchlo, prý pouze nad naším kempem, každopádně cestovatelům ze vzdálenějších končin nemuselo být zrovna nejtepleji a horký čaj přišel určitě k chuti. Po přidělení chatky už nic nebránilo zabydlení. Celý akreditační proces se decentně protáhl a to nejen příjezdem zástupců Polska, kteří byť přijeli jako jedni z prvních, tak strávili odbavováním trošku více času, ale i příjezdem několika opozdilců. Technické závady nás bohužel postihly i letos…
Mnozí využili volnou chvíli po příjezdu a zabydlení, k seznámení se s hořickým okruhem, jiní vyrazili ochutnat místní pochutiny. Se zvětšujícím se počtem odbavených motorkářů se nám pomalu slunce rozhodlo emigrovat na západ….stejně nebylo za ten den moc vidět… Pořadatelé vydrželi venku až do příjezdu posledních nahlášených, což bylo okolo deváté hodiny. Mezitím se již osazenstvo bavilo v restauraci náležící kempu, odkud byl trošičku boj všechny dostat ven k pergole na úvodní „brífink“ Motokempu – ten začal ve čtvrt na deset a účastníci měli možnost se seznámit s podrobným programem hlavního sobotního dne. Občas se stalo, že proslov přehlučely požadavky, aplaus a nadšení účastníků. O to větší, ale měli všichni radost z parádní atmosféry. Tímto způsobem se nám úvodní slovo trošičku protáhlo a nikomu vlastně ani nevadilo, že v relativní zimě jsme všichni společně strávili přes tři-čtvrtě hodiny až do desáté. Po rozpuštění sešlosti se pokračovalo v zábavě až do pozdních večerních hodin. Všichni byli upozorňováni, že ráno nás čeká nabitý program a tak bylo na místě se ubrat ke spánku trochu dříve, než mají mnozí zvykem. Musíme však konstatovat, že i ti, kteří šli spát až téměř ráno, byli za úsvitu zodpovědně čilí a svěží.

…když přišla sobota.

Několik přihlášených odradilo počasí a právě počasí byl důvod mírné nervozity všech…
Když brzy ráno začaly zvonit budíky, celý kemp se probral do silné ranní mlhy. Od 7:30 byl na plánu příjezd a akreditace motorkářů, účastnících se pouze sobotního programu. Všichni nahlášení dorazili včas a tak bez problému proběhly i snídaně v místní restauraci. Vše muselo klapnout přesně. V 9:00 totiž začínal hlavní dopolední program, který sliboval mnoho zajímavého. Název „Motokemp“ vznikl jako odlišení Hledání přívěr od běžných srazů, protože zde chtěli pořadatelé klást důraz na vzdělání, nabití nových vědomostí a seznámení se s běžnými i nevšedními problémy nejen motocyklů, ale i jezdců. Proto již před devátou u hořického kempu čekal Jan Halbich se svým týmem, který přijel ukázat jak se liší teorie od reality. Branou kempu jej následoval Michal Dokoupil alias Indi, který přijel se svojí Husqvarnou 510 SMR, aby také ukázal, jak že se dá motorka po asfaltu „vodit“. Jan Halbich a jeho tým mezitím připravili stan, pod kterým se usídlila Aprilia RS 125 v okruhové úpravě na sériovém základu. Po natažení vody a té správné „energie“ začala první část ukázek. Konkrétně čištění motocyklu přípravky Muc-Off, které předvedly, jak snadno a bez námahy očistit během několika minut svoji motorku, včetně přebytečných maziv a tuků, zasídlených kolem řetězu apod. Fronta uchazečů o umytí motorky byla dosti dlouhá a technik, který měl čištění na starosti, se až do odpoledne nezastavil.

Největším tahounem pak byla určitě nová Blata 125. Od devíti hodin se začalo na Blatě jezdit, testování proložil svojí jízdou Indi na Husqvarně. Zároveň, když motocykly stály řadu na umytí a mnozí piloti čekali na setkání tváří v tvář nové Blatě 125, probíhalo povídání Jana Halbicha k jednotlivým motocyklům majitelů, případně řešení jejich problémů. Přibližně po hodince nám motard od Blaty ukázal, jak jedovatý je přední 4-pístkový brzdič z příplatkové sady. Bohužel po menším incidentu a zlomené brzdové páčce se již v jízdách na Blatě nemohlo pokračovat. Program tedy plynul dál, probíhaly rozhovory s Michalem Dokoupilem o stylu jízdy a padly i konkrétní komentáře k jednotlivým jezdcům, kteří osedlali malého motarda. Následovala malá komentovaná zábavní vložka s ježděním na Indiho Husqvarně a čas už se pomalu blížil poledni. I z tohoto důvodu se pořadatelé rozhodli pro zrušení dovednostních soutěží a přešlo se rovnou k přejímce jezdců odpoledních sprintů na letišti. Před druhou hodinou bylo registrováno na odpolední soutěže celkem 49 závodících.

Pomalu se všechno schylovalo k odpolední „spanilé jízdě“ z Hořic do Nového Bydžova a dál na letiště, která měla odstartovat druhou hodinou odpolední. S tímto časem se hořický kemp rozezvučel rozléhavým zvukem více než stovky dvoutaktních i čtyrtaktních motorů. Odbilo 14:10 a celá kolona se vydala z cílové rovinky okruhu směrem dolů do města hořického. Dlouhá kolona maloobjemových motocyklů, kterým dělali doprovod i větší sourozenci, se prokousávala českými městečky ku Novému Bydžovu. Obyvatelům Bašnice, Sukorad, Myštěvse, Králíků, Nového Bydžova i Zábědova se naskytl jedinečný pohled na souvislou, přes tři kilometry dlouhou kolonu přátel jedné stopy.

To už jsme se ale dostali na letiště u Zábědova, kde se již rozcvičovali stunt-rideři, kteří zahájili celý soutěžní program. Kaskadéři Rutan na Hondě CBR 600F a Sporťáček na motocyklu ČZ 175 předváděli opravdu velkou show, kterou svým akrobatickým uměním s obrovským ohlasem doplňoval Duivan na MZ 150, který v dalším průběhu akce předvedl neuvěřitelné kousky na hrazdě, přimontované ke své motorce! Diváci se dokonce dočkali i tažení Duivana po nohou za motocyklem druhého kaskadéra Rutana!

Mezitím probíhaly přípravy k začátku jednotlivých kategorií vypsaných sprintů, které měly přijít na řadu po vystoupení kaskadérů. Pomalu tedy začali na startovní čáru přijíždět první závodníci kategorie 4T/125 ccm. Zde se odehrál velký souboj, byť všichni očekávali další ročník sprintů v režii „Pavouka“ z moravské motoparty 125ccm.cz, který se probojoval do finále. Proti němu se na startovní čáru postavil jezdec z Nového Města nad Metují a party „NeverLast“ - Béďa. Oba jezdci měli k dispozici Hondy CBR 125. Za obrovského povzbuzování moravského publika bylo vše připraveno ke startu. Po výstřelu ze startovací pistole se oba jezdci rozjeli vstříc cíli, ve kterém byl dříve Béďa. Ten však ulil start a závod se opakoval. V opakovaném finále předvedl Béďa start perfektní, již dle pravidel a o prsa korejské ženy byl v cíli dříve před Pavoukem. Titul ze třídy malých 4-taktů si tedy pro letošní rok odváží klub NeverLast.

Jako další následovala kategorie dvoutaktních stopětadvacítek 2T/125ccm. Zde se strhl velký boj, ve kterém mimo jiné zazářil i adršpašský rodák Peca z Motobikers-klubu, který se postupně prokousal soutěžním pavoukem až do čtvrtfinále. Leckoho určitě překvapil i výkon, který podal biker vyznávající spíše bláto – M@rw z nově vzniklé party Motobukvice (nenechte se svést názvem ), který se dělí na Yamaze DT 125 o třetí a čtvrté místo společně s „manasem“, který závodil na Cagivě Mito. No a ve finále se setkal Šákul, hájící také barvy Motobikers, obhajujíc titul z loňska, společně s polským jezdcem party 125.pl Piotrem. Byl to opravdu závod na krev, který se musel jet natřikrát! Silné zastoupení fanoušků z rodné vesnice Šákula a přilehlého okolí udělalo své, ale i Piotr měl velkou oporu, především v moravské části publika! V prvním závodě, který žiželickým fanouškům moc radosti neudělal, vyhrál Piotr. Závod se však obdobně jako v předchozí třídě musel kvůli ulitému startu opakovat. V druhém závodě již Piotr s Cagivou Mito vystartoval dle regulí a Šákul na Aprilii RS 125 mu zdatně sekundoval. Bohužel v tomto závodě nebyli cíloví komisaři schopni říci, který z motocyklů byl v cíli první a tak se finále jelo potřetí. Zde už vše proběhlo, jak mělo a pokud ve 4taktech vyhrál Béďa o prsa, tak zde se nejednalo možná ani o ten pověstný chlup. V cíli byl nakonec dříve český jezdec, který tímto obhájil titul! Každopádně část titulu zůstane i v Polsku, za neskutečné chvíle na závodní dráze, kdy nebylo jisté, který z jezdců vyhrál.

Po této třídě se ve dvoutaktech pokračovalo a na start se postavilo v malém šampionátu Mito v úpravě sportproduction, následující další upravené Mito z produkce Cagivy, dále Aprilia RS s kitem 160ccm a Aprilia RS 250. Po této závodní vložce už přišel na řadu prostor pro sprinty věrných přátel a bývalých majitelů malorážek, byť sedlajících motocykly většího objemu.

Kategorii 4T/open jelo celkem 10 motocyklů. Dobře našlápnuto měl do žebříčku Varan s Yamahou FZS 600. Bohužel ale, kvůli problémům se spojkou, které jej potkaly, skončil na třetím místě. Velký boj ve finále sváděl Azzaziel na Hondě CBR 600RR, patřící obdobně jako Béďa k partě NeverLast. Azzaziel i přes drobný zmatek pořadatelů, jel ve finále proti Suzuki 750 SRAD, kterou pilotoval Pain. Ve finálové tabulce „každý s každým“ se tedy umístil na třetím místě Varan, na druhém Pain a titul této třídy si odvezl Azzaziel!
Pro NeverLast je to tedy dvojnásobný triumf!

Po odjetí všech kategorií za slunečného počasí se na trať vrhli ještě naši kaskadéři, kteří předvedli další kousky svých repertoárů… Sporťáček na závěr potrápil svojí ČeZetu, tak, že kousky zadní gumy odlétávaly na všechny přihlížející!
To už se ale vše schylovalo k odjezdu z letiště a návratu do Hořic v mírně roztrhaném seskupení.

Byť po příjezdu do kempu měly následovat volné dvě hodinky, tak snad neuběhl ani mžik, kdy se přiblížila opět devátá hodina se závěrečným vystoupením pořadatelů a shrnutí dne, včetně vyhlášení výsledků soutěží.
Po deváté se všichni sešli před organizátorskou chatkou a nic nebránilo začátku vystoupení. Ano vystoupení, protože následující okamžiky musely pobavit opravdu každého přítomného. Několik slov shrnující celý program Motokempu, vyhodnocení sprintů a poté rozdávání několika cen. To bylo hlavním programem této půlhodinky. Motocyklové rukavice si po fantastickém výkonu při karaoke do megafonu odnesl Barry a po něm i Jituš z MotoCrewPrague, která podala opravdu brilantní výkon, při zpěvu do rytmu zpěvačky Fergie za znění songu „Big girls don´t cry“! Po rozdání cen se všichni chopili plastových kelímků a lahví šampaňského za účelem řádného zapití motokempu. Po přípitku z útrob kempu do vzduchu začaly vzlétávat pyrotechnické pumy. Přibližně tříminutový ohňostroj udělal radost opravdu každému. Poté se přešlo k všeobecnému veselí, ale ještě jedno překvapení na všechny čekalo v restauraci, lehce po desáté hodině. Radost dvěma vyvoleným přišla udělat tančící slečna za opěvování početného publika… Tady pomalu sobotní příběh končí… někdo mluví o další „spanilé“ jízdě v plechových směsných miláčcích, někdo o závodech na motocyklech upevněných k zemi pružinou. Všechno to jsou, ale pouze střípky bez předmětného důkazu

…co dělá ten kužel na lampě?

Probuzení do posledního dne mohlo leckomu působit problémy. Každopádně nás ráno ještě přivítalo poslední sluníčko, před tím, než se většina zúčastněných mohla nasnídat a pomalu připravit k odjezdu. Jaké zděšení, ale na pořadatele čekalo, když objevili slalomový kužel na lampě uprostřed kempu, přibližně 4 metry vysoké. Inu, některé věci jsou vskutku zajímavé.
Pomalu se blížilo loučení a předávání chatek.

Počasí k nám bylo celý víkend velmi přívětivé a bezpochyby byli všichni rádi, že se nevyplnily odstrašující předpovědi meteorologů…

Nezbývá tedy než i v této reportáži prohlásit Hledání přívěr 2008 za ukončené. Truchlit ale nemusíme. Pořadatelé ze sdružení RACEMOTION.cz si pro mladé motorkáře připravují další akci, která by se měla uskutečnit přibližně v polovině července. O motokemp však nepůjde, až zase za rok…


Výsledky sprintů

4T/125
- 1.místo – Béďa (Honda CBR 125)
- 2.místo – Pavouk (Honda CBR 125)
- 3.místo – Rider-125 (MZ 125rt)

2T/125
- 1.místo – Šákul (Aprilia RS 125)
- 2.místo – Piotr (PL – Cagiva Mito 125)
- 3.-4.místo – M@rw (Yamaha DT 125) & manas (Cagiva Mito 125)

4T/open
- 1.místo – Azzaziel (Honda CBR 600RR)
- 2.místo – Pain (Suzuki 750 SRAD)
- 3.místo – Varan (Yamaha FZS 600 Fazer)

Zúčastněné kluby

Aprilia.mysteria.cz, BIKERBOYZ.cz, Brněnská čajová mafie, cagiva-club.com, cagiva.mysteria.cz, Czech NSR club, FreeBikers, Motobikers-klub.cz, Motobukvice, MotoCrewPrague, motoriders.ic.cz, NadKiloNejedem, NeverLast, night riders, O.B.F, Pegasoclub, RACEMOTION, Scooter performance, 125ccm.cz, 125.pl


Poznámka redakce: Jste pořadateli motorkářské akce nebo srazu? Chcete také zveřejnit reportáž z akce na našem serveru? Pošlete nám text (stačí 1x A4) a fotografie (cca 20 kusů). Rádi vaši reportáž uveřejníme. Můžete využít tohoto formuláře nebo vše zaslat na email: info@motorkari.cz.

Informace o redaktorovi

Jakub Dražan - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):


TOPlist