renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki C1800 Intruder (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Pavliiis_
Vloženo 5.3.2013
Aktualizováno 2.10.2014
Zobrazeno 6 231x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Je naprosto úžasná, neměnil bych už jen tak za něco.

Více fotografii

Motorka koupena od WESTMOTO v Horní Bříze

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki VN 2000 Classic: jen maličkosti, sedlo, trochu design, ale pořát to bylo s introšem tak nějak 50:50
Harley Davidson Electra Glide Ultra Clas: cena, ta je ale brutální ... no možná někdy ...
Suzuki M1800 IntruderR2: Úplně mě uchvátila, ale moje drahá polovička si na ní přečetla někde recenzi, a že prej je moc divoká, a že by vzadu neměla dost místa, zkrátka zákaz.
Triumph Rocket III Touring: Nádherná mašina, takovej bizon na kolech, úplně láká k tomu potahat čerta za ocas. 2,3 litru obsahu ... necejtím se zatím na ní bejt dost dospělej. Možná bude nástupce?

První dojmy - Poprvé sem jí uviděl na výstavě v Praze jako horkou novinku a byl sem ztracen. Po 2 letech šetření sem si jí konečně odvážel domů. Ale moje první sezona to byl boj. Boj s obrovskou vahou, boj s obrovskou zadní gumou. Druhý rok už mi trochu sedla poznal sem co potřebuje a začala mě poslouchat. Už se nemůžu dočkat jara.

Motorku bych doporučil pro - Není největší ale drobek to taky zrovna není, není nejpohodlnější ale kostitřas taky ne, není nejhlasitější ale ani šeptátko. Není super rychlá ale ani moc pomalá. Je pro velký silný ale hlavně dospělý chlapy, kteří už mají zkušenost s větším cruizerem. Pro ty kteří se nejenom rádi kochají, ale i pro ty co se občas rádi i pěkně svižně svezou.

Doplňky na motorce - Doplněny boční kožené kufry, obyčejný levný od motobrasny.cz, ale upně hnusný nejsou a účel plní. Zadní nosič, přední i zadní padací rám, opěrka spolujezdce od roadstyler.com. Opěrka řidiče, třásně na páčky. Elektrická zásuvka pro navigaci a nabíječku. CellularLine Interphone - voděodolný držák na řídítka pro smartphone. Plánuju předkopy na padáky a plexi snad to letos klapne, stojí balík. Zvažuju gelový sedlo, buď nový nebo aspoň gelovou výplň. Trochu víc světel dopředu i dozadu, osvětlení motoru, famfáry s ovládáním i dozadu pro ledvinku a podobný kraviny.

Recenze

Na úvod musím říct, že nejsem zrovna drobek mám 180 cm a skoro 100 kilo a po téměř 10ti leté pauze v sedle jsem si koupil ve výprodeji sranda motorku Kawasaki BN125. Jen tak, na ježdění okolo komína, původně.




Jenže pak jsem poznal pár lidí a začal s nimi jezdit na výlety. 35 let chlap jak hora na motorce pro puberťáky. I když parta jela velmi volným tempem já musel chudáka mojí malou mášenku honit na pokraji jejích možností a nakonec si vyjížďku neužil nikdo. Bylo rozhodnuto, musím si koupit něco většího. Jenže co. Začal jsem intenzivně číst internet, hlavně fóra, kde všichni radí s výběrem vhodného stroje. Vše jen teorie, to mi bylo hrozně málo. Proto jsem, jakožto majitel předlistopadového neomezeného řidičáku, začal obvolávat autoškoly a kupovat si kondiční jízdy na všem co kde měli. Svezl jsem se na všem možném i nemožném, a postupně vyloučil supersport, naháče i enduro. Každá další zkušební jízda mi dávala nové a nové zkušenosti a poznatky, například že virago 535 je sice super ale dva lidi do kopce skoro neuveze. 750 byla o hodně lepší ale pořád to nebylo ono a když ještě nakonec při kondiční jízdě zkolabovala definitivně to uzavřelo kapitolu nejen chopperů váhy bantamové, ale rozloučil jsem se vnitřně i s nabídkou ojetin. Tímto se mi rozplynul sen o HD Electra Glide nebo o Goldwingovi a zároveň dost zůžil výběr a tím přiblížil nákup. Na výstavě v Motocykl v Praze jsem si prohlédl všechny cruisery z královské třídy. Do nejužšího výběru se dostala kawa VN2000 a suza C1800 to byla tenkrát horká novinka a mě úplně uchvátila. Přesto jsem se nemohl mezi nimi rozhodnout. Každá z nich má něco do sebe a nejraději bych si byl býval koupil obě. Kawu jsem měl možnost si krátce vyzkoušet na jedné akci v německu, sice jen malý okruh na letišti ale lepší než nic, jenže suzu nikde k půjčení neměli. Na koukání ano ale ne na projetí. Technice moc nerozumím, nevím o co sou lepší hydroštely, proč mají některý motorky kovaný písty, o co je lepší řemen než kardan, vodní chlazení vs vzduch, takže rozhodoval design. Vnímání krásy je subjektivní takže mi do toho nikdo mluvit nemůže. Často sem navštěvoval prodejny chodil sem kolem obou pořád dokola sedal si zkoušel. Poslední kapka na vahách, která definitivně rozhodla, byla cena, prodejce mi nabídl šedý dovoz vystaveného kusu od svého obchodního partnera v Německu, za cenu, na kterou se nedalo nekývnout. Motorka byla během týdne připravena na prodejně a zbývalo absolvovat poslední ujišťovací zkušební jízdu. A pak už sem jí nedal z ruky. Po téměř 13 tisících najetých kilometrech můžu prohlásit, že je pohodlná, celkem rychlá a výtečná v pružném zrychlení. I zrychlení z 0 na 100 je super po troše treningu na letišti sem se dostal na 3,5 sekundy (měřeno smartfonem stopky/GPS), na semaforu tedy nikdy nezdržuju. Zvláštní taky ale je, že má nějak propojený brzdy mezi sebou, takže při sešlápnutí pedálu zadní brzdy brzdí i jeden pístek na každým brzdiči vepředu a naopak. Po stlačení páčky přední přibržďuje i zadní kolo. Taková sofistikovaná konstrukce, jeden by řekl že bude brzdit perfektně, ale opak je bohužel pravdou ne že by byly brzdy uplně mrtvý to ne ale trochu ostřejší by aspoň ta zadní být mohla. Tedy, ne že by (vzhledem ke stylu) byly uplně nutně třeba, on toho motor ubrzdí taky dost, ale i krizovky se občas stát můžou! Motor je trochu točivější, spíš trochu víc než trochu. Není to nízkootáčkovej bublák jako má VN2000. Když chci jet musím otočit plynem, a to pořádně, pak se teprve v motoru probudí zvíře a začnou se dít věci. A to doslova! Při trochu ostřejším rozjezdu si nejenom zadní guma trochu hrábne, ona si hrábne ještě znova při přeřazení na dvojku. Poprvé sem se při tom docela spotil. Pak dám za tři a táhne dál a dál a dál pak za čtyři a najednou je na tacháči 195 a chrochtá na mě omezovač, dávám za pět a táhne dál a dál. Majitelé plasťáků se mi teď asi už smějí, ale já na tom sedím uplně bez kapotáže a mých 92 kw pod zadkem se společně se mnou statečně pere s odporem vzduchu. Ani nevím kde má pětka omezovač, neměl sem dost síly to vydržet až do konce GPS sem zaplou neměl a na tachometru bylo dost přes 200, přesně fakt nevím. Poznámka pro orgány: tento testík proběhl na dálnici v Německu. Poznámka pro mojí drahou polovičku: Bylo to opravdu jenom jednou, fakt.
Suza je ale "sportovní" jen na rovině, autům na semaforu ujedu vždy, ale v zatáčkách mi napráská i sprtovní šestka. Do náklonu se introši totiž přes 240 mm širokou zadní gumu moc nechce a když už jí přemluvím dá o sobě celkem brzo vědět nízkej podvozek. Nejdřív škrtáním o asfalt hlásič náklonu pod stupačkou. Potom rána do zad od mojí ledvinky.





Vracíme se tedy tam kam patříme. Sedíme přeci na cruseru takže zase hezky pomalu. Pohodlná je pro řidiče a přiměřeně pohodlná i pro spolujezdce. Solo už sem dal za den i přes 500 km ale to je asi limit kolik moje zadnice v kombinaci se stávající sedačkou snese. Ve dvou nejvíc 300 km za den ale to už jsme chcípali oba. Gelovou sedačku to bude chtít, ano. Spotřeba je trochu vyšší hodně podle jízdního stylu a to doslova při kochačce za méně než 5l pokud se letí nějaká střelba pápne si klidně jednou tolik. Má velkou nádrž, trochu přes 19 litrů, tankuju zhruba 15 litrů po prvním zablikání a najedu tak 200-250 km do dalšího bliknutí, a jasně, jsem většinou sem první kdo to hladový oko zase vidí. Jako doma je na silnicích 1 třídy s kvalitním povrchem a na okreskách. Díky výtečnému pružnému zrychlení je předjíždění zábava, ale vysoká rychlost se nedá udržet dlouhodobě. Solo se dá jet pohodlně 120-130 víc už je namáhavé na krk a záda. Ve dvou pohodlně maximálně kolem 100 pak vznikají modřiny od ledvinky. Rozbité místní silnice nám moc nechutnají, pérování je celkem tuhý a já sem si ho kvůli častému škrtání stupačkama o zem nechal ještě trochu přitvrdit a zvednout. Vyjetý koleje od kamionů jsou ale noční můra, stejně jako povrch po čerstvým frézování vozovky. A to nemluvím o dírách opravený emulzí sasypaných šotolinou 160 Nm krouťáku mi je v tu chvíli spíš na škodu. A ještě dálnice, ty mi vůbec nechutnají, nemám ještě plexi takže o rychlých přesunech nemůže být řeč a v mojí pomalosti mě tam každej předjíždí, celkem o strach.
Nejsem ten pravej na hodnocení spolehlivosi ale z pohledu uživatele, kromě menšího konstrukčního problému s vedením hadiček k předním brzdičům žádný problém. Po 12 tkm bylo třeba nové pneu. Zdá se mi to trochu brzo, no co se dá dělat. Přední guma odešla dřív, no asi budu muset ještě trochu zapracovat na jízdním stylu, vypadá to že pozdě brzdím do zatáček řekl mi technik co gumy měnil. Zadní byla ještě asi 0,5 mm přes indikátor limitu výměny ale, narozdíl od techniky, pneumatikám trochu rozumím a vím jak drasticky stoupá náchylnost k defektu ke konci životnosti. Nechtěl sem riskovat návrat z vyjížďky na vozíku a tak sem vyměnil obě. Kontrola brzd při výměně pneu dopadla dobře, přední destičky 50% zadní skoro celý. Takže příště.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
mirocz
mirocz napsal 02.01.17 v 16:53 10b.

Skvěle napsané a využitelné při rozhodování jakého cruisera pořídit. Momentálně se rozhoduji také mezi C1800 a nebo HD V Rodem. Vzhledem k tomu, že jsem již měl bezproblémového suzuki intrudera M800 tak to vyhrává C1800. Chtěl jsem také M1800R2 kvůli jeho přednímu světlu, těch je ale s malým nájezdem málo a jeden mě utekl. Doufám, že C1800 stále slouží.

dublu
dublu napsal 20.09.16 v 20:13

Prosím sháním opěrku řidiče a zadní padací rám máš ještě kontakt. Díky Lumír tel. 777666162, dublu@centrum.cz

Drtikol82
Drtikol82 napsal 18.08.15 v 16:16 10b.

super motorka a hezky vše popsaný

Bubenda
Bubenda napsal 16.04.15 v 23:58 9b.

dzuri
dzuri napsal 11.10.14 v 21:32 10b.

Parádni strojovna .10 bodu jistých

Více komentářů



TOPlist