PROFIL MOTORKY

Honda CBF 600N (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mefistofel
Vloženo 3.3.2013
Aktualizováno 2.4.2021
Zobrazeno 7 775x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Krásnej cestovní naháč. Příjemnej posez a hezkej zátah.

Více fotografii

Výška jezdce: 190 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL 650V Transalp: chtěl jsem něco bez kapotáže s klasickejma kulatejma analogovejma budíkama a jednoduchou přístrojovkou... A chtěl jsem něco trochu jinýho, než sem co jsem sedlal do teď (a ne jen motorově :P)
Honda XL 700V Transalp: vlastně stejné důvody s tím, že tento model a pak hlavně jeho design je ještě moderněji zpracovaný. Odrazovalo mě zejména přední světlo a vzhled přístrojovky.

První dojmy - Oproti Varaderu 125 je to přece jen těžší, takže jsem byl docela nejistej v nižších rychlostech. Zas na rovince, když jsem vzal trochu za heft, tak krásně táhla a doslova mě to uchvátilo :).

Motorku bych doporučil pro - Pro mladé jezdce, co nejsou žádní střelci a chtějí si ošahat už dospělejší motor. Anebo pro pokročilejší jezdce, kteří mají rádi naháče, ale už je nebaví žádná brutalita a chtějí hodnou motorku :P

Doplňky na motorce - Tankpad
Plexi štítek (MRA)
Závaží řidítek + redukce (RD Moto)
Padací protektory (Samodomo)
Sada pro snížení výkonu na 25 kW (Alpha Technik) (demontováno 2014)

Recenze

Zánovní stroj vyrobený 2008 a do provozu uveden v 2009. Zakoupeno od rodinného známého...

[3.3.2013]
Sezonu 2013 ještě z části zahajuju na malém Varaderu. Nicméně jsem zvážil, rozhodl a vybral toto CBF. Jsem držitelem pouze řidičáku A18, takže tuto novou krásku budu muset na nějakej čas zavřít na 25 kW. Alespoň se budu moct těšit na plnejch 57 kW, který jsem ještě stihnul prohnat :).







Basic Info:
- Motorka značky Honda (The Power of Dreams)
- 599 ccm
- 57 kW (78 koní) výkon
- 220 kg váha
- řadový čtyřválec
- kapalinou chlazená
- sekundární převod řešen řetězem
- 6 kvaltů
- kotoučová brzda (2 kotouče vepředu a 1 vzadu)
- univerzální naked
- 17" obě kola
- relativně pohodlná
- přívětivá i pro začátečníky, Hondy se umí podvolit :P
- japonská značka, smontováno v Itálii, koupeno v ČR
- top speed: uškrcená 175 km/h a otevřená valí 210 km/h





Děkuji firmě Motosport Soukup za zavření a ochotu :) ...
http://www.motosouku...rok-2008-detail_2618

[19.4.2013]
Tak dneska jsem se konečně trochu projel kolem komína. Jízda je... ultimátní. I se sníženým výkonem na pouhých 25 kW má motorka krásný zrychlení. Je omezana zarážkou na plynu (nepustí mě to zhruba přes půlku) a podložkami pod vstřiky. Ale stejně jsem si zamachroval na plechovky, protože člověk prostě kejchne a de to za plynem... Spokojenost a po 125 ccm značný posun .

[30.10.2013]
Ikdyž je venku občas pořád ještě hezky, tak mám zazimováno...
Motorka mi ohromně sedla. Je to jiný kafe než kubatura 125 a dostalo mě to do fáze, kdy vemu motorku pokud se chci projet a vyčistit si hlavu nebo si udělat výlet. Na účelové jízdy vemu prostě plechovku . Takže jsem na ní za celou sezonu najel o dost míň, než loni na malym Varanovi .
Mam v plánu pár menších vychytávek. Třeba estetické menší plexi, decentní padáky, zadní blatníček s krytem řetězu... Snad budou finance a na jaře hotové alespoň nějaké úpravy.
S motorkou jsme se skamarádili a už se těšim na vypuštění celýho stáda
(78 koní) ...
Nějaké posezóní dojmy?
No asi to nebude něco, co by se pořád chtělo skládat na koleno. Kdo si zajezdí rád v klidu a sem tam se chce trochu svižně povozit, mohlo by mu CBF vyhovovat. Stroj je hezky ovladatelný, protože to je naháč a dobré rozložení hmotnosti se nezapře .
Motorka je i dost pohodlná, ale zas úplnej zázrak na cestování to neni. 400 kilometrovej vejlet mi dal docela zabrat...

[6.4.2014]
Tak mam připravenej olej Motul s K&N filtrem, tankpad a pracuje se na padacích protektorech (domádo výroba ze silonu - u kamarádova dědy na soustruhu ).





Škudlím prachy na dvousměsový Roadsmarty od Dunlopu, na starejch Bridgestonech si už nejsem jistej a jezdim jak připosranej, ta ploška na zadní z burnoutů tomu taky moc nepomáhá Dále je stále na seznamu malej štítek nad světlo a hlavně v létě CBFko čeká konečně otevření na plnej výkon... Těšim se jak harant na Vánoce






[10.6.2014]
Tak má po sezonní údržbě. Výměna olejovýho filtru, motorového oleje a přezutí pryží (konečně se sešly finance na pořádný obutí - Dunlop). Na těch nových dvousměsovkách je to uplně jiná písnička. Jiný možnosti jízdy a uplně jinej zážitek. Na tuhle motorku krásně sedly.
Ale taky jsem našel už drobnosti co mi sice přímo nevadí, ale neni to uplně nejlepší. U takhle zpřevodovaný šestikvaltový motorky by vůbec nebyl na škodu ukazatel zařazené rychlosti. Vím o nich i o jejich výrobcích (např.: Gipro), ale namrskat to na řidítka naháče mi nepříde moc elegantní .
Další věc. Bacha, je to docela nízký... Už jsem byl v jedné nejmenované severočeské obci, kde nejspíš nejsou udělaný retardéry standardním způsobem (jsou o něco vyšší), a líznul jsem tam svodama :-x. Na normálním retardéru jsem ale problém neměl.
Konečně už je na cestě ke mně i dlouze vybírané plexi. Rozhodl jsem se pro takové specifické od značky MRA. Kompromis mezi designem a ochranou.

[5.7.2014]
Štítek namontován...
Mně osobně se na týhle motorce líbí a účel plní dobře. Splnil přesně moje očekávání.
Po přezutí na nový gumy jsem se vykašlal na točení burnoutů a malejch brzdnejch driftů. Konečně si užívam víc jízdní vlastnosti CBFka.

[11.9.2014]
Konečně je stádo kompletní...
Famozní je pocit zrychlení. Plyn mě pustí přesně do míst, kde tenhle čtyřválcovej vysokootáčkovej motor chytá saze. Nedalo mi to a hned na první rovince (asi 20 metrů od servisu ) jsem zkoušel co to tak asi umí, oťukávačka. Nestačil jsem se divit. Celou cestu domů (zhruba 150 kiláků) jsem se smál jak natrženej lívanec. Odpich moc pěknej, přední kolo se rádo odlehčuje, ale po zadnim jsem to ještě neposlal, mam strach, že si to rozbiju. Když jsem najel na dálnici, tak jsem tam prubnul top speed. Papírově sedí - 210 km/h. Do těch 180-190 zrychluje perfektně... na těch 200 už dolejzá o trochu pomaleji, ale i tak je to tam dost rychle a na 210 už to chce trochu potrápit ;-D.
Tolik k rychlosti a zrychlení. Ostatní věci fungují perfektně. Moc se mi líbí ten průběh výkonu i navzdory tomu, že čtyřválec vespod trochu ztrácí, CBF to nažene zhruba od těch 7k rpm nahoru. Řadit nahoru mi přijde tak akorát v 10-11k (11,5k rpm začínaj červený točky). S uškrcovací sadou, se někde v 3,5-4,5k rpm ozývaly podivný zvuky, jakoby rezonování nějakýho plechu či tvrdších plastů. Ničemu to nevadilo, jen mě to docela žralo. Každopádně po demontáži jsou tyhle zvuky pryč.
Zrovinka ještě rozšiřuju papíry z A18 s dvouletou praxí na neomezený Áčko. Takže na tom vlastně lítam ilegálně, nicméne v malym techničáku je pořád 25 kW . Změnu půjdu zapsat až budu mít v ruce novej řidičák...
Od konce září mi začíná první semestr na vejšce, takže asi letos budu zazimovávat dřív. Každopádně jsem rád, že jsem v téhle sezóně stihnul tyhle úpravy a nákupy doplňků utáhnout jak časově, tak finančně.
Rád bych jsem sem doporučil pro škrcení motorek (ještě jednou ) firmu Motosport Soukup, která má dílnu v Jičíněvsi (kousek pod Jičínem).
A pro Louňáky autoškolu Ulrich (pro A je tam motorka GSF 650 Bandit pičo a jsou vstřícní s domluvou na jízdy).
Ještě se trochu projedu, umeju to, uklidim to a budu se těšit na další sezonu...

[1.1.2019]
Po dlouhé dlouhé odmlce jsem si řekl, že bych sem měl něco připsat. Nejsem rychlej pilot. Měl jsem to štěstí (asi), že se mi podařilo trochu dospět. Co se na silnicích děje, to mi občas hlava nebere a tak si za heft zatáhám jen když neni moc provoz, když mám trasu projetou a když neni silnice mokrá. Případně když mi náhle rupne v kouli, ale to se už často nestává. Prostě jsem tak trochu zfotrovaťel. To je spojené s nedostatkem času na ježdění a se skutečností, že poslední roky bydlím jinde, než kde je motorka ustájená. Což se na poslední sezonu naštěstí změnilo a najezdil jsem za léto víc, než za poslední 4 roky - což mi dodalo ztracené jezdecké sebevědomí. Největší radost jsem měl z toho, že jsme se s přítelkyní sebrali a na 9 dní jsme vyrazili na pořádnej mototrip po střední Evropě. Detaily jsem nacpal do zápisu v motodeníku.
Taky opadlo prvotní nadšení z nový mašiny a člověk si začne všímat věcí, co mu schází a tedy pokukoval po jiných. Mám svou motorku stále rád. Nezlobí a stále mě vozí kam si zamanu a dělám na ní jen běžný servis (olej, filtry, brzdy, údržba řetězovky, gumy...) a to je přeci super věc...

Jízda:
Motor. Řadový čtyřválec. No. Zvuk. Někdo to miluje, někdo to nemůže vystát :-D Já to mam rád, ale popravdě, už se mi to trochu omrzelo :-D a to i co se týče průběhu výkonu. Táta dal pryč svojí VFR 750F, což ho pak tak žralo, že si koupil VFR 800V. Mimochodem tak jak nejsem na kapotovaný lehny, tak tahle byla nádherná. Hezky ostře řezaná kapota, dva laufy pod prdelí, dva chladiče na bočních průřezech v kapotě a jednoramenná kyvka. Proč tu o tom vlastně bliju - stejně jako ve své předchůdkyni je v tom motor V4. Skvělá věc. Tak jak se říká, že kompromis mezi V2 a řadovou čtyřkou je právě tříválec, co teď hodně razí třeba Triumph nebo Yamaha, tak mně jako daleko osobitější kompromis mezi těmito agregáty přijde spíše V4. Krásný zvuk, dobrý průběh výkonu a 800 ccm zajistilo na rovnější silnici typu dálnice přijemnou jízdu ve vysoké rychlosti. Navíc jsem si mohl konečně vyzkoušet VTEC (při vyšších otáčkách se hydraulicky propojí čepem vahadla a na ventilech začne pracovat ostřejší vačka). Neni to teda nějakej nezvládnutelnej výkonovej kopanec, ale lehce to znát je. Zkrátka tohle prohození mašin mě donutilo začít přehodnocovat preference ohledně motoru.





Omrzelo se mi i to, že je to už prostě stříkačka. Což už jsou všechny nové motorky, ale tady motor poslouchá a pokud je motorka už rozjetá, tak poměrně ochotně zrychluje, ať je tam zařazeno skoro cokoliv :-D Což je teda uživatelsky dost přívětivé, ale možná taky zároveň tak trochu nudné :-D
Co mi začíná vadit, tak jsou úzká řidítka. Možná by stálo za zvážení koupit širší rudla. Zatím nejsem ve fázi, kdy bych se do toho hrnul, ale už mi to začíná hlodat v hlavě :-D Na ovladatelnosti by to bylo znát.
Nejsem odborník na podvozky, ale jezdecky mi nesedí odpružení na centrálním zadním tlumiči. Na rovný cestě uplná pohodička, ale jak člověk sjede na nějakou normální českou vesnickou okresku, která má svoje nejlepší za sebou, tak do prdele dostávám slušný kopance. Což asi neni zrovna nenormální a taky si myslim, že když člověk přejíždí k nějakýmu penzionu nebo za babičkou na návštěvu, tak to přežije a nemusí si hned rozesrat nastavení tlumení :-D Ale když mám zkusit být objektivní a najít taky něco, co se mi nelíbí, tak asi musím vymejšlet i trochu prkotiny...

Design:
Větrný štítek stále nechávám, protože na vejlety je to pořád stále příjemná a alespoň nějaká ochrana před větrem. Ale ten old-school vzhled to hodně zfackovalo. Na druhou stranu motorka zas tak moc old-school není. Válce nemají žebrování a jsou schované za hovadím chladičem. Což osobně považuji za vadu na kráse, ale je pravdou, že ani v horkém létě ve městě nemám problém se stáním na světlech nebo v koloně (pokud chci být civilizovaný a nechci jí prostě projet :-D ).
Další věcí, kterou už od začátku zvažuju, je pěkný zadní blatníček s krytem řetězu v barvě. Výrobci jí už ve fabrice opatřili pěkným předním, tak mi příde škoda mít to vzadu kolem kyvky takový chudý :-D
Dlouho jsem přemýšlel, zda by si nezasloužila nějaký vylazený výfukový systém nebo aspoň koncovku a dospěl jsem k tomu, že to je ptákovina :-D Základní provedení je designově povedené a s ostatními chromovými / stříbrnými prvky působí uceleně. Pokud jde o výkon, tak těch pár poníků nemá smysl k týhle motorce připojovat a dělat z ní něco, co zkrátka není... Nemluvě o tom, že nemám chuť provést zrovna tuhle značnou investici :-D
Také jsem zvažoval centrální stojan, ale mám v garáži zvedák na kyvku a při normálním stání mi to neschází. Takže to já osobně shledávám zbytečným :-D
Pokud jde o padací rámy, kufrové rámy anebo plotnu a zadní kufr, to jsem odsoudil jako tu největší ohyzdnost a vykašlal jsem se na to :-D ale to, že se to na cestování hodí, to se nedá popřít :-D
Poslední chuťovka by bylo sedlo s nápisem. Viděl jsem už CBFka s tímto doplňkem a vypadá to skvěle. Otázkou zůstává, jestli to už není trochu marnivost :-D





Bude to pět let od poslední výměny pryží, které už dostaly co proto. Nejpíše obuju to samé (Dunlop Roadsmart) nebo při nejmenším nechám nasadit znovu dvousměsové pneumatiky. Byl jsem spokojen.

Poslední zhodnocení po těch všech letech a kilometrech: je to skvělá, hodná, nenáročná a na naháče docela i pohodlná motorka s už dospělým motorem, který běžným jezdcům poskytne dostatek výkonu. Ve své jezdecké evoluci jsem za ní neskutečně rád a budu se s ní nerad loučit, ale pomalu přichází čas, kdy už se cítím na větší motorku na hodně dlouhé cesty.





[1.2.2020]
Ok, cestovat se na ní dá a to pořádně :-D Balkán 4634 km. Vše ok - na cestě žádná zrada! Zakoupení nových Dunlop Roadsmart II mi připomělo, jak umí být obratná.




Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
STruple
STruple napsal 24.05.23 v 13:12 10b.

Naživo vypadá ještě líp

Pro-sek
Pro-sek napsal 09.11.19 v 20:56 10b.

Nádherná, navíc červená, ta červená, tu jsem chtěl a nesehnal.

context
context napsal 03.10.19 v 18:49 10b.

pěkná honda přeji ať dlouho slouží a dělá jen radost

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 02.01.19 v 09:13 10b.

Flatron007
Flatron007 napsal 27.09.14 v 21:27 10b.

CBF 600 sem jezdil v autoškole a řídí se sama+dobře vyzerá 10b

Více komentářů



TOPlist