PROFIL MOTORKY

Aprilia SR GT 125 (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník CCB_larry
Vloženo 9.10.2022
Aktualizováno 8.6.2023
Zobrazeno 3 538x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.7

Popis motorky


Je to prdlavka mrňavá. Tichošlápek. Kostitřas. Ale lehká, tichá, obratná, pěkná, nežere. Prostě dobrý stroj. Působí proti cestovním skútrům v kategorii 125 subtilně, ale váhu má stejnou ne-li větší, takže snad je bytelný.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:CITY MOTO (Plzeň 3-Jižní Předměstí - Hele zatím těch pár jednání naprosto super a na pohodu. Cena první servisky patří k vyšším proti jiným prodejcům, ale co už.

První dojmy - Jako majitele dvouválce s desetinásobným obsahem mě mile překvapilo, jak skútr jede. A to šlo o předváděčku, tak kdo ví, čím si za 1600 km (kdy jsem předváděčku sedlal) prošla.

Motorku bych doporučil pro - Pro začátečníky s řidičákem sk. "B" (auto vo*e ;-) ); pro lidi, co jsou na ně jiné motorky těžké nebo složité na ovládání; pro Pražáky (čili Moraváky) :-D do města na dojíždění do práce a malé nákupy. No a pak pro ty, co už nevěděj, co si vedle BMW a pitbulla ještě pořídit a za chvíli zase prodat - a hlavně k tomu pořádně drahé tepláky :-D

Doplňky na motorce - Zatím nic instalovaného. Ono toho moc není, co jsem zjišťoval. Dá se sehnat o něco vyšší plexi. Na kufr lze sehnat, pokud vím, příslušenství Shad, Givi, Kappa. Kryty rukou/páček zatím žádné na míru nejsou, a co jsem zjištoval, žádné ty čínské ze známého čínského e-shopu neseděly a byly odmontovány. Takový ten postroj na skútr na zimu na tento model také zatím není. Tohle se všechno může časem měnit a snad i bude, když je o motorku takový zájem a jde na dračku.
Edit 06.06.2023 Tak už mám nainstalované zavazadlo. Celá sestava je v podstatě individuální a jedná se o: :E251 Univerzální plotna nosiče GIVI (nosič+kryt+montážní sada) Pro Monokey - plastová; V40NT:Kufr Givi černý s čirými dorazkami (Monokey) objem 40 L; SR6711:Special rack Aprilia SRGT 125 -
200 (22) pro Monolock, bez plotny. Na fotkách zezadu vypadá kufr hrozně velký, ale naživo je to v pohodě. Hlavně se vám tam něco vejde a vůbec to nehází a nekazí jízdu v žádné rychlosti. Zkusím někdy jet i s Maxií 55 litrů Jinak ten původní držák resp. madla, která jdou pryč a místo nich jde "lešení" kufru, je evidentně pouze plastový a nepůsobí úplně bytelně, byť jsem za ně skútr 2x zvedl a poposadil. Výměna za "lešení" je v pohodě a dle šikovnosti a přípravy to máte tak na 25 - 50 minut.

Dále jsem instaloval hrazdu M-Style K1 univerzální stavitelná hrazda na řídítka 22,5–28,5cm a držák na telefon Interphone Armor Pro. Držák resp. pouzdro dělá problém, když prší - místa kapek se mlží a není pořádně vidět na displej. Pokud máte odolný telefon (alespoň proti dešti), tak bych volil nějaký hliníkový otevřený "svěrák" - asi sám přejdu, stojí kolem 4 stovek. Mám horší fotku, ale vypadá to dobře a i nižší jezdec uvidí na celý palubní displej.

Recenze

Při čtení se nenechte zmýlit nájezdem nebo datumem a pokračujte dále, protože recenzi aktualizuju za odstavec nebo přímo do textu (je označeno), přičemž původní text ponechávám.

Zatím mám najeto 500 km. V podstatě ještě zajíždím, byť mi prodejce řekl, že mám najet prvních 100 km do 5 tis. otáček a pak že už můžu potahávat. Když jsem měl 150 najeto, tak prý že už můžu normálně jezdit. No, já jsem asi ze staré školy, navíc je to můj první zcela nový stroj a potřebuju s ním hodně najezdit, takže ho nehodlám pos*at hned na začátku, i když by se to třeba nestalo. Takže moje zajíždění do 500 km je bylo následovné:
0-200 km (do 5 tis. otáček, prům. rychlost 34 km/h); 200-300 km (5-6 tis., spíše pořád těch 5 tis.); 300-350 km (5-6 tis., výjimečně 6,5 tis.); 350-400km (5-6 tis.); 400-500 (5-6,5 tis., spíše do těch 6 tis.).
Edit 13.10.2022 Tak jsem po těch prvních 500 km dostal od prodejce český manuál. Ten jsem si pořádně prošel a k zajíždění je tam, že "Prvních 1000 km nepřekračujte 80% maximální rychlosti skútru. Během dlouhých jízd nepřidávejte plný plyn a/nebo nejezděte dlouhé úseky bez změny rychlosti. Po prvních 1000 km zvyšujte rychlost plynule až k dosažení maximálního výkonu."

Po prvních 80 km bylo znát, že motor začíná jet i v těch nízkých otáčkách tak nějak lépe. Na 160 km začalo být znát, že motor by rád do vyšších otáček k lepšímu výkonu.

Do první tisícovky (čili první servisky s výměnou oleje) budu jezdit nejvíce do těch 6500 tis. ot/min, max. do 7 tis. Maximální otáčky motoru jsou 8750. Jak jen to půjde, bude motor dostávat 95/98 + VIF nebo prémiové palivo. Nejsem tak bohatý, abych tam lil kdo ví co (myšleno podezřele levného a možná neaditivovaného). Prostě se hodlám starat raději více, než méně.

Edit 01.11.2022 Najeto cca 1200 km. Motor od nějaký 700 km jede stále lépe a lépe. Do 1000 km jsem netočil přes 6,5 tis. otáček. Teď se snažím tak do těch 7 tis., ale v podstatě už o nic nejde a není to třeba (viz zajíždění dle výrobce). Ono to už na těch 7000 ot. jede i přes 80 kmh. Celkově si to asi všechno sedá a ještě asi bude. Jiný z majitelů pravil, že se mu jeho skútr zdá plně zajetý od 2600 km.
Edit 06.06.2023 Máme s Aprilkou najeto přes 2 tisíce km. Někde na 1700 km jsem si začal všímat, že začíná lépe jet, takže majitel, na kterého se odkazuju o něco málo výše asi nekecal. Každý to ale budeme mít jinak podle stylu jízdy, podmínek zajíždění, vlastní váhy, kvality paliva atd. atd.

Co se týče olejové náplně , je tady 1,3 litru oleje a olej je filtrovaný normálním papírovým filtrem, což je super. Interval výměny je mimo první servisku 10 tis. km. Uvážím-li obsah motoru, obsah oleje, otáčky, tak by to mělo snad stačit. Nevylučuju ale, že budu měnit třeba po 8 tisích.

Pohledem majitele velkotonážního dvouválce mi přijde, že to točí zbytečně moc, ale asi je to úděl malého motoru s normou Euro 5. Zajíždění do těch 5 tis. ot. byla hrůza. Průměrná rychlost nebyla snad ani 35 kmh. Na těch 5-5,5 tis. to jede dejme tomu těch 50 kmh. Na 6 tis. už máte pocit, že jedete a nejste úplná brzda provozu. Na 6,5 tis. otáček už to jede na rovině (možná mírně nakloněné dolů) i 80 kmh, což je super.
Edit 06.06.2023 Už jsem si zvykl, projev motoru je fajn, celkově jak si to ještě sedá, jede to lépe a lépe (natočeno mám přes 2 tisíce km). Zkusil jsem postupně maximálku a z kopečka jsme se dostali na 113 kmh. Až zase něco najedeme, zkusím to znova. Jinak běžně jezdím 50 - 85 kmh, což je absolutně bez problémů a spotřeba je kolem 43 km na 1 litr (čili rozhodně do 2,5 litrů na 100 km) - skútr má zobrazování spotřeby ve formátu nájezdu km/l .

On ten variátor , nebo jak se to jmenuje, si mění ten převod podle potřeby, takže na různé otáčky při různém stoupání to jede různě. A na 4 tisíce ot. v podstatě stojíte, to je tak mírný rozjezd a jízda krokem. To fakt nejde... Takže zajíždění do 5 tis. je asi v pohodě. Možná i do těch 6 tis. v první stovce by mohlo být v pohodě.
Edit 06.06.2023 Myslím, že i na ty 4 tis. to trochu jede

Snažím se občas přibrzdit i na rovině, rozjet se zase atd., abych zajel ten variátor a aby si sedly brzdy. Přední je v pohodě, ale ta zadní je stále velká bída. Na předváděčce v těch 1600 km šla ale velice dobře, tak si to snad sedne.
Edit 06.06.2023 Nebrzdil jsem "na krev" ještě, ale párkrát už trochu více a no a brzdí to dobře.

CBS brzdový systém (od určitých procent tlaku na páčku se částečně přidá i druhá brzda) není nic hrozného. Funguje to pouze u zadní brzdy - přidá se předek. Při jeho zásahu se vám mohou páčky trochu hádat mezi sebou (jedna se vám odtlačí lehce k výchozí poloze). Při brzdění pouze přední brzdou brzdí pouze přední brzda.
Edit 06.06.2023 Tak to vypadá, že od MY 2023 má Aprilka i mimo verzi Sport na brzdách ABS.

Úložný prostor pod sedačkou je možná na skútr-helmu, možná i na dvě, pokud jste malomozci. Ale normální helmu tam nenarvu. Je ale příjemné, že nějaký ten nákup se tam vejde, nějaké propriety na cestu atd... Je tam ale cítit trochu teplo. V létě to moc na převážení masných a mléčných věcí nebude

Čekal jsem, že na skútru budu více krytý, ale teď, začátkem října, je na tom už celkem zima, i když je kolem 12 stupňů celsia a mám v motohadrech zateplovací vložky. Myslím, že na velkém enduru jsem krytější. Určitým řešením by mohly být kryty rukou/páček a vyšší plexi . Plexi se dá už celkem běžně sehnat, ty kryty páček ale nevím jaké. Někdo už to někde má, ale co je to za značku a typ, netuším.
Edit 06.06.2023 Když jsem viděl z blízka jiné skútry 125, tak tohle je opravdu město + adventure kolem obce/města, na nějaký piknik apod. Není to cesťák jako nějaké ty Hondy, Peugeoty... Ale vím, co a proč jsem koupil, takže si nestěžuju - přední vidle, zdvihy, světlá výška, 11 kW... Sedlo by mohlo být měkčí, ale zase se bavím o továrním zaměření, které ten skútr má, jaké má.

Co jsem tak zjišťoval, SHAD dělá sadu lešení s kufrem, myslím, že 34 litrů (objem kufru a nikoli cena ). GIVI by taky mělo mít lešení, systém monorack, na které by měla jít údajně i monokey plotna, takže tady se mělo dát více vybírat, popř. použít, co máte doma.
Edit 06.06.2023 Už jsem něco pořídil viz doplňky. Lze pořídit i original Aprilia sadu, ale to je za nesmyslné peníze.

Dost lidí řeší olej . Je předepsán 0W30 s VW normou. Ale kdo to máte, nebuďte líní se podívat do manuálu. I když není česky, tak tabulku s olejem najdete a poznáte, co má splňovat Aprilia doporučuje značku Castrol. Co jsem tak zjišťoval, hodně tam servisy dávají Motul. A např. Motorex dělá olej zvláště vhodný pro iGet motory , což jsou Piaggio motory, které jsou mj. v SR GT 125/200 . A bacha, kdo se zajímáte o SR GT 200 , tak "200" je jen obchodní označení a skutečný objem motoru je 174 ccm.
Edit 13.10.2022 Předepsaný olej SAE 0W30 ACEA A5/B5-04 - VW 503 00, 506 00 506 01. Olej koncového převodu SAE 80W-90 API GL-4.

Je to ale nová mašina, tak kdo chce držet záruku, nebude vymýšlet kraviny a v servisu tam snad předepsaný dobrý olej dají a ostatní údržbu/kontrolu udělají.

Pneumatiky celkem dobře sedí a mají i trochu terénní ambice. Na suchých lesopolních cestách dostačující. Světlá výška vozidla je vyšší než u spousty jiných skútrů, takže průchodnost terénem a chodníky/obrubníky je větší
Edit 06.06.2023 Za mokra na těch gumách ale bacha!

Tlumiče chodí slušně, ale za jízdy je to stejně kostitřas. Ale zase srovnávám s "parníkem". Nemám jiné zkušenosti se skútrama. Zadní tlumiče jsou stavitelné. Nebo teda vlastně jenom předpětí pružiny.
Edit 06.06.2023 Nepatřím do průměru, tzn., že nemám nadváhu , takže tlumiče mi dostačují, ale stejně jsem na tom zadku zvýšil předpětí. Někdo říkal, že od MY 2023 dali tvrdší pružiny. Průměrný a těžší chlap nebo jízda ve dvou jsou záhul pro ty zadní tlumiče a chodí klidně nadoraz, jak se lze různě dočíst.

A bacha, pokud nemáte tak 180 cm, tak nedosáhnete oběma nohama na zem a musíte, jak už to průměrně a méně vysocí majitelé cendur znají, hodit p*del trochu bokem a došlápnout si celou jednou nohou na zem a nehrát si na baletku a nešpičkovat - mohl by i tak lehkého stroje hrozit pád, pokud nejste vyježdění nebo statní.

Edit 01.11.2022 Servisní prohlídka č. 1 (1000 km)
Jsem po první servisní prohlídce. Cena a práce viz obrázek. Za hodinu od přistavení skútru bylo hotovo. Poukazuji na to, že místo jednoho jediného doporučeného oleje (některá běžná motorová vozidla mají pro různé zeměpisné šířky nebo kontinenty doporučenou různou viskozitu), mi tam prodejce dal místo 0W30 olej 5W40. Dotazoval jsem se proč, ale podle odpovědi se nejednalo o technika, tak jsem do toho dál nezabředával. Prý s tímto olejem ale mají dobrou zkušenost ve skútrech. Já, podotýkám laik, bych nenalil nikdy nic, co není v manuálu a jsem už dopředu skeptický k tomu, když se mi zdá, že chce někdo být chytřejší než výrobce :-/ Ale tak viskozitně asi pro naše končiny pořád v pohodě. Ještě musím zjistit, zda olej má ty ostatní parametry, jakožto normy.


Edit 15.11.2022
Tak s tou viskozitou se to má tak, že prý je více viskozit určených pro naši Aprilku, ale je to uvedeno nikoli v těch uživatelských příručkách co máme, ale v dílenské příručce. Přikládám screen, který jsem při zjišťování dostal od Faber moto. Jinak když splňuje normy Forza 0W30, tak Forza 5W40 asi taky, i když jsem to nedohledal a olej v ruce fyzicky neměl.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
CCB_larry
CCB_larry napsal 13.10.22 v 22:47

H1959 Bohužel ve formuláři nelze nechat kolonku prázdnou.

H1956
H1956 napsal 13.10.22 v 22:41 8b.

Ta výška jezdce se mi nezdá. Seš fakt čahoun.

CCB_larry
CCB_larry napsal 11.10.22 v 17:20

Milan1693 Díky. Tobě taky Zatím jsem spokojen, ale uvidíme v následujících tisících km a nějakých těch letech. Je to Ital z Vietnamu, tak snad tu výrobu neuspěchali. Na druhou stranu Vietnamci mají skútry rádi, ne?... Tak by je měli umět i montovat

Daarcilma Tak to jsem rád, že to děláme stejně. Jinak v manuálu teda je, že prvních 1000 km se nemá jezdit na 80% rychlostního maxima. Víc nic. Teda ještě že se nemá jet delší úsek konstantní rychlostí. Takže je podle mě v pohodě. A MG máš? Super, tak ať koza slouží

Daarcilama
Daarcilama napsal 10.10.22 v 12:10 8b.

Zajíždím úplně stejně. Prvních 200 jezdím do cca 50% otáčkového spektra a pak to postupně po 100km zvyšuju a cca od 800km klidně plný knedlík. U motorek co měly zajíždění 1000km. Teď mám MG V7 a tam je zajíždění 1500km tak jsem si ty intervaly akorát trošku natáhl.

Milan1963
Milan1963 napsal 09.10.22 v 20:38 10b.

Dobrá recenze. At' skútr dělá radost. Mám ho taky a jsem až nečekaně spokojen.

Více komentářů



TOPlist