PROFIL MOTORKY

Honda Forza 300 (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník skyair
Vloženo 18.6.2020
Aktualizováno 7.8.2021
Zobrazeno 1 526x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Koupená s 12.000 km. Kompletní servis + zadní pneu

Více fotografii

Motorka koupena od Honda Lety

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - Po BMW R 1150 RT lehká a snadno ovladatelná. Na cesty nejen do města.

Doplňky na motorce - Vyšší plexi a kufr 39 litrů.

Recenze

Forza se snadno řídí a je dynamická. Snadné manévrování v dopravních zácpách je základní podmínkou, kterou musí tahle koloběžka splňovat a tento model ji bezpochyby zaručuje. Brzdy jsou dostatečné. Pozice za řidítky pohodlná. Sedadlo je umístěno poměrně nízko, což usnadňuje krátkonohým jezdcům v pohodě došlápnout na celou nohu. Sedadlo se zvedne po stisknutí spínače. Otevře se zavazadlový prostor, do kterého se vejde přilba nebo spousta dalších "zbytečných" věcí. Je to dobrá volba pro osobu, která hledá stroj, na kterém bude moci cestovat i se spolujezdcem. Zadní kufr je vhodným doplňkem. Díky prostornému 39 litrovému kufru je skútr vhodný i na výlety. Prostě řečeno: Forza nejen dobře vypadá.

Po zhruba jednom roce a dalších 12.000 km přidávám své zkušenosti. V podstatě, jenom dobré. Zatím se neobjevila žádná závada. Po slušných silnicích i dálnici se dá po montáži deflektoru jet v pohodě rychlostí 120 km/hod. Nejslabší stránkou této Forzy je jízda po dlažbě, přes nerovnosti a výtluky. Především je značně tvrdé přední tlumení. České "polygony" konstruktéři Hondy asi neznají. Po mnoha letech cestování na BMW RT1150 jsem schoulostivělý jízdními vlastnostmi, pohodlím a "bavorákem vyžehlenými" silnicemi nejrůznějších kvalit. To se s Forzou nedá srovnávat. Ale přesto jsem mile překvapen. Jezdím převážně ve dvojím obsazení po celém Česku, na srazy i výlety. Oceňuji úložný prostor pod sedlem a s přidaným 39 litrovým kufrem se poskládáme s batožinou téměř stejně jako do tří základních kufrů v BMW. A navíc místo pohotovostních 300kg v "erťáku" má skůtr jen 182 kg. Sice cestovní rychlost poklesla, ale vzhledem k přibývajícím rokům se s tím smiřuji. Prostě tuto změnu beru jako vyhovující řešení.

Oproti servisnímu plánu měním olej po 6.000 km, protože 12 tkm je trochu moc na tento drobný jednoválec. Prohlídka ve 24.000 km proběhla překvapivě snadno. Po kontrole variátoru se měnil pouze řemen od firmy Mitsuboshi. Původní válečky a ostatní díly variátoru byly jako nové. Stačilo vyfoukat tu trochu prachu, co se po většinou dlouhých cestách z řemenu otřely. Městský provoz nebo krátkometrážní pohyby se s Forzou nekonaly. Proto během prohlídky nebylo nutné měnit brzdové destičky, zbývá tam minimálně ještě 50% obložení. Takže výměna až v cca 50 tkm společně s brzdovou kapalinou.. Co bylo nutné vyměnit vzhledem k opotřebení byla svíčka. Krásně šedě vypálená, ale kontakty už nic moc. Stejně jako původní tam šla opět NGK LMAR8A-9. Výměna náplní: motorový olej Motul Scooter Power MB 4T 10W-30 (1,4 litru), olejový filtr K&N KN 204, převodový olej Motul HD 80W-90 (280ml) a vzduchový filtr. Zadní pneu Bridgestone BATTLAX SC1 R 140 70 13 61 P byla měněna ve 12 tkm a přední pneu Bridgestone BATTLAX B03 F 120 70 14 55 P vyměněna za původní Dunlop nyní, ve 24 tkm.

A co teď? Klasika: On the road!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
ZephyreX
ZephyreX napsal 12.03.23 v 15:29

založíme rentiérskej scooter gang

62Miloš
62Miloš napsal 22.10.22 v 19:15 10b.

Super stroj. Vlastnil jsem ji od 800 km do 10000 km přímo tu tvoji a nebyl žádný problém. Pak jsem si koupil novou Forzu 300 a tahle šla do světa. Tak ať Ti ve zdraví a bez závad dlouho slouží.

ZephyreX
ZephyreX napsal 29.05.22 v 08:50

Super

Che
Che napsal 31.08.20 v 07:42 5b.

a kuwa nejni skůtrismus duševní úchylka ??

ZephyreX
ZephyreX napsal 21.06.20 v 13:08 10b.

Více komentářů



TOPlist