PROFIL MOTORKY

Kawasaki KLX 650 (1994)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Lifer
Vloženo 5.3.2017
Aktualizováno 7.10.2019
Zobrazeno 3 628x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Černá potvora která dělá bordel, když je potřeba. Je to adrenalin který dostane svého pilota kamkoliv.

Více fotografii

Motorka koupena od El-Master - Koupil jsem ji od Bláta a v takovém stavu, že jsem celý den na ni pracoval aby byla v normálním stavu. Po roce prošla celkem velkou proměnou viz. níže. Stále něco opravuji či upravuji, ale to k tomu čtvrt století starému stroji patří.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM LC4 640: Drahá a nespolehlivý motor. Plastová kolečka na olejové čerpadla a olej v rámu.
Yamaha TT 600 E: Taky si drží cenu a zrovna jich moc nebylo. Vzducháč jsem již měl.

První dojmy - Na drapácích nemá v terénu problém. Na cestě je radost ji prohánět. Oproti TR200 je znatelně těžší. Vzhledově se mi moc líbí. Vypadá jako stroj co se jen tak nerozbije. Od pohledu stroj pro chlapy.

Motorku bych doporučil pro - Pro někoho kdo se nebojí motorku rozebrat a chce za málo peněz hodně muziky. Hlavně pro ty co hledají endurko které se v terénu opravdu neztratí.

Doplňky na motorce - Karburátor s AC pumpičkou Mikuni TM40-6
Moderní přepínače
Blatník KLX 450
Voltmetr s USB nabíječkou
Teploměr oleje T&T - verze bez kapaliny.
Teploměr chladiče
Černý potah sedla CycleWorks
Lepší nastavitelný centrální tlumič s expanzní nádobou (musím zjistit co je to zač - vypadá opotřebovaně, ale tlumí perfektně. Zpočátku bylo nastaveno vše na nejtvrdší, ale vratil jsem to do neutrálních pozic. (Ještě třeba odzkoušet).
Progresivní pružiny WP 488mm ve vidlicích.
Zadní brzdová pumpa Nissin z Yamahy WR/YZ - To hlavně z toho důvodu, že ta původní pumpa měla rozpadlou nádobku, netěsnil pístek a byla celá taková nedomyšlená a zbytečně komplikovaná. Pumpa z Yamahy je promyšlenější. Je tam nosič a na něm kapsička na věci (super pro lékárničku)
Nerezový laďák sice moc krouťáku nedává (nemá to extra tah), ale na maximalku jede lépe. S nehomologovaným výfukem tahá lépe od nízkých otáček.
Velká plastová Acerbis nádrž 18litru (za tu jsem rád - nezrezne).
Magnetický výpušťák oleje.
Chrániče páček Cycra ProBend
Zrcátka Suzuki DL - nejlepší zrcátka na moto co znám.
Vyhřívané rukojeti - Jsem zvědav kolik vydrží stály málo, ale vypadají nejlépe.




Do budoucna bych chtěl pořídit nastavitelné přední vidlice, hliníkový kryt motoru, náhradní bočnice, z nerezi vypálený nápis na nádrž, náhradní válec, atd. atd...
Kotouč EBC... jiný se snad nedá sehnat, tak buď zakázkové a nebo repas.




Recenze

Aktuality:
!! od GO vrchu jsem čekal víc. Nejede špatně, ale na KTM LC4 640 to furt nemá.
!! Stříkačkový karbec Mikuni HS40, též TM40-6 stále ladím. Jehla druhý zářez, 154 hlavní tryska a šroub bohatosti směsi pořád upravuju. Mám v plánu lambda sondu k dokonalému nastavení. Motorka nijak necuká a ani neškube. Spotřeba cca 6l/100km, ale s tím převodem se ani nedivím.
!! E09 zadní pneu je sjíždí pomalu, ale na výjezdy to moc není. Takový ekonomický kompromis pro cestu a terén. Ta pneu splnila očekávání.
!! Momentálně mám problém s jednou hadičkou vedoucí k filtru chladící kapaliny.

59.700km - Nové víčko chladiče s teploměrem. 100,- Kč
59.100km - HK2220 - nové ložiska kyvné vidlice. 170,- Kč
58.600km - Opravené relátko a konečně dodělané přepínače + nová lanka ke karburátoru. Původní tlačítko startéru se zase rozpadlo, takže už jsem na to neměl nervy.
58.200km - Nový píst 4500,-, 102mm výbrus 800,-, repase hlavy 400,-, nové výfukové ventily 1355,-, gufera ventilů 200,-, seřízení ventilů, nový spodní rozvodový řetěz 1200,-, použitá sací vačková hřídel 900,-, Menší tryska AC pumpy 35# 460,-, vyčištění chladící soustavy + nová chladící kapalina Motul Inugel. Servis cirka za 10 tisíc.
58.100km - Jinačí přední kotouč zakázkové výroby + nové brzdové desky EBC a nová ložiska a gufera zadního kola. Jinačí kapsa pro lékárničku.
58.072km - Ložiska 2x ZKL6202 2RS C3 + gufero 35x20x5 = 195,- Kč
58.001km - Černé kryty vidlic 300,- Kč
57.584km - Matice a podložka primárního kolečka, snímač neutrálu, podložka pro náhon tachometru, šrouby držící kotouč, šroub držící alternátor = 1500,- Kč
56.800km - Voltmetr, přerušovač blinkrů KOSSO (elektronický i pro LED)- 400,- Kč
56.701km - konektor k relátku 200,- potah sedla 800,- blatník KLX 450 400,- KTM blinkry 1100,- těsnění pod hlavou + gufera ventilů 600,- pružinky spojky EBC 300,- a pumpičkový karbec = 4450,- dohromady
56.700km - Přepínače, lanka karburátoru, zrcátka, přední blatník, vzduchový filtr + olejový, náhradní díly, relé startéru, vyhřívané rukojeti. 3120,- Kč
2018 ---
56.650km - Vyhořel regulátor ... Nový regulátor a nová baterka Motobatt MBTX9U, nový kotouč EBC (děrovaný plovoucí). 7700,- Kč
56.614km - Nové řidítka, nové hliníkové páčky a chrániče páček Cycra ProBend (kopie). 14z primární kolečko a o článek zkrácen řetěz - luxusní zátah ale cestovní rychlost do 100km /h (max 150). 2600,- Kč
56.520km - Namontován teploměr oleje. Max naměřená teplota byla 80°C. Pro zahřátí je třeba aspoň 5 minut na volnoběh, kdy se olej zahřeje na cca 40°C.
56.150km - Nová přední guma mitas E10 90/90 R21. 1600,- Kč
56.080km - Nový řetěz ČZ ORH (x kroužky) + kolečka 15/46 (origo=15/43) + kryt kyvky + kryt primárního kolečka z R verze - řetěz vydává nepříjemný cvakavý zvuk od primárního kolečka. 4300,- Kč + 630,- Kč
55.900km - Svařený úchyt výfukové příruby k rámu.
55.850km - Svařený kryt svodu který nepříemně rezonoval + vyměněná žárovka kontrolky toploty motoru. 130,- Kč
55.800km - Nový olej ve vidlici 10w Motorex (modrý)
55.012km - GO zadní brzdy (lepší třmen, pumpa z Yamahy YZ + nový kotouč a desky). 688,- Kč
54.500km - upadlý blinkr - přišroubování a připájení kontaktu.
53.900km - Nové gufero hnací hřídele, dotěsnění motoru silikonem, dodán magnetický výpušťák oleje. 65,- Kč + 154,- Kč
53.875km - Koupě motorky. 33000,- Kč
13.03.2017 ---

Nějaké ty kilometry jsem si už odkroutil a skvěle mi padla do ruky. Tahle motorka mi už nejspíš zůstane na furt. Za ty peníze naprostá spokojenost a ani nevadí ta kapku větší spotřeba. Pochopil jsem tu cenu. Vše bylo udělané co nejlevněji, aby to fungovalo. Kontakty to drželo díky eskapaskám. Rám hnutý, protože to někdo přehnal s jizdou po zadním. Teď je dá se říct v perfektním stavu, i když je pořád co zlepšovat. Motorku jsem měl do šroubku rozebranou a tak vím do čeho v nejbližší době investovat. Už jsou to jen drobnosti, takže hlavně jezdit.

Zjištěné závady: maličkosti ze zanedbané údržby. Třeba se starat a bude vše OK.
Ještě drobnost. Motor dost nepříjemně cvaká (jakoby třískal řetěz), když jsou extra nízké otáčky např. pod 1000ot./min. Jinak motor je tichý a běží krásně. Po bádání je tohle vlastnost motoru a třeba se k němu chovat tak, aby k těmto zvukům nedocházelo. Napínací lišty i rozvod je v perfektním stavu.

Vybral jsem si KLX pro to, co za svou cenu nabízí. Má spolehlivý vodou chlazený motor.
Koupil jsem ji s výfukem který měnil stroj v uřvanou bestii, ze které šel mráz po zádech. Ten zvuk byl naprosto vystižný a i bych tam ten výfuk nechal, jenže sousedi nejsou zrovna moc tolerantní a strážci zákona také ne. Takže jsem hned nasadil homologovanou laděnou koncovku.

Díky skvělému podvozku porážím v terénu kamarádovo KTM 990 Adventure. Jinačí kamarád prodal BMW xCh a teď jezdí na půjčeném Kentusu Apollo 250, takže dá se říct, že v okruhu přátel nemám konkurenci





Jízda na drapácích není zcela optimální pro cestování. V terénu to projíždí vším bez námahy.

Motor krásně táhne a nechá se i pořádně točit. Do stovky hravě stíhá silničky.

Brzdy jsou teda pro mě zklamání. Přední obří kotouč není tak účinný jak se zdá. Zatím předek zajíždím, tak uvidím časem. Zadní brzda mi vyhovuje.

Ovladatelnost je krasná a v terénu je to díky dobrému odpružení klidný stroj. V terénu je znát váha (couvání přes klacky a šutry v sedle skoro nejde). Výjezdy jsou v pohodě kvůli delší kyvné vidlici. Na zadní to ale jde hůř, ale dá se.

Přítelkyně se nemůže dočkat, až semnou zase vyjede. Přečalounili jsme spolu sedlo a použili jsme speciální antiskluzový vinil. Sedlo se jakoby zpevnilo, ale je třeba si umět sednout, aby se zadnice nemuchlala. Zadek drží jak přilepený

Úložný prostor není, ale mám za sedlem takovou kapsičku pro pár drobností na cestu, jako je lékárnička, vesta a hadra.

Spotřeba se dost liší od toho jak se jezdí. Určitě není problém jet jak hovádko za 7l/100km. Teď s drapákem jezdím dost zlehka, abych ho na silnici moc nehobloval. Tak snad se dostanu na kombinovanou spotřebu 4 litrů. Jezdím okolo 5-6 litrů na 100km.

Servisní intervaly jsou co 10 tisíc, takže to je krása, akorát už je to dost stary stroj a tak se už leccos opotřebovalo. Naštěstí motorku udělali poctivě a zdá se být stále dobrá i na svůj věk. Hodně do ni investuji a to částky, které se mi jen tak nevrátí. Já totiž vím, že jinou motorku na dlouho chtít nebudu. Tenhle BadAss stroj si člověk zamiluje a nebo se mu obloukem vyhne. Servis mě stál hodně nervů a asi ještě stát bude, ale vím, že toto je přesně stroj pro mě.
KLX s jinším obutím bude skvělý univerzál. Na dlouhé výlety k moři bude horší ten komfort.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Dacann
Dacann napsal 05.11.18 v 17:10 10b.

Kráska

loonger
loonger napsal 13.09.17 v 08:47 10b.

Lifer
Lifer napsal 02.05.17 v 10:50

Barney má pravdu. Po pár hodinách v sedle je to fakt nepohodlný, no a ta spotřeba je taky celkem velká. Jinak motorka suprově tlumí a jako obojživelník na krátké trasy je téměř bezkonkurenční.

Barney
Barney napsal 06.03.17 v 20:15 10b.

K moři bych se s tím asi nevydal. Ale jako obojživelník na motání cestou necestou po okolí bude supr. Ať dělá radost.

HonzaCR250R
HonzaCR250R napsal 05.03.17 v 17:13

Stará dobrá kovářská práce...to byly motorky...

Více komentářů



TOPlist