globalmoto_duben_nolan




výměna těsnění pod hlavou

  • 0

    10.10.2022 od cross119

    ahoj, vyteklo mi trochu kapaliny přepadem, pravděpodobně to bude těsnění pod hlavou. Hledám rady - jestli to zvládnu bez servisu (momenťák mám). Jde mi o to, abych nenarazil při demontáži / montáži na nějakou fintu, kterou když nevím, tak končím. Rozdělanou mašinu mi pak žádnej servisák nepřevezme (nemůže prý ručit za provedené práce). Víte - kdo máte podobnou / stejnou mašinu - znáte to prostě jsou postupy bez kterých se nepohnu. Jsem celkem zručný opravit si , vyměnit díl - ale tady se bude muset sundat víko, rozvody, demontovat od rámu , .... Servis org. nepřichází v úvahu (na mé poměry drahý), garážový mechanik bmw si asi vezme 10 - 15 tis. ?? Koupil jsem ho před rokem údajně servisovaného. Najezdil jsem 300 km a začalo to - čidlo tlakoměru, lanko plynu, zadní brzdová hadice, palivové čerpadlo + filtr, vstřikovač + svíčka, obtokový ventil, a ještě budu dělat komplet přední tlumiče. Na tento servis jsem si stačil, Ale s těsněním pod hlavou - nevím, jestli to v garáži amatérsky vybavenou zvládnu. Díky za rádu, návod, nebo cokliv, co mě posune, nebo seznámí s ne drahým mechanikem v okolí Přerova, nebo do 30 km. Petr

    Doplněno:

    Ahoj, díky všem za radu. Udělalo to celkem 2x a jak píšete, bylo to víčkem, tak jsem to neřešil. Nejpravděpodobnější je zvýšený tlak po zahřátí a možný zmenšený průtok chladičem. Při rozdělávání jsem zjistil, že chladič byl v minulosti buchnutej ze spodu. Našel jsem začátkem roku na inzerátu komplet chladič za 3000,- . Takže bude následovat výměna chladiče, kontrola vodní pumpy a průtok hadic.

    15.5.2023 od cross119

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (6)
  • -1

    22.11.2022 od Milda69

    Pokusím se podělit o svou zkušenost, sice u jiné motorky, ale projev byl úplně stejný jak píšeš. Moto v pohodě jezdilo, jen když jsem zastavil a vypnul motor, tak mi přepadem začala lítat chladící kapalina. Nakonec po dlouhém bádání to bylo víčko chladiče.

    Doplnit odpověď

  • 1

    12.10.2022 od ja1

    Máš vodu v oleji? Ztrácí se voda? Motor kouří? Jestli ne,neřeš,

    Doplnit odpověď

  • 0

    10.10.2022 od Hydropes

    Ahoj,
    Stáhni si určitě servisní manuál a mrkni třeba sem:
    https://faq.f650.com...Head_Gasket_Repl.htm


    A zvaž sám, jestli si troufneš... Nicméně není to atomovej reaktor=když budeš postupovat podle návodu a budeš pečlivý, není důvod, abys to nezvládl...

    Jinak u 650GS klukům co to měli často zlobila vodní pumpa... taky jim to prskalo a teklo odkud nemělo a ve finále stačilo vyčiatit nějaký odvzdušňovací kanálek/hadička a přetěsnit pumpa.

    Tak mrkni na fóra, jestli to těsnění pod palicí není zbytečné.
    Jarda

    Doplnit odpověď

  • 0

    10.10.2022 od Slávek-TDM

    Ahoj,
    těsnění vodní pumpy jsem na Dakaru měnil, ale tam se to chovalo jinak než popisuješ, chladivo teklo přímo z pumpy. Mám to popsané v mém profilu u Dakara s fotkama.
    Jinak nejhorší je ten motor s bižuterií z rámu vypreparovat. Samotný sundání hlavy má jen úskalí v tom, že hlavu musíš nechat srovnat na brusce (to si sám neuděláš) a pak správně nastavit časování ventilů + dotažení hlavy (na starých šroubech může být problém v tom, že můžou být už natažený).

    Doplněno:

    Díky za info, ten nešťastný muž z videa mě odradil od demontáže hlavy úplně. Naštěstí to vše vypadá jen na víčko chladiče, nebo průtok hadic.

    15.5.2023 od cross119

    Pokud bude hlava rovná není potřeba ji rovnat

    13.10.2022 od Vondri

    Tak se omlouvám, výměnu těsnění pumpy v deníku nemám :(

    10.10.2022 od Slávek-TDM

    Doplnit odpověď

  • 0

    12.10.2022 od JiriBN

    To, že ti vyteklo trochu chladící kapaliny, nemusí znamenat, že je špatné těsnění pod hlavou a může to být jen přehřátí motoru(nepíšeš za jakých podmínek se to stalo), horší těsnící víčko chladiče, zhoršená funkce vodní pumpy atd....
    Zjisti zda se to stává opakovaně a za jakých podmínek?
    Zda při tom jsou stejnoměrně ohřáté všechny části chladiče, všechny hadice i části motoru, tím vyloučíš špatnou funkci termostatu nebo vodní pumpy nebo jejího pohonu (je přes dvě plastový ozub. kola, které mohou odejít). Dále nech udělat tlakovou zkoušku chladící soustavy a budeš vědět i bez rozebírání, jak na tom těsnost je.
    Sundání hlavy je poměrně drahá věc, budeš muset dát nové těsnění pod hlavu, uvolní se tím válec, takže vyměnit těsnění pod válcem, když bude válec dole tak ho nechat přeměřit, přeměřit pístní kroužky, píst a ono se to nasčítá...

    Doplněno:

    Válec se ti rozhodně neuvolní pokud ho neodšroubuješ.

    13.10.2022 od Vondri

    Doplnit odpověď

  • 0

    13.10.2022 od Vondri

    Prvne zkontroluj jestli je voda v oleji.
    Pokud jsi to někde jen přehřál a vyplivlo to rochu vody nic se neděje.
    Pokud motorka jezdí normálně a nepřehřívá se nic norzdělávej.
    Doma to podle manuálu jsi schopnej udělat

    Doplnit odpověď


Otázka je již vyřešena.


TOPlist