2 reakcí na tento příspěvek Víčko nádrže - atraktivní design
Co Tě na víčku tak dostalo??? Takovejch cizích implantátů mam na svý cestovatelce tuze moc ...ale to by vydalo na samostatný vlákno ...původní a bez úprav je na ni snad jen ložisko v krku řízení ...pač tam mě nenapadlo jak ho polepšit
Já ho samozřejmě nekupoval...našel jsem v bejvalý práci ve skladu dvě nový...Original quality by DDR ...a pač tam v té době multikráva už dlouho nebyla, tak jsem je jednoduše zprivatizoval...a samozřejmě po česku
...přeplňování spočívá ve zvyšování množství spalované směsi při jednoum oběhu...to asi každý známe...ale lze toho docílit dvěma konstrukčními způsoby:
A) přetlakovým plněním...tj. to co je pro nás klasické "přeplňování" turbem nebo kompresorem (dmychadlem)
B) proměnným objemem některých funkčních částí motoru...viz. Saab nebo DKW
Řešení které jsem viděl v praxi na závodním 2T motocyklu (tuším právě značky DKW, ale bez záruky...) je řešení s proměnným objemem klikové skříně, kde základem je časování (v případě motoru s vratným vyplachováním: v případě že je motor v počátku sání a dochází tedy k propojení karbecu s klikovou skříní, má být objem klikové skříně minimální a s posuvem pístu a počátkem sání se má objem postupně zvyšovat...
...naopak když začíná docházet k přepouštění směsi nad píst, má být komora nejobjemnější a s prováděním výplachu se má rychle zmenšovat a tlačít maximum směsi do spalovacích prostor...toto je právě efekt přeplňování 2T motorů ...samozřejmě toto je jen pro vysvětlení...praktické nastavení bude asi trochu jiné vzhledem k setrvačnostem kliky a možnostem aerodynamického ucpání přepouštění atd...ale to trochu vařim z vody...
...jinak mnou shlédnutá praktická realizace spočívala v doplnění původního jednoválce o jakýsi druhý válec vidlicově, který se choval právě jako kompresor pracující spodním dnem (přilehlým k prostoru klikovky) právě dle naznačeného schematu...ale o jiných využitích a zkušenostech nevim...
...jednu dobu jsem to chtěl dělat na svoji čz 175/450, ale pak na to nedošlo...
...zato došlo třeba na primární převod ozubeným soukolím a vynuceným obrácení chodu motoru, montáž spojky J634/640, dále přestavba do karterů skútra a montáž dynamostartéru, úprava kanálů a hlyvy samozřejmostí...a jiné pikantnosti ze živato čízinky
[img]