globalmoto_kveten





Téma: výroba laďáku na ktm exc 450
 
4.6.2010 v 19:34
Čaute,máte někdo zkušenosti z výrobou laďáku??

o co mi jde:

hned ze startu uvádím,že se mi nejedná o zvýšení výkonu a už vůbec ne o výrobu kraválu-spíše naopak.na své exc 450-2006 mám origo výfuk a bez úprav.i tak když tomu dám umí zařvat.včera jsem potkal borečka se stejnou motorkou jako mám já a na ní výfuk DOMA RACING a zvuk byl fakt parádní.řekl bych,že i v plném výkonu byl tišší a navíc byl tón posazený o hodně níž,takže krásně bublal narozdíl od zvuku mého výfuku,který dost pronikavě jakoby prdí a prská..

nečekám,že mi taky někdo hodí podrobný návod jak na to,ale celkem by mě zajímaly změny chování výfuku v závislosti na délce,jeho objemu,množstní vaty,upořádání a průměry dírek v trubce co je uvnitř a pod.,případně odkazy na stránky s podobným tématem.....

PS:některé to možná překvapí,ale o rady "tak si ho kup" nemám zájem.jednak už přesně stejný nekoupím a navíc částky za nový jsou nemalé.


výroba laďáku na ktm exc 450

4.6.2010 v 19:40 | Nahoru | #1
Co takhle do toho svýho doplnit vatu?
450EXC v sérii má příjemnej zvuk, rozhodně bych ho nepopsal jako "prdí a prská". A jestli je hlučnější než Doma tak tam máš možná i něco "potuněný"

1 reakcí na tento příspěvek výroba laďáku na ktm exc 450

4.6.2010 v 19:46 | Nahoru | #2
jak doplnit vatu?kolik a kam přesně?
už jsem někde slyšel,že se vata časem zničí-je to tedy pravda?

mylím,že mám fakt výfuk origo-přepážka tam je,když to něj strčím drát.. a nýty jsou maslím taky origo..
každopádně jsem nachystaný ho otevřít a provést kontrolu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výroba laďáku na ktm exc 450

4.6.2010 v 20:03 | Nahoru | #3
Dolph-cz> Jestli jsou nýty netknutý, budeš mít 100% akorát vylítanou vatu.. přes 100mth tam nevydrží, tuším že se přecpává nějak po 50ti.

Vevnitř by to mělo vypadat asi takhle, kromě posledního obrázku, toho si nevšímej.
[img] si jistej z kterýho konce se výfuk pro výměnu vaty má roznýtovat, pravděpodobně asi z vstupního, já jsem na svým měnil z konce, jenže mám starší model a navíc šroubky, ne nýtky.

Vatu používám izolační ze stavebnin protože je po ruce, možná trochu míň vydrží ale kravál tlumí a je za dobrou cenu (0,-) Ale v každým slušným motocross obchodě koupíš kolem 300,- pytel s vatou spešl do výfuku, nebo dokonce předformovanou "deku".
Cpu ji tam celkem natěsno, ale ne vyloženě na krev.

A nýtky velký nerezový, hliníkový vydrží možná tak jednu jízdu..

Takže přecpi a uvidíš jak to bude mít pěknej zvuk, rozhodně půjde jak si přeješ víc do hloubky.

Mě v mým výfuku chyběla zhruba čtvrtina vaty a už to byla jasná změna.

Naposledy editováno 04.06.2010 20:09:17

1 reakcí na tento příspěvek výroba laďáku na ktm exc 450

4.6.2010 v 20:21 | Nahoru | #4
tak to by bylo fajn..,na vatu jsem se dnes koukal v obchodě a opravdu stála něco přes 3 stovky..

na nýty se asi vyseru,koncovky jsou nerezové,takže tam heftnu matky a sešroubuju to nějakými hezkými nerezovými šroubky...

(reakce na) výroba laďáku na ktm exc 450

4.6.2010 v 20:59 | Nahoru | #5
Ještě jeden tip - pro zvýšení životnosti vaty můžeš středovou trubkou omotat trochou ocelový vaty co se používá na broušení. (Ale musí to být ta celo-kovová, jsou i jakýsi jemný mixovaný, ty by shořely :)
Viz LeoVince: http://www.bolt.jp/press/illust/leovince_cut.jpg

(reakce na) výroba laďáku na ktm exc 450

5.6.2010 v 23:45 | Nahoru | #6

Vespa>... budeš mít 100% akorát vylítanou vatu.. přes 100mth tam nevydrží, tuším že se přecpává nějak po 50ti...


svoji 450EXC08 s 230mth a 450EXC09 se 45mth bych podle zvuku myslím nerozeznal

tím neříkám že dolphiho problém není kvůli vaty, ale s její životností to tak špatné myslím nebude

výroba laďáku na ktm exc 450

6.6.2010 v 13:05 | Nahoru | #7
hošani-když jsme u té životnosti...
můj stroj má mít cca. 150mth.jestli je to pravda ví jen bůh...
motor jde slušně,po pořádném prohřátí trochu chrastí a za jízdy v určitém režimu jízdy slyším lehké klepání pístu..(jsem přesvědčený,že většina lidí by to neslyšelo,ale já už mám na takové věci celkem vycvičené ucho)

otázka zní:nemyslím,že by byl píst natolik volný,že by se "škobrtnul",olej to bere jen minimálně,ale nevím,jestli se tím,že je píst trošku volnější nějak více neopotřebovává nikasil...-pokud ano,tak neváhám a měním...

výroba laďáku na ktm exc 450

6.6.2010 v 13:18 | Nahoru | #8
No samozrejmě, jakmile je vůle tak jde nikasil do kytek Po 150mth bych osobně motor udelal. Vata je docela zapomínaná věc a u 2t odejde jeste rychlejš usazováním oleje a následné schoření. U 4t jak pise Vana asi neni nutne tak často měnit...

výroba laďáku na ktm exc 450

6.6.2010 v 13:21 | Nahoru | #9
a sakra-toho jsem se bál..
takže další pětka v hajzlu...

výroba laďáku na ktm exc 450

6.6.2010 v 14:25 | Nahoru | #10
Klepat přece může cokoliv,ja bych zkusil nedřiv vent.vůle,rolny,rozvodak a pak až bych nechal přeměřit píst/válec.popřípadě ojnici a píst.čep.

1 reakcí na tento příspěvek výroba laďáku na ktm exc 450

6.6.2010 v 14:47 | Nahoru | #11
je to píst.věř mi,poznám to..

(reakce na) výroba laďáku na ktm exc 450

6.6.2010 v 15:07 | Nahoru | #12
Dolph-cz> Ok tak jo.jen jsem to vzal z meho pohledu.vyměna pístu není tak hrozný

1 reakcí na tento příspěvek výroba laďáku na ktm exc 450

6.6.2010 v 20:40 | Nahoru | #13
to si jenom myslíš..-já se už znám.když už bude válec dole,kounu i na ventily a sedla,taky rozvod už asi nebude nic moc atd...

(reakce na) výroba laďáku na ktm exc 450

6.6.2010 v 21:48 | Nahoru | #14
Dolph-cz> Takhle by to měl udělat asi každej rozumě uvažující člověk. Prase vymění pist a prodá,možná ani to ne.

výroba laďáku na ktm exc 450

13.7.2014 v 20:54 | Nahoru | #15
zdarecc, to by mě zajímalo, jak docílil takového zvuku na origo výfuku :)

výroba laďáku na ktm exc 450

13.7.2014 v 20:59 | Nahoru | #16
mně to příjde jako celkem normální zvuk,akorát je to zkreslené nekvalitním záznamem a jde slyšet,že to je v nějaké betonové hale,podzemce ,nebo tak...

1 reakcí na tento příspěvek výroba laďáku na ktm exc 450

13.7.2014 v 21:05 | Nahoru | #17
Si to tu právě pročítám, a taky řeším to co jsi tu řešil kdysi ty, jakoby větší bublavej spodek u toho origo výfuku, podařilo se ti to nějak?

(reakce na) výroba laďáku na ktm exc 450

13.7.2014 v 21:09 | Nahoru | #18
Kubajz_02> ne,vysral jsem se na to....,ale co jsem tak vypozoroval.tak krásný-hluboký zvuk mají karbonové výfuky.

uřvaný výfuk udělá každý trouba,ale lahodný zvuk měla zmíněná karbonová DOMA

1 reakcí na tento příspěvek výroba laďáku na ktm exc 450

13.7.2014 v 21:28 | Nahoru | #19
máš na mysli asi tento že? , těžko ale bude někde k sehnání, nebo aspon nevim

výroba laďáku na ktm exc 450

13.7.2014 v 21:31 | Nahoru | #20
jo,to je asi on...

(reakce na) výroba laďáku na ktm exc 450

14.7.2014 v 16:30 | Nahoru | #21
Kubajz_02> Přesně tenhle mám na Bete, ale je celej plechovej a ne karbonovej

výroba laďáku na ktm exc 450

14.7.2014 v 17:01 | Nahoru | #22
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist