Myslím tím to, že se kdysi vyrábělo minimálně jedno enduro 750ccm s kardanem a dnes nic.
(teď nepočítám BMW 850GS, to je 1100GS jen s nižším obsahem válců (kvůli pojistky?).)
To platí pravidlo, že kardan jen na cestovní endura jen od litru výše?
Je to kvůli váhy?
Nebo kvůli všemu vyšší (váha, vyšší cena)
---
Tady na tohle staré enduro s kardanem jsem narazil náhodou,
Honda XLV 750R, r.1985, viz zde
Naposledy editováno 23.06.2010 08:29:38
1 reakcí na tento příspěvek enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?
Roman2bk>illMedvědGuzzin> jaké to jsou ročníky? podle fotek si tipuji taky 80. a nebo 90.léta, takže v tomto století taky nic?
jj, 80+90
edit: jsem nepochytil že chceš nové stroje
Naposledy editováno 20.04.2010 12:27:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?
1 reakcí na tento příspěvek enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?
Bohužel dnes jsou důležitější výrobní náklady a sportovní vlastnosti. Typický zákazník to má stejně jen na objetí domu jednou za měsíc, tak ho řetěz nesere.
A že by to nešlo? Motor Transalpa a NTV se liší v podstatě jen tím kardanem. Přestavba tohoto druhu by byla ale příliš brutální.
Dlouho jsem přemejšlel a dnes bych šel do nějakého z posledních ročníků BMW R80/R100 GS. Ta váha ještě jde, díly jsou a je to dost jednoduchý na to aby sis cokoliv opravil sám.
OHC-čka R1100/R1150 jsou už moc těžký, R1200 je problematický.
1 reakcí na tento příspěvek enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?
jinak kdysi šlo dát kardan na 350ccm a dnes jej dávají jen na 1200ccm ? (myslím v kategorii cestovní endura)
třeba kdyby BMW 800GS dělali ještě v druhé verzi s kardanem... a ještě TA700 a DL650, hned by bylo to vybírání veselejší
Naposledy editováno 20.04.2010 20:57:09
Naposledy editováno 20.04.2010 21:06:09
Narazil jsem na ní v extra zachovalým stavu ve Švýcarsku. Držela dobře stopu i při 180, ale je fakt, že byla obutá do silničních gum. Kdybych ji měl dneska, nikdy už bych ji neprodal.
Wenca24>illMedvědGuzzin> Co vis o tech NTXkach? Myslim tim spolehlivost, dostupnost dilu, naky klasicky zavady...
já nic moc, ale pokud uvažuješ, obrátil bych se na Mařenu a Honzu Kláska co s nima dojeli na Indie a napsal třeba na MGCB nebo Guzzisti.cz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?
KTMatěj>Roman2bk> Kardan je drahý, žere výkon a je těžký. Dalším aspektem je cena! Proč ho tam tedy dávat? Když si dáš na řetěz scottoiler, nemusíš na něj sáhnout.
ale je to křásný
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?
Jinak je třeba nezapomínat na V7! Ta je nová, je to malej motor a má kardan
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?
KTMatěj>illMedvědGuzzin> O tom nepochybuji, bohužel objektivně se dneska hledí na váhu, výkon, výrobní náklady a koncovou cenu.
Jinak je třeba nezapomínat na V7! Ta je nová, je to malej motor a má kardan
ale s endurem má skutečně pramálo společného
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?
Nemám rád takovýhle odsuzování.
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?
Nevšiml jsem si, že by jezdili jen 2T endura/krosky. Někdy má něco takový přínos, že to za tu hmotnost a cenu stojí. A kardan mezi ně rozhodně patří - minimálně na cestování. O řetěz se musíš furt starat, životnost řetězu a rozety snižuje bahno a písek, tvrdej šurt nešikovně zapadlej mezi řetěz a rozetu ho dokáže zničit.
Kardan je v tomhle bezproblémovej. Pokud netrápíte kříž pokusy o gumování na asfaltu, celkem nic nehrozí. Akorát u jednostranně uložených zadních kol hrozí odejití ložiska při přetěžování. Neslyšel jsem o nikom s oboustrannou kyvkou, komu by odešlo tak aby poškodilo kuželové soukolí.
Bohužel zákazníků, co by to ocenili, není zřejmě dostatek, aby jim stálo zato to vyrábět. Víkenďáci jsou v obrovské přesile.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?
No a pokud jde o závody, tak jde myslím přeci jen hlavně o jezdce, to sem fakt netahej
Naposledy editováno 21.04.2010 10:57:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?
Deadman>...
Dlouho jsem přemejšlel a dnes bych šel do nějakého z posledních ročníků BMW R80/R100 GS. ...
konecne je nekdo zminil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?
Čau, Tom
Deadman>Kardan je sice o 15kg těžší, ale to 4T motor taky. Kardan je sice dražší, ale 4T motor taky.
Nevšiml jsem si, že by jezdili jen 2T endura/krosky. Někdy má něco takový přínos, že to za tu hmotnost a cenu stojí. A kardan mezi ně rozhodně patří - minimálně na cestování. O řetěz se musíš furt starat, životnost řetězu a rozety snižuje bahno a písek, tvrdej šurt nešikovně zapadlej mezi řetěz a rozetu ho dokáže zničit.
Kardan je v tomhle bezproblémovej. Pokud netrápíte kříž pokusy o gumování na asfaltu, celkem nic nehrozí. Akorát u jednostranně uložených zadních kol hrozí odejití ložiska při přetěžování. Neslyšel jsem o nikom s oboustrannou kyvkou, komu by odešlo tak aby poškodilo kuželové soukolí.
Bohužel zákazníků, co by to ocenili, není zřejmě dostatek, aby jim stálo zato to vyrábět. Víkenďáci jsou v obrovské přesile.
tak pro velke cestovani ke by se projevila vyhoda bezudrzbovosti kardanu snad nejake stroje na trhu jsou ne? ze to neni ve tride kolem 600ccm bych nevidel jako tak tragicke... a u motorek ktery jsou vic do terenu zase jednou za cas vymena retezu nicemu nevadi.. prace na hodinu a relativne par korun...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?
Proč se tedy kardan nedává na menší objemy? je drahý a těžký! Já osobně preferuju řetěz, ale to je na každém jezdci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?
KTMatěj>....
Proč se tedy kardan nedává na menší objemy? je drahý a těžký! Já osobně preferuju řetěz, ale to je na každém jezdci.
No právě o to jde, že každý osobně může preferovat něco jiného a jen pokud by na trhu byly oba dva typy motorek (tedy i podlitrové endura s kardanem, ne starší než 20 let), tak by se mohlo ukázat, kolik procet lidí by ten kardan chtělo. Teď to jsou všechno jen spekulace....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?
Takže pak pár let nebyla žádná náhrada, dokud BMW neudělala 800GS (podle řečí).
Sice to není ideální příklad, nejde o kardan, ale myslím že pánové z marketingu myslí jen na zisk.
Naposledy editováno 22.04.2010 08:54:23