globalmoto_kveten





Téma: enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?
 
20.4.2010 v 11:51
Proč to kdysi šlo a dnes už to nejde?
Myslím tím to, že se kdysi vyrábělo minimálně jedno enduro 750ccm s kardanem a dnes nic.
(teď nepočítám BMW 850GS, to je 1100GS jen s nižším obsahem válců (kvůli pojistky?).)

To platí pravidlo, že kardan jen na cestovní endura jen od litru výše?
Je to kvůli váhy?
Nebo kvůli všemu vyšší (váha, vyšší cena)

---

Tady na tohle staré enduro s kardanem jsem narazil náhodou,
Honda XLV 750R, r.1985, viz zde



Naposledy editováno 23.06.2010 08:29:38
Anketa: podlitrové endura a podlitrové cestovní endura
se mi líbí a řetěz mi nevadí
9%
2
se mi líbí a řetěz bych bral kvůli váhy
0%
0
se mi líbí a určitě bych bral kardan
91%
20
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

20.4.2010 v 11:53 | Nahoru | #1
k sehnání v motorizaci 350/650/750ccm za cca 1500€ v itálii



nebo



nebo



Naposledy editováno 20.04.2010 11:54:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

20.4.2010 v 11:56 | Nahoru | #2
illMedvědGuzzin> jaké to jsou ročníky? podle fotek si tipuji taky 80. a nebo 90.léta, takže v tomto století taky nic?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

20.4.2010 v 12:27 | Nahoru | #3

Roman2bk>illMedvědGuzzin> jaké to jsou ročníky? podle fotek si tipuji taky 80. a nebo 90.léta, takže v tomto století taky nic?



jj, 80+90

edit: jsem nepochytil že chceš nové stroje

Naposledy editováno 20.04.2010 12:27:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

20.4.2010 v 20:12 | Nahoru | #4
illMedvědGuzzin> Co vis o tech NTXkach? Myslim tim spolehlivost, dostupnost dilu, naky klasicky zavady...

1 reakcí na tento příspěvek enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

20.4.2010 v 20:34 | Nahoru | #5
Ta XLV 750 má navíc ještě hydroštely, takže technicky naprosto ideální. Taky už jsem nad ní slintal. Přesně to co bych chtěl. Bohužel se dělala jen krátce, před 25 lety. Takže sehnat v dobrým stavu velký problém, občas se nějaká prodává ve Francii, v německu skoro nic. Jakýkoliv díl je taky značný problém. Tímpádem se bohužel hodí spíš jako sběratelský kousek, než motorka na běžné ježdění
Bohužel dnes jsou důležitější výrobní náklady a sportovní vlastnosti. Typický zákazník to má stejně jen na objetí domu jednou za měsíc, tak ho řetěz nesere.
A že by to nešlo? Motor Transalpa a NTV se liší v podstatě jen tím kardanem. Přestavba tohoto druhu by byla ale příliš brutální.

Dlouho jsem přemejšlel a dnes bych šel do nějakého z posledních ročníků BMW R80/R100 GS. Ta váha ještě jde, díly jsou a je to dost jednoduchý na to aby sis cokoliv opravil sám.
OHC-čka R1100/R1150 jsou už moc těžký, R1200 je problematický.

1 reakcí na tento příspěvek enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

20.4.2010 v 20:55 | Nahoru | #6
škoda že to není na běžné ježdění, nebo na cestování, ten 25 let starý veterán

jinak kdysi šlo dát kardan na 350ccm a dnes jej dávají jen na 1200ccm ? (myslím v kategorii cestovní endura)

třeba kdyby BMW 800GS dělali ještě v druhé verzi s kardanem... a ještě TA700 a DL650, hned by bylo to vybírání veselejší

Naposledy editováno 20.04.2010 20:57:09

enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

20.4.2010 v 21:05 | Nahoru | #7
Jednou sem jel na benzinku pro pár litrů borcovi na XLV750. Na první pohled zaujme hlavně ten robustní rám, jinak se zdála poměrně vysoká. Kardan jenom taková trubička, že by si ho člověk při letmým pohledu ani nevšim. Měl ji taky v pěkným stavu na pohled. A co sme se bavili, tak jich je v ČR tak kolem 10ti kousků. Rozhodně zajímavá motorka.

Naposledy editováno 20.04.2010 21:06:09

enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

20.4.2010 v 23:16 | Nahoru | #8
Kdysi jsem ji míval - byla to po všech stránkách jedinečná motorka. Byla v černé barvě v kombinaci s vínovou, zlatě eloxovaný ráfky..
Narazil jsem na ní v extra zachovalým stavu ve Švýcarsku. Držela dobře stopu i při 180, ale je fakt, že byla obutá do silničních gum. Kdybych ji měl dneska, nikdy už bych ji neprodal.

(reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

21.4.2010 v 06:58 | Nahoru | #9

Wenca24>illMedvědGuzzin> Co vis o tech NTXkach? Myslim tim spolehlivost, dostupnost dilu, naky klasicky zavady...



já nic moc, ale pokud uvažuješ, obrátil bych se na Mařenu a Honzu Kláska co s nima dojeli na Indie a napsal třeba na MGCB nebo Guzzisti.cz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

21.4.2010 v 07:04 | Nahoru | #10
Roman2bk> Kardan je drahý, žere výkon a je těžký. Dalším aspektem je cena! Proč ho tam tedy dávat? Když si dáš na řetěz scottoiler, nemusíš na něj sáhnout.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

21.4.2010 v 07:08 | Nahoru | #11

KTMatěj>Roman2bk> Kardan je drahý, žere výkon a je těžký. Dalším aspektem je cena! Proč ho tam tedy dávat? Když si dáš na řetěz scottoiler, nemusíš na něj sáhnout.



ale je to křásný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

21.4.2010 v 07:24 | Nahoru | #12
illMedvědGuzzin> O tom nepochybuji, bohužel objektivně se dneska hledí na váhu, výkon, výrobní náklady a koncovou cenu.

Jinak je třeba nezapomínat na V7! Ta je nová, je to malej motor a má kardan

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

21.4.2010 v 07:29 | Nahoru | #13

KTMatěj>illMedvědGuzzin> O tom nepochybuji, bohužel objektivně se dneska hledí na váhu, výkon, výrobní náklady a koncovou cenu.

Jinak je třeba nezapomínat na V7! Ta je nová, je to malej motor a má kardan



ale s endurem má skutečně pramálo společného

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

21.4.2010 v 09:13 | Nahoru | #14
illMedvědGuzzin> No na druhou stranu, když vidím, co se dnes označuje za endura, věci typu GS. Tohel má drátěný kola, rovný posez a kardan a hle, je to cestovní enduro

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

21.4.2010 v 09:45 | Nahoru | #15
KTMatěj> Mno možná jsi zbytečně radikální, GS asi není dobrej příklad motorky která není cestovní enduro. Nejezdím ho, ale má hodně kamarádů který s ním projedou to samý co Afriky, Supertenérky a podobný stroje - tak co je pak podle tebe cestovní enduro? Jo a mimochodem - kdopak to vyhrál podzimní Motoráj rally ve dvouválcích nad 800ccm? Že by LC8? Nebo Superenduro? Jo aha, bylo to GS , no ale s endurem nemá nic společnýho.
Nemám rád takovýhle odsuzování.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

21.4.2010 v 10:23 | Nahoru | #16
Kardan je sice o 15kg těžší, ale to 4T motor taky. Kardan je sice dražší, ale 4T motor taky.
Nevšiml jsem si, že by jezdili jen 2T endura/krosky. Někdy má něco takový přínos, že to za tu hmotnost a cenu stojí. A kardan mezi ně rozhodně patří - minimálně na cestování. O řetěz se musíš furt starat, životnost řetězu a rozety snižuje bahno a písek, tvrdej šurt nešikovně zapadlej mezi řetěz a rozetu ho dokáže zničit.
Kardan je v tomhle bezproblémovej. Pokud netrápíte kříž pokusy o gumování na asfaltu, celkem nic nehrozí. Akorát u jednostranně uložených zadních kol hrozí odejití ložiska při přetěžování. Neslyšel jsem o nikom s oboustrannou kyvkou, komu by odešlo tak aby poškodilo kuželové soukolí.

Bohužel zákazníků, co by to ocenili, není zřejmě dostatek, aby jim stálo zato to vyrábět. Víkenďáci jsou v obrovské přesile.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

21.4.2010 v 10:52 | Nahoru | #17
TomElefant750> Bavíme se o nových motorkách. Jinak věřím, že V7 by tu afriku dala taky

No a pokud jde o závody, tak jde myslím přeci jen hlavně o jezdce, to sem fakt netahej

Naposledy editováno 21.04.2010 10:57:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

21.4.2010 v 11:03 | Nahoru | #18

Deadman>...
Dlouho jsem přemejšlel a dnes bych šel do nějakého z posledních ročníků BMW R80/R100 GS. ...



konecne je nekdo zminil

(reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

21.4.2010 v 11:34 | Nahoru | #19
Peacemaker> ..to sice jo, ale do dnesniho provozu nestihaji vykonem a hlavne brzdama a ten podvozek neni v serii taky zadna hitparada....... jinak jsou jednoduche a krasne.. to jo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

21.4.2010 v 11:50 | Nahoru | #20
KTMatěj> "Bavíme se o nových motorkách" - a báwo GS není nová motorka? Nebo to podle tebe není cestovní enduro? Připadá mi, že tančíš v hovnech.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

21.4.2010 v 12:04 | Nahoru | #21
TomElefant750> NA motoráji vyhrála dvanáctka? Tak to má můj obdiv, s tím já bych ze silnice nesjel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

21.4.2010 v 12:29 | Nahoru | #22
KTMatěj> No nechce se mi teď hledat jestli to bylo 1100,1150 nebo 1200, určitě vím že Motoráj jel s náma kámoš na 1200GS a projel všechno. Jistě, není to do terénu úplně ideální, ale cestovní enduro je už z principu kompromis - umí jakž takž všechno ale nic dokonale.
Čau, Tom

(reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

21.4.2010 v 12:37 | Nahoru | #23

Deadman>Kardan je sice o 15kg těžší, ale to 4T motor taky. Kardan je sice dražší, ale 4T motor taky.
Nevšiml jsem si, že by jezdili jen 2T endura/krosky. Někdy má něco takový přínos, že to za tu hmotnost a cenu stojí. A kardan mezi ně rozhodně patří - minimálně na cestování. O řetěz se musíš furt starat, životnost řetězu a rozety snižuje bahno a písek, tvrdej šurt nešikovně zapadlej mezi řetěz a rozetu ho dokáže zničit.
Kardan je v tomhle bezproblémovej. Pokud netrápíte kříž pokusy o gumování na asfaltu, celkem nic nehrozí. Akorát u jednostranně uložených zadních kol hrozí odejití ložiska při přetěžování. Neslyšel jsem o nikom s oboustrannou kyvkou, komu by odešlo tak aby poškodilo kuželové soukolí.

Bohužel zákazníků, co by to ocenili, není zřejmě dostatek, aby jim stálo zato to vyrábět. Víkenďáci jsou v obrovské přesile.



tak pro velke cestovani ke by se projevila vyhoda bezudrzbovosti kardanu snad nejake stroje na trhu jsou ne? ze to neni ve tride kolem 600ccm bych nevidel jako tak tragicke... a u motorek ktery jsou vic do terenu zase jednou za cas vymena retezu nicemu nevadi.. prace na hodinu a relativne par korun...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

21.4.2010 v 12:50 | Nahoru | #24
TomElefant750> Jak říkám, co projela GS jsem nakonec projel i na Triumphu, otázkou je, zda je to to pravé. GS je zasjité kvalitní cesťák, ale na MX trati už to asi nebude úplně ono. Ale od toho je tu HP2 a jiné stroje. Každopádně jsme se vzdálili od tématu.

Proč se tedy kardan nedává na menší objemy? je drahý a těžký! Já osobně preferuju řetěz, ale to je na každém jezdci.

enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

21.4.2010 v 12:58 | Nahoru | #25
Mě kardan taky nechybí. Řetěz a Scottoiler a no stress. Jen občas člověk docvrnkne olej a otře hadrou.

(reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

21.4.2010 v 12:59 | Nahoru | #26
KTMatěj> "co projela GS jsem nakonec projel i na Triumphu" - můžu tě ujistit, že to co projede GS na Triumphu neprojedeš - pokud nemáš staršího Tigra.
Ale máš pravdu, je čas přestat to tu zasírat.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

22.4.2010 v 06:39 | Nahoru | #27

KTMatěj>....
Proč se tedy kardan nedává na menší objemy? je drahý a těžký! Já osobně preferuju řetěz, ale to je na každém jezdci.



No právě o to jde, že každý osobně může preferovat něco jiného a jen pokud by na trhu byly oba dva typy motorek (tedy i podlitrové endura s kardanem, ne starší než 20 let), tak by se mohlo ukázat, kolik procet lidí by ten kardan chtělo. Teď to jsou všechno jen spekulace....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

22.4.2010 v 07:14 | Nahoru | #28
Roman2bk> Já si myslím, že pánové na marketingu moc dobře vědí, co lidi chtějí. Pokud by po té motorce byla poptávka, někdo by jí udělal, nicméně evidentně není.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

22.4.2010 v 08:52 | Nahoru | #29
KTMatěj> myslíš jak třeba přestali dělat Afriku, i když byl o ní zájem (což dokazovaly ceny ojetin v následných letech, nebo až do dneška), a to prý jen aby podpořili prodej Varadera?
Takže pak pár let nebyla žádná náhrada, dokud BMW neudělala 800GS (podle řečí).
Sice to není ideální příklad, nejde o kardan, ale myslím že pánové z marketingu myslí jen na zisk.

Naposledy editováno 22.04.2010 08:54:23

(reakce na) enduro 750 s kardanem - kdysi to šlo, dnes ne?

22.4.2010 v 09:00 | Nahoru | #30

Roman2bk>... ale myslím že pánové z marketingu myslí jen na zisk.


samozrejme ze ano
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist