Taky by mě to zajímalo ať má člověk nějakou motivaci se nenechat chytit
Naposledy editováno 30.08.2008 09:12:28
Zákaz některých činností v lesích
(1) V lesích je zakázáno
a) rušit klid a ticho,
b) provádět terénní úpravy, narušovat půdní kryt, budovat chodníky, stavět oplocení a jiné objekty,
c) vyzvedávat semenáčky a sazenice stromů a keřů lesních dřevin,
d) těžit stromy a keře nebo je poškozovat,
e) sbírat semena lesních dřevin, jmelí a ochmet,
f) sbírat lesní plody způsobem, který poškozuje les,
g) jezdit a stát s motorovými vozidly,
h) vstupovat do míst oplocených nebo označených zákazem vstupu,
i) vstupovat do porostů, kde se provádí těžba, manipulace nebo doprava dříví,
j) mimo lesní cesty a vyznačené trasy jezdit na kole, na koni, na lyžích nebo na saních,
k) kouřit, rozdělávat nebo udržovat otevřené ohně a tábořit mimo vyhrazená místa,
l) odhazovat hořící nebo doutnající předměty,
m) narušovat vodní režim a hrabat stelivo,
n) pást dobytek, umožňovat výběh hospodářským zvířatům a průhon dobytka lesními porosty,
o) znečišťovat les odpady a odpadky.
a) zjistit totožnost osoby, která při obecném užívání lesa porušuje ustanovení tohoto zákona,
b) ukládat a vybírat pokuty za přestupky uvedené v § 53 tohoto zákona v blokovém řízení podle zvláštního předpisu,24)
c) předvést bezodkladně policejnímu orgánu osobu, kterou přistihne při přestupku, nelze-li jinak zjistit její totožnost,
d) požadovat pomoc nebo součinnost orgánů Policie České republiky, popřípadě obecní policie, pokud nemůže splnění svých povinností zajistit vlastními silami a prostředky.
Konkrétní judikáty se mi hledat nechce, ale rozbor byl jednak v časopisu Veřejná správa - bohužel už není na netu a já si ten konkrétní článek neuložil, jinak judikáty najdeš na stránkách NS, po zadání slov "účelová komunikace" do vyhledávání naskočí mnoho judikátů a pak už je jen třeba mnoho trpělivosti .
Čau, Tom
V případech, kdy řidič poškozuje životní prostředí, může se v nejzávažnější formě takového jednání dopustit trestného činu ohrožení a poškození životního prostředí podle § 181 tr. zákona s trestem odnětí svobody až na 3 léta nebo zákazem činnosti nebo peněžitým trestem, případně tr. činu poškozování cizí věci dle ustanovení § 257 s trestem odnětí svobody až na jeden rok nebo zákazem činnosti nebo peněžitým trestem nebo propadnutím věci. V případě nižší společenské nebezpečnosti takového jednání by se jednalo o naplnění znaků některého z přestupku nejčastěji posuzované dle ustanovení §§ 47, 46, 45 z. č. 200/1990 Sb. Některé přestupky lze projednat v blokovém řízení sankcí do 1.000,-Kč, u přestupků na úseku ochrany životního prostředí lze uložit ve správním řízení sankci do 10.000,-Kč.
TomElefant750>vlk123> Nemáš pravdu, dle několika judikátů Nejvyššího soudu je lesní a polní cesta pozemní komunikací ve smyslu Zákona o provozu na poz. komunikacích, pokud na ni není rozhodnutím dopravněsprávního orgánu umístěna zákazová značka, je na ni vjezd povolen. Lesní ani polní cesta nemusí být ani zanesena v katastru, cestou je již svou existencí.
Konkrétní judikáty se mi hledat nechce, ale rozbor byl jednak v časopisu Veřejná správa - bohužel už není na netu a já si ten konkrétní článek neuložil, jinak judikáty najdeš na stránkách NS, po zadání slov "účelová komunikace" do vyhledávání naskočí mnoho judikátů a pak už je jen třeba mnoho trpělivosti .
Čau, Tom
Ono je to asi takovy dvojsecny, Tam kde neni zakaz vjezdu oznacen znackou a neni to napr. 30 cm siroka pesinka, ale normalni polnacka, tzn. pozemni komunikace ( v lese ), tak tam rozhodne muzes vjet na kole, kolo je bezmotorovy atd. Teoreticky bys teda mohl i na enduru, jenze pak uz dochazi k tomu stretu s lesnim zakonem, viz.
(1) V lesích je zakázáno
a) rušit klid a ticho,
g) jezdit a stát s motorovými vozidly, atd.
Argument na druhou stranu je, ze prece i normalni silnice vedou pres les.
Na soukromou cestu obecne muzes, pokud to neni vyslovene zakazano a urcitou prekazkou tomu zamezeno.
Tod me soukrome posouzeni, rozhodne pokud by doslo k reseni s organy, urcite by to bylo na posouzeni konkretniho mista, situace, aj. a rozhodne by to bylo na pravniky.
Ale samozřejmě se někdo může pokusit toto pokutovat, pak už by asi bylo třeba nechat to dojít k soudu, no a výsledek soudního jednání není jistej nikdy - tudíž popřípadě odvolávání, právníci, hromada peněz a času - lepší je jezdit tam kde je co nejmíň lidí, neprovokovat a doufat že ke střetu s policií nebo lesní stráží nedojde. Osobně jsem za dva roky ježdění po lesních cestách a cestičkách neměl problém, ale vyhýbám se CHKO a místům s velkou koncetrací turistů a mám tichou motorku.
Čau, Tom
web.mvcr.cz/archiv2008/casopisy/s/2006/35/konz.html
Pro nás je důležité toto:
Podle § 3 odst. 1 písm. b) zákona č. 289/1995 Sb., o lesích (lesní zákon), ve znění pozdějších předpisů, jsou totiž pozemky určenými k plnění funkcí lesa mimo jiné zpevněné lesní cesty. Neměly by tedy být považovány za účelové komunikace, čímž by se na ně mj. nevztahovalo obecné užívání účelových komunikací dle § 19 zákona, zastává názor část teoretiků. Tento názor ovšem odmítl Nejvyšší soud v rozsudku sp. zn. 33 Odo 449/2005 ze dne 22. února 2006. Soud v rozsudku judikuje, že zákon se podle předmětu úpravy, jak je vymezen v § 1, vztahuje na veškeré pozemní komunikace, které naplňují znaky uvedené v dalších ustanoveních zákona, a neobsahuje žádné ustanovení, které by z této úpravy některé komunikace vylučovalo. Lesní zákon pak vůbec neupravuje problematiku provozu na komunikacích, které se nacházejí na lesních pozemcích.
a toto:
Obecně lze shrnout, že účelové komunikace jsou polní a lesní cesty, příjezdové komunikace k výrobním areálům, lomům, sportovištím, čerpacím stanicím, ale i například komunikace uvnitř výrobních areálů, lomů, tovární dvory, autobusová nádraží, komunikace ve vojenských újezdech apod. Účelová komunikace nemusí být zpevněná, nemusí jít ani o stavbu ve smyslu stavebního zákona (stavba realizovaná na základě určitého technologického postupu a povolená stavebním povolením či ohlášená stavebnímu úřadu). Na rozdíl od ostatních kategorií pozemních komunikacích se komunikace do účelových komunikací nezařazuje správním rozhodnutím silničního správního úřadu.
Ještě ovšem nemáme žádný praktický příklad z našich řad, kdy by se na to někdo zkusil odvolat...
Nicméně doporučuji:
1) Jezdit opravdu jenom po cestách, a to pouze těch, které nejsou označeny zákazem vjezdu.
2) Chovat se maximálně ohleduplně jak k přírodě tak k lidem, které potkám
3) Nemít namontovaný ten nejhlasitější výfuk, co existuje...
4) V případě konfrontace s nějakým tím "orgánem" se snažit v klidu komunikovat (i když on bude zpočátku třeba křičet, nadávat a vyhrožovat, v mnoha případech se dá situace uklidnit a v klidu dát řeč)
5) Daný článek JUDr. Romana Kočího si celý vytisknout a vozit s sebou. V případě výše zmíněné konfrontace jej však nevytahovat hned - nechat si ho v záloze pro případ, že by opravdu někdo "hustě prudil"..
a ještě něco od ombudsmana:
Jak vzniká účelová komunikace
O zařazení pozemku či jeho části do kategorie účelové komunikace se nevydává správní rozhodnutí. Pozemek se stává účelovou komunikací přímo ze zákona, pokud je splněna tato zákonná definice:
„Je využíván jako dopravní cesta pro silniční či jiné vozidla a chodce a slouží ke spojení jednotlivých nemovitostí pro potřeby vlastníků těchto nemovitostí nebo ke spojení těchto nemovitostí s ostatními pozemními komunikacemi nebo k obhospodařování zemědělských a lesních pozemků.“
Z uvedené definice je zřejmé, že pro posouzení, zda je pozemek účelovou komunikací, je rozhodující faktický stav, tj. jeho využívání neuzavřeným okruhem osob po delší dobu.
Účelovými komunikacemi jsou tak typicky dopravně méně významné komunikace v obcích, lesní a polní cesty, komunikace v chatových osadách apod. Účelová komunikace nemusí být nijak zpevněná, postačí, je-li znatelná v terénu.
Ochrana obecného užívání účelové komunikace
Veřejně přístupné účelové komunikace je možno bezplatně užívat k účelu, ke kterému jsou určeny, to znamená, že na ně musí být zajištěn veřejný přístup, a její vlastník (tedy vlastník pozemku, na kterém se nachází) musí toto užívání strpět.
Zjistí-li úřad, že byla na účelovou komunikaci bez povolení úřadu umístěna překážka a tím omezeno nebo úplně znemožněno její užívání, vyzve vlastníka komunikace, který překážku umístil, aby ji ve stanovené lhůtě odstranil. Neuposlechnutí příkazu státního odborného dozoru je přestupkem2 a může být sankcionováno pokutou do výše 10 000,- Kč. Stejnou sankcí může být občan postižen za neoprávněné uzavření komunikace3.
Dne 1.ledna 2007 nabude účinnosti novela zákona o pozemních komunikacích a přestupkového zákona (zákonem č. 80/2006 Sb.), kterou se částečně mění skutkové podstaty přestupků a výše sankcí a navíc se úprava přestupků přesouvá ze zákona o přestupcích do zákona o pozemních komunikacích. Za přestupek umístění pevné překážky na pozemní komunikaci bez povolení úřadu nebo její neodstranění na vlastní náklad může být uložena sankce do výše až 300 000,- Kč. Pokuta však bude hrozit také za nesplnění příkazu státního dozoru, a to ve výši až 100 000,- Kč. Pokuta může být uložena i opakovaně, nesmí však přesáhnout úhrnnou částku 300 000,- Kč.
Z toho např. vyplývá, že je-li někde závora, ale není tám zákaz vjezdu, je to protiprávní...
Naposledy editováno 30.08.2008 12:35:10
(Nejlepsi je mit prukaz ze jste z lesni spravy a ze delate obhlidku )
Znam pripad kdy kokot na 4kolce vjel do vysazene skolky se smrckama...tak to je demence, pak se divime ze jsou na nas nasrany . RIkal mi to lesnik od nas z prace...
-ulda->takže si to shrneme...můžeme jezdit po lesních cestách (né po pěšinách), kde není zákaz vjezdu nebo nějaká mechanická překážka (např. závora). Samozdřejmě počítat s průserem v případě CHKO apod.
Dovol, abych tě opravil: Není-li tam zákaz vjezdu, nemá tam mechanická překážka co dělat - tudíž pokud ji dokážeš překonat...