řetězovka, co mám na motorce má najeto bez mála 12000 km.
Poslední čištění a mazání před ujetím 450 km.
Dnes při uklízení moto do garáže se z oblasti pastorku ozývaly zvuky, jako když se mačká, nebo dře guma. (možná se to ozývá delší dobu, ale dnes jsem to zaregistroval).
Po oddělání krytu pastorku a kontrole, jsem zpozoroval rezatou barvu. Viz. obr.
Vypadá to, jako rez, ale podle mě to není rez.
[URL= nebo nesetkali jste se tím někdy také?
Motorka sice několikrát během jízdy zmokla, ale řetěz při čištění známky reznutí nevykazoval. Ten řetěz zmoknul, ale byl hned pro jistotu nastříkán.
Naposledy editováno 26.07.2008 20:59:13
Zkus to, olej zateče všude a pořádně to promaže..
Ty husté bílé sračky ve spreji sice zaručeně neodstřikují ale s mazáním vnitřních částí řetězu je to jak vidíš horší..
A k mazání používám od Castrolu Chain Spray O-R
Pravda, je to jiný mazadlo, než jsem používal (něco od motulu), ale mažu to stejným způsobem, jako ten Motul. Teda stříkám.
Hold trošku přidám, nebo se vrátím k tomu původnímu.
Kua ale to prece vis.
slrmotoKN>ten řetěz má najeto 12000km ??? možná bych uvažoval o koupi nové řetězové sady...já to měl taky takhle orezlý a musel jsem koupit novou? jak pak dopínání řetězu, si ještě daleko do konce ?
Myslím, že ještě ani ne v polovině
Mazivo se snažím dávkovat na vnitřní stranu řetězu na spáru mezi válečkem a bočnicí řetězu. To co je vidět na vnějším boku je chyba procesu lol
PetrXX>Trutnovacek> nafta neni k cisteni to nejlepsi, clovece.. mazadlo od Castrol byva ok, ale prostrikni to cisticem do sady. Nafta je mastna jak ludra, mazadlo ti neulpi kde ma, odstrikne, a nafta se po zahrati vytrati jak para nad hrncem. Navic zteri krouzky.
Kua ale to prece vis.
Vím, nevím... pomineme-li značkové čističe od výrobců mazadel, tak téma petrolej vs. nafta je tolik profláklé, že nevím..
Trutnováčku, fakta jsou žes mazal značkovým mazadlem na řetěz ale zcela evidentně nefunguje tak jak má protože je ten řetěz rezavej.
Na čištění bych se úplně vykašlal, protože i to je jedna z možných příčin proč to je rezavý - řetěz má vevnitř vazelinovou náplň a když ho budeš pořád máčet v rozpouštědlech tak to tomu neprospěje.
Špína se na řetěz chytá vždycky, s tím nic neuděláš. Ale jen na místech kde to nevadí, pracovní plochy se o sebe neustále otírají a čistí se. Hlavní je mazat a né čistit.
Navíc když budeš mazat olejem tak ten se dá lehko utřít a nevytváří takovou tu hutnou krustu na vnější straně článků.
Jen ze zvědavosti - Jak často to tímto koktejlem (olej + vazelína) mažeš?
K jízdě za mokra- zmokl jsem na začátku cesty. Pak jsem více než polovinu trasy jel za suché silnice. Takže si myslím, že se případná voda z prostoru válečků "vymačkala" a odstříkla.
Ale to jsou jen mé domněnky a můžu se plést.
Nadmernym spravnym cistenim to nebude, me retez na R6 vydrzel 20tkm, kamosovi na FZ6 25tkm. A i pak vypadal OK, jenom byl nerovnomerne vytahanej a kolecka trochu sjety, ale od oka by to clovek ani nepoznal...
Naposledy editováno 27.07.2008 13:07:42
Jde ho ještě nějak zrepasovat? Nebo je nutná výměna ( je odhaduju dle značek u napínáků cca za 1/3 své životnosti. Taktéž pokud na rozetě za řetěz zatáhnu, zvednu ho maximálně o milimetr)
Zkusil jsem ho pořádně promazat, bohužel nikde jsem dneska nebyl. Ale budu sledovat. Mno stejně mě čeká serviska...
Ba ne, za 10500 jsem mazal 4x, ale poslední teď o víkendu, takže po 10tis.
Poprvé asi ve 2000km, pak kolem 6000km, pak jen lehce dofikal zbytek ze spraye.
Nečistil jsem ani petrolejem ani naftou. Ničím jsem ještě nečistil. Radši mažu, než rozpouštět bordel...
Otázka tu nebyla přesná, tak ji upřesním:
KOLIK MAZIVA...??? Kolik z těch sprayů vystříkáte na jedno mazání...???