globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Sekundární převod - řetěz - vzhled
 
26.7.2008 v 20:54
Zdravím,
řetězovka, co mám na motorce má najeto bez mála 12000 km.
Poslední čištění a mazání před ujetím 450 km.

Dnes při uklízení moto do garáže se z oblasti pastorku ozývaly zvuky, jako když se mačká, nebo dře guma. (možná se to ozývá delší dobu, ale dnes jsem to zaregistroval).

Po oddělání krytu pastorku a kontrole, jsem zpozoroval rezatou barvu. Viz. obr.
Vypadá to, jako rez, ale podle mě to není rez.
[URL= nebo nesetkali jste se tím někdy také?
Motorka sice několikrát během jízdy zmokla, ale řetěz při čištění známky reznutí nevykazoval. Ten řetěz zmoknul, ale byl hned pro jistotu nastříkán.

Naposledy editováno 26.07.2008 20:59:13

Sekundární převod - řetěz - vzhled

26.7.2008 v 21:00 | Nahoru | #1
Poradne to promaz.. rekl bych, ze mas totalne suchej retez kolem gumovych krouzku v clancich.. kvalitni cistic, kvalitni mazadlo, a uvidis co to bude delat

Sekundární převod - řetěz - vzhled

26.7.2008 v 21:05 | Nahoru | #2
Nejlepší co jsem zkusil na řetězy je smíchat trochu oleje s vazelínou, nanést zubním kartáčkem na vnitřní stranu řetězu a pak toaleťákem nebo hadrem utřít aby to neodstřikovalo
Zkus to, olej zateče všude a pořádně to promaže..
Ty husté bílé sračky ve spreji sice zaručeně neodstřikují ale s mazáním vnitřních částí řetězu je to jak vidíš horší..

Sekundární převod - řetěz - vzhled

26.7.2008 v 21:07 | Nahoru | #3
člověče přijde mi to jak vyhřátý, takže bych řekl to samý co PetrXX

Sekundární převod - řetěz - vzhled

26.7.2008 v 21:33 | Nahoru | #4
čistím naftou.

A k mazání používám od Castrolu Chain Spray O-R

Pravda, je to jiný mazadlo, než jsem používal (něco od motulu), ale mažu to stejným způsobem, jako ten Motul. Teda stříkám.
Hold trošku přidám, nebo se vrátím k tomu původnímu.

Sekundární převod - řetěz - vzhled

26.7.2008 v 22:02 | Nahoru | #5
Trutnovacek> nafta neni k cisteni to nejlepsi, clovece.. mazadlo od Castrol byva ok, ale prostrikni to cisticem do sady. Nafta je mastna jak ludra, mazadlo ti neulpi kde ma, odstrikne, a nafta se po zahrati vytrati jak para nad hrncem. Navic zteri krouzky.

Kua ale to prece vis.

Sekundární převod - řetěz - vzhled

26.7.2008 v 22:33 | Nahoru | #6
ten řetěz má najeto 12000km ??? možná bych uvažoval o koupi nové řetězové sady...já to měl taky takhle orezlý a musel jsem koupit novou? jak pak dopínání řetězu, si ještě daleko do konce ?

Sekundární převod - řetěz - vzhled

26.7.2008 v 22:37 | Nahoru | #7

slrmotoKN>ten řetěz má najeto 12000km ??? možná bych uvažoval o koupi nové řetězové sady...já to měl taky takhle orezlý a musel jsem koupit novou? jak pak dopínání řetězu, si ještě daleko do konce ?



Myslím, že ještě ani ne v polovině

Sekundární převod - řetěz - vzhled

26.7.2008 v 22:59 | Nahoru | #8
Trutnovacek> zkus to tedy pořádně vyčistit a uvidíš co to udělá! jestli to bude naprd,tak bych možná opravdu uvažoval o nový sadě...myslim že 12tis. je dost.

Sekundární převod - řetěz - vzhled

26.7.2008 v 23:23 | Nahoru | #9

slrmotoKN>Trutnovacek> zkus to tedy pořádně vyčistit a uvidíš co to udělá! jestli to bude naprd,tak bych možná opravdu uvažoval o nový sadě...myslim že 12tis. je dost.



12tisíc a na ER5 není určitě hodně KM ....

Sekundární převod - řetěz - vzhled

26.7.2008 v 23:59 | Nahoru | #10
...no normálně je suchej a rezatej, maž ho zevnitř článků, ne jen zvenčí
edit: 12tis km není na er 5 ani v půlce života (pokud nejezdí furt suchej)

Naposledy editováno 27.07.2008 00:00:20

Sekundární převod - řetěz - vzhled

27.7.2008 v 01:14 | Nahoru | #11
naftou klidne cisti, ale pak jeste cistidlem na retez smej tu naftu, nafta je v podstate olej, takze masti a mazadlo potom spatne drzi, mazadlo od Castrolu je OK, vsechny zanackovy jsou na stejny urovni, precejenom vyrobci vedi co delaj, takze bych radsi pouzival kvalitni mazadlo nez olej s vazelinou, hned po nastrikani je pekne tekuty a vzlinavy, aby zateklo vsude a behem chvilky zhoustne na tuk, co drzi a neodstrikuje... (teda krome mazadla od Motorexu, to neni tak pekne tekuty jako Castrol nebo Motul, ale vypada to, ze maze a drzi stejne)

Sekundární převod - řetěz - vzhled

27.7.2008 v 01:41 | Nahoru | #12
poradne namaz retez zevnitr (valecky), musi se mazat kvuli oteru o kolecka, jinak se pekne zahriva, rychlejc opotrebovava, specou se O(X) krouzky a vytece z podnich olej/tuk z vyroby a pak nemazou ani cepy a muze rupnout... z boku neni potreba (snad jenom kdyz rezne)

Sekundární převod - řetěz - vzhled

27.7.2008 v 07:40 | Nahoru | #13
chrosh> Postup očistit naftou, pak řetěz očistit čistidlem na řetěz a následně nastříkat mazadlem mě při dnešní bezesné noci taky napadl...

Mazivo se snažím dávkovat na vnitřní stranu řetězu na spáru mezi válečkem a bočnicí řetězu. To co je vidět na vnějším boku je chyba procesu lol

Sekundární převod - řetěz - vzhled

27.7.2008 v 07:49 | Nahoru | #14

PetrXX>Trutnovacek> nafta neni k cisteni to nejlepsi, clovece.. mazadlo od Castrol byva ok, ale prostrikni to cisticem do sady. Nafta je mastna jak ludra, mazadlo ti neulpi kde ma, odstrikne, a nafta se po zahrati vytrati jak para nad hrncem. Navic zteri krouzky.

Kua ale to prece vis.



Vím, nevím... pomineme-li značkové čističe od výrobců mazadel, tak téma petrolej vs. nafta je tolik profláklé, že nevím..

Sekundární převod - řetěz - vzhled

27.7.2008 v 08:06 | Nahoru | #15
ahoj,řetěz byl mokrý i uvnitř a tys ho namazal,tím se uvnitř voda uzavřela,mazat olejem,poleze z toho ta rez,očistit a zase mazat,jinak by nemusel být poškozenej

Sekundární převod - řetěz - vzhled

27.7.2008 v 08:17 | Nahoru | #16
Některý myšlenkový pochody tady nechápu.

Trutnováčku, fakta jsou žes mazal značkovým mazadlem na řetěz ale zcela evidentně nefunguje tak jak má protože je ten řetěz rezavej.
Na čištění bych se úplně vykašlal, protože i to je jedna z možných příčin proč to je rezavý - řetěz má vevnitř vazelinovou náplň a když ho budeš pořád máčet v rozpouštědlech tak to tomu neprospěje.
Špína se na řetěz chytá vždycky, s tím nic neuděláš. Ale jen na místech kde to nevadí, pracovní plochy se o sebe neustále otírají a čistí se. Hlavní je mazat a né čistit.
Navíc když budeš mazat olejem tak ten se dá lehko utřít a nevytváří takovou tu hutnou krustu na vnější straně článků.

Sekundární převod - řetěz - vzhled

27.7.2008 v 09:28 | Nahoru | #17
Vespa> Kdyby řetěz rezatěl, rezatěl by i na bocích jednotlivých článků. Ale jak je myslím vidět i z obrázků, jiná barva je jen na válečcích a zubech.

Jen ze zvědavosti - Jak často to tímto koktejlem (olej + vazelína) mažeš?

K jízdě za mokra- zmokl jsem na začátku cesty. Pak jsem více než polovinu trasy jel za suché silnice. Takže si myslím, že se případná voda z prostoru válečků "vymačkala" a odstříkla.
Ale to jsou jen mé domněnky a můžu se plést.

Sekundární převod - řetěz - vzhled

27.7.2008 v 12:10 | Nahoru | #18
Přesně jak píše Vespa. Válečky řetězu mají uvnitř tukovou náplň uzavřenou gum. kroužky a tu tam už asi nemáš. Takže je po něm. Tzv. zadřený řetěz. Pravděpodobně je příčinou přehnané čištění petrolejem, ředidly a rozpouštědly, které poškodí gum. kroužky, tuková náplň vyteče, řetěz se přehřeje a válečky se na čepech přidřou. Vše do detailu popsáno v ČMN č.26/2008.

Sekundární převod - řetěz - vzhled

27.7.2008 v 12:23 | Nahoru | #19
za posledních 10 tis sem mazal řetěz 2x. jinak se maže sám. sice je všchno zas.. jak sviňa, ale namazané. jen v zimě to pro jistotu přemáznu. nečistím.

Sekundární převod - řetěz - vzhled

27.7.2008 v 12:56 | Nahoru | #20
Je pravda, ze retez cistim jednou za 10 namazani, takze ne porad a pri kazdym mazani bych to asi taky nedoporucoval, ale do tuku se chyta prach a pisek a ten vytvari brusnou pastu, takze..., cistidla na O(X) krouzky jsou na to samozrejme prizpusobeny, takze gumu nenarusuji. Treba cistidla na retez na jizdni kola nebo cistidla brzd atd. naopak maji rozpoustedla, ktery krouzkum vadi, takze tim zasadne necistit. Jednou kamos koupil cistidlo na retezy v OBI, nejak se mu nezdalo, tak napsal primo do Motorexu ve Svajcu co je tam za slozeni (rad komunikuje), svete div se, odepsali mu a napsali presne, ktera latka z vyjmenovanych rozpousti gumu, a at to o-ring nepouziva.

Nadmernym spravnym cistenim to nebude, me retez na R6 vydrzel 20tkm, kamosovi na FZ6 25tkm. A i pak vypadal OK, jenom byl nerovnomerne vytahanej a kolecka trochu sjety, ale od oka by to clovek ani nepoznal...

Naposledy editováno 27.07.2008 13:07:42

Sekundární převod - řetěz - vzhled

27.7.2008 v 13:03 | Nahoru | #21
Vespa> pises, ze mazal znackovym a zadrel retez a ze ty na olej + vazelinu ne, ale ja neznam nikoho, kdo maze/myje znackovym a zadrel retez, pisu znackovym, protoze na zacatku sem pouzival neco z Louise a to bylo po 10km jizdy vsechno na podsedlovce a retez se blejskal, jak psi... takze nemelo co mazat. To se mi u motorexu, Motulu, Castrolu... nestane

Sekundární převod - řetěz - vzhled

27.7.2008 v 17:39 | Nahoru | #22
Jak poznám, je-li opravdu řetěz přidřený?

Jde ho ještě nějak zrepasovat? Nebo je nutná výměna ( je odhaduju dle značek u napínáků cca za 1/3 své životnosti. Taktéž pokud na rozetě za řetěz zatáhnu, zvednu ho maximálně o milimetr)

Zkusil jsem ho pořádně promazat, bohužel nikde jsem dneska nebyl. Ale budu sledovat. Mno stejně mě čeká serviska...

Sekundární převod - řetěz - vzhled

22.9.2008 v 11:24 | Nahoru | #23
Trutnovacek> Imho máš řetěz suchý, protože mazivo stříkáš tam, kde není potřeba! Musíš ho stříkat na válečky zevnitř, na každou stranu. To, že máš řetěz namazaný zvenku, je sice fajn, ale k ničemu.. Naopak já to dělám tak, že mazivo, které se mi dostane na boky článků, otřu hadrem - velká vrstva maziva tam není třeba, a vrstvička, která mi tam zbyde po utření, bohatě stačí k tomu, aby řetěz z boku neorezal..

Sekundární převod - řetěz - vzhled

23.9.2008 v 22:52 | Nahoru | #24
Dolík ....> Já skoro taky tak
Ba ne, za 10500 jsem mazal 4x, ale poslední teď o víkendu, takže po 10tis.
Poprvé asi ve 2000km, pak kolem 6000km, pak jen lehce dofikal zbytek ze spraye.
Nečistil jsem ani petrolejem ani naftou. Ničím jsem ještě nečistil. Radši mažu, než rozpouštět bordel...
Otázka tu nebyla přesná, tak ji upřesním:
KOLIK MAZIVA...??? Kolik z těch sprayů vystříkáte na jedno mazání...???

Sekundární převod - řetěz - vzhled

24.9.2008 v 08:00 | Nahoru | #25
Čistím zásadně naftou. Pak dám motku na houpačku, natočím motor a trochu protočím zadní kolo dokud nafta stříká. Pak s klidným srdcem a čistou duší namažu motulem. Takto mažu řetez od jeho narozenin a už mám na originálu namotáno 36tis
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist