1 reakcí na tento příspěvek Olej do benzínu do pionýraM
Každopádně jedinej důvod proč jsem začal expeerimentovat s olejema je že tyhle stroje byly stavěný na M2T v kombinaci se speciálem ..... a co udělá M2T s dnešním naturalem to buh ví...
Další fór je že když spočítám o kolik je olej TSF dražší, tak pokud budete jezdit na M2T můžete si za ušetřené peníze koupit novej válec i s pístem ....
No a těď si vybrat ...
Navic TSF vyrazne min kouri nez M2T, coz je nekdy dost prijemna vyhoda.
Naposledy editováno 08.07.2014 22:44:36
1 reakcí na tento příspěvek Olej do benzínu do pionýraM
Po poléčení sem s tým jel "předávací" jízdu asi 200 km a protože oleje mám enom dobré, nalél sem tam to, co mám.
Před Vizovicama to zachrchlalo (je tam kopec a trochu sem přidal plyn ), asi se ulůpl nejaký karbon ve válci...a po ujetí oných kilometrů byl motor vypucovaný a jel jak střelená sviňa. Mopéda sem po cestě nevalil furt na plný, ale jel sem tempem okolo čtyřicítky.
Moderní oleje nejenom že dobře mažů, ale taky udržujů motor čistý, což má za následek jeho dobrů funkci.
Tyto věci vím, samozřejmě, už dáááávno, ale furt se tady omílá, že do starých motorů syntetický olej nepatří, že je ho škoda...
Je to na vůli každého soudruha, nicméně dobrá funkce motoru a podstatné prodlůžení jeho životnosti za to stojí. Si myslím.
P.S. - na tych dvěstě kiláků sem na rezervu nepřepínal. Takže spotřeba kolem litru na sto.
Naposledy editováno 09.07.2014 09:36:55
Žádnej karbon to na fichtlu nerozpustí tak rychle, aby to nadělalo nějakou paseku - to je spíš problém u čtyřtaktů, co jezdí na bídnej olej.
A kdyby už byl píst s kroužkama v horším stavu, dej tam novou sadu - zase tolik to nestojí a pokud nejsou ve válci vyloženě drážky, ani výbrus kolikrát není nutnej.
Dvoutakt, jak nemá dobrý tlaky, tak moc nejede, hlavně do kopce.
No a těď si vybrat ... [/quote]
Nebyly stavěný na M2T - v tý době nebylo nic jinýho v prodeji, tak se na to muselo jezdit. I tenkrát si muj Fichtl oddech, když jsem mi povedlo sehnat mu něco kvalitnějšího. Nemusel jsem 2x do roka dávat novej píst a jednou za sezónu novou ojniční sadu a výbrus. Byl i znatelně lepší olej, co používali Němci (dederóni) do do Simsonů a MZ. Jednu sezónu jsem na to odjel a motor byl po sezóně v daleko lepší kondici.
Naposledy editováno 09.07.2014 11:47:49
Protože když budu lítat zběsile na plný plyn, poměr 1:nekonečnu nemusí stačit. Bez ohledu na kvalitu oleje. A taky bacha na uložení pístního čepu...a na seřízení karbecu...
Když se s tema padesátkama závodilo, tak poměr 1:20-25 byl normální.
Kvalitní motory, dobrý olej, dobrá karburace, dobří piloti.
S takovýma malýma motorama nezávodili žádní junioři, ale zkušení chlapi, keří dokázali jet hlavů. Protože motocykl bez výkonové rezervy se dá utavit velice lehce...a počítá se závodník, kerý projede cílem...
1 reakcí na tento příspěvek Olej do benzínu do pionýraM
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do benzínu do pionýraM
Naposledy editováno 11.07.2014 13:30:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do benzínu do pionýraM
Na výkon maloobjemové motorky majů vliv aj skvrny na slunci .
To jak to jede při změně teploty, vlhkosti a tlaku sů základní věci, keré majů vliv na objemovů účinnost každého motoru. Akorát u pincka je to víc poznat.
Omastek s tým má pramálo společného.
K té viskozitě - daleko důležitější, než viskozita za pokojové teploty je pevnost olejového filmu při teplotě pracovní...
Ona aj ta viskozita při pracovní teplotě může být u řidšího oleje vyšší, než u nejakého medu.
Jak se říká, tekutost při normální teplotě néni směroplatná .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do benzínu do pionýraM
1 reakcí na tento příspěvek Olej do benzínu do pionýraM
Jawan_Švestka píše: Zdenalbenal> to v každém případě... hlavní j dodržet poměr- hlavně u klasickejch ložisek s bronz. futry. ale do fichtla je olej za 180 a víc proste ztráta penez, když Mogul TS nebo něco podobného za 120-130 kč je opravdu dostačující a stále hlavně lepší než M2t ( ikdyž podle svědků doby se dnešní M2t ohodně zlepšilo ) některý lidi si stěžujou, že jim m2t dělá bordel v motoru a na svíčce atd., a přitom nemaj ani pořádně seřízený zápalko a čistej filtr;( to pak neni chyba oleje:D ( bylo myšleno jen jako příklad)
TSF kupuju za 134kč/litr....A jak rikas - neni M2T jako M2T Nekde se tu o tom psalo, ze to dela vic vyrobcu a nektery je lepsi nez jiny.
Naposledy editováno 12.07.2014 00:32:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do benzínu do pionýraM
SuperSic58 píše: .A taky kvůli kroužkům zvyklejm ještě na olovnatej benál dávám benadit náhražku olova.
Nahrazka olova se dava do ctyrtaktnich veteranu kvuli ventilovym sedlum. Ze by to nekdo daval do 2T motky vuli pistnim krouzkum sem jeste necul Navic, kdyz si to spocitas, co utratis za to olovo, novy krouzky te vyjdou mnohem levneji Ale to je jenom takovej muj osobni nazor.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr | macgiver66 | 40 | 24.4.2024 v 13:59 FJRPEPA |
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr | AdaM123456 | 9 | 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1 |
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr | ales799 | 29 | 12.4.2024 v 20:35 elvis78 |
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr | Jawa_Babetta | 14 | 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA |
Jawa pionýr 50/05 Jawa 50/21 Pionýr | _bublina | 13 | 5.4.2024 v 10:30 Frantas |