bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olej do benzínu do pionýraM
8.7.2014 v 21:30
Zdravím, dostal se mi do rukou pionýr a chtěl byhc ho občas trochu projet. Ale chci se zeptat, celý předchozí život jezdil na M2T, ale rád bych do něj lil TSF 20W-30, néní to jako u motorové pily, že výměna oleje za lepší škodí? Nebo je to pionýrovi, který běhá na méně otáček jedno? Díky

Olej do benzínu do pionýraM

8.7.2014 v 21:52 | Nahoru | #1
říká se ,že když dáš moc dobrý olej tak to rozpustí karbon a budou tam sračky lepší jezdit pořád na M2T a jednou za čas udělat dekarbonizaci ...

Olej do benzínu do pionýraM

8.7.2014 v 22:21 | Nahoru | #2
Vycistil bych spalovaci prostor a vyfuk a lil tam klidne TSF

1 reakcí na tento příspěvek Olej do benzínu do pionýraM

8.7.2014 v 22:35 | Nahoru | #3
Docela se zájmem sleduju tyhle diskuze na tema olej, zkusil jsem taky do MZ TSF a pak přešel na TS je levnější a tomu motoru je to celkem jedno nicméně to rozpuštění karbonu mi zrovna u fichtla nepřijde jako problem prostě to při nejhorším vyteče výfukovým kolenem

Každopádně jedinej důvod proč jsem začal expeerimentovat s olejema je že tyhle stroje byly stavěný na M2T v kombinaci se speciálem ..... a co udělá M2T s dnešním naturalem to buh ví...

Další fór je že když spočítám o kolik je olej TSF dražší, tak pokud budete jezdit na M2T můžete si za ušetřené peníze koupit novej válec i s pístem ....

No a těď si vybrat ...

Olej do benzínu do pionýraM

8.7.2014 v 22:42 | Nahoru | #4
Zas takove zavratne rozdil v cenach mezi TS a TSF neni. Navic s tim fechtlem urcite nenajede 5000km za rok, kdy by uz mozna zaznamenal nejakou financni ztratu - rikal na obcasny projeti. A predpokladam, ze se pta prave proto, ze doma do neceho TSF uz lije a tak je zbytecny, aby mel oleju vic

Navic TSF vyrazne min kouri nez M2T, coz je nekdy dost prijemna vyhoda.

Naposledy editováno 08.07.2014 22:44:36

Olej do benzínu do pionýraM

8.7.2014 v 22:47 | Nahoru | #5
Ja míchal do všech fichtlů a babet a vůbec 2T doma tenhle olej a naprosto perfektní. Krasně to vonělo a neztracelo to "výkon". A karbon jen lehounce. Za mě tuhle Gardenu

Olej do benzínu do pionýraM

8.7.2014 v 23:11 | Nahoru | #6
Právě TSFko používám běžně a nechce se mi už doma mít zase M2T, tož pokud mě to nezničí motor, tak tam klidně budu lít TSFko. Navíc to má i pro mě další výhodu, co jsem dřív doma lil M2T, tak při odstavce (cca 1 měsíc) mi to zaschlo v karburátoru, že mi pak nic nechtělo jet. Musel jsem vždy vyčistit karbec a apk to frčelo bez problémů. Zato u TSFka jsem tento problém nezpozoroval :D. Po zimě vše frčí stejně jako na podzim.

Olej do benzínu do pionýraM

9.7.2014 v 06:52 | Nahoru | #7
Jde o to, co na ten novy olej reknou gufera na klice. Ty uz jsou po 100 letech zvykle na benzin s M2tckem. Ale to poznas a rozpulit motor u fichtla neni az zas takova veda. Nnnalej to tam a cas ukaze.

Olej do benzínu do pionýraM

9.7.2014 v 09:18 | Nahoru | #8
Jasně.. Tipnu, že se gufera naserou, protože jim nedáš kámoše M2T a rozpadnou se.. TSF je dobrej olej, maže, tolik to nekouří a hlavně se ti výrazně prodlouží interval čištění výfuku a kolena..

1 reakcí na tento příspěvek Olej do benzínu do pionýraM

9.7.2014 v 09:36 | Nahoru | #9
Enom taková čerstvá zkušenost s Korádem, keré nejezdilo skoro dvacet roků...a tenkrát se to mastilo bůhví čím a tempo jízdy důchodcovské...
Po poléčení sem s tým jel "předávací" jízdu asi 200 km a protože oleje mám enom dobré, nalél sem tam to, co mám.
Před Vizovicama to zachrchlalo (je tam kopec a trochu sem přidal plyn ), asi se ulůpl nejaký karbon ve válci...a po ujetí oných kilometrů byl motor vypucovaný a jel jak střelená sviňa. Mopéda sem po cestě nevalil furt na plný, ale jel sem tempem okolo čtyřicítky.
Moderní oleje nejenom že dobře mažů, ale taky udržujů motor čistý, což má za následek jeho dobrů funkci.
Tyto věci vím, samozřejmě, už dáááávno, ale furt se tady omílá, že do starých motorů syntetický olej nepatří, že je ho škoda...
Je to na vůli každého soudruha, nicméně dobrá funkce motoru a podstatné prodlůžení jeho životnosti za to stojí. Si myslím.
P.S. - na tych dvěstě kiláků sem na rezervu nepřepínal. Takže spotřeba kolem litru na sto.

Naposledy editováno 09.07.2014 09:36:55

Olej do benzínu do pionýraM

9.7.2014 v 09:41 | Nahoru | #10
Pulit motor kuli simerinkum se nemusi,,,takze kdyby dostali infarkt,coz silne pochybuju,tak jejich vymena je sranda....

(reakce na) Olej do benzínu do pionýraM

9.7.2014 v 09:49 | Nahoru | #11
Zdenalbenal> Tak se pochlub, co to bylo konkrétně za olej.

Olej do benzínu do pionýraM

9.7.2014 v 10:24 | Nahoru | #12
...synťák Sunoco do sněžných skůtrů...no zbyl mě, tož co s ním...vylét?
Ináč používám Motorex.

Olej do benzínu do pionýraM

9.7.2014 v 11:39 | Nahoru | #13
Neboj se utéct od M2T Motor si fakt oddychne. Já bych s tím namazal tak max. řetěz na pile.
Žádnej karbon to na fichtlu nerozpustí tak rychle, aby to nadělalo nějakou paseku - to je spíš problém u čtyřtaktů, co jezdí na bídnej olej.
A kdyby už byl píst s kroužkama v horším stavu, dej tam novou sadu - zase tolik to nestojí a pokud nejsou ve válci vyloženě drážky, ani výbrus kolikrát není nutnej.
Dvoutakt, jak nemá dobrý tlaky, tak moc nejede, hlavně do kopce.

(reakce na) Olej do benzínu do pionýraM

9.7.2014 v 11:46 | Nahoru | #14
ONDRAS HODEK - Každopádně jedinej důvod proč jsem začal expeerimentovat s olejema je že tyhle stroje byly stavěný na M2T v kombinaci se speciálem ..... a co udělá M2T s dnešním naturalem to buh ví...
No a těď si vybrat ... [/quote]

Nebyly stavěný na M2T - v tý době nebylo nic jinýho v prodeji, tak se na to muselo jezdit. I tenkrát si muj Fichtl oddech, když jsem mi povedlo sehnat mu něco kvalitnějšího. Nemusel jsem 2x do roka dávat novej píst a jednou za sezónu novou ojniční sadu a výbrus. Byl i znatelně lepší olej, co používali Němci (dederóni) do do Simsonů a MZ. Jednu sezónu jsem na to odjel a motor byl po sezóně v daleko lepší kondici.

Naposledy editováno 09.07.2014 11:47:49

Olej do benzínu do pionýraM

9.7.2014 v 12:14 | Nahoru | #15
Eště bych chtěl říct, že u takových "malorážek" a "závodníků" néni radno na oleji moc šetřit.
Protože když budu lítat zběsile na plný plyn, poměr 1:nekonečnu nemusí stačit. Bez ohledu na kvalitu oleje. A taky bacha na uložení pístního čepu...a na seřízení karbecu...
Když se s tema padesátkama závodilo, tak poměr 1:20-25 byl normální.
Kvalitní motory, dobrý olej, dobrá karburace, dobří piloti.
S takovýma malýma motorama nezávodili žádní junioři, ale zkušení chlapi, keří dokázali jet hlavů. Protože motocykl bez výkonové rezervy se dá utavit velice lehce...a počítá se závodník, kerý projede cílem...

Olej do benzínu do pionýraM

11.7.2014 v 10:17 | Nahoru | #16
Jezdím na Pionýru Motul 510 v poměru 1:40 a spalovací prostor po cca 3500 km vypadal takto:









Po setření hadrou s technickým benzínem takto:









Jako bonus velmi nízká kouřivost.

1 reakcí na tento příspěvek Olej do benzínu do pionýraM

11.7.2014 v 13:09 | Nahoru | #17
napadá mě ještě doplňující poznámka;) moderní vysokootáčkové oleje typu TSF nepřináší tak nízkootáčkovým/kompresním motorům jako je Pionýr moc výkonu navíc, zvlášť když někdo šetří na poměru...protože ty syntetický oleje ( hlavně do křoviňáků a motor. pil!) jsou hodně řiďounký- což u fichtla rozhodně nepodpoří kompresi a domazíní a utěsnění "konstrukčních vůlí" . jinak samozřejmě míň kouří a karbonujou.. je to věčné dilema:D v zimě (pod10stupňů) mi fichtl jede na M2t mnohem líp, než v létě v pařáku na Castrol. jsou to různé úhly pohledu (a snášenlivost motoru vůči M2t?) kdo to ví,odpoví?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do benzínu do pionýraM

11.7.2014 v 13:28 | Nahoru | #18
Jawan_Švestka> Jenom doplnim - Tady nejde o vykon, ale spis o karbon a koureni. TSF je polosyntetika. Fechtl (nejen fechtl) jede lip i v noci nez ve dne. Nebo po desti atd. nemyslim si, ze by to, ze ti to jede v zime lip, bylo zavisly na oleji, ale spis na slozeni vzduchu, vlhkosti,...Kdyz je sucho a teplo, jede to nejhur.

Naposledy editováno 11.07.2014 13:30:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do benzínu do pionýraM

11.7.2014 v 14:57 | Nahoru | #19
Koudy01> ...tak nejak.
Na výkon maloobjemové motorky majů vliv aj skvrny na slunci .
To jak to jede při změně teploty, vlhkosti a tlaku sů základní věci, keré majů vliv na objemovů účinnost každého motoru. Akorát u pincka je to víc poznat.
Omastek s tým má pramálo společného.
K té viskozitě - daleko důležitější, než viskozita za pokojové teploty je pevnost olejového filmu při teplotě pracovní...
Ona aj ta viskozita při pracovní teplotě může být u řidšího oleje vyšší, než u nejakého medu.
Jak se říká, tekutost při normální teplotě néni směroplatná .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do benzínu do pionýraM

11.7.2014 v 16:15 | Nahoru | #20
Zdenalbenal> to v každém případě... hlavní j dodržet poměr- hlavně u klasickejch ložisek s bronz. futry. ale do fichtla je olej za 180 a víc proste ztráta penez, když Mogul TS nebo něco podobného za 120-130 kč je opravdu dostačující a stále hlavně lepší než M2t ( ikdyž podle svědků doby se dnešní M2t ohodně zlepšilo ) některý lidi si stěžujou, že jim m2t dělá bordel v motoru a na svíčce atd., a přitom nemaj ani pořádně seřízený zápalko a čistej filtr;( to pak neni chyba oleje:D ( bylo myšleno jen jako příklad)

1 reakcí na tento příspěvek Olej do benzínu do pionýraM

11.7.2014 v 17:32 | Nahoru | #21
Taky bych raděj dal ten TS. Nebo se taky dělá M2T Rapid. Nebo zkrátka nějakej lacinej minerál, co splňuje API TC. To leju do babety a jak si šmakuje. M2T tak max na namazání řetězu. A syntetiku na tu srát, ta je do jinejch dvoutaktů, do fichtla vyhozený peníze. A taky kvůli kroužkům zvyklejm ještě na olovnatej benál dávám benadit náhražku olova.

Olej do benzínu do pionýraM

11.7.2014 v 17:37 | Nahoru | #22
ta gardena je ale fakt dobrá

(reakce na) Olej do benzínu do pionýraM

12.7.2014 v 00:28 | Nahoru | #23

Jawan_Švestka píše: Zdenalbenal> to v každém případě... hlavní j dodržet poměr- hlavně u klasickejch ložisek s bronz. futry. ale do fichtla je olej za 180 a víc proste ztráta penez, když Mogul TS nebo něco podobného za 120-130 kč je opravdu dostačující a stále hlavně lepší než M2t ( ikdyž podle svědků doby se dnešní M2t ohodně zlepšilo ) některý lidi si stěžujou, že jim m2t dělá bordel v motoru a na svíčce atd., a přitom nemaj ani pořádně seřízený zápalko a čistej filtr;( to pak neni chyba oleje:D ( bylo myšleno jen jako příklad)



TSF kupuju za 134kč/litr....A jak rikas - neni M2T jako M2T Nekde se tu o tom psalo, ze to dela vic vyrobcu a nektery je lepsi nez jiny.

Naposledy editováno 12.07.2014 00:32:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do benzínu do pionýraM

12.7.2014 v 00:31 | Nahoru | #24

SuperSic58 píše: .A taky kvůli kroužkům zvyklejm ještě na olovnatej benál dávám benadit náhražku olova.



Nahrazka olova se dava do ctyrtaktnich veteranu kvuli ventilovym sedlum. Ze by to nekdo daval do 2T motky vuli pistnim krouzkum sem jeste necul Navic, kdyz si to spocitas, co utratis za to olovo, novy krouzky te vyjdou mnohem levneji Ale to je jenom takovej muj osobni nazor.

(reakce na) Olej do benzínu do pionýraM

12.7.2014 v 09:31 | Nahoru | #25
Koudy01> lahvička za 80kč a do babety mi vydrží tak na 10let No už mi to řikalo víc maníků, co dělaj dvoutakty, že ten dnešní natural je oproti starejm šnapsum takovej suchej, proto je lepší ho přimáznout benaditem. Do motorek, co pamatujou olovo. Ať už to jsou sedla nebo kroužky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr macgiver66 40 24.4.2024 v 13:59 FJRPEPA
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 9 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr ales799 29 12.4.2024 v 20:35 elvis78
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr Jawa_Babetta 14 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA
Jawa pionýr 50/05 Jawa 50/21 Pionýr _bublina 13 5.4.2024 v 10:30 Frantas


TOPlist