globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna oleje ve vidlích
29.12.2013 v 20:10
Zdravím chlapáci,chtěl bych se jen zeptat.Uvažuji o výměně oleje v předních vidlích FZ1.Dostanu olej ven spodním šroubem?
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje ve vidlích

30.12.2013 v 10:33 | Nahoru | #31

norma píše: Zkusím si sehnat ty přípravky,určo se budou dát koupit


To jsou přípravky, které nebudou pasovat na další motorku. Tzn. budou jen na tyhle vidle, které jsou jen na pár modelech. Když si otevřeš servisní manuál (na straně 4-48) tady z motorkářů, tak je tam popsaný postup a je tam vždy odkaz v danou chvíli na ten aktuální přípravek, který je v ten moment na daný úkon třeba. Ty přípravky jsou vyobrazeny na straně 1-11 až 1-16.

Myslím si, že cena za jednotlivý přípravek(který bude samozřejmně originál yamaha nepůjde pod 2000kč za kus. A teoreticky jich potřebuješ 5ks různých typů jen na vidle. Z toho já si dělal dva typy(bez těch bych to nedal. Ten třetí mi sice hodně chyběl, ale neměl jsem možnost nechat udělat závit s atypickým stoupáním-takže ho nahradil provázek a šikovný kamarád. Další jde nahradit standartním klíče typizovaného rozměru a ten poslední slouží na naražení gufer-to už si poradí každý šikovný soudruh improvizací.

(reakce na) Výměna oleje ve vidlích

30.12.2013 v 10:38 | Nahoru | #32
Kamikadze-Ace> já to napsal jako srovnání,brzdovka je namáhaná hlavně tepelně proto má splňovat určitej bod varu.Jenže u toho tlumiče dochází k tření které probíhá za jízdy neustále, zatímco brzda stále používaná není.V podstatě jsem chtěl napsat že i-když je brzdová kapalina namáhaná(mechanicky) méně,je potřeba ji měnit protože se snižuje její účinnost(zahříváním) stejně jako u toho tlumičového oleje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje ve vidlích

30.12.2013 v 10:40 | Nahoru | #33

baks píše: Žádnej problém to není, když se ti začne protáčet, narveš tam násadu od koštěte, kterou seřízneš do konusu, vycukneš kluzáky, musíš dost trhnout, ale neboj, jde to, vyleješ olej a vypláchneš petrolejem a nechš pořádně vykapat, dal bych ale nové gufera. Jak někteří píšou, že oleji se nemůže nic stát, tak až to rozebereš tak uvidíš co je to za bílé bahno co tam bude. Olej by se měl měnit každé dva roky. Neboj se toho, nic to není.


U vidlí, které jsou na FZ1 se smetákem už nic neporobíš. Já to na dřívějších motorkách dělal taky. U téhle už to nejde. Bez těch přípravků totiž vůbec nesundáš tu horní krycí matici ze střev ve vidli. Na tvojí FJR to je ještě klasická šavle, tam by to mohlo jít. Ale ty jsou o x let starší vývojově. Jinak konkrétně na tvojí FJR je výměna oleje stanovena na 3!!! roky, bez udání počtu km. Kdysi na starších yamahách to byly myslím dva roky a nebo 20-24000km.

(reakce na) Výměna oleje ve vidlích

30.12.2013 v 10:47 | Nahoru | #34

norma píše: Prakticky bych k tomu potřeboval toto? http://www.corridas...tlumice/213-tlumice/ Zbytek se dá lehce udělat



Jo to je jeden z přípravků, které jsem vyrobil. Je super, že se to dá koupit jinde než v yamaze. Tak dobrou cenu jsem nečekal. Dneska bych se měl dostat do garáže a vyfotím ti ten druhý přípravek, co jsem vyráběl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje ve vidlích

30.12.2013 v 11:44 | Nahoru | #35
Boss.trx850> Proč pět? Stačí mi 4,i s tím,že budu tedy měnit gufera,protože jestli to rozhodím,tak dám vše nové.Podle mě,je základ ten trubkový,co jsem dal odkaz výše.Narážedlo gufer,udělám ze silonu,stranový klíč z pásoviny a Fork spring compressor půjde udělat z držáku závitového očka,snad

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje ve vidlích

30.12.2013 v 14:13 | Nahoru | #36

norma píše: .........Fork spring compressor půjde udělat z držáku závitového očka,snad



to budes potrebovat hodne velke zavitove ocko, protoze se s tim musis dostat az na hranu vidlice, cili to zavitove ocko bude muset bejt velike jako je prumer trubky. kdyz to totiz nestlacis az tesne na hranu tak tam bezpecne nenasroubujes tu horni hlavici. tim chci rict ,ze to nebudes mit na dostatecnem poctu zavitu a mohlo by se ti to na tom jednom zavitu na kterej to tam tak tak dostanes utrhnout. Nesmis totiz zapomenout ,ze tam patri jeste ta kontra matice. je to zkratka udelane opravdu naakorat.

Naposledy editováno 30.12.2013 14:18:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje ve vidlích

30.12.2013 v 15:24 | Nahoru | #37
cuir> To bude,hodlám ho štípnout ocikovi.Opravuje zemědělské stroje .

(reakce na) Výměna oleje ve vidlích

30.12.2013 v 16:00 | Nahoru | #38

norma píše: cuir> To bude,hodlám ho štípnout ocikovi.Opravuje zemědělské stroje .



tak to jo :D pak uz je to jednoduche.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje ve vidlích

30.12.2013 v 19:33 | Nahoru | #39
Tak to jsou ty dva, bez kterých se nehneš. Ten zbytek jde nahradit improvizací.












Ale dej si pozor na vyšroubování té závitnice ve vrchu vidle při skládání. Pokud nedodržíš těch myslím, že 11mm přesně, tak ti potom hapruje nastavení vidle a najednou naklikáš (na předpětí, nebo útlumu) klidně o 10 kliků více, nebo méně než je od výroby. Já je rozebíral dvakrát, než jsem pochopil, o co v tom manuálu jde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje ve vidlích

30.12.2013 v 20:08 | Nahoru | #40
Boss.trx850> Super,asi jsi u toho vytekl,ale ušetřil jsi dost love.Ještě dotaz,ten trubkový klíč má průměr 27mm? A jak široké jsou ty zářezy?

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje ve vidlích

30.12.2013 v 20:15 | Nahoru | #41
Ja menim olej ve vidlich kazdy rok a je to hodne znat. Pravda je, ze to na letisti pri nastupu do stoppie ocenim vic nez normalni jezdec, ale mit ve vidlich sedmilety olej, to tam muzes nalit rovnou vodu ze drezu. A neni to nijak slozite, za pul hodiny je po vsem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje ve vidlích

30.12.2013 v 20:41 | Nahoru | #42
RUTAN> No jo no,co mám dělat co mám dělat.Rutan,a to měníš každý rok i gufera?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje ve vidlích

30.12.2013 v 20:44 | Nahoru | #43

norma píše: Boss.trx850> Super,asi jsi u toho vytekl,ale ušetřil jsi dost love.Ještě dotaz,ten trubkový klíč má průměr 27mm? A jak široké jsou ty zářezy?



No rozměry už nevím. Jel jsem dnes vyjimečně do garáže, takže jsem to jen blejsknul a nenapadlo mě to poměřit. Ale tak nějak to mohlo být(ten průměr).
U těch zářezů. V podstatě když ty zuby uděláš flexou na té trubce o výšce 5mm a šířce přibližně 5 mm, ale symetricky rozděleny co se týče mezer, tak to s tím povolíš a můžeš si podle těch střev ve vidli ten přípravek doladit napřesno. Na to povolení ti stačí ty zuby i dva.

(reakce na) Výměna oleje ve vidlích

30.12.2013 v 20:48 | Nahoru | #44
Boss.trx850> Snažim se najít nějaká videa a pořádně to zkouknout.Manuál taktéž.Jak budou ty přípravky,mělo by to být v pohodě Díky moc

Výměna oleje ve vidlích

30.12.2013 v 20:51 | Nahoru | #45
Není zač a držím palce ať to dopadne dobře. Ten manuál je fakt dobře napsaný-jen v není v češtině-škoda. Takže se ho drž a budeš mít radost, tak jako já, když se to povede.
Zatím hoj.

(reakce na) Výměna oleje ve vidlích

30.12.2013 v 22:25 | Nahoru | #46

Boss.trx850 píše: U vidlí, které jsou na FZ1 se smetákem už nic neporobíš. Já to na dřívějších motorkách dělal taky. U téhle už to nejde. Bez těch přípravků totiž vůbec nesundáš tu horní krycí matici ze střev ve vidli. Na tvojí FJR to je ještě klasická šavle, tam by to mohlo jít. Ale ty jsou o x let starší vývojově. Jinak konkrétně na tvojí FJR je výměna oleje stanovena na 3!!! roky, bez udání počtu km. Kdysi na starších yamahách to byly myslím dva roky a nebo 20-24000km.


Jo nevšiml jsem si že to jsou USD vidle. Jinak FJR je minulostí.

(reakce na) Výměna oleje ve vidlích

31.12.2013 v 14:45 | Nahoru | #47
norma> gufera davam jedny az dvoje rocne, ale opakuju ze to ke dane tim, ze to trapim na letisti. Pokud gufera natecou, nema smysl je menit, na druhou stranu ale stoji par korun a kdyz uz se olej dela, pro klid duse bych je vymenil preventivne at se s tim po ujeti par km nemusis srat znovu.

(reakce na) Výměna oleje ve vidlích

8.1.2014 v 12:37 | Nahoru | #48

fandakk píše: Něco k tématu,dobrý mechanik se pozná!

http://www.drsnysvet...ena-motorka/ [/quote]

Ahoj; zajímavý .

Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rozvody Yamaha FZ1 N Wirri 3 27.3.2024 v 13:16 ja1
Zkušenost s Fuel-Cut Eliminator for... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N závoďáček-r1 11 18.12.2023 v 19:22 DeaDDream
Baterka na fz1n a prohozené póly Yamaha FZ1 N ondra-krajon 14 22.11.2023 v 20:56 Garides
FZ1 N 2009 - rotor a stator - amazon Yamaha FZ1 N luke_87 4 24.8.2023 v 21:42 slejir
Brutale 910 nebo FZ1n Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N, MV Agusta Brutale 91... KulímR1 28 11.8.2023 v 09:41 JollyJoker


TOPlist