bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda Shadow Spirit VT750
 

Vše o tomto motocyklu - o čopru Honda VT750 Shadow Spirit i o cruiseru Honda VT750 Shadow;

zkušenosti, údržba, úpravy a doplňky, manuály, užitečné odkazy, fotky a videa, zážitky z cestování



Honda Shadow Spirit VT750

15.10.2013 v 14:28 | Nahoru | #61
 
Konfigurace klikové hřídele u většiny vidlicových dvouválců je se společným klikovým čepem pro obě ojnice, které pak mohou být buďto těsně vedle sebe (s mírným ofsetem válců) anebo zcela bez odsazení (poloha "vidlička a nůž") s válci v jedné rovině - viz výše malý obrázek uprostřed mezi dvěma Véčkovými motory.

Honda při představení svého průlomového modelu VT750 Shadow na přelomu let 1982/1983 uváděla, že jako první použila u vidlicového dvouválce koncepci s duálními pře(d)sazenými klikovými čepy, čímž bylo mj. možno ovlivňovat i vibrace motoru a jejich charakteristiku.


Některé příklady použití různých úhlů mezi válci:

20° Daimlerův motor z roku 1889

42° Indian Powerplus, Chief a Scout

45° Harley-Davidson, Suzuki VX800, Boulevard C50, C90, S50 a S83

48° Yamaha MT-01, XV1600 a XV1700

49° Indian Thunder Stroke 111, Chief a Chieftain

50° nadlitrové Kawasaki (Vulcan 1500 a 1600), motocykly Victory a Husqvarna, motory JAP

52° Honda Shadow, Transalp, Deauville, XRV750 Africa Twin
nadlitrové Kawasaki (Vulcan 1700 a 2000)

54° Suzuki Boulevard C109R, M50, M90 a M109R

55° podlitrové Kawasaki (Vulcan 800 a 900)

60° Harley-Davidson VRSC, Aprilia RSV Mille, Tuono (motory Rotax), Yamaha XV250 a XVS250

70° Suzuki RGV250(VJ23), Yamaha XVS650

75° Hyosung GT250, GV250, KTM 1190 RC8. Yamaha TR1, Virago, XVS1100

77° Aprilia RXV/SXV

80° Honda CX500 a 650 / Turbo, Rotax 810, 660, 490

90° Aprilia RS250, SL 750 Shiver, NA 850 Mana
Bimota V Due
motocykly Cagiva, Ducati, Gilera GP 800 a Moto Guzzi
Honda VT125 Shadow, XL125V a XL1000V Varadero, VTR250 a VTR1000
Hyosung GT650 a GV650
Kawasaki Prairie 650, V-Force
Mazda
Suzuki RGV250(VJ21&VJ22), SV650, SV1000, TL1000 a V-Strom

120° meziválečné Moto Guzzi 500ccm

Naposledy editováno 17.10.2013 20:37:23

Honda Shadow Spirit VT750

15.10.2013 v 14:49 | Nahoru | #62
 
Co se orientace klikové hřídele týče, i v motocyklech s vidlicovými motory je nejrozšířenější příčné uložení klikovky (Harley-Davidson, Indian, Victory, Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha atd.), zatímco koncepce s podélně uloženou klikovou hřídelí je i u vidlicových motorů využívána méně častěji (Moto Guzzi, Honda Pan European).

Obě koncepce mají své výhody i nevýhody; např. výhodou Véčkového motoru s příčně uloženou klikovou hřídelí je velmi štíhlá zástavba motoru (obdobně jako u jednoválce) a jeho přirozená ochrana v případě havárie motocyklu, všeobecně kladně vnímaný estetický dojem a jednoduše řešitelný pohon zadního kola řetězem nebo řemenem, ale naopak technickou nevýhodou u takto koncipovaných vidlicových motorů je problematičtější chlazení zadního válce vzduchem.

U vidlicového motoru s podélně uloženou klikovou hřídelí je výhodou rovnoměrné ochlazování obou válců obtékajícím vzduchem, snadnější přístup k ventilům (kontrola a seřizování ventilových vůlí), a v případě pohonu zadního kola kardanem i přímý výstup z převodovky. Nevýhodou je větší zranitelnost válců a jejich hlav v případě havárie motocyklu a technická komplikace při přenosu hnací síly na zadní kolo řemenem nebo řetězem (proto se prakticky u této koncepce nepoužívá). Gyroskopický efekt při prudší změně otáček motoru vyplývající z faktu, že osa rychle rotující hmoty podélně uloženého motoru leží v podélné rovině motocyklu, se však při jízdě nijak významně rušivě neprojevuje (nejvíce patrný je tento efekt u stojícího motocyklu), a tak majitelé motocyklů této koncepce (nejenom s vidlicovými motory, ale i boxery a také silniční křižníky s velkými podélně uloženými víceválcovými řadovými motory) už toto prakticky ani nevnímají a jako žádnou nevýhodu nepociťují.


Véčkové motory se občas používaly a používají i ve vícestopých vozidlech, jakými jsou např. tříkolky Morgan s vodou chlazeným Véčkovým motorem zn. JAP a jejich dnešní repliky s motorem Moto Guzzi, sportovní JZR s vidlicovými motory Honda používanými v CX500/650/Turbo, dále třeba Ace Cycle Car s vidlicovými motory Harley Davidson nebo Mazda R360 s vlastními Véčkovými dvouválci o objemu 356 a 571 ccm.








Vidlicové motory se také dnes běžně používají i v dalších poloprofi a profi kompaktních užitkových zařízeních, v zahradní technice, i jako pohon motocentrál a autonomních tlakových myček apod.
Firmy jako Honda, Kawasaki, Tecumseh atd. mají ucelené řady těchto agregátů poháněných vidlicovými dvouválci, které se vyznačují malými zástavbovými rozměry a malými vibracemi i při absenci vyvažovacích hřídelí potřebných u některých jiných koncepcí dvouválců.

Naposledy editováno 17.10.2013 21:04:22

1 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750

15.10.2013 v 15:17 | Nahoru | #63
 
Stručná historie Hondy Shadow respektive řady Honda VT
zpracovaná na základě materiálů Jerryho, presidenta Shadow Owners Clubu.

Některá data byla následně upřesněna po jejich křížovém ověření dle dostupných pramenů, výrobních údajů apod. a materiálů dodavatelů náhradních dílů.


Prapočátek modelové řady Honda Shadow lze vysledovat dokonce již v období konce sedmdesátých let 20. století, kdy u Hondy začali hromadně vyrábět a používat svůj první vidlicový motocyklový motor. Každopádně to však letos před Vánocemi bude už dlouhých 31 roků, co se na přelomu 1982/1983 na světě objevila první Honda Shadow.


1978
CX500 s prvním vidlicovým motorem Honda, příčně uloženým.
Jako první soft chopper se objevuje CM185T.


1979
Z továrny vyjíždí první Honda CX500 Custom.
Značku Custom si však již předtím zaregistroval Stephan Hohenstein, smluvní prodejce motocyklů H-D, které takto po úpravách i označoval. A tak Honda musela od tohoto označení upustit a celou zásilku v hamburském přístavu při nákladné marketingové akci přeznačila novým označením "C".


1980
CB650, CB750 a CB900 ve verzi "C" Custom


1982
Nová řada VF750 C Magna a modelů CB Night Hawk 750.


Honda dne 16. prosince 1982 představuje tiskovou zprávou
http://www.honda.co....s/1982/2821216n.html
svůj nový motocykl NV750, což je/byl v Japonsku jen jiný obchodní název pro VT750 Shadow.


Je to první ověřená zmínka o této řadě motocyklů:








Tímto vstupem na trh tedy motocykl Honda NV750 respektive VT750 zakládá na dlouhou dobu zcela novou řadu čoprkrujzrů Honda VT Shadow.














Naposledy editováno 16.10.2013 09:21:55

1 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750

15.10.2013 v 16:42 | Nahoru | #64
 
Jak šel čas...


1983
Americká Honda dostává do čela několik svých modelů speciálně určených pro uživatele v USA.
Nejdůležitějším pro nás je modelová řada označená VT (podle motoru typu V-Twin).
Jde o řadu HONDA SHADOW, a motocykl NV750 je tímto spojen s označením VT750, které je známé po celém světě.

VT750 a VT500 s kapalinou chlazenými vidlicovými OHC motory s elektrickým startérem a pohonem zadního kola bezúdržbovým kardanem.

Na Japonském trhu se objevuje i VT400 - řada VT400 je určena speciálně pro japonský trh s tím, že se vyskytovala i v USA a Kanadě. Tento objem je ve výrobě "paralelně" s ostatními typy od začátku výroby NV/VT Shadow, konkrétně se jedná o NV400C Custom a VT400 Shadow (~VT750C), VT400 Steed (~VT600 Shadow) a VT400 Slasher (~VT750 Black Widow).


1984
VT700 se sníženým objemem motoru v reakci na změnu dovozních cel v USA.


1985
nová řada VT1100 - 5 rychlostní převodovka, pohon zadního kola kardanem.


1988
VT800

VT600 - tento stroj předčí svým vzhledem mnoho amerických čoprkrujzrů, což přispívá k jeho velkému úspěchu. Model se vyrábí až do roku 2007 téměř beze změn, to znamená 20 let. Motory se montují s menšími změnami do Hondy Transalp.







1994
Druhý velký třesk z centrály Hondy USA v Ohiu - VT1100C2 ACE , tehdy velká konkurence Harley-Davidsonu. Honda má u svých Shadowek stále více propracovanější "americký design", a také VT600 si na trhu vede s velkým úspěchem.








1996
VT600 - u evropských verzí pětirychlostní převodovka místo dřívější čtyřrychlostní.


1997
Následuje VT750C2 ACE, což je ve své době snad nejkrásnější střední cruiser na světě; jak tvarem, tak i svým barevným pojetím. Tento model má opět vodou chlazený motor do V o objemu 745 ccm, 45 koní, 5 rychlostní převodovku a nyní pohon zadního kola řetězem, široká řídítka, ladné křivky a výfuk systému dva v jednom. Vyrábí se až do roku 2003 v několika barevných variantách, pouze americké a evropské modely se lišily v míře pochromování.








1998
VT1100C3 - americký závod v Ohiu představuje opět motocykl v americkém designu. Tento model ve stylu art deco má krásné linie, hluboké zakřivené blatníky a bílé bočnice na pneumatikách. V USA se objevují další podtypy pro vnitřní trh - Tourer, Spirit a Sabre


1999
VT125 je nejmenší z rodiny Shadow a má spolehlivý kapalinou chlazený motor do V, který je montován i do cestovní dvácy Honda XL125 Varadero.







2001
VT750DC Spirit známý též jako Black Widow, který měl posílit střední třídu chopper/cruiser. Technické parametry jsou stejné s VT750C2, hlavní rozdíly jsou ve vzhledu, a tento model měl v Americe velký úspěch. Nový vylepšený model Spirita se pak objeví ve výrobě až v roce 2007.

VTX1800 – V-Twin eXtreme - powercruiser s motorem o objemu 1800 ccm s výrazně vyšším výkonem, než kterými doposud disponovaly méně objemové Shadowky.






2003
Nový výkonný nadlitrový VTX 1300.






2004
Moderní VT750C4 Shadow v retro stylu je jedním z nejpopulárnějších modelů. Pohon zadního kola se vrací k bezúdržbovému kardanu.






2007
Od tohoto roku se vyrábějí modely VT750 Shadow a Spirit v souladu se stávajícími ekologickými předpisy - s motorem se vstřikovací jednotkou.






2009
VT1300Fury – osobitý chopper, který se tváří jako stavba, úzký a vzdušný, přesto se jedná o seriový motocykl. Zde se historie z roku 1979 opakuje (případ s registrovaným názvem "Custom") a Honda musí od označení "Fury" v Evropě ustoupit, takže na evropský trh je tento stroj uváděn jako VT1300CX.





Řada Shadow (respektive VT a VTX) je nabízena již také i s ABS.


2010-2013
VTX1300 respektive VT1300CX je nabízena v USA v dalších verzích jako je Sabre, Stateline a Interstate.

VT750S (v Americe známý jako Honda VT750RS) opět s pohonem zadního kola řetězovým převodem, stroj se vzhledově přibližuje populárnímu H-D Sportsteru.
VT750 Black Spirit (nebo též Shadow Phantom) - dominantní barvou je černá.

Dál pokračuje cruiser VT750 Shadow i chopper VT750 Shadow Spirit, nyní již s ABS.









Na základě dlouholetých celosvětových zkušeností se dá snad bez přehánění říci, že Hondy řady VT s Véčkovými dvouválci s úhlem mezi válci 52° patří mezi nejspolehlivější, a také že rodina VT je nejkompletnější řada motocyklů s vodou chlazenými V-Twiny.

Blíže zde:
http://jerrymoto.web...da-custom/vt-shadow/
http://forum.shoc.cz...ic.php?f=16&t=17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

15.10.2013 v 18:15 | Nahoru | #65
Dovi> Pěkná práce

(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

16.10.2013 v 12:31 | Nahoru | #66
 

Fandy2 píše: Dovi> Pěkná práce


Díky.

Na začátku jsem netušil (a dost podcenil), jak moc času si vyžádá, když to člověk nechce odbýt (odhaduju to aspoň na 50-60 hodin netto) - zanořit se hlouběji do motoristické historie a techniky, prokousat se množstvím cizojazyčných odkazů a vybrat to podstatné, ověřit a opravit některé vzájemně si odporující informace a data, utřídit si myšlenky co a jak s tím vším, vyretušovat některé snímky, ujasnit si výsledný obsah a formu, vytvořit přehledný časový diagram i některé další doprovodné obrázky atd. A nakonec, ale to už s vidinou světla na konci tunelu, se pak pokusit všechny ty suché údaje sepsat snad alespoň trochu čtivě.
 

Honda Shadow Spirit VT750

18.10.2013 v 09:55 | Nahoru | #67
 
Aktualizace spotřeby paliva Hondy VT750C2 Shadow Spirit převzatá z palubního deníku:





1 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750

21.10.2013 v 23:24 | Nahoru | #68
Ahoj Dovi, moto už mám zazimované a mám nějakou nutkavou. nevíš kde by se dali sehnat nějaké doplnky? Netoužím po ničem co oleze rzí za rok spíše o něčem kvalitním za rozumnou cenu

(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

22.10.2013 v 14:13 | Nahoru | #69
 

lesapan79 píše: Ahoj Dovi, moto už mám zazimované


Ahoj, já ještě ne. Musím toho před zazimováním ještě co nejvíc vstřebat a naakumulovat. A zkrátit tak potom ten předjarní absťák.
Zrovna tento víkend byl jak stvořený k pěknému poježdění (hlavně sobota) a včera v pondělí dokonce u nás na jižní Moravě bylo 18-19 stupňů a občas i sluníčko v zádech.

 

lesapan79 píše: ...a mám nějakou nutkavou. Nevíš, kde by se daly sehnat nějaké doplňky? Netoužím po ničem, co oleze rzí za rok, spíše o něčem kvalitním za rozumnou cenu


Já když před těmi čtyřmi sezónami se Shadowkou začínal, vyhledal jsem si tehdy a prostudoval snad všechny dostupné obchody s čopráckou bižutérií (jak kůže, tak i chrom, nerez apod.), a už jsem si dělal variantní soupisy všeho možnýho - co, jak, kde a za kolik to nakoupím, a jak si tu svou budoucí mašinu vystrojím. Prostě takové to období těšení se a spřádání plánů.

Jenže člověk míní a Pán Bůh mění - nakonec jsem tehdy koupil už vystrojenýho cruisera Shadow, takže jsem měl po starostech. A teď s čoprem Shadow Spirit je to némlich to samý - dostal jsem ho už s bohatým příslušenstvím, a dokonce je odoplňkovaný snad ještě víc než tehdy ten cruiser. Takže naopak místo shánění a vybírání doplňků to už bych je spíš případně sundal a finačně se trochu zvetil, a udělal bych si čopra skutečně osekanýho.

Tak se Ti omlouvám, že nemohu osobně posloužit nějakým ověřeným seznamem odkazů na dárky pod vánoční stromeček.
Třeba se ale ozve někdo, kdo byl v Tvé situaci, má s tím aktuální zkušenost a dobrý tip na doplňky.
 

Honda Shadow Spirit VT750

22.10.2013 v 16:30 | Nahoru | #70
Když tak zkus se mrknout pro začátek třeba sem:

http://motoshop.mira...chopper-doplnky.html

Najdeš tam spoustu nejrůznějších kategorií doplňků, hodinkama na palubovku a blinkrama počínaje, přes nejrůznější nerezové nebo chromované kryty všeho možného až po padáky a řídítka atd.

Jinak ale podobných nabídek najdeš i u nás víc, o zahraničí nemluvě.
 

(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

6.11.2013 v 13:23 | Nahoru | #71
 

Dovi 15.10.2013 15:17 píše:  
CX500 s prvním vidlicovým motorem Honda, příčně uloženým.


Pardon, samozřejmě s PODÉLNĚ uloženým.
 

Honda Shadow Spirit VT750

21.11.2013 v 11:38 | Nahoru | #72
 
 Po stopách Shadowky...
 (září, říjen a listopad 2013)

[IMG]

Honda Shadow Spirit VT750

24.11.2013 v 06:02 | Nahoru | #73
 
 Ve stopách jedné stopy...

Honda Shadow Spirit VT750

6.12.2013 v 11:13 | Nahoru | #74
 
Ve stopách Shadowky...
(srpen a listopad 2013)

Honda Shadow Spirit VT750

25.12.2013 v 08:34 | Nahoru | #75
 loňský listopad plus letošní srpen a listopad...

[IMG]

Honda Shadow Spirit VT750

5.1.2014 v 12:38 | Nahoru | #76
Ve stopách WRka...
(červenec, srpen a září 2013)

[IMG]

Honda Shadow Spirit VT750

16.1.2014 v 12:15 | Nahoru | #77
 
Letošní suchý a nebývale teplý podzim a začátek zimy dával naději na vánoční nebo povánoční svezení se na suchých neprosolených silnicích - aspoň teda tady na jižní Moravě to krásně vyšlo.

Koncem prosince bylo opět stabilní krásné teplé počasí, polojasno, ve stínu zhruba 8 až 9 stupňů nad nulou, a jako bonus minimální nedělní provoz a zcela suché silnice - pokud se tady vůbec aspoň jednou někdy v první polovině prosince silnice trochu posolily kvůli 2-3 cm sněhovému poprašku, tak od té doby bylo trvale hodně nad nulou a několikrát i zapršelo, takže cesty pak byly po Vánocích už několik dní čisté, suché a bez soli, a člověk se nemusel bát vytáhnout ani nablýskaného čopříka...

 
říjen, listopad a prosinec 2013

[IMG]

1 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750

31.1.2014 v 10:15 | Nahoru | #78
 
Proměny
(srpen a prosinec 2013)

[IMG]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

1.2.2014 v 19:20 | Nahoru | #79
Dovi> To je ta od té paní že?? Ty výfuky vypadají moc hezky. jaký je zvuk oproti orig.?

(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

1.2.2014 v 21:00 | Nahoru | #80

lesapan79 píše: Dovi> To je ta od té paní že?? Ty výfuky vypadají moc hezky. jaký je zvuk oproti orig.?


Jsou to homologované LeoVince přímo pro Shadowku VT750. Jezdím je s k nim přináležejícíma více otevřenýma vložkama, a zvuk je to nádherný. Nepociťuju žádný negativní dopad na výkon ani na průběh krouťáku, a ani na spotřebu. Naopak - třeba spotřebu mám doposud celkově jen 3.12 l/100 km (jezdím ale sólo a taky je to už ta novější Shadowka se vstřikem místo karbecu).

Jinak k těm homologovaným laďákům mám ještě další (alternativní) více zatlumené vložky (ještě jsem je nevyzkoušel), a samozřejmě i neporušenou originální výfukovou soustavu od Hondy.
Časem se možná dostanu ke vzájemnému srovnání zvukového projevu, a zdokumentoval bych to pak samozřejmě i na ozvučeném videu.

1 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750

3.2.2014 v 10:35 | Nahoru | #81
 
Homologované značkové laďáky Leo Vince Silver Tail na Hondě VT750 Shadow (Spirit):







 

Detail:







 

Vyměnitelné tlumicí vložky:







 

Část návodu s homologací:





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

9.2.2014 v 19:31 | Nahoru | #82
Dovi> děkuji za informace

Naposledy editováno 09.02.2014 19:36:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

10.2.2014 v 11:20 | Nahoru | #83
 

kavec47 píše: Dovi> děkuji za informace



Díky za ten youtubový odkaz na zvuk LeoVince Silvertailů...

Mají to sice na odlehčené verzi Shadowky se sekundárním převodem řetězem namísto kardanu, ale z hlediska výfuků (tlakové poměry a připojení svodů), vstřikování paliva i lambda sond je to motoricky stejné jako u zde (v tomto vlákně) popisovaných kardanových verzí VT750 Shadow a Shadow Spirit.

Honda VT750S Leo Vince Silvertail



latania2005 před 5 měsíci:
Does the exhaust have a hole to plug O2 sensor into? or did you have to weld a bung on? Thanks. Nice exhaust BTW!


Je tam v komentářích dotaz, zda ty výfuky (LeoVince Silvertail pro Hondu VT 750 Shadow) mají osazení pro lambda sondy:

ANO, je tomu tak.
Výrobce s nimi počítal a umožňuje připojení stávajících sond z originální výbavy Shadowky.

Příležitostně nafotím, až se dostanu do garáže...
 

(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

19.2.2014 v 09:51 | Nahoru | #84
 

Dovi píše:  
Je tam v komentářích dotaz, zda ty výfuky (LeoVince Silvertail pro Hondu VT 750 Shadow) mají osazení pro lambda sondy:

ANO, je tomu tak.
Výrobce s nimi počítal a umožňuje připojení stávajících sond z originální výbavy Shadowky.

Příležitostně nafotím, až se dostanu do garáže...


Přikládám pohled shora na homologované laděné výfuky LeoVince SilverTail, které jsou výrobcem určeny přímo pro Hondu VT 750 Shadow (+ Shadow Spirit) a které jsou taky na Hondě VT750 Shadow Spirit nasazené spolu s jejími původními lambda sondami:







Vlevo na snímku je šipkou označena lambda sonda horního výfuku (ze zadního válce) a vpravo lambda sonda spodního výfuku (z předního válce) vidlicového motoru Shadowky. Omlouvám se za technickou nekvalitu - foceno v tmavé garáži starším kompaktem za použití vestavěného blesku.
 

1 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750

20.2.2014 v 11:08 | Nahoru | #85
 
Ještě teď aktuálně v souvislosti s údržbou baterky v době zimního spánku...

Přístup k akumulátoru u Hondy VT750 Shadow a Shadow Spirit je poměrně snadný - akumulátor je umístěn pod sedlem (pod jeho přední částí).

Pro sundání sedla je nutno odšroubovat 3 šrouby - dva větší přibližně uprostřed sedla (paralelně nalevo a napravo zhruba mezi jezdcem a spolujezdcem), které připevňují sedlo k robustnímu podsedlovému rámu, a třetí menší šroub zcela vzadu, který spojuje sedlo se zadním blatníkem.

Pak už jenom stačí sedlo trochu posunout směrem dozadu, aby vyklouzlo z předního úchytu.







Opět omluva za nekvalitní snímek focený ve tmě kompaktem s vestavěným bleskem.
 

1 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750

20.2.2014 v 22:07 | Nahoru | #86
Mám je tam také a spokojenost



2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

23.2.2014 v 17:49 | Nahoru | #87
Dovi>
Ahoj,
mám dotaz,kčemu je tento konektor?Nachází se pod krytem na levé straně.
Pepe




(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

24.2.2014 v 11:11 | Nahoru | #88
 

-Sally- píše: Mám je tam také a spokojenost





To jsem rád, že je nás víc spokojených s těmato laďákama.

A Shadowku máš celkově moc pěknou - už loni, ještě na předchozím portálu SHOC jsem koukal, jak ji máš hezky vystrojenou.





(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

24.2.2014 v 11:37 | Nahoru | #89
 

napep píše: Dovi>
Ahoj, mám dotaz, k čemu je tento konektor? Nachází se pod krytem na levé straně. Pepe


Ahoj, předpokládám, že jsi do mašiny nevrtal, nic jsi zbytečně nerozpojoval a že Ti mašina až doteď jezdila a jezdí v pořádku... (?)

Pokud je tomu tak, řekl bych, že by to mohla být už z výroby připravená univerzální (před)instalace pro zapojení dle amerických respektive kalifornských ekologických předpisů.
Bývá to (obecně u různých motocyklů) nějaká ta přívěra nebo bazmek v airboxu vzduchového filtru ovládaný např. solenoidním ventilem apod. Mohl by tomu napovídat zřejmě i ten překryt nezapojeného konektoru proti prachu/vodě.
















Čili snad to není nic, co by nás tady ve střední Evropě mělo znepokojovat. Ale pokud se mýlím, budu rád, když mě odborníci opraví. Až se zase dostanu do garáže, když tak se mrknu, jak to mám u své Spiritky (mám asi stejný rok výroby) a dám vědět...
 

Honda Shadow Spirit VT750

25.2.2014 v 10:46 | Nahoru | #90
 
Pokud by tu palubní instalaci chtěl někdo podrobněji studovat, tak tady jsou v plném rozlišení schémata zapojení Hondy VT750C2 Shadow Spirit z let 2007 až 2009:

 



 



 
Svislý předěl u každého schématu má původ ve spojení dílčích stránek ze servisního manuálu.

Nechal jsem to ale prozatím v původní podobě, i když by to šlo zrekonstruovat - první schéma pomocí druhého a/nebo druhé pomocí prvního, protože předěly v těchto dvou hodně podobných schématech jsou naštěstí na různých místech.
 
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Seřizeni ventilů Honda VT 750C Shadow Martm 2 16.4.2024 v 14:11 Martm
porucha je i není Honda VT 750C Shadow Eddie555 6 2.4.2024 v 12:11 Eddie555
výfuk Honda VT 750 Shadow Spirit peko11 9 31.3.2024 v 08:38 brnzi
Porucha tachometru Honda VT 750 C Honda VT 750C Shadow Tom73x 5 8.3.2024 v 08:24 Tom73x
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009


TOPlist