bmw_r1300gs_cartec





Téma: brzdový pedál - při volnoběhu brzdí až dole
 
26.6.2013 v 17:51
Ahoj, jedná se plechovku, tak jsem to hodil do smetiště...


když s autem dojiždím např ke křižovatce na volnoběh, tak brzdový pedál zabírá úplně až dole a brzdný účinek je mizerný...

Měl jsme to v servisu - vyměnil mi v zadu pakny (ojetý skoro až na nejtky). vyčistil brzdový pístky v předu a dal novou kapalinu... byl to projet a OK.

Jenže když jsem si to vezl domu, tak dojíždím bez kvaltu a pedál zabírá opět až na u podlahy, a to ještě ne pokaždý!


ještě pár postřehu - pedál normálně napumpuju a je tvrdej - neměkne... když nastartuju, trochu se propadne (odhadem 1-2cm) ale taky neměkne.

V čem by mohl být problém??? Podtlaková hadička od posilovače je údajně v pořádku (dle servisu), mohl by bejt špatnej hlavní brzdovej válec? jak na to přijdu?



Díky za nápady


btw, jedná se fábii 1.4, 16V, 55Kw, ABS, ročník 2003 - najeto 84 tis


a řeči ať fóbii prodám si nechte

1 reakcí na tento příspěvek brzdový pedál - při volnoběhu brzdí až dole

26.6.2013 v 18:02 | Nahoru | #1
Chápu to tedy dobře, že "brzdí až na dně" znamená, že jest třeba mnohem vyšší tlak na pedál, než normálně? Když dojíždíš bez kvaltu s uvolněným plynem (zavřená klapka), tak podtlak v sání jest logicky menší, než když jest motor za této situace roztočen. Pokud je třeba šlapat na pedál znatelně větší silou, než dříve a hadice od podtlaku jest dle mínění opravny v pořádku, tak bude problém v samotném servu - váznoucí mechanika, nebo vadná membrána.

Váznutí samotné "pumpy" se sice nedá vyloučit, ale pokud při zpomalování s kvaltem (motor roztočen setrvačností vozu a klapka sání zavřena) jdou brzdy relativně normálně a při slabém podtlaku (dojíždění bez kvaltu) jest třeba znatelně větší síla na pedál, než dříve, šel bych prvně po servu. Kor, jsou-li vzadu nové desky a vpředu vyčištěná prasátka. Přesnější by ale bylo prubnout brzdy na válcích, nebo deskách, aby bylo jasné, jak které kolo brzdí.

1 reakcí na tento příspěvek brzdový pedál - při volnoběhu brzdí až dole

26.6.2013 v 18:03 | Nahoru | #2
Nenastavili vule mezi bubnem a paknou a nemusi fungovat samostav. Kdyz zatahnes rucni brzdu a slapnes na pedal jeky je krok? Pokud je v poradku tak by to tohle mohla byt ta zavada

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brzdový pedál - při volnoběhu brzdí až dole

26.6.2013 v 18:09 | Nahoru | #3
J.M.K.> nenééé, pedál sešlápnu naprosto lehce a až těsně před koncem začně pomalu zabírat. když ale nedojdu do stavu kdy zabere a povolím, pak znovu šlápnu (našlapu to) tak to začne brzdit

pokud je motor roztočenej a je tam podtlak, brzdy fungují správně... ale když nechám volnoběh cca 5-10 vteřin a pak chci brzdit je to měkký

(reakce na) brzdový pedál - při volnoběhu brzdí až dole

26.6.2013 v 18:11 | Nahoru | #4
Zx-10RCarlos> s tou ručkou to zkusím

jak říkáš nenastavili vůli... to ej asi blbost, když to dělalo i předtím a teď to bylo vyměněné a znovu seřízené

EDIT: tak když mám zatáhnutou ručku, chod pedálu se nezmění

Naposledy editováno 26.06.2013 19:09:08

brzdový pedál - při volnoběhu brzdí až dole

26.6.2013 v 19:33 | Nahoru | #5
Tak to prodej

Naposledy editováno 26.06.2013 19:33:13

brzdový pedál - při volnoběhu brzdí až dole

26.6.2013 v 20:03 | Nahoru | #6
když tady je takové téma :tak se taky poptam Matka ma fabii 1,2 htp nedavno se ji stalo že přijižděla na stopku a šlape, na brzdu a padal spad až na podlahu uplně prošlapla ,zatahuje hned ručni brzdu ale ta taky nefunkčni tak diky bohu nic nejelo a projela bez zastaveni . pak se povedla a brzda se zas chytla a zabrzdila . Co stim muže byt ?od te doby zatim brzdi ale veřit tomu se už neda .A hlavně proč nazabrala ručni ta je přeci na nouzove bržděni ?

(reakce na) brzdový pedál - při volnoběhu brzdí až dole

26.6.2013 v 21:05 | Nahoru | #7
lsafric> Myslíš jako, že brzdy začnou zabírat až na konci zdvihu pedálu (na podlaze), nebo někde uprostřed zdvihu, kde je ostrý "doraz", kdy už pedál nejde dál sešlápnout?
V prvním případě bych šel po těch vůlích, jak napsal Zx-10RCarlos, v druhém může být chyba v servu, ale i kdekoli v okruhu... s tímtéž jsem se setkal kdysi na Seatu Terra (kopie Fiatu Panda upravená na pick-up) - brzdy stále nic, pedál bez odporu a v polovině zdvihu celkem "ostrý" doraz (jako by pedál mechanicky narazil na zarážku) a v tu chvíli brzdy prudce zabraly, takže účinek prakticky nešel dávkovat. Bohužel jsem neměl možnost zjistit, čím to bylo.

lukaR1> To bych viděl na netěsnost zadních prasátek, ze kterých kapalina vyteče do bubnů, maže (je to v podstatě hydraulický olej) a tím pádem pak nemá účinek ani zatažení paken ručkou. Divné jest, že nebrzdil ani předek, nicméně pokud má Švábrle brzdové okruhy dělené "křížem", tak se to klidně stát může (veškerý tlak uteče zadními prasátky a vyřadí tak i přední brzdy - holt se nepočítá s tím, že by odešla obě najednou.

A jinak, sice trochu mimo téma a navíc to sem moc nepatří (bazar), nicméně nevím, kam to jinak uvést:

Mám doma F176 (Punto) ve verzi SX (červená základní barva) a bohužel se jej musím zbavit, jelikož jednak kupuju jiný vůz a navíc Punto jest sice jako celek ve výborném stavu, jen holt jest třeba opravit podlahu a prahy - investice cca 15000,- , jinak motor šlape jako hodinky, interiér nepoškozený, nové rádio, dálkové ovládání CZ Rakso a elektrický předehřívák motoru (v ceně 4000,-).
Vůz byl jinak pořádně udržovaný, ježděný "s citem", proto jest škoda dát jej hned sešrotovat, proto přípdanému zájemci jsem ochoten jej prodat za 8 - 10000,-, dohoda samozřejmě možná. Tím spíše pro někoho, kdo má dílnu slušně vybavenou na potřebnou opravu.
Jest třeba vyvařit prahy, pár míst na podlaze, vyměnit rejdové čepy a přední kotouče.

Prodej právě celkem spěchá, jelikož TK jest pouze do konce července (opakovaná), právě kvůli stavu prahů a podlahy. Emise v pořádku na 2 roky od pondělka. Po opravě bude vůz sloužit ještě spoustu let, ale bohužel z invalidního důchodu opravu neutáhnu.
A budu rád, když vůz půjde k někomu relativně "známému", než jej "střílet" na slepo po bazarech, nebo jej dokonce nechat sešrotovat, když jde pouze o podlahu a prahy a jinak jest vůz v pořádku .

Případní zájemci - PM, další informace ochotně dodám, upřesním a fotodokumentaci rovněž dodám. Vše na rovinu, nic neskrývám. Prohlídka v dílně na zdviži možná.

Tímto se omlouvám za plevelení vlákna "offtopic" příspěvkem, ovšem nevím, kde jinak "rozhodit sítě".
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist