bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Regulátor dobíjení?
Ahoj, chtěl bych Vám popsat co se mi stalo a doufám, že tu najdu nějakou odpověď. Včera sem se byl projet a najednou mi kawa zdechla. Při startování jsem zjistil, že je vybitá baterka. Zkoušeli sme moto roztlačit na 2ku a chytlo, ale začalo se mi od baterky kouřit. Po rozebrání plastů, sem se díval, že se kouří o nějaké žebrovaného chladiče, který je přidělaný na plastovém boxu od baterky a ten se taví.. Moje otázka zní. Nejspíš to vypadá, že to žebrování je regulátor dobíjení a asi nějak odešel. Co stím? koupit jinej a bude to dál jezdit? je tam nějaká chyba, který by mohla odpálit i novej? tady sem se díval, že borec prodává ze 750, myslíte, že by to mohlo sedět? http://www.motoinze...zxr750-rv-89-95.html díky moc za odpovědi, který mi pomůžou problém vyřešit :)

Regulátor dobíjení?

22.6.2013 v 18:15 | Nahoru | #1
mel jsem tvoji kawu a na skoro mrtvou baterku motorka vynechavala a zdechla nechtela jet..jestli si jezdil na ko baterku s nejvetsi pravdepodobnosti si odpalil to zebrovane (regulator) nebo jeste lepe altec coz se take deje u hond.
Podivej se zda vypada stejne z te 750 a jake ma vyvody a muzes ho podle toho pouzit...
Jinak novej Vape. 2400,-
Samozrejme pred tim promerit altec zda je ok a novou baterku bez ni to nema cenu.
Vse se resi zde milionkrat...staci HLEDAT.

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení?

Skvělá odpověď, děkuji! 22.6.2013 v 21:11 | Nahoru | #2
Když se kouří z regleru, tak je každopádně na vyhození. Zatím v něm ale není zase takový svod, aby to spálilo hlavní pojistku (je zpravidla 30A a je zařazena mezi (+) pólem baterky a výstupem regleru, právě pro případ zkratu v něm).

Regler z ZXR750 tam v žádném případě pasovat nebude, jelikož 750ka má alternátor z buzenou kotvou (jako v autě), kdežto ZXR400 má ještě jednoduché třífázové magneto se zkratovou regulací (jako většina dnešních motorek).

Baterku dej nabít a pak ji změř zátěžákem, podle toho poznáš, v jakém jest stavu. Vadný regler ji mohl klidně za jízdy vybít, ale neznamená to, že musí být nutně zničena.

Ale před výměnou regleru nezapomeň změřit alternátor.
Prvně odpory všech fází mezi sebou (3 možné kombinace), odpor bude uveden v manuálu, ale je to zpravidla pár Ohmů. Důležité je, že všechny tři odpory musejí být stejné, tolerance pár desetin Ohmu.
Potom změř odpory všech tří fází proti kostře (plášti motoru) a odpory musejí být buď opět všechny tři stejné, ale tentokrát cca poloviční (měříš jen vinutí jedné fáze, kdežto předtím jsi měřil dvě vinutí v sérii), nebo musí být odpor u všech tří fází nekonečný. Záleží na tom, za střed hvězdy vinutí je , nebo není ukostřen. Pokud bys nějaký odpor naměřil a byl různý, tak fáze, u které naměříš nejmenší odpor, má zkrat na kostru.
Následně natoč motor a změř střídavé napětí jednotlivých fází mezi sebou. Napětí musejí být stejná . Na volnoběhu by měl altec dávat cca 20 - 30V, ve vyšších otáčkách (kolem 5000RPM) 50 - 80V (voltmetr jej prakticky nezatíží).
Nakonec "žárovková zkouška": Spoj tři žárovky 24V/21W do hvězdy a na každé z ramen hvězdy napoj jednu fázi altecu. Nastartuj, drž jen nízké otáčky (aby žárovky neshořely) a klešťovým ammetrem měř proudy jednotlivých fází. Proudy opět musejí být stejné . Pokud nejsou, je to opět špatně a pokud se vinuté dle měření odporu jeví jako bezchybné, může být poškozené "železo" některých pólových nástavců statoru, což rovněž mění indukci a tím i výkon jedntlivých cívek.

Nejsnazší potom bývá sehnat si jiný stator třeba z bouračky. Převinutí není levné a ne všude to umějí tak dobře, aby za několik neděl, max. měsíců, vinutí neshořelo zas. Pokud ovšem budou poškozené statorové plechy, oprava pochopitelně možná není.

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení?

22.6.2013 v 21:18 | Nahoru | #3
Ja myslim ze 2166 protoze tam ma byt R90.
Promereni altiku zde , jinak to koureni z regleru se me moc nezda, 1. to bejva zality necim co se pri teplote nerozpejka 2. to nebejva nejcastejsi jev. Nemas nahodou za reglerem konektory ??? protoze daleko castejsim problemem je to ze jsou zoxidovany konektory a kdyz ti to udela prechodovej odpor tak to se pak roztece to bily okolo fastonu. Coz je trosku lepsi varianta, protoze oprava te vyjde na par korun.

(reakce na) Regulátor dobíjení?

22.6.2013 v 21:18 | Nahoru | #4
J.M.K.> Holt pisu pomalu

(reakce na) Regulátor dobíjení?

22.6.2013 v 21:33 | Nahoru | #5
gugo> Štekry by každopádně mohly péct od přechoďáku. Zalévací hmota na regleru se sice jen tak nerozpeče, ale pokud dojde uvnitř k vývinu tepla, tak zalití "pukne" zhruba jako hrnec a tudy kouř vylítne. Připomnělo mně to spolužáka (nepříliš chytrého), který napojil blok VN násobiče z TV přímo na 220V~ a byla to šlupa, jako když střelíš z M1911. Pisklička násobiče se ale nerozletěla, ani neblejskla, jen byla roztržená s malou (cca 1mm širokou) prasklinou a trochu se zakouřilo.

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení?

22.6.2013 v 21:43 | Nahoru | #6
Vymontoval jsem to a celý se to ze zadní strany, kde to bylo přišroubovaný na plastu, vydrolilo.. Už sem obepsal člověka, co je kousek a má zxr400 na díly, tak doufám, že mi ho nechá za rozumnou cenu. Každopádně baterku mám na nabíječce (není to stará vražda ani nebyla nějak vyklepaná), tak doufám, že ji nebudu muset kupovat. Jak se mi nabije zkusit proměřit ten alternátor a budu doufat, že je v pořádku, Děkuji moc za super odpovědi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení?

22.6.2013 v 22:28 | Nahoru | #7
Quick_T> Jen pro sichr... doufám, že baterku nenabíjíš obyčejnou nabíječkou na auto. Ta dává příliš velké proudy a tím bys baterku do motorky rychle odrovnal. Nabíjecí proud má být cca desetina kapacity baterky (udané v Ah).
Jinak, je-li regler ze strany zalití vydrolený, tak to má jednoznačně za sebou. Nemusíš jej ale hned vyhazovat - vypálený pajšl už nebude tak těžké vykuchat (spíš vysekat) a samotný chladič pak bude možné na něco použít.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení?

22.6.2013 v 22:29 | Nahoru | #8

J.M.K. píše: Quick_T> Jen pro sichr... doufám, že baterku nenabíjíš obyčejnou nabíječkou na auto. Ta dává příliš velké proudy a tím bys baterku do motorky rychle odrovnal. Nabíjecí proud má být cca desetina kapacity baterky (udané v Ah).
Jinak, je-li regler ze strany zalití vydrolený, tak to má jednoznačně za sebou. Nemusíš jej ale hned vyhazovat - vypálený pajšl už nebude tak těžké vykuchat (spíš vysekat) a samotný chladič pak bude možné na něco použít.



Zopakuj to stim nabijecim proudem prosim Bandaskovi

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení?

22.6.2013 v 23:40 | Nahoru | #9
no mam podobnej problem taky u moji 4...baterka po premerovani v pohode,v haji byl altik..jenze problemy s nedobijenim pretrvaly i po vymene..tak ted zkusim vymenit baterku...sem sam zvedavej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení?

23.6.2013 v 00:35 | Nahoru | #10
gugo> Bandaskoj? Negómu, o jakém případu jest řeč.

(reakce na) Regulátor dobíjení?

23.6.2013 v 10:32 | Nahoru | #11
Domino-AK_47> A měřils baterku pod zátěží (zátěžákem, nebo voltmetrem při zapnutém starteru)? Měření napětí "naprázdno", tzn. jen obyčejným voltmetrem bez zátěže, nevypoví o stavu baterky prakticky nic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení?

23.6.2013 v 21:03 | Nahoru | #12
J.M.K.> To neres to je takovej ichtyl co je mu 21 a mysli ze sezral salamounovo hovno.
Vlakno je zde , ale nezatezuj se tim, je to opravdu hodne zdlouhave cteni;

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení?

24.6.2013 v 00:36 | Nahoru | #13
gugo> No když to tam vidím, tak mu ani nic vysvětlovat nebudu, jelikož to bude další sebevědomý cucák, co se neštítí nadávat do dementů člověku bezmála o 20 let staršímu. Podobně, jako před časem Ondra.V se svou regulací 3~ magneta poťákem! A jak jsem zahlédl, tak se s podobným výstupem předvedl už i dříve v diskusi o uvolněné kvaltpáce na třindě.
S takovými fracky vážně diskutovat nebudu a už vůbec ne věcně. Stačil mi Hipík a nedávno těch pár 15letých expertů ve vlákně "Aixam", co klidně řeknou, že když mají v mopedautě najeto 10kkm, jsou už "páni šoféři" a do normálního osobáku mohou klidně sednout a pojedou jako mazáci... asi jako, když někoho po 5 letech praxe s moderním osobákem posadíš do Avie.
Nám stačilo kdysi posadit do hundrtky spolužáka, co se kasal, jak už skoro dva roky jezdí s chrochtávkou - a s hundrtkou se najednou plazil, oči přilepené na skle, jako kdyby seděl za lívancem poprvé.

E: Ale jinak... Pb akumulátor, kor AGM, naitž gelovka, nabíjení způsobem "1C" opravdu nezvládne. Jen ať si Bandaska zkusí takto nabít AGM, nebo gelovku a až mu MuDr. Pomahač bude opravovat ciferník poleptaný kyselinou, tak si to povíme.

Naposledy editováno 24.06.2013 00:39:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení?

24.6.2013 v 08:59 | Nahoru | #14
J.M.K.: Nevěř věku, který má Bandaska v profilu uvedený
Věř tomu, že Bandaska ví, co píše.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení?

24.6.2013 v 11:27 | Nahoru | #15
1100Virago> I taková možnost tam je, ale já se pozastavuju nad jeho způsobem vyjadřování. Napadání, vulgarity, urážky apod., to na veřejném fóru, ani v reálu, neberu.
Nehledě na to, že Bandaska se tam oháněl tím, že baterky stavěné na nabíjení "1C" se vyrábějí už 15 let, jenže to srovnává jablka s hruškami - to platí pro akumulátory zcela jiného typu a klasické olovo, kor v provedení AGM, to rozhodně nezvládne, v tom už se opakuju. Proč by se také pořád mluvilo o tom, že baterka do motorky s kapacitou 12 - 12Ah se nesmí nabíjet běžnou nabíječkou na auto, která láduje 4 - 10A?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení?

24.6.2013 v 12:22 | Nahoru | #16
J.M.K.: Ono je to pokračování jiného tématu, kde ten spor začal. Háček je v tom, že jeden o voze a druhý o koze.
Jde o to, že ten uvedený proud 1C neteče do aku celou dobu nabíjení. Při připojení na tu konkrétní, o které bylo téma, tam poteče nanejvýš pár desítek sekund, pokud bude aku úplně vybitý, načež začne prudce klesat, jak bude stoupat napětí na aku a klesat rozdíl mezi napětím nabíječky a akumulátoru.
Jenže smícháním nabíjení 1C a faktu, že každý moderní aku takový proud při začátku nabíjení snese bez poškození vznikl spor, který se teď zbytečně vleče v osobní rovině.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení?

24.6.2013 v 12:32 | Nahoru | #17
1100Virago> Což to je pravda, je to vidět třeba u Li-on baterky v mobilu, kde při použití nabíječky schopné dodat cca 2A je baterka z 20% na 90% nabita téměř během několika minut (při odpojení v tomto stavu s drží na 75 - 80%), ale nabíjení z 90 na 100% už pak trvá desítky minut, ne-li hodinu.
Jinak ten pokles proudu je vidět i u klasické Pb baterky. Úplně vybitá si zpočátku vezme klidně 8A, ale už po chvíli klesne proud hruba na polovinu, pokud uvažuju klasickou nabíječku jen s trafem a diodami.
Ale ty různé lithiové baterky, o kterých tam byla zřejmě řeč, jsou pro jinou oblast, než pro motorky. Sem tam sice potkám někoho, kdo má v sestavenou baterii Li-pol článků a tvrdí, že to v pohodě utáhne i starter, ale já k tomu moc důvěry nemám. Už jen pro zbytečnou komplikaci z důvodu nutnosti vestavby dalšího obvodu hlídajícího jednotlivé články. Holt klasika je klasika a v jednoduchosti jest síla a spolehlivost.

(reakce na) Regulátor dobíjení?

24.6.2013 v 13:14 | Nahoru | #18
J.M.K.: Koukni na jeden graf reálného měření z jiného tématu:
AGM Yuasa 14Ah, Honda VT750
Aku byl před měřením vybitý rychlým vybíjením na 11,4V (čili dost), připojený k motorce a nabíjený soustavou nastartované motorky. Je tam vidět, že na začátku teče do aku přes 13,5A, což je téměř proud 1C. Už během první minuty to klesne na 3A a za dalších 5 minut na 2,5A - tam měření končí.
Přesto nedošlo ke zničení akumulátoru. Krátkodobě tyhle proudy snesou i AGM akumulátory a dlouhodobě jim za normálních okolností vystavené nejsou, ani na výkonných nabíječkách, protože při nabíjení konstantním bezpečným napětím prostě nejde aku uštvat.

Co se LiFePo článků týče, až mi klekne v motorce současný akumulátor, asi tomu dám šanci. Virago má totiž poměrně obří baterii 20Ah, ale ne kvůli kapacitě, ale kvůli potřebě velkého startovacího proudu, protože nemá dekompresor a startér musí na začátku urvat velký odpor. Donedávna to u malých akumulátorů byl nedosažitelný parametr, ale právě LiFePo by to měly zvládat při podstatně menších rozměrech i kapacitách. A s ušetřeným místem a kily by mi pod sedlem vznikl praktický prostor na uložení drobných užitečných věcí - knotů na lepení, náhradních lanek, nářadí, atd. A na motorce není úložného prostoru nikdy dost.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rána při startování Kawasaki ZXR 400 Twitty 11 4.9.2021 v 08:09 Diegow
Kawasaki zxr 400 za tepla slabě točí Kawasaki ZXR 400 wojciech1999 2 8.3.2020 v 08:49 Brůča.
motoservis Kawasaki Kladno Kawasaki ZXR 400 Domino-AK_47 18 8.1.2018 v 12:55 lubi.k
Po přidání plynu chcípne [1, 2] Kawasaki ZXR 400 motokuba-keči 34 9.8.2017 v 09:55 Galileo297
Ztrácí výkon a chcípá Kawasaki ZXR 400 Specialized 25 11.4.2017 v 22:36 Specialized


TOPlist