globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Divny problem pri startovani
Zdravim, mel jsem problem, ze mi motorka startovalo nejak divne, proste nesoumerne jak kdyz je spatna baterka, po vyzkouseni startovani prez kabely + koupe nove baterky, jsem problem s baterkou vyradil, dale byl na rade starter, tak starter byl u opravare a je vpohode, zkousel jsem ho a nekdy startuje normalne a nekdy to zase nejde(startuje pomalu), neco bere baterce na kostre asi napeti, kdyz jsem ho vyndal z toho mista kde ma byt a dal ho ke kostre, tak sel normalne, tak me napadlo ze jak je nasazenej vlastne na ty kostre a ma tam mit kontakt, tak ze to tam bude treba spinavy, tak sjem to tam ocistil poradne a stejnak to nekdy blbne, tedka to 3x za sebou nastartovalo, ale bojim se, ze to zacne zase blbnout, nestalo se to nekomu ? Nevite kde by mohl byt problem ? :/ Dik moc

PS: Na roztlaceni chyta normalne hned, jen prez starter to blbne, proste nekdy neco vezme baterce proud a podle me ji to skoro celou vycucne.. :/

Naposledy editováno 05.04.2012 19:52:59
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 9
Následující

Divny problem pri startovani

5.4.2012 v 20:05 | Nahoru | #1
Napřed to napiš alespoň trochu česky a pak očekávej kloudnou odpověď. Tohle nemá hlavu ani patu, nicméně, myslíš-li tím, že jsou někde přechodové odpory v cestě napájení starteru, pak zkus měřit voltmetrem napřed na koncích kabelu napájejícího starter, pak mezi kostrou (pláštěm) starteru a kostrou motorky, mezi kostrou starteru a - ´polem baterky. Taktéž silové vývody relátka starteru, přívod k relátku... Kde se ukáže větší úbytek napětí (cca přes 2V), tam bude chybička.

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

5.4.2012 v 20:30 | Nahoru | #2
Dekuju za radu, myslim to tak, ze jak je starter nasazenej u motoru + u kostry tak kdyz ho vyndam a dam ho k te stejne kostre akorat z jine strany, tak bezi porad vpohode, ale jak ho dam zpatky na misto, pritahnu, tak se stane, ze nekdy blbne a startuje uz temer jak kdyz je baterie uplne vybita...

(reakce na) Divny problem pri startovani

5.4.2012 v 20:48 | Nahoru | #3
Ale jak rikam, nekdy to jde, nekdy ne, nechapu v cem muze byt problema co by mohlo brat to napeti..

Divny problem pri startovani

5.4.2012 v 22:02 | Nahoru | #4
Aha...tak můžeš zkusit ještě při nasazeném starteru, v momentě, kdy začne blbnout, přiložit silnější kabel jedním koncem na plášť starteru a druhým na kostru motorky nebo přímo - pól baterky. Když se srovná, je nějaký přechodový odpor v mechanickém spojení pláště starteru s pláštěm motoru. Mohou být zaprasené dosedací plochy, závity šroubů atd., můžeš zkusit očistit a prostříknout WD-40. V nejhorším případě si udělat pomocný kabel s očky na koncích a jedno očko chytit pod jeden ze šroubů držících starter (plocha starteru pod šroubem, závit a hlava šroubu musejí být čisté), druhým koncem na kostru nebo přímo na baterku.

Pokud ani tak problém nezmizí, viděl bych to spíše na mechanický problém v motoru, ale může být i ve starteru - nemusí se projevit vždy a jako na potvoru se neprojeví, když to zkoušíš a kor máš-li na mysli to, že starter vymontuješ a jeho pláštěm se dotkneš pláště motoru v jiném místě, pak může jít o to, že se to neprojeví, když starter běží naprázdno, bez zátěže.

Divny problem pri startovani

5.4.2012 v 22:57 | Nahoru | #5
Dekuju moc za radu, to stim prilozenym kabelem jsem mel v planu udelat taky, ale nevedel jsem, jestli to neni blbost, zitra to tedy zkusim a dam vedet... Jojo, je pravda, ze starter bezi na prazdno bez zataze vpohode, kdyz ho prilozim k jine casty kostry, nez byl puvodne, jinak ale nevim jaka zatez by tam byla, protoze s ''motorem'' jde tocit v celku z lehka a motor na roztlaceni chyta opravdu dobre.. :) myslim a doufam ze je problem jen nekde v tom kontaktu, kdyztak bych nejak udelal ze starteru primo kontakt na kostru kabelem.. Jeste jednou diky moc za zpravu, hezky vecer....

Divny problem pri startovani

5.4.2012 v 23:13 | Nahoru | #6
Nemůžeš soudit dle toho, že jde s motorem točit "v celku lehce" a jde pohodlně roztlačit. Na vadném starteru se může projevit i zátěž relativně malá. ZKus každopádně tím pomocným kabelem "obejít" původní kostření a když to nepomůže (v tom případě pro kontrolu opět napíchni voltmetr mezi plášť starteru a plášť motoru), musíš jít po mechanických závadách.

Divny problem pri startovani

5.4.2012 v 23:17 | Nahoru | #7
Jojo, je mi to jasny, zitra to budu zkouset, tak napisu, jeste jednou diky za ochotu a rady ;)

Divny problem pri startovani

5.4.2012 v 23:19 | Nahoru | #8
Nemáš zač, hodně štěstí.

Divny problem pri startovani

6.4.2012 v 18:49 | Nahoru | #9
Tak jsem vyzkousel vsechny mozne kombinace a dospel jsem asi k zaveru, ze s - polem na starteru nic spatneho neni, zkusil jsem pripojit + kabel k starter a k baterce naprimo bez otoceneho klicku (zapalovani) a tocilo to vporadku, potom jsem zkusil to same, akorat jsem otocil klickem na zapalovani, a spojil + pol starteru s + pol baterky a prislo mi, ze uz je tam zase nejak malo produ, nejsem si tim jistej, jeste to pujdu znova vyzkouset na primo s otocenym klickem (zapalovani) a dam vedet... Napada vas kde by mohl byt problem ? Jen mi nejde do hlavy, ze kdyz starter vyndam, prilozim k kostre a normal otocim zapalovani a zacnu startovat, tak bezi vpohode, vratim ho tam zpet na misto a uz je tam chyba, vypada to jak jste rikal, ze jak toci s motorem, tak treba je rozbitej a nema silu, ale zase kdyz ho tam necham, pripojim na primo + pol na + pol baterky, tak normalne toci.... :O opravdu nevim co to muze byt, jdu jeste zkusit otocit klickem a spojit ten + pol s + polem baterie a uvidim, prijde mi, ze to strasne rychle vycucne baterku a bez otoceni klicku (zapalovani), ji to tolik nebere a toci to krasne...

Divny problem pri startovani

6.4.2012 v 19:00 | Nahoru | #10
Tak a ted si nejsem jisty jestli ten - pol je v poradku, protoze jsem chtel vyzkouset dat kabel na + pol baterky, otocit zapalovani a dat ho na + pol starteru, zaclo to tocit presne tak, jak to tocit nema, pak jsem to chtel zkusit teda zase ze vypnu zapalovani, a spojim zase ty kabely a uz se nestalo vubec nic, starter nesel ani klasickym startem, ani prez kabely, prislo mi ale, ze u motoru se zaseknul, tak jsem musel silou otocit ''s motorem'' aby odskocil, vyndal jsem ho ven, pripojil ke kostre, a klasickym otocenim klicku + startem jsem ho zkusil a zase sel... :O

Divny problem pri startovani

6.4.2012 v 19:08 | Nahoru | #11
Tak, baterka ukazovala, ze je nabita podle nabijecky, spojil jsem kabel s + starteru a + baterky bez zapalovani (otoceni klicku) a tocilo to krasne soumerne rychle, pak jsem otocil zapalovani, prilozil zase + k + a nastartovalo to, ale prislo mi, ze prvni okamzik to uz tocilo nejak malo, tak jsem chcipnul motorku, chtel jsem zase bez zapalovani zkusit + na + a uz to neslo vubec, napojil jsem baterku na nabijecku a ukazovalo to, ze je skoro vybita, coz asi znamena, ze jak otocim s zapalovanim, tak neco bere na baterce hrozne proud... pritom kdyz zkousim startovat bez otoceni klicku (zapalovani) rovnou naprimo kabelem + na +, tak to toci krasne soumerne a baterce to ubere jen lehce proudu.. :O tak ted co je spatne, snad chapete co jsem tim chtel rict.. :D

Divny problem pri startovani

6.4.2012 v 19:20 | Nahoru | #12
Tak, a ted asi posledni aktualizace.... :)

Tak problem musi byt nekde v + kabelu...

Baterku jsem nechal plne nabit, bez zapalovani (otoceni klicku), jsem priolozil kabel k + polu na starteru a rovnou na + pol baterky a tocilo to krasne, potom jsem zkusil otocit zapalovani, znovu jsem prilozil + kabel rovnou na baterku a nastartovalo to hned po spojeni kabelu, potom jsem teda zkusil dat originalni kabel na + starter, a otocit klickem a stlacit startovani a uz to neslo, tak jsem zase zkusil jen spojit + pol starteru rovnou na + pol baterie bez zapalovani a tocilo to zase krasne soumerne, tak jsem pak zkusil otocit zapalovani a spojit zase starter na primo s baterii a chytlo to zase hned po spojeni, takhle 2x za sebou... ale klasicky, ze kdyz otocim klicek, stlacim startovani, tak to nechytne.. tim padem se nekde na + kabelu od tlacitka startovani musi ztracet proud ze ?

Divny problem pri startovani

6.4.2012 v 19:34 | Nahoru | #13
Takze baterce/startu bere proud nejaka chyba na oroginalnim + kabelu k startovani, je mozny, ze bude nekde prosustelej a skrtat o kostru, nebo tak neco ?

Divny problem pri startovani

6.4.2012 v 20:22 | Nahoru | #14
Pokud přemosťuješ napájení starteru přídavným kabelem napojeným přímo mezi + baterky a napájecí svorku starteru, tak to, zda zapneš, nebo nezapneš zapalování, nemá na výkon stareru samo o sobě vliv. Leda, že by už baterka byla špatná a při zatížení zapnutým zapalováním už by jí nezbývalo dost energie i pro starter. Popř. by mohl někde v okruzích, které jsou pod napětím po zapnutí klíčku, být svod nebo zkrat. Ten by dokázal ubrat energii.

Ale spíše to vypadá na to, že skutečně bude chyba v napájecí větvi starteru. Jak uvádíš, může být vadný kabel, ale spíš než na prodření a zkrat bych usuzoval na to, že bude pod izolací "zlomený" a na takto sníženém průřezu se napětí ztrácí. Místo závady bys poznal dle silného zahřívání. Ale chyba může být i v relátku starteru... Vyhřáté, opálené kontakty s přechodovým odporem (to můžeš odzkoušet prozkratováním silových svorek relátka, např. šroubovákem - nelekni se zajiskření), nebo i v napájením okruhu cívky (spínačka, tlačítko, kabel k cívce relátka, blokovací kontakty - spojka, stojánek, neutrál). To můžeš prověřit tím, jestli v momentě, kdy se závada projeví, relátko starteru třeba necvaká, nebo nebzučí. Cvakání může způsobit i slabá baterka, nicméně to by se projevilo pohasínáním kontrolek při startování.

Divny problem pri startovani

6.4.2012 v 20:30 | Nahoru | #15
Dekuju moc za odpoved, baterku jsem nechal plne nabit, a kdyz jsem otocil zapalovani a spojil starter s baterkou naprimo, tak to chytlo krasne hned, ale jak mile otocim zapalovani a chci startovat klasicky prez tlacitko, tak to proste toci malo a baterku to ve chvilce skoro celou vycucne....

Divny problem pri startovani

6.4.2012 v 20:34 | Nahoru | #16
Tim padem bude problem asi nekde v kabelech, jak jste psal, zitra pujdu po tom kabelu (+) co vede od starteru a kdyz to pujde, dam ho novej, musim ho ale nejlepe vymenit za stejne tlusty kabel ze ?

Divny problem pri startovani

Skvělá odpověď, děkuji! 6.4.2012 v 20:39 | Nahoru | #17
Zkus ještě to vyzkratování silových kontaktů relátka, tím vyloučíš vadné kontakty a potom také odpoj drát z relátka na starter a měřením napětí na baterce zkontroluj, zda nezačne výrazně klesat při zmáčknutí tlačítka starteru (relátko přitom musí cvaknout). Pokud ano, ukazuje to na nějaký svod v cestě napájení relátka. Pokud se ten úbytek ukáže, odpoj potom drát vedoucí od tlačítka na cívku relátka (odpojit na svorce relátka) a opět stiskni tlačítko a zjisti, zda úbytek napětí se opět projeví. Pokud ne, je chyba v cívce relátka (mezizávitové zkraty), pokud trvá, jdi po prodřených drátech.

Divny problem pri startovani

6.4.2012 v 20:45 | Nahoru | #18
Jeste jednou diky moc za rady, zitra prozkousim ;)

Divny problem pri startovani

7.4.2012 v 14:51 | Nahoru | #19
Tak problem se mi nejspis podarilo vyresit, byl nejaky spatny kontakt u + polu na starteru, kdyz se nasadilo ocko a matka pritahla, tak treba starter nesel vubec, neslo mi do hlavy kde je tam chyba,dak jsem od rele natahnul novy kabel, dal nove ocko, mezy ty matky radci podlozky a uz je to vpohode, doufam ze uz to pujde, tedka start neubere baterce skoro nic, predtim dokazal jeden start baterku vybit prez pulku...

Tedka jsem parkrat za sebou zkousel startovat a vzdy bez problemu, uvidime casem, jestly se neobevi zase nejaky problem...

Jeste jednou dik a hezky den...

Divny problem pri startovani

7.4.2012 v 20:43 | Nahoru | #20
Tak je možné, že byl kabel třeba nalomený těsně před očkem a v určité poloze to takto haprovalo. Ale zaráží mne, že by předtím jeden start dokázal vybít baterku. Chyba v kabelu, o kterou zřejmě šlo, působí jako předřadný odpor, který sníží příkon starteru a baterka je tak namáhána méně, než když starter točí naplno. Pokud by nebyla baterka vadná sama o sobě nebo vybití nebylo způsobeno prostě příliš dlouhým držením zapnutého startu, potom bych ještě pátral po možných svodech (částečných zkratech) v cestě napájení relátka nebo starteru.
Ale snad už to teď bude v pohodě. Nedá se sice vyloučit, že by byla závada přímo uvnitř starteru, ale nebudeme čmárat čerty po zdi.

Divny problem pri startovani

8.4.2012 v 19:24 | Nahoru | #21
Tak bohuzel, problem asi stale neni pryc, vcera to nastartovalo po uprave kabelu 3x zasebou bez problemu jak uz jsem se zminil, dneska rano jsem chtel zkusit, jestli stale nastartuje, ale bohuzel, zase stejny problem, nebyl dnes cas hledat zavadu, mrknu na to zitra, zkusim znova nabit plne baterku a zkusit nastartovat znova, jen me napadlo, ze prez noc neco vybiji baterku (mozna blobst), tak nejakej vecer po nabiti baterky odpojim + kabel na baterce, rano pripojim a zkusim nastartovat, pokavad to stale nepujde, zajedu k elektrikarovi na premereni napeti, nejsem tak zkusenej a mam strach, ze kdyz budu delat neco co jste radil, tak udelam vic skody jak uzitku..

Naposledy editováno 08.04.2012 21:27:07

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

9.4.2012 v 00:16 | Nahoru | #22
Tak zkus při vypnuté motorce (vypnutý a vytažený klíček, vypnuté všechny spínače) odpojit od baterky - pól a zařadit mezi kontakt kabelu a svorku baterky ampérmetr. Naměříš-li v tomto vypnutém stavu nějaký (tzn. nenulový) proud, je tam opravdu něco, co šťaví baterku stále. Třeba alarm, imobilizér, ale ty na této motorce snad nebudou. Potom zkoušej odpojovat postupně jednotlivé okruhy (vyndaváním pojistek, žárovek, rozpojováním konektorů a ve chvíli, kdy tento "skrytý" odběr proudu zmizí, našel jsi okruh, v kterém je závada. Bude to nejspíše někde vadná izolace, nebo kontakty tak znečištěné, či vypálené (pozor, pokud izolace kolem kontaktů vypálením zuhelnatí, není již nevodivá!!!), že kolem nich vznikají svodové proudy.

Když žádný "skrytý" odběr vybíjející baterku nenajdeš, potom to bohužel vypadá na chybu uvnitř starteru. Můžou to být ometené či uvolněné uhlíky (ale to by jen snížilo příkon a nevybíjelo tak baterku, nebo, a to je horší, mezizávitové zkraty ve vinutí kotvy či zkrat vinutí na železo kotvy a odtud přes ložiska a pastorek na kostru. Tehdy má starter skutečně příliš velký odběr, přestože nepodává potřebný výkon. To by způsobovalo to, že se vybije baterka tím, jak držíš starter dlouho kvůli tomu, že pořádně netočí. Je to jakobys přitom měl zapnuté třeba dva takové naplno točící startery.

Můžeš potom zkusit ještě sehnat starter jiný, který tam bude rozměrově a výkonově pasovat (asi nebude snadné sehnat starter coby náhradní díl přímo na tento typ), namontovat jej tam a bude-li fungovat dobře, je závada stávajícího starteru jasná. Nejsi-li elektrikář, dej to nějakému navíječi (ale ne každá opravna elektromotorů přijímá tak malé motory), ale je možné, že by Tě taková oprava vyšla dráž než sehnat jiný starter.

(reakce na) Divny problem pri startovani

9.4.2012 v 09:57 | Nahoru | #23
Dekuju za odpoved, je videt, ze tomu vazne rozumite, dneska vyzkousim tu baterku nabit a pak zkusit nastartovat, kdyz motorka nastartuje, tak pak odpojim + pol z baterky a zkusim nastartovat treba vecer, kdyz to nastartuje, zkusim pripojit zpet + pol baterky a nastartovat dalsi den, pokavad baterka bude vybita, asi ji neco vybiji... Bohuzel zadny volt meter, nebo tak neco nemam starter byl u autoelektrikare, kde opravuji statery, delaj elektriku atd.. a rikal, ze je v poradku, jak jsem psal, jelikoz nejsem elektrikar a moc tomu nerozumim, asi zavadu nenajdu a mozna bych udelal vic skody jak uzitku, takze za nim budu muset zajed, a podrobne mu rict co to dela, abych mu aspon trochu ujasnil praci.. jeste se ozvu, hezky den..

Divny problem pri startovani

9.4.2012 v 10:38 | Nahoru | #24
Tak ted to nechapu jeste vic dnes jsem napojil rano baterku na nabijecku a ta ukazala ze je plne nabita, tak jsem zkusil nastartovat a chytlo to na cvrnknuti, za to vcera to nechtelo chytit vubec a startovalo to jak kdyz je baterie skoro vybita, ale asi to bylo tim, ze jak mam polohu klicku 1, v ktery se da startovat a svetla muzu vypinat zapinat manualne a pak je dalsi poloha, kde svetla sviti furt a manualne tlacitkem na svetla je vypnout nemuzu, tak v teto poloze to startuje podle me tak, ze to ma malo produ, a v te prvni to startuje vpohode, nic jineho me ted nenapada.... :) uvidime, budu jeste dnesk parkrat zkouset startovat, tak dam pak vedet jestli to stale jde.. :)

Divny problem pri startovani

9.4.2012 v 22:09 | Nahoru | #25
Tak s takovou spínačkou, která by ve druhé poloze blokovala vypnutí světel, jsem se zatím nesetkal, nicméně ještě to prověř, zda to bude blbnout vždy v té jedné poloze. Potom by mohl být svod v oruhu, který se zapíná ve druhé poloze. Nicméně to by baterku v této poloze spínačky po chvíli vybilo, aniž bys musel zapnout starter. Spíš to čím dál víc vidím na nějakou chybu, která se projeví jen někdy. Ještě mě napadlo u toho starteru, že by mohla být narušená izolace napájecí svorky starteru a částečný zkrat na kostru se objevuje hned tam. To by odpovídalo i tomu rychlému vybití baterky při startu. Toho si v té opravně nemuseli všimnout, je možné, že kontrolovali jen kotvu, komuťák a uhlíky. Mohly by také částečně zkratovat držáky uhlíků.

Ještě zkus, zda při tom startu, kdy to blbne, se nápajecí kabel ke starteru nehřeje znatelně více, než když to startuje normálně. Pokud ano, opět to ukazuje na chybu ve starteru. Asi bude v tuto chvíli nejlepší zkusit jiný starter. Jinak takto na dálku těžko můžu zatím více radit, kor když se chyba ukáže jen někdy. A jako elektrikář Ti bohužel musím potvrdit (stejně jako každý můj kolega z oboru), že nejhorší poruchy v elektrice jsou ty zaviněné špatným kontaktem, který náhodně někdy převádí, někdy ne. Najít takovou závadu je leckdy o infarkt, takže tohle Ti fakt nezávidím. Krom toho teď musím nejméně na několik dní odjet, takže se sem teď dlouho nedostanu. Tak snad už si poradíš, ale jestli nemáš žádný multimetr, jak uvádíš, tak to raději dej někomu, kdo jej má a elektrice rozumí. Jinak si zbytečně budeš přidělávat nervy. Tak zatím hodně štěstí.

I když teď mě napadlo, když píšeš, že se závada objevuje v poloze spínačky, kdy světla nejdou vypnout, tak pokud svítí hned po zapnutí a nezhasnou ani při spuštění starteru, tak je dost možné, že baterka už není v dobré kondici a světla ji zatíží tak, že starter už neutáhne. To bys opět zjistil měřením napětí při startu. Trochu můžeš soudit i podle toho, jak moc světla během startu pohasnou. Takže ještě před tím, než začneš laborovat se starterem. můžeš ještě vyzkoušet jinou baterku, o které s jistotou víš, že je v pořádku.
Ale nejlepší bude, když na to koukne elektrikář, který má potřebné přístroje.

Divny problem pri startovani

10.4.2012 v 14:58 | Nahoru | #26
Jojo, mozna se pletu, ale prijde mi to tak, ze proste v te druhe poloze to ma mene produ, baterkou by to na 99% byt nemelo, je to nova Varta, kterou jsem pred par dni koupil, ale nejspis zbytecne, myslel jsem si, ze je to tou starou baterkou, ale nejspis to nebylo... Je to opravdu divne, ted uz jsem se s rychlemu vybiti baterie po oprave toho kabelu nesetkal...

Ano, on mi neco ten elektrikar rikal, ze se nemuze dal v tom starteru dostat, ze je to tam zalisovany atd.. ale ze funguje vporadku, jak pisete, mozna zrovna u nich fungoval v poradku a u me zase blbne.. I kdyz ted vse nejspis funguje, sejnak si mylsim, ze se zachvilku zase objevi stejny problem a stejnak dojde na to, ze si budu muset udelat novou kabelas... Ale muze to byt jen par zavad, bud spatne Rele, nebo nekde prodreny kabel, a nebo spatny starter ? Rikam to zpravne ? Poradite mi, jak bych zjistil ze je spatny Rele ? Psal jste neco o cvakani, kdyz tam starter nebyl, tak je to dobre slyset, kdyz stlacim tlacitko start, tak neco jednou cvakne... ale to by melo byt takhle zpravne ne ? Jinak myslim, ze v starteru snad problem neni, protoze kdyz jsem predtim zkousel kde je zavada, a prez normalni tlacitko to netocilo skoro vubec, vypnul jsem normalne klicek (takze motorka nemohla chytit) a spojil + kabel s + baterky a starter tocil opravdu rychle a stejnomerne, potom jsem hned otocil klicem a zkusil klasicky start prez tlacitko a uz to neslo.... :) Videl bych to opravdu na nejakou zajimavou chybu, kterou ja asi opravdu nenajdu, jeste kdyz se problem objevi, jak mate relatko a v nem je kabel od starteru, tak bych zkusil udelat uplne novy kabel, napojit do relatka a pripojit k starteru, rikam to zpravne ? Ale co jsem koukal, opravdu mi nikde neprijde, ze by mel byt spatny kabel nebo tak neco ale skrz tu izolaci to nemusi byt vube videt.. ZKusit jiny starter bohuzel moznost nemam a utracet za novy, kdyz tenhle je treba v poradku se mi take nechce Jojo jak pisete, takhle na dalku mi moc pomoct nemuzete, chtelo by to videt, ale uz i tak jste mi pomohl az az, dekuju moc ! Vazne co nejdriv zajedu asi k elektrikari, ale jak jsem psal, zatim to jde... Svetla po otoceni klicku nesviti, az kdyz motorka nastartuje, tak se rozsviti...

Jeste jednou dik....

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

18.4.2012 v 14:08 | Nahoru | #27
Ahoj, tož su zpátky... Tak k tomu, cos psal naposled, mne napadá to, zda ten elektrikář ten starter zkoušel naprázdno, nebo jej také nějak zatížil. To by vysvětlovalo, že u něj chodil dobře a u Tebe zase blbne, závada se totiž může projevit pouze tehdy, je-li starter zatížen. Píšeš, že nemáš žádný multimetr, což je chybou, ten by Ti totiž usnadnil mnoho práce a velmi pomohl při hledání poruchy. Také by nebylo od věci přeměřit odpor kontaktů relátka při sepnutí, resp. jaký na nich bude úbytek napětí po sepnutí a rozběhnutí starteru. Je možné, že kontakty občas haprují a je rozhodně snazší sehnat jiné relátko než jiný starter. Nemusí to být vůbec relé přesně na tuto konktrétní motorku, stačí, aby mělo cívku na 12V a proudovou zatížitelnost kontaktů odpovídající odběru Tvého starteru. Zatížitelnost může být klidně vyšší, tím líp. Případné jiné řešení mechanického uchycení ralátka by neměl být problém vyřešit nějakým forichtuňkem (přípravkem, mezikusem).

Také mně přijde zbytečné používat tu druhou polohu spínačky, kor když se závada projevuje jen v ní. Zapínat a vypínat světla vypínačem snad nezapomínáš a také spousta lidí tuto funkci (automatické zapnutí světel po nastartování, nebo v horším případě po zapnutí klíčku), zejména u motorek dovezených z USA, vyřazuje.

(reakce na) Divny problem pri startovani

18.4.2012 v 20:01 | Nahoru | #28
J.M.K.> Vitejte zpet !!!!!

Tak mam par novinek, startovani parkrat zasebou slo, ale dnes opet ne, zase to startovalo nesoumerne a temer uz vubec to netocilo (jako kdyz je baterie kaput), tak jsem to klasicky pichnul na nabijecku a ta ukazovala ze je to skoro plne nabite, tak me napadlo zase zkusit + kabel k + polu na starteru naprimo od baterku a taky stejny problem a kabel se nejak zahrival, tak me napadl tedy jedine problem v starteru.. (a baterku to v celku dost vycuclo), tak jsem zase vyndal starter, tak na nem je vystrcenej kus zavitu na kterem je pritazene matka, vy na to date ocko a zase matku, prislo mi, ze tam musi byt nejaky odpor/problem, tak jsem sundal ten plastovej kryt nakonci starteru a taky ze tam je problem, drat kterej vede od + polu a ma tam byt u tech uhliku pripajenej, tak byl temer utrzenej a nemel skoro zadny kontakt, stacilo malo s nim hejbnout a uz se utrhl uplne.... Tak doufam, ze jsem dospel k zaveru a mohlo to byt vse zpusobene timto kabelem, co myslite ? :) Zitra to beru na praxe, jelikoz se vyucuji automechanikem, tak uvidim, co tam s tim provedu, pokud si nebudem vedet rady odvezu to k elektrikarovi.. :)

Jinak jak jste psal, urcite mi nevadi vyuzivani polohy, kdy musim manualne zapnout svetla, ale nejspis to vypada ( jak uz jsem ted popsal) ze to tou polohou vubec nebylo, akorat proste kdyz jsem to zkousel, tak jsem mel nejspis smulu, ze to treba zrovna slo, tak jsem si myslel ze je to ok... :)

Hezky vecer

Naposledy editováno 18.04.2012 20:05:23

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

18.4.2012 v 22:35 | Nahoru | #29
Tak potom se zdá, že jsme doma... chybička záludná jest jasně ve starteru. Pokud by ale byl Tebou popisovaný drát jen nalomen či skoro utržen, pak by na něm byl zvýšený odpor, který by snížil příkon a tím i výkon starteru, který pak logicky netočil. Pak by se ale nehřály dráty a necucalo to rychle baterku. Ty ale píšeš, že starter netočil, ale přitom měl nezvykle vysoký příkon (to vysvětluje to zahřívání kabelu a vybití baterky). Poak se ten haprující drát musel někde občas dotýkat kostry a způsobovat tím zkrat.

Docela mne udivuje, že by si toho nevšiml ten elektrikář, kterémus to dával, nicméně mohl se přehlédnout... holt nevím, jak ten starter přesně uvnitř vypadá, tak nemohu soudit. Každopádně vem starter na praxi a dej to nejlépe mistrovi zaměřenému na autoelektriku. Ten si s tím snad poradí nejlíp.

Hlavní ale je, že jsme se konečně dobrali, kde jest zakopaný pes.

(reakce na) Divny problem pri startovani

19.4.2012 v 15:36 | Nahoru | #30
J.M.K.> Presne tak, na praxich jsme to s mistrem opravily, byla to v celku hracka, ten spatnej kontakt se tam podle me dotykal minusoveho uhliku, ale tim si nejsem uplne jisty, kazdopadne ted jsem to opravil a nastartovalo to krasne, vyzkousim to poradne jak to startuje snad zitra, delam si totiz na praxich novy vyfuk, tlustejsi svody a bez toho velkeho tlumice u prosted motorky, kterej spise bere vykon + koncovka z 125 tusim Yamaha, dnes jsem to jen zkousel a zvuk je ohodne lepsi, spis to dost duni a nezni to podobne jako 50ccm scooter jako to znelo predtim..

Jak jste psal, vypada to, ze jsme snad konecne nasli, kde byla chyba, jeste se ozvu jak to bude startovat v pristich dnech..

JESTE JEDNOU DIKY MOC !!!!
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 9
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nehází jiskru při startování přes s... Derbi GPR 50 Racing Infiernox 8 22.4.2021 v 20:50 krokoš
derbi gpr Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing petruhlir2 6 11.8.2020 v 21:12 Kohlstein
Derbi gpr 50 bez sytiče nejede Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing Lamakaja 2 10.4.2020 v 22:31 Edrig
náhon otáčkoměru derbi RGP 50 R Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing vasek2000 0 13.5.2018 v 12:15 vasek2000
Derbi GPR 50 R uchycení plastů ve s... Derbi GPR 50 Racing fejk72 0 11.2.2018 v 18:50 fejk72


TOPlist