globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Odvzdušnění brzd VFR 800 vtec ABS
31.3.2012 v 23:51
Postup popsaný v servisním manuálu používá speciální nářadí 'air bleed tool', tady na webu jsem o tom nenašel ani zmínku.
Na webu jsou různé typy od super levných http://www.univer.cz/cenovy-hit-tydne až po dražší http://profi-naradi...d-obg-schneider.html
Používáte tyhle pomůcky (a které?), nebo to jde i bez nich? Jako minimum bych viděl pořídit nějakou tu levnou variantu - dá se použít?
Nebo je to vzhledem ke složitosti kombi brzd u VFR lepší hodit do servisu a doma ani nezkoušet?
Předem dík

2 reakcí na tento příspěvek Odvzdušnění brzd VFR 800 vtec ABS

1.4.2012 v 02:01 | Nahoru | #1
Pokud budes postupovat presne podle navodu v servisnim manualu, tak bys pri trose sikovnosti nemel nic pokazit. Loni jsem poprve vymenoval brzdovku na svem VFRku (CBS bez ABS) a nemel jsem s tim problem. Co se tyce odvzdusnovaci sady, tak si myslim, ze je zbytecna. Ja jsem si koupil metr pruhledne hadicky v zelezarstvi (tusim prumer 6 mm) a s jeji pomoci jsem to cele odvzdusnil. jen u odvzdusnovani zadniho trmenu to bylo dost krkolomne... Zaroven mackat brzdu a povolovat odvzdusnovak... Ale take se to da i v jednom cloveku. Nekteri si fixuji packu gumickou. Preji hodne zdaru. Kamos si takhle odvzdusnoval Fazera, kde ma klasicke brzdy a pak to radeji odvezl do servisu...

(reakce na) Odvzdušnění brzd VFR 800 vtec ABS

1.4.2012 v 11:48 | Nahoru | #2
KarlosVFR> Nedávno sem dělal brzdovku na kámošově VFR800 taky CBS bez ABS a nějak se mě to teda klasickým způsobem bez podtlakové pumpy nepodařilo. Postupoval sem přesně podle manuálu, ale okruh mezi sekundárním válcem co je na tom výkyvném třmenu na levé přední vidli a zadním třemen se nám za boha nepodařilo dokonale odvzdušnit

(reakce na) Odvzdušnění brzd VFR 800 vtec ABS

2.4.2012 v 20:38 | Nahoru | #3
Dík za reakce. Našel jsem ještě tohle: http://www.motops.c...-k-odvzdusneni-brzd/ to by mělo fungovat?

KarlosVFR píše: Pokud budes postupovat presne podle navodu v servisnim manualu, tak bys pri trose sikovnosti nemel nic pokazit. Loni jsem poprve vymenoval brzdovku na svem VFRku (CBS bez ABS) a nemel jsem s tim problem. Co se tyce odvzdusnovaci sady, tak si myslim, ze je zbytecna. Ja jsem si koupil metr pruhledne hadicky v zelezarstvi (tusim prumer 6 mm) a s jeji pomoci jsem to cele odvzdusnil. jen u odvzdusnovani zadniho trmenu to bylo dost krkolomne... Zaroven mackat brzdu a povolovat odvzdusnovak...


Tak já bych asi radši postupoval podle toho servisního manuálu, tam ale právě zásadně popisují postup s odvzdušňovacím přípravkem. Hlavní rozdíl oproti postupům pro jiné motorky, které lze najít na webu, ale je v tom, že podle manuálu se to má nejdřív kompletně (po částech, s pumpou připojenou postupně na různé odvzdušňováky) kompletně vypustit a teprve potom zase po částech naplnit. Plní se to přes nádobku u páčku a pumpou se odsává zase u odvzdušňováků. Výhoda je, že dojde opravdu ke kompletní výměně kapaliny. Ale zase nemusí být snadné se toho vzduchu, který do systému nutně musí vniknout, kompletně zbavit.

Dělal jste to někdo postupem přesně podle servisního manuálu?

Jo a ještě doplňující dotaz - kolik brzdovky cca je k výměně potřeba - pro brzdy i spojku celkem?

1 reakcí na tento příspěvek Odvzdušnění brzd VFR 800 vtec ABS

2.4.2012 v 23:00 | Nahoru | #4
Nejdřív jsem vysál úplně všechnu brzdovku z nadržky, vyčistil do sucha papírovou utěrkou, následně naplnil novou brzdovkou. Pak postupným uvolňováním odvzdušňováků a mačkáním brzdové páky vyměnil brzdovku přesně, jak to bylo uvedeno v manuálu (mj. uvádějí tam i postup, pokud není k dispozici odvzdušňovací sada). Důležitá je demontáž levého předního třmenu a jeho orientace dle manuálu. Je pravda, že s odvzdušněním trasy od sekundárního válce, přes PCV až k zadnímu třmenu byla trochu drbačka, ale dalo se to. Nejdřív se to tvářilo jako by byl systém uzavřený, ikdyž byl odvzdušňovák povolený, ale nakonec to povolilo. Jinak není třeba ani demontovat zadní kolo. Mě stačila jedna 500 ml lahev brzdovky (brzdy a spojka).

Odvzdušnění brzd VFR 800 vtec ABS

2.4.2012 v 23:45 | Nahoru | #5
Dělal jsem to podle tohohle návodu na VFR 800 FI i na CBR 1100 xx obě mají CBS stejné jako Varadero 1000. A bez problémů, ale doporučuji to dělat ve dvou lidech. Dál stačí jen schéma dle servisního manuálu.

Přepis z jiného fóra:

pokiaľ ide o Varadero 1000, tak odporúčaný postup je nasledovný: 1. ľavý predný strmeň, horný odvzdušňovák (vonkajšie piestiky), ovládané brzdovou páčkou 2. pravý predný strmeň, horný odvzdušňovák (vonkajšie piestiky), ovládané brzdovou páčkou 3. zadný strmeň, stredný odvzdušňovák (stredný piestik), ovládaný brzdovým pedálom 4. zadný strmeň, zadný odvzdušňovák (vonkajšie piestiky), ovládané brzdovým pedálom (cez sekundárny brzdový valec a PCV ventil) 5. pravý predný strmeň, stredný odvzdušňovák, (stredný piestik), ovládaný brzdovým pedálom (cez oneskorovací ventil) 6. ľavý predný strmeň, stredný odvzdušňovák (stredný piestik), ovládaný brzdovým pedálom (cez oneskorovací ventil)

Zaslal: ne únor 01, 2009 4:25 pm Předmět:

Je to tak preto, lebo CBS na Varadere je zapojený nasledovne:

- predné brzdové strmene majú 3 piestiky. Vonkajšie piestiky na oboch stranách sú ovládané výhradné brzdovou páčkou, tak isto ako na motorkách bez CBS, so zadnou brzdou nie sú nijako prepojené, brzdová páčka hydraulicky ovláda len predné brzdové strmene.

- zadný strmeň má tiež 3 piestiky. Stredný piestik je ovládaný výhradne brzdovým pedálom, s prednými brzdami nemá prakticky nič spoločné, presne tak isto ako je to na moto bez CBS

- stredné piestiky oboch predných strmeňov sú ovládané výhradne brzdovým pedálom. Brzdová kvapalina zo zadného hlavného brzdového valca, ovládaného brzdovým pedálom, je do nich vedená cez tzv."Delay valve", ktorý slúži na korekciu a obmedzenie tlaku vyvolaného stlačením pedálu. Prostredníctvom tohto prepojenia brzdia predné brzdy aj počas brzdenia len brzdovým pedálom

- vonkajšie piestiky zadného brzdového strmeňa sú ovládané brzdovým pedálom spolu so sekundárnym brzdovým valcom, ktorý je spolu s ľavým predným brzdovým strmeňom uložený na spoločnom držiaku tak, aby sa mohol pootáčať, ale piest sekundárneho valca je pevne uchytený na ľavom teleskope. Brzdová kvapalina je do sekundárneho valca privedená zo stredného piestiku ľavého predného strmeňa a zo sekundárneho valca cez PCV ventil k vonkajším piestikom zadného strmeňa, preto to odvzdušňovanie celého zadného strmeňa výhradne cez brzdový pedál. Táto časť brzdového systému zabezpečuje brzdenie zadnou brzdou aj v prípade, že jazdec brzdí len brzdovou páčkou. Funguje to v podstate tak, že stlačením brzdovej páčky začnú brzdiť vonkajšie piestiky predných brzd. Reakčná sila ľavého predného strmeňa pootočí otočne uložený sekundárny valec a tým zatlačí jeho pevne uchytený piest a vyvolá brzdnú silu na zadnom kolese.

Odvzdušnění brzd VFR 800 vtec ABS

3.4.2012 v 08:13 | Nahoru | #6
To je zajímavé, dle servisního manuálu se odvzdušňuje po směru vypouštění kapaliny (tzn. v pořadí 2-1-PCV-3-5-6-4, ale nemám teď před sebou manuál, tak se můžu mýlit). Navíc mám pocit, že u mojí VFR pedál zadní brzdy brzdí vnějšími pístky a prostřední je ovládaný přes PCV od brzdové páčky. Jinak je třeba také odzvdušnit PCV a to po odvzdušnění levého předního třmenu a před odvzdušněním právě vnitřního pístku zadního třmenu.

(reakce na) Odvzdušnění brzd VFR 800 vtec ABS

3.4.2012 v 09:41 | Nahoru | #7

KarlosVFR píše: ...přesně, jak to bylo uvedeno v manuálu (mj. uvádějí tam i postup, pokud není k dispozici odvzdušňovací sada)...


Tohle mě zajímá - v manuálu, který mám, se popisuje jen postup s odvzdušňovací sadou. Je to manuál verze 2002 pro VFR800A Interceptor. Žádný novější nemůžu najít - byl by nějaký tip, kde hledat?

Ev. nešlo by poslat aspoň těch pár stránek, které tohle popisují?

Odvzdušnění brzd VFR 800 vtec ABS

3.4.2012 v 09:51 | Nahoru | #8
Ještě 1 drobnost. Podle manuálu se má sundat zadní třmen a při jeho opětovné instalaci použít nové 2 šrouby. Ty ale nemám. Kde nejlépe pořídit? partsdepot? A nebo to není tak horké a jdou použít znovu? Napadá mě jediný důvod, proč předepisují jejich výměnu, a to nějaké jištění proti povolení - to bych ale zvládnul Loctitem?

1 reakcí na tento příspěvek Odvzdušnění brzd VFR 800 vtec ABS

3.4.2012 v 11:07 | Nahoru | #9
Hm...já bych se toho nebál, předepisují i výměnu předních šroubů? Jinak odvzdušnit CBS je v pohodě, s ABS netuším, ale zajímá mne, kolik je tam práce navíc...Jinak Locktite je určitě dobrá volba.

Odvzdušnění brzd VFR 800 vtec ABS

3.4.2012 v 11:18 | Nahoru | #10
Není to náhodou v části manuálu, kde se popisuje výměna brzdových desek? S nimi většinou dostaneš i nové šrouby. Pokud se pouze vyměňuje brzdová kapalina, demontuje se pouze levý přední třmen (nebo já to tak aspoň dělal).
Jinak já jsem to dělal podle manuálu pro VFR 98-01. V novějších už asi chtějí, aby výměnu dělaly jen servisy, takže verzi s hadičkou již neuvádějí.
Až se dostanu večer domů, tak bych to sem zkusil hodit.

Naposledy editováno 03.04.2012 11:38:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvzdušnění brzd VFR 800 vtec ABS

3.4.2012 v 11:19 | Nahoru | #11

VeFeRák píše: Hm...já bych se toho nebál, předepisují i výměnu předních šroubů?


Ne, přední třmeny se sundavají i při demontáži předního kola a nové šrouby se nepředepisují

(reakce na) Odvzdušnění brzd VFR 800 vtec ABS

3.4.2012 v 11:21 | Nahoru | #12
vqvq> Pak mi to přijde zbytečné...Locktite...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist