globalmoto_duben_nolan





Téma: Systém testování wsbk a MotoGP
 
29.1.2011 v 09:04
Ahoj, na základě žádosti chlapce Josefa58 sobotní anketu obstarávám já

Chtěl bych se zeptat, co vám, fanouškům se líbí víc? Zda systém testování, jako mají ve WSBK či v MOTO GP.

Shrnmě si fakta:

MOTO GP: V poslední době zimní testování MotoGP probíhá tak, že se účastní všichni jezdci na jedné trati, a testují cca tři dny. Např. testování v Sepangu: všichni jsou na jendom místě, všichni budou mit pěkné počasí, protože v Sepangu je teplo pořád, a nehrozí, že testy přijdou vniveč. Samotná trať v Sepangu nabízí jak dlouhé rovinky, tak i pomalé vracečky, takže tato trať je dobrá na testování všech možných vlastností motocyklů, a jezdci si tuto trať chválí. Výhoda je, že po třech dnech dokážeme spekulovat, kdo letos bude favorit a kdo ne, protože když testují všichni, dokážeme dle časů rozpoznat, kdo opravdu bude v závodech vepředu. Tyto testy bývají označeny jako oficiální IRTA testy a tak se těchto testů musí zúčastnit celá startovní třída MOTO GP.

WSBK: Ve WSBK už to delší dobu funguje tak, že i v době ekonomické krize, manageři - společnost infront organizuje za sezonu jen pár oficiálních testů. Nicméně ten systém je takový, jak jistě víte, že po závodech je jen na týmu, kde a kolik dni bude testovat. Např. někdo odcestuje do austrálie, někdo do portugalska, a někdo nikam. Tady se ukazuje jasná nevýhoda, že továrny budou mít naskok oproti jiným značkám, když nějaká továrna testuje víc a nějaká vůbec. A to nám, fanouškům, se rozhodně nelibi, protože chceme, aby motorky byly co nejvíc vyrovnané. Další nevýhoda těhoto systému, je, že ačkliv Infront pořádá oficální testy, měly by se těchto testů účastnit všechny týmy, ale jak jsme viděli, tento týden tovární BMW, Pederečini s Roflem v Portimau netestovaly, a tak nemůžeme doteď vědět, jak si BMW stojí v porovnání konkurencí. Infront tyto zimní testy pořádá v Evropě a každému je jasné, že počasí v Evropě není přiznivé pro testování, jednou je to hustý déšť (viz tento týden v Portimau), jindy je to nehorázná zima, viz lonské testování např. ve Valencii. V obou případech si jezdci a týmy na tyto deštivé testování stěžují a např. říkají, že to je promrhaný benzín.

Je jasně vidět, že takové testování nemá vůbec žádnou hodnotu pro nás pro fanoušky, ze dvou důvodu: Infront sice nemůže poručit počasí, ale proč organizuje infront testy v evropě, když z x ročních zkušeností ví, že počasí není ok v této době?
Druhá věc, která fanoušky zklame je, že nemůžou objektivně porovnávat, protože nikdo neví, jak moc silní by byli Corser s Haslamem, kteří se na of. testy vykašlali a testovali si za zavřenými dveřmi v australském Eastern Creek.
Navíc, to, že si někteří týmy testují více a jiní méně rozhodně nevypodívá, že továrny na tom budou stejně a někteří budou mít v sezoně ztrátu na ty silnější, co testovaly non stop.

A na závěr jeden příklad tohoto špatného systému: I v sezoně si někteří týmy testují na svém okruhu, v takovém případě loni Ten Kate testovatl před Assenským závodem právě dva dny v Assenu. A výsledek? Ten Kate tam vyhrál double. Toto je pěkně nefér vuči ostatním továrnám, a fanoušek jiné továrny tak musí být hrozně naštván, když tam vyhrál konkurent jen, z toho důvodu, že si tam dva dny nonstop testoval a nasbíral o milion dat víc. Toto v MOTO GP neexistuje!!! A příklad z roku 2009 je taky jasný: Max Biaggi a Shynia Nakano si testovali v Brně před závodem a výsledek? Aprilka tam vyhrála svůj první závod.

Ptám se tedy, jaké by byly tyto výsledky závodů, kdyby takový systém ve WSBK neexistoval? Ten Kate by v Assenu asi nevyhráli

Naposledy editováno 29.01.2011 10:32:59
Anketa: Mně, jako fanouška se mi líbí víc systém testování:
A) v Moto GP
46%
16
B) v WSBK
49%
17
C) zrušil bych testování úplně :-)
6%
2

Systém testování wsbk a MotoGP

29.1.2011 v 09:26 | Nahoru | #1
Jelikož je hodně těžké zakázat neoficiální testování u superbiků, každý totiž může navěsit na "sériový" závodní superbike třeba jen světlo a blinkry, a vydávat ho za normální produkční motocykl, tak bych soukromé testování ponechal. Ale, týmy které se oficiálně přihlásily do celého seriálu WSBK - tedy letos 21 pilotů - by se musely s výjimkou zraněných (Vermeuelen) oficiálních testů Infrontu či Pirelli zúčastnit, jinak by jim hrozila peněžní sankce. Prostě BMW v horké Austrálii a zbytek v zimě v Portimau - to moc smyslu opravdu nedává. Jako příklad nedávám MotoGP (která je o něčem jiném), ale i Moto2 či "dvácy" se of. testů IRTA musí zúčastnit.

Systém testování wsbk a MotoGP

29.1.2011 v 12:16 | Nahoru | #2
Myslím si, že pokud k současnému způsobu testování v SBK nikdo ze zůčastněných nevznáší žádný protest, pak jim to asi víceméně vyhovuje. Jako vždy je to především o penězích. Vždy budou bohatší a chudší týmy. Vždyť i v tom je kus soutěžení, komu se podaří přijít s větším měšcem a jak ho využije. No a tovární týmy, které vyvíjejí nové typy, asi potřebují víc testů, než ty polosoukromé, které používají většinou loňské, či předloňské modely. Z hlediska fanouška a médií je samozřejmě přitažlivější model testování používaný v MGP. Nicméně, testy jsou prvoplánově určeny aktivním aktérům, nikoliv divákům.

Systém testování wsbk a MotoGP

29.1.2011 v 12:53 | Nahoru | #3
musim rict ze pity ma pravdu,kdyz vidim jak potestovali bmw v australili,tak by me zajimalo jak by to dali v portimau.ale to uz sme zas u toho kruhu ze testy nejsou zavody

1 reakcí na tento příspěvek Systém testování wsbk a MotoGP

29.1.2011 v 14:40 | Nahoru | #4
WSBK má testování chytře vymyšlené- je volnější. Každý tým otestuje tam, kde potřebuje a může testování přizpůsobit svým potřebám a zvolit trať, která je pro účel jejich testů tou správnou. V GP je to přizpůsobeno spíše pro média, jako konfrontace před závody. Testování by mělo sloužit týmům, nikoliv fanouškům.... pro nás- fandy- jsou závody.

1 reakcí na tento příspěvek Systém testování wsbk a MotoGP

29.1.2011 v 18:29 | Nahoru | #5
Marex, motogp šlo cestou snížení nákladů. Taková tovární Yamaha, kdyby na to přišlo, si zaplatí testování i na Uranu, ale Pramac, LCR apod. těžko. Tak maj všichni stejný šance, a né že jeden jezdec najezdí přes zimu 800kol na 5ti tratích, a druhej jezdec 50kol na jedné. Jaký pak šance může mít ten jezdec/tým v sezóně?...

(reakce na) Systém testování wsbk a MotoGP

29.1.2011 v 22:43 | Nahoru | #6

desmo69 píše: Marex, motogp šlo cestou snížení nákladů. Taková tovární Yamaha, kdyby na to přišlo, si zaplatí testování i na Uranu, ale Pramac, LCR apod. těžko. Tak maj všichni stejný šance, a né že jeden jezdec najezdí přes zimu 800kol na 5ti tratích, a druhej jezdec 50kol na jedné. Jaký pak šance může mít ten jezdec/tým v sezóně?...


1) U WSBK tomu nejde zabránit. Jak už někdo z osvícených guru WSBK prohlásil, že to nejde ohlídat díky tomu, že na speciál navěsíš světla a blinkry a je to k nerozeznání od série.
2) Nejde ani tak o to, že by týmy musely za testy sypat tolik peněz. Jde o to, že když někomu nejde Brno, ať si potestuje v Brně (pochopitelně ne teď ) . Pokud někomu nejde Philip Island, ať si potestuje ten. Otázka peněz je to pravda vždy a i proto bych to nechal na zvážení jednotlivých týmů a nenutil bych je všechny jezdit někam za moře, když na to nemají, resp. naopak, když mají. Poslední WSBK testy, kde se sešlo 16 jezdců, byly nakonec v dost nízkých teplotách a s deštěm. Logicky, když na jihu Evropy je zima tak deštivá. Ze svojich zkušeností ti můžu říct, že to, co je v létě na prach, je tam teď zelený, nasáklý vodou a v podstatě je to jako naše jaro, jenomže mnohem propršenější. Ráno na pomeranče svítí sluníčko, odpoledne to všechno zmokne při teplotách kolem 10Ć. Takže jako podzimní závod Philip Island- MGP....teď mě napadá, že pomeranče už asi končí sklizeň. Jdu si jeden oloupat.

1 reakcí na tento příspěvek Systém testování wsbk a MotoGP

29.1.2011 v 22:48 | Nahoru | #7
To co tady píšeš je sice pravda, ano, je to na rozhodnutí týmu, ale smyslem tohoto vlákna je pohled z fanouška... a my - všichni co tady píšeme - chceme, aby továrny byly vyrovnané a aby byly vyrovnané tak by měli být podmínky pro všechny stejné, a to tedy jak tréninky tak i testování během zimní pauzy. Pokud bych byl manager tovarny, souhlasil bych, že system wsbk je lepší, ale pokud jsem fanoušek, tak se mi libi víc system MGP kde vidíme vše na jendom místě

(reakce na) Systém testování wsbk a MotoGP

29.1.2011 v 22:58 | Nahoru | #8

Marex píše: WSBK má testování chytře vymyšlené- je volnější. Každý tým otestuje tam, kde potřebuje a může testování přizpůsobit svým potřebám a zvolit trať, která je pro účel jejich testů tou správnou. V GP je to přizpůsobeno spíše pro média, jako konfrontace před závody. Testování by mělo sloužit týmům, nikoliv fanouškům.... pro nás- fandy- jsou závody.


Sám sebe jsem ještě necitoval,ale nechce se mi to psát znova.

Systém testování wsbk a MotoGP

30.1.2011 v 09:43 | Nahoru | #9
Hlavni je,ze se testuje

(reakce na) Systém testování wsbk a MotoGP

30.1.2011 v 09:57 | Nahoru | #10

PityGPX píše: To co tady píšeš je sice pravda, ano, je to na rozhodnutí týmu, ale smyslem tohoto vlákna je pohled z fanouška... a my - všichni co tady píšeme - chceme, aby továrny byly vyrovnané a aby byly vyrovnané tak by měli být podmínky pro všechny stejné, a to tedy jak tréninky tak i testování během zimní pauzy. Pokud bych byl manager tovarny, souhlasil bych, že system wsbk je lepší, ale pokud jsem fanoušek, tak se mi libi víc system MGP kde vidíme vše na jendom místě


Otázka ankety: Mně, jako fanouška se mi líbí víc systém testování: Ono tohle vůbec se ti povedlo moc pěkně napsat. Obsahově i slohově.

Systém testování wsbk a MotoGP

20.2.2011 v 09:18 | Nahoru | #11
Takže jsem si zavedl nový systém testování. Vyslyšel jsem vaše žádosti a prosby. Máte pravdu, že privátní týmy nemají prachy na to, aby si mohly dovolit testování někde v sepangu či v austrálii jako ty tovární. Proto jsem se rozhodl, že teda testování pro WSBK upravím následovně:

Tovární a dobře zajištěné týmy, které každý rok v zimě testují mimo evropu by testovaly všichni pohromadě po vzoru MotoGP někde v Sepangu, v Austrálii, to je mi jedno! Tzn týmy jako

Yamaha, Aprilie, Ducati Althea, Ducati Effenbert, Kawasaki, BMW, Castrol Honda, Suzuki (všechno tovární resp. polotovární týmy, ale mají dost prachů, jak jsme letos viděli, kde všude možně testovali) by testovali teda spolem někde v teple, stačí ten Katar, ten je kousek a trať má jak dlouhé úseky tak i pomalé. Tzn něco jako sepang. Tzn, my fandové bychom viděli všeechny adepty na titul na jednom místě tak jako u MGP a navíc by si žádný jezdec nemohl stěžovat, že to byl promarněný benzín či ztráta času jak si neustále letos borci z wsbk stěžovali! Prachy na to mají. Kawa letos testovala xkrát v sepangu, yamaha a aprilka na P.Islandu, BMW na Eastern Creek (taky austrálie) takže tady mě nemůžete dát argument, že na to nemají prachy - na cestu do kataru! :) Počasí tam je furt ok z 99%, takže nehrozí zima, déšt, sníh :))

No a teď se vrátím k těm slabým. (Pederecini, BMW Italia, Supersonic, Pata Aprilie), ti by si mohli testovat kdykoliv, kdekoliv v Evropě, bez omezení, jelikož (ruku na srdce) nemají za reálných podmínek v závodě šanci na vítězství, tak je to jedno, zda budou testovat nonstop od Listopadu do Února. Stejně zas tolik financí nemají takže by měli stejný počet testů jako ty tovární týmy, akorát s tím rozdílem, že by ušetřeli na cestě a měli by to jak si tady všichni přejete v Evropě

Samozřejně, že i u těch továrních týmů by to testování bylo nějak omezeno, jako mají v MGP ať to nejde moc do rozpočtu.

Tzn, spravedlivý systém, je to fér vuči všem lidem, privátní týmy by byli spokojeni, pro ně by žádná změna nebyla a tovární týmy by byly taky spokojeni protože už vlastně mimo sezonu stejně testuji mimo Evropu a když testují v Evropě tak pak jen nadavají že to byla ztráta času, což by se mým systém testování odstranilo! Proti tomuhle už nikdo z vás nemůže argumentovat!!! Tady na tomto systému jsou samá pozitiva a žádné negativum vuči tov. či privátnímu týmu!

Takže argumentujte, včem je tento nový systém ve WSBK špatný

Já doufám že na žádný tým jsem nezapoměl a rozdělení týmů na tovární - finančně zajištěný x privátní jsem snad udělal dobře.

Já chápu, že v šampionatu WSBK se bohužel netočí tolik peněz, jako v MGP. Jak říká Akro, i tady bych nechal provést kontrolu italským finančákem, zda je všechno ok

Naposledy editováno 20.02.2011 09:50:27

1 reakcí na tento příspěvek Systém testování wsbk a MotoGP

20.2.2011 v 09:38 | Nahoru | #12
Výborně Pity, takovou velkorysost, že nám všem zaplatíš letenky do Kataru, to jsem opravdu nečekal. Cit.:" Tzn. my fandové bychom viděli všechny adepty na titul na jednom místě." konec cit. Děkuji ti předem. Jinak si to tvrzení nedovedu vysvětlit. Nebo si snad vážně myslíš, že by se testy SBK někdy objevily na tv obrazovkách??? P.S. Jen pak dej včas vědět místo, datum a čas odletu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Systém testování wsbk a MotoGP

20.2.2011 v 09:40 | Nahoru | #13
mamba54> Je mladej... ! Ono ho to přejde !

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Systém testování wsbk a MotoGP

20.2.2011 v 09:46 | Nahoru | #14

JV píše: mamba54> Je mladej... ! Ono ho to přejde !

Ale ten zápal a nadšení pro věc, to je krása.

1 reakcí na tento příspěvek Systém testování wsbk a MotoGP

20.2.2011 v 09:46 | Nahoru | #15
Tak jako že bychom viděli adepty na jednom místě ve výsledkové listině tady na motorkářích

1 reakcí na tento příspěvek Systém testování wsbk a MotoGP

20.2.2011 v 09:50 | Nahoru | #16
Dokonce si myslím, že kdyby ho někdo nasměroval rozumným směrem, dalo by se toho využít.

1 reakcí na tento příspěvek Systém testování wsbk a MotoGP

20.2.2011 v 09:55 | Nahoru | #17
Dneska jsem se prostě jen dobře vyspal.

(reakce na) Systém testování wsbk a MotoGP

20.2.2011 v 09:56 | Nahoru | #18

PityGPX píše: Tak jako že bychom viděli adepty na jednom místě ve výsledkové listině tady na motorkářích

Hmmm... a já myslel... No tak nic. Mě zas časy z testování až tak neberou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Systém testování wsbk a MotoGP

20.2.2011 v 10:50 | Nahoru | #19
mamba54 Dokonce si myslím, že kdyby ho někdo nasměroval rozumným směrem, dalo by se toho využít.

No jo, na to už je zase starej !!! A zkaženej tím negativistickým kroužkem!

(reakce na) Systém testování wsbk a MotoGP

20.2.2011 v 14:59 | Nahoru | #20
JV> Tak nic. " Já ho prostě zapíchnu a je to ". cit.: generál císařských vojsk Ruzworm z filmu CÍSAŘŮV PEKAŘ...

1 reakcí na tento příspěvek Systém testování wsbk a MotoGP

22.2.2011 v 10:47 | Nahoru | #21
Tak já koukám, že ten nový systém testování (slabé priv. tymy at testuji v evropě kde a jak dlouho chtějí a špička at testuje v teple pohromadě) se všem tady místním líbí, když ste mi nenapsali žádný argument atd. to jsem rád.

Teď už zbývá, aby někdo tento systém testování dal Infrontu ať se jim řídí :)))))))

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Systém testování wsbk a MotoGP

22.2.2011 v 11:18 | Nahoru | #22
PityGPX> Jen se pochval...jen jestli ty argumenty nechybí jen proto, že je to každýmu putna !

(reakce na) Systém testování wsbk a MotoGP

22.2.2011 v 12:30 | Nahoru | #23

JV píše: PityGPX> Jen se pochval...jen jestli ty argumenty nechybí jen proto, že je to každýmu putna !


Systém testování wsbk a MotoGP

22.2.2011 v 17:23 | Nahoru | #24
Je mi to vcelku egál, tak jen k rozdělení týmů - na základě čeho je třeba Pedercini nebo BMW Italia mezi chudýma, zatimco Ducati Effenbert mezi bohatýma ?
Výsledky se vždycky nerovnaj vynaloženýmu obsahu peněženky...

Systém testování wsbk a MotoGP

22.2.2011 v 18:46 | Nahoru | #25
No tak neni žádným tajemstvím že Lucio Pedercini vzal do tymu jezdce kt. přinesl prachy. Ten novej australan. BMW italia, no nevim, zatim ho nemůžu řadit mezi tovarni - bohaté týmy, ukaže se až v průběhu sezony, zda budou nakupovat nové updaty od továrny bmw nebo to bude jak lonske bmw reitweggen.

A Ducati Effenbert vypada hodně dobře, jak materiálově, tak i finančně, měli dost testování před sezonou, a kvalita jejich motorek hovoří zavše :) lonské tovarní xeroxy nemůže byt levná záležitost :)

(reakce na) Systém testování wsbk a MotoGP

22.2.2011 v 22:23 | Nahoru | #26

mamba54 píše: Ale ten zápal a nadšení pro věc, to je krása.


Myslíš mozkových blan!? Jako mám toho kluka rád, tak někdy prostě přehání to hulení, až z toho vymýšlí .... podobné věci.

Systém testování wsbk a MotoGP

22.2.2011 v 22:26 | Nahoru | #27
Já navrhuji nové a lepší pravidlo pro testovani wsbk. Tohle pravidlo se musí líbít všem!

Tovární a dobře zajištěné týmy, které každý rok v zimě testují mimo evropu by testovaly všichni pohromadě po vzoru MotoGP někde v Sepangu, v Austrálii, to je mi jedno! Tzn týmy jako

Yamaha, Aprilie, Ducati Althea, Ducati Effenbert, Kawasaki, BMW, Castrol Honda, Suzuki (všechno tovární resp. polotovární týmy, ale mají dost prachů, jak jsme letos viděli, kde všude možně testovali) by testovali teda spolem někde v teple, stačí ten Katar, ten je kousek a trať má jak dlouhé úseky tak i pomalé. Tzn něco jako sepang. Tzn, my fandové bychom viděli všeechny adepty na titul na jednom místě tak jako u MGP a navíc by si žádný jezdec nemohl stěžovat, že to byl promarněný benzín či ztráta času jak si neustále letos borci z wsbk stěžovali! Prachy na to mají. Kawa letos testovala xkrát v sepangu, yamaha a aprilka na P.Islandu, BMW na Eastern Creek (taky austrálie) takže tady mě nemůžete dát argument, že na to nemají prachy - na cestu do kataru! :) Počasí tam je furt ok z 99%, takže nehrozí zima, déšt, sníh :))

No a teď se vrátím k těm slabým. (Pederecini, BMW Italia, Supersonic, Pata Aprilie), ti by si mohli testovat kdykoliv, kdekoliv v Evropě, bez omezení, jelikož (ruku na srdce) nemají za reálných podmínek v závodě šanci na vítězství, tak je to jedno, zda budou testovat nonstop od Listopadu do Února. Stejně zas tolik financí nemají takže by měli stejný počet testů jako ty tovární týmy, akorát s tím rozdílem, že by ušetřeli na cestě a měli by to jak si tady všichni přejete v Evropě

Samozřejně, že i u těch továrních týmů by to testování bylo nějak omezeno, jako mají v MGP ať to nejde moc do rozpočtu.



ale aspoň že se ta diskuze na toto téma rozjela.

(reakce na) Systém testování wsbk a MotoGP

22.2.2011 v 22:27 | Nahoru | #28

PityGPX píše: Dneska jsem se prostě jen dobře vyspal.


Tohle mi připomíná mojeho kámoše, kterej mi jednou u piva povídá: Tak jsem měl konečně pořádnej sex!!! ???!!!??? Ale nebejt na to sám, tak je to o dost lepší.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist