globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Prechod ze supersportu na cest.enduro
18.6.2013 v 18:58
Ahoj,urcite se tady najdou lidi ktery udelaly podobny krok.Kdyz jedu na SK po 400-500 ujetych km me boli kolena.Mam pocit ze je cas nechat to mladsim a jit za pohodlim.Libi se mi Honda XL1000 Varadero,na enduru sem nikdy nesedel tak budu zacinat od nuly.Mam zx10.Dekuji za radi jak zacit.
Předchozí
1 2 3
Následující

Prechod ze supersportu na cest.enduro

18.6.2013 v 19:05 | Nahoru | #1
no sedni na to a jeď....dospělej chlap

1 reakcí na tento příspěvek Prechod ze supersportu na cest.enduro

18.6.2013 v 19:06 | Nahoru | #2
Není co radit prostě sedneš a pojedeš.... budeš se kochat rozhlížet a nebudou tě bolet ruce a záda a budeš spokojenej a na SS si ani nevzpomeneš

Prechod ze supersportu na cest.enduro

18.6.2013 v 19:26 | Nahoru | #3
Jestli začínáš od nuly, tak si kup Varana 125

(reakce na) Prechod ze supersportu na cest.enduro

18.6.2013 v 19:28 | Nahoru | #4

istonbike píše: Není co radit prostě sedneš a pojedeš.... budeš se kochat rozhlížet a nebudou tě bolet ruce a záda a budeš spokojenej a na SS si ani nevzpomeneš



Já zkoušel přestoupit z CBR 929 na FJR a dívej se jak jsem dopadl furt puberťák, bojím se že na furt (ale něco na cestování by to chtělo)

Prechod ze supersportu na cest.enduro

18.6.2013 v 20:08 | Nahoru | #5
Varadero ti prijde nudny. Kup si neco mezi, treba Multistradu 1200

Prechod ze supersportu na cest.enduro

18.6.2013 v 20:29 | Nahoru | #6
hlavně kvůli bolesti kyčlů a kolen, jakož i další né úplné vhodnosti h9 k cestování (ve tři skočit na motorku v praze, přes krumlov, vyšší brod, linec a kolem jezer do alp...450 km za 5 hodin, atp.) jsem přesedlal na sm-t a pak na 990 adventure. není to o moc pomalejší, nebolí mě kolena/kyčle/záda/prdel

Naposledy editováno 18.06.2013 20:29:41

Prechod ze supersportu na cest.enduro

18.6.2013 v 22:15 | Nahoru | #7
mel jsem par sportu naposled ZX12 ted mam Varana a super .doporucuji..

Prechod ze supersportu na cest.enduro

18.6.2013 v 22:28 | Nahoru | #8
Já jsem na tom jako přispěvatelé nade mnou,přestup byl hroznej,ale teď je to ok!
HLAVNĚ mužeš jezdit naprosto kudy se ti zlíbí,volnost pohybu je to co je na endurech to co tě "opíjí"!

2 reakcí na tento příspěvek Prechod ze supersportu na cest.enduro

18.6.2013 v 22:33 | Nahoru | #9
Těžko něco prorokovat. Asi by ses na tom měl pokusit někde svézt, než si to koupíš, protože oproti supersportu je kór ten Varan těžká, neohrabaná, pomalá kráva Hodně záleží na tom, co od toho přestupu očekáváš.

(reakce na) Prechod ze supersportu na cest.enduro

19.6.2013 v 07:46 | Nahoru | #10

Repulsion píše: Těžko něco prorokovat. Asi by ses na tom měl pokusit někde svézt, než si to koupíš, protože oproti supersportu je kór ten Varan těžká, neohrabaná, pomalá kráva Hodně záleží na tom, co od toho přestupu očekáváš.



Pokud nekoupíš Multistradu nebo LC8, tak jsou všechny litr+ cendura oproti SS těžký. Ale rozhodně nejsou neohrabaný. I ten Varan je příjemně ovladatelnej, po rozjezdu. Jen tam dát širší řídítka

3 reakcí na tento příspěvek Prechod ze supersportu na cest.enduro

19.6.2013 v 07:51 | Nahoru | #11
Tento rok jsem absolvoval úplně stejný přestup jaký plánuješ ty. Měl jsem ZX10 a přešel jsem na XL1000 Varadero, takže myslím, že budu mluvit objektivně. Tyhle dvě motorky jsou naprosto nesrovnatelné a je to jako srovnávat jablka s hruškami. První pocit který budeš při přechodu mít, je neuvěřitelné pohodlný posed a celkově uvolněná poloha. Naopak ti bude asi trochu chybět výkon a nejraději by jsi narval pod sedačku ještě jeden motor, který tu motorku trochu urychlí. Vyměnit jaderný reaktor (ZX10) který jede 300km/h za obtloustlý parník (XL1000) který jede 160km/h je dost znatelná změna. Mé pocity při přechodu byly asi takové, že jsem se ze začátku nudil a myslel jsem, že to nebude ono. Najednou to nejede, nebrzdí, je to obrovská kráva se kterou se nedá manipulovat a nemá to takový fun faktor jako ZX10. Postupně jsem v tom ale našel co něco jiného co fun faktor obrací trochu jiným směrem. Nevracím se domu s bolavými zády a nohami a můžu si dovolit projíždět i cesty o kterých jsem nevěděl že existují (polňačky, lesní cesty). A to nejdůležitější je, že přejedeš celou ČR a jsi v pohodě. Cestování s touhle motorkou se najednou stalo poznáváním různých míst a ne pouhým broušením sliderů na vyhlášených zatáčkách.

(reakce na) Prechod ze supersportu na cest.enduro

19.6.2013 v 08:04 | Nahoru | #12
Tom.coki> potvrzuju tvoje slova.
Od letoška mám GS, předtím FZS 1000 (není to sice SS, ale i tak to byl sakra rozdíl)
Prvních 1000 km to byla katastrofa - motorka prostě nejela. Okamžitě jak jsem se rozjel tak to NEJELO a NEJELO. Ale postupem času si zvykneš na jinej motor, začneš jezdit jinejma trasama, využívat výhod tý motorky oproti předchozí a začne tě to bavit. A najednou vidíš, že nemusíš letět 2 kila aby to "mělo koule". A objevíš úplně novej rozměr jízdy - tzv."kochačku" :) ovšem svižnou kochačku a zábavnou.

2 reakcí na tento příspěvek Prechod ze supersportu na cest.enduro

19.6.2013 v 15:57 | Nahoru | #13
No ja nevim s tim varanem... jestli cendura jsou nudna, tak sis vybral tu nejnudnejsi

(reakce na) Prechod ze supersportu na cest.enduro

19.6.2013 v 16:03 | Nahoru | #14

Tom.coki píše: Vyměnit jaderný reaktor (ZX10) který jede 300km/h za obtloustlý parník (XL1000) který jede 160km/h je dost znatelná změna.

Souhlas ale nevím kde si vzal rychlost 160 .. nesmiš jezdit jen na 4ku

(reakce na) Prechod ze supersportu na cest.enduro

19.6.2013 v 16:10 | Nahoru | #15

KubaLC8 píše: No ja nevim s tim varanem... jestli cendura jsou nudna, tak sis vybral tu nejnudnejsi



Není ta "nudnost" spíš v hlavě než v motorce?

Prechod ze supersportu na cest.enduro

19.6.2013 v 18:51 | Nahoru | #16
Svez se a uvidis..kazdemu Varadero nesedne...ja ho mam vic nez 8let a nudny mi neprijde,jinak uz bych ho davno nemel.

4 reakcí na tento příspěvek Prechod ze supersportu na cest.enduro

19.6.2013 v 19:50 | Nahoru | #17
má tu někdo zkušenost, že má doma cesťáka i sporta?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prechod ze supersportu na cest.enduro

19.6.2013 v 20:17 | Nahoru | #18

tomassek.32 píše: má tu někdo zkušenost, že má doma cesťáka i sporta?



Ty musíš mít spoustu času

1 reakcí na tento příspěvek Prechod ze supersportu na cest.enduro

19.6.2013 v 21:02 | Nahoru | #19
Musim taky napsat svůj postreh z prechodu .Měl sem honda VFR V-tec a při delších cestách me nebolely nohy ale nezvládalo to zapesti a to rikali ze VFR je pohodlna .Tak jsem to vyresil koupi Varadera 1000 a zacal cestovat ještě o něco vic .Docela to slo .Nalozit se dalo cokoli,dojezd taky super ale porad to nebylo ono. Stále to mělo nejaky ale . Uz jsem si zacal myslet ze mozna starnu vic nez si pripoustim a zacal se zabývat myslenkou na ukonceni motorkarske kariery i když to znelo hrozne.Nakonec po dvou sezonach na Varaderu to prislo .Prodal jsem Varana a koupil FZ1N.Neveril bys jak to z clovekem zamava.Zase me zacalo jezdeni bavit jak svina.Nahača jsem ještě nemel a je to zase něco uplne jiného.Posez vzprimenej,zatah brutalni a jizdni projev proste superTim nechci nekomu zazlívat Varadero ale me to proste nesedlo,tak ti preji dobře rozhodnuti a at ti to sedne .

(reakce na) Prechod ze supersportu na cest.enduro

19.6.2013 v 21:29 | Nahoru | #20
Ďuričko> proč myslíš?

Prechod ze supersportu na cest.enduro

20.6.2013 v 11:58 | Nahoru | #21
Ja jsem tenhle radikalni prechod prodelal pred rokem, ze ZX9R na KTM 990 Adventure a jsem max. spokojenej. KTM ma natolik agresivni motor, ze mne supersport vubec nechybi, je dobra na silnici, v terenu , na cestovani... a zabava nastava v mnohem nizssi rychlosti, nez na kawe. Jizda po zadnim, drifty v zatackach a brouseni stupacek na enduropneumatikach, ktery jsou sakra vysoko neni problem a vse je krasne kontrolovatelny. S Varaderem zkusenosti nemam, za to na GS800 i GS1200 jsem neco najezdil a ujistil se, ze tohle neni co hledam. Vyborny masiny, ale sterilni, nezabavny (z meho pohledu). Takze taky urcite zalezi, co ocekavas :)

Prechod ze supersportu na cest.enduro

20.6.2013 v 12:43 | Nahoru | #22
a co treba alternativu? nejakej nahac...

ja osobne jsem chtel taky z skorosporta CBR 600 F chtel prejit na cenduro s tim ze "budeme cestovat". Nakonec jsem se na to vy*ral, koupil jsem si nahace Z1000 na kterym se da ujet slusna porce km i ve dvou a ted uz me to stejne tahne zase na sporta Kazdopadne bych byt tebou mrknul na nejaky opravdu cestovnejsi nahace typu GSX, XJR, H9 apod., pripadne polocestaka FZS/FZ1..zrovna Varadero si nemyslim ze by byla po sportu dobra volba. Jeste tak ta multistrada kterou tu nekdo predhazoval, ale za me Varadero neee (a to jsem zastancem japonskych motorek)

1 reakcí na tento příspěvek Prechod ze supersportu na cest.enduro

20.6.2013 v 13:13 | Nahoru | #23
No podle mě ten nejkompromisovatější kompromis je jak píše Daart ta multina ,SM-T 990, případně Tiger 1050.

(reakce na) Prechod ze supersportu na cest.enduro

20.6.2013 v 13:54 | Nahoru | #24

Dave81 píše: No podle mě ten nejkompromisovatější kompromis je jak píše Daart ta multina ,SM-T 990, případně Tiger 1050.

souhlasim,taky bych to tak videl a nejspis to bude muj dalsi krok,az se rozhodnu zkusit neco noveho, bud S-MT nebo mozna Tiger 800...Multisranda by byla paradni, ale na to mit nebudu

(reakce na) Prechod ze supersportu na cest.enduro

20.6.2013 v 18:12 | Nahoru | #25

KubaLC8 píše: No ja nevim s tim varanem... jestli cendura jsou nudna, tak sis vybral tu nejnudnejsi


a asi i nejtěžší
Jak už tu někdo psal o Tigerovi 1050 - to není špatná volba

Prechod ze supersportu na cest.enduro

20.6.2013 v 18:43 | Nahoru | #26
ten novej Tiger 1050 Sport by ti mohl dát univerzálnost endura a trochu sportovnější zážitek. o kus výš ještě KTM 1190 Musíš si říct nakolik jsou pro tebe důležite offroad schopnosti stroje. Taková multistrada je enduro snad jen podle letáku

Prechod ze supersportu na cest.enduro

21.6.2013 v 07:47 | Nahoru | #27
Mam podobnou zkušenost jako Jaaa3. Měl jsem kde co a pak 3 roky R1. Vracel jsem se různě bolavej a tuhej, tak jsem si pořídil TDM 850. Fantastický pohodlí, ale nějak jsem ztrácel chuť. Dřív jsem to musel v únoru projet a končil jsem v listopadu. Najednou, když bylo ráno 15 stupňů tak se mi nechtělo a v srpnu jsem ji zazimoval.Myslel jsem ,že skončím. A pak jsem si komplikovanou schodou okolností půjčil TL, znal jsem ji už dlouho a proti R1 mi připadala pomalá. Člověk musí dozrát. Zase jezdím jako dřív a nějak mě nic nebolí. TDM jsem poslal dál, nemůžu proti ní nic říct snad jen "to byla otrava".

(reakce na) Prechod ze supersportu na cest.enduro

21.6.2013 v 08:59 | Nahoru | #28
Obdobná skušenost, taky jsem měl pocit, že to chce něco pohodlnějšího, usedlejšího , bezpečnějšího..koupil jsem R1200GS(dvouvačka, plná výbava), a ohromné nadšení - pohodlí, ochrana proti nepříznivému počasí, možnost jezdit špatné cesty, na které jsem dříve ani nepomyslel, cestování do daleka, ale.. časem mi začala chybět možnost svést víc sportovně, trochu víc rychlosti, trochu toho adrenalinu , tak jsem přikoupil FZ1 Fazer. Pro mě ideální kombinace, tam, kde mručivý boxer s dokonalým a komfortním podvozkem táhnoucí odspodu končí, popř nudí, začíná sportovní špička řádně roztočeného a nahoře překoňovaného čtyřválu vyžadujícího důrazné řízení.

Prechod ze supersportu na cest.enduro

21.6.2013 v 09:40 | Nahoru | #29
Zdarec, taky přispěju svou troškou do motomlýna. Více než 10 let jsem jezdil jen sporty CBR900RR, GSXR1000K3 a K8. Byl jsem na nich v Chorvatsku, 2x na Manu, nějaké okruhy a běžné výlety po ČR a přilehlých zemích. Nikdy jsem něměl problém s bolestma a vždycky mně to bavilo (na GSXRK3 jednou nájezd 1700 km v jednom kuse). Až to poslední GSXR mi nějak nesedlo. Docela tupé brzdy, jelo to jako kráva, ale kde to využiješ,zhoršování stavu silnic tomu taky moc neprospělo a postupem času jsem zjistil, že se mi ho ani nechce vytahovat z garáže a loni jsem najezdil víc km na skůtru, než na motorce. Tak jsem se rozhodl ho prodat a najít si něco jiného. Chtěl jsem něco, co bude mít podobný základ jako supersport -zátah, super brzdy a podvozek a zároveň to bude více univerzál a zábavná motorka. Tak jsem se tozhodl pro KTM 990 SM a můžu jen doporučit. V normálních zatáčkách v klidu honím sporty, výborný zátah od spodu,plně nastavitelný podvozek WP,v předu monobloky Brembo, super posez, přejede kdejakou nerovnost, můžeš i do lehčího terénu. Jako všichni, kdo přešli ze supersportu jsem objevil spoustu nových cest, na které jsem se dříve neodvážil a zároveň si stále užívám supersportové trasy. Znova jsem se dostal do stavu, kdy se denně těším, co zase vyvedem. V sobotu jsem se vrátil po týdnu na Balkánu, najeli jsme 3400 km a naprostá pohoda (ze začátku mně trochu brněly ruce,njn. dvouvál ). Tam,kde kolega na FZ1 nadával, že to je moc rozbité a udrncané, já jsem se bavil a v zatáčkách jsem jel jako po kolejích. Super motorka, můžu jen doporučit. SMT jsem nechtěl, na mně to je vzhledem moc na cestování, já mám radši klasiku (i když motorky jsou v základu úplně stejné). Nutí tě to více řadit a trochu nad tím přemýšlet, ale o to je to zábavnější, že to není takový vysavač (toho jsem si už užil dost). A ty brzdy.... . Takže za mně, pokud v tobě zůstalo něco ze sportaře,ale chceš i přejet po horších cestách a v pohodě cestovat, tak jedině KTM SM990, Aprilia Dorsoduro, Triumph Tiger a podobné motorky,ale žádný autobus v podobě Varana, nebo GS a tomu podobných motorek. Na to je času dost

Prechod ze supersportu na cest.enduro

21.6.2013 v 12:50 | Nahoru | #30
Dá se říct, že souhlasím se vším co tu bylo napsaný.. můj přestup byl z CBR 929RR, na který jsem najezdil nějakých 40 tis. km.. na začátku každý sezóny mě braly prvních 14 dní karpály. Pak se přidaly záda a (těžko tomu uvěřit) "hemoroidy" doktor mi vysvětlil, že je to našpuleným posedem. Další věc, která mi pomohla od CBR bylo to, že se začala kazit převodovka a oprava by byla drahá. Po shlédnutí lond way down jsem v sobě nastartoval to co tam vždycky bylo, ale kvuli adrenalinu, rychlý jízdě a neposlední řadě "machrování" bylo skryto pod povrchem. Prostě se vě mě objevila touha po objevování, dobrodružství atd.

Vybíral jsem z několika motorek, nakonec značně ovlivněnej LWR jsem pořídil GS 1150 a první dojmy byly.. HROZNÝ! rozhrkanej traktor, na místě neovladatelnej, bez výkonu.. Za měsíc už jsem na něm lítal a honil sporty v zatáčkách. Za půl roku jsme jeli ve dvou plně naložení do Řecka a zpět přes itálii a nádhera. GS jelo jako tank a nic ho nemohlo zastavit. Byl to mazel co žral 4,5 l na 100 km

Nicméně ten výkon tam prostě trochu pořád chyběl, motor je takovej plochej a nudnej, ale na cestování bez chyby.

Padlo další rozhodnutí a jelo se pro KTM 950 ADV, kterou mám nějakých 10 měsíců a rozhodně se nenudím, zatáčky řeže krásně, pohodlná sice není jako baworák, ale dostačuje.. 400 km denně a ani nevím, že jsem je ujel.

Moje doporučení je po supersportu se koukat po něčem z dílem KTM, protože ti pak nebude ten SS chybět. Najdeš cesty kolem kterých jsi jezdil a nevěděl o nich. Rozbitou zatáčku, kterou bys bral na SS buď krokem nebo rovně s KTM projedeš jako jakoukoliv jinou zatáčku. Spotřebou jsem v tom za 6,4l/100 a to nešetřim

Za sebe bych řekl Varaderu a Vstromu NE.. to je jen můj neobjektivní pocit. Nejelo se mi na nich dobře.. ani ryba ani rak
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing Rocco10000 38 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero mkl33 6 15.3.2024 v 23:48 Fiko
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero kanar1970 8 7.3.2024 v 06:04 vilemx
LED Žárovky H4 Honda XL 1000V Varadero JadaH 13 2.3.2024 v 07:15 mibor
Honda Varadero XL 1000 V rv2003 v n... Honda XL 1000V Varadero mkl33 15 11.2.2024 v 21:32 Zdeník204


TOPlist