paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Nastavení karburátoru a vysoká spotřeba u Manic RS
Zdravím, potřeboval bych poradit jak mám seřídit karburátor. Čistil jsem karburátor, ale po složení nemůžu najít správnou polohu šroubku bohatosti směsi. Nemáte někdo nějaké rady nebo manuál k motorce? Budu všem vděčný. A ještě jedna věc, může mít na svedomí špatně nastavený karburátor na spotřebu ? Místo zvyklých 2l, žere najednou okolo 6,5.. Prosím o pomoc. Dřív to střílelo do sání, a filtr je trochu opálený na jednom místě (není seškvařený, jen trošku opálený) . Může to být i tím ? Děkuji všem :))

Nastavení karburátoru a vysoká spotřeba u Manic RS

20.2.2014 v 10:48 | Nahoru | #1
to máš asi 4T že

Nastavení karburátoru a vysoká spotřeba u Manic RS

20.2.2014 v 11:06 | Nahoru | #2
JJ 4T, dal jsem šroubek bohatosti na necelý 4 otáčky, tak uvidím ale i tak, nevím čím vším to bude :/

Nastavení karburátoru a vysoká spotřeba u Manic RS

20.2.2014 v 11:33 | Nahoru | #3
a to te nenapadlo si pred rozborkou poznamenat jak byl?

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení karburátoru a vysoká spotřeba u Manic RS

Skvělá odpověď, děkuji! 20.2.2014 v 12:20 | Nahoru | #4
Jestlis tam neco nepřehodil...
Bohatost směsi - šroubek reguluje vzduch a nebo palivo.
Na vlastní seřízení to nemá vliv, jenom na to, aby seřizovač třeba věděl, co přidává či ubírá. Viz dále... .
Praktický či zjednodušený návod:
1. nastavit tzv. "základní" seřízení - bývá to obvykle povolení o 1 až dvě otáčky,
2. motor by měl na volnoběh vrčet a nechcípat, takže je dobré dorazem šoupěte či škrticí klapky ho nastavit o neco vyšší,
3. tím šroubkem bohatosti směsi pootáčením sem a zase zpátky najít tu správnů polohu a to se dělá tak, že s ním na jednu stranu točíš a motor by (měl) postupně zvyšovat otáčky a při dalším točení šrůfkem oním směrem by měl začat vrčet zřetelně nepravidelně,
4. tůto polohu si nejak zapamatuješ (o kolik si povolil či utáhl ze zákl. seřízení) a začneš motat šrůfkem na druhů stranu, až zase motor začne otáčky zvyšovat a potom začne jet zřetelně nepravidelně,
5. no a výchozí poloha je nekde mezi tema krajníma tarokujícíma polohama.
Seřízení se dá udělat eště tak, že od té tarokující polohy s tím zatočíš na druhů stranu enom tak, až začne motor vrčet pravidelně.
Takže se to dá udělat z "chudé" i "bohaté" strany a přitom poloha šroubku nemusí byt přesně uprostřed mezi temato polohama.
Jaké seřízení je "správnější" se pozná buď změřením emisí a nebo vyzkůšáním přechodů - motor musí bez zaváhání z volnoběhu přejít na vysoké otáčky.
Pokud se zachlastá, seřídím volnoběh z "chudé" strany a zkusím to.
Totéž platí aj obráceně.
Když je to furt špatné, chce se to pohrát s polohů jehly v šoupěti - pokud tam je...
No a když se to nepodaří, potupně to zavezu do servisu .
Jo, všecko se dělá při zahřátém motóru.
Odpovídající reakce na polohu šrůfku volnoběhu je pouze tehdy, je-li motor aj karbec mechanicky v dobrém stavu.

(reakce na) Nastavení karburátoru a vysoká spotřeba u Manic RS

20.2.2014 v 13:53 | Nahoru | #5

Zdenalbenal píše: Jestlis tam neco nepřehodil...
Bohatost směsi - šroubek reguluje vzduch a nebo palivo.
Na vlastní seřízení to nemá vliv, jenom na to, aby seřizovač třeba věděl, co přidává či ubírá. Viz dále... .
Praktický či zjednodušený návod:
1. nastavit tzv. "základní" seřízení - bývá to obvykle povolení o 1 až dvě otáčky,
2. motor by měl na volnoběh vrčet a nechcípat, takže je dobré dorazem šoupěte či škrticí klapky ho nastavit o neco vyšší,
3. tím šroubkem bohatosti směsi pootáčením sem a zase zpátky najít tu správnů polohu a to se dělá tak, že s ním na jednu stranu točíš a motor by (měl) postupně zvyšovat otáčky a při dalším točení šrůfkem oním směrem by měl začat vrčet zřetelně nepravidelně,
4. tůto polohu si nejak zapamatuješ (o kolik si povolil či utáhl ze zákl. seřízení) a začneš motat šrůfkem na druhů stranu, až zase motor začne otáčky zvyšovat a potom začne jet zřetelně nepravidelně,
5. no a výchozí poloha je nekde mezi tema krajníma tarokujícíma polohama.
Seřízení se dá udělat eště tak, že od té tarokující polohy s tím zatočíš na druhů stranu enom tak, až začne motor vrčet pravidelně.
Takže se to dá udělat z "chudé" i "bohaté" strany a přitom poloha šroubku nemusí byt přesně uprostřed mezi temato polohama.
Jaké seřízení je "správnější" se pozná buď změřením emisí a nebo vyzkůšáním přechodů - motor musí bez zaváhání z volnoběhu přejít na vysoké otáčky.
Pokud se zachlastá, seřídím volnoběh z "chudé" strany a zkusím to.
Totéž platí aj obráceně.
Když je to furt špatné, chce se to pohrát s polohů jehly v šoupěti - pokud tam je...
No a když se to nepodaří, potupně to zavezu do servisu .
Jo, všecko se dělá při zahřátém motóru.
Odpovídající reakce na polohu šrůfku volnoběhu je pouze tehdy, je-li motor aj karbec mechanicky v dobrém stavu.



podle mě bude v tomhle zakopanej pes

Nastavení karburátoru a vysoká spotřeba u Manic RS

20.2.2014 v 16:53 | Nahoru | #6
a proč jsi vubec ten karburátor čistil? že by zase přehnaná legendární "zimní údržba"

Nastavení karburátoru a vysoká spotřeba u Manic RS

20.2.2014 v 20:53 | Nahoru | #7
Děkuji všem co se snaží poradit. Snad to již bude dobré.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kvilení z budíků za jízdy Zipp Manic Pitrss23 7 28.7.2022 v 14:44 Anti
Problikavaji kontrolky Zipp Manic Kraken586 5 28.5.2020 v 23:57 Kraken586
Motorka střílí do výfuku a už nejde... Zipp Manic Kraken586 5 27.3.2020 v 21:45 Kraken586
Stahovák magneta Zipp Manic Kraken586 0 14.3.2020 v 20:50 Kraken586
Díly na zippa Zipp Manic Kraken586 2 21.2.2020 v 05:41 callowsick


TOPlist