Dnes jsem zjistil, že můj Hornet málo dobijí - pouhých 12.2V v otáčkách - a tak jsem se pustil do kontroly regulátoru - poté co jsem sundal nádrž, zaujalo mě, že je k regulátoru jeden drát ustřižený. Na jednom ze šroubů, který drží regulátor vedou dva dráty a právě jeden z nich byl přestřižený. Kabel jsem prodloužil o ten ustřižený kus a dal ho pod ten šroub. V ten moment se začal regulátor šíleně hřát a to s vyplým motorem - dokonce z dvou malých otvorů začli vycházet bubliny.
Otázka zní:
Je možné, že prodejce věděl o špatném regulátoru a kabel odstřihl, aby se samovolně regulátor neohříval a tím nevybijel baterii ? Popř. hrozí nějaké poškození při připojení nového regulátoru ? Změřil jsem pouze, že do regulátoru jde správné plus a mínus, ale bohužel nedokážu změřit funkčnost regulátoru podle návodů ( ta známá tabulka diagnostiky chyby)
Zde přidávám odkaz na album s pár fotkami - na první fotce lze vidět tu dvojici drátů ( jeden ustřižený)
http://kubechynek.ra...gulator_Honda_Hornet
Moc děkuju za jakoukoliv pomoc !!!
1 reakcí na tento příspěvek Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem
HynekKubec píše: Myslíš, že ten ukostření na tom šroubu tam nemá co dělat ??
Ale ano, mozny to je. Je otazkou, co je to za drat. Neni to drat, ktery vede s reglu na kostru ? Pokud je to kostra, a regl se zacne hrat, tak je spatnej.
1 reakcí na tento příspěvek Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem
HynekKubec píše: Ty dráty na to očko byli přivedený dva , jeden byl ušmiknutý. Nicméně je divné, že se hřeje i v momentě, kdy je klíček vytažený a nic není seplého. Ale hlavní otázkou je co je to za dráty schéma jsem pořádný nenašel
Uz koukam, vydrz.1 reakcí na tento příspěvek Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem
HynekKubec píše:
Ne ze by to bylo znat, barva dratu ? Obou ? Jinac zeleny je kostra. A jeste moznost zeleno/modry pro teplomer kapalinyJe tam jeste bod ukostreni pro ventilator. Taktez zeleny
Naposledy editováno 26.02.2015 18:58:15
1 reakcí na tento příspěvek Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem
Foto ze servisního manuálu:
http://kubechynek.ra...da_Hornet#sadasd.jpg
Jinak oba dráty jsou zelený
Btw.: Tady koukám na nový regulátor a vidím, že u jedný díry má dokonce značku uzemnění
http://www.mxtech-es...B-600-F-Hornet-98-04
Naposledy editováno 26.02.2015 19:00:15
HynekKubec píše: V servisním manuálu jsou ty dráty oba zobrazeny
Foto ze servisního manuálu:
http://kubechynek.ra...da_Hornet#sadasd.jpg
Jinak oba dráty jsou zelený
Propipni ten co je strihlej. Odpoj regulator a propipni ten drat. Pokud je to ten zelenej, ktery vede do reglu, je v prd.....
1 reakcí na tento příspěvek Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem
1 reakcí na tento příspěvek Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem
HynekKubec píše: Ani při odpojeném regulátoru ? Je to stejné jako změřit baterii, na dvou pólech, jen přes kabely, ne ?
Tak nepis zes je propojil. Proste zeleny drat musi mit nulovej odpor proti kostre. Cerveny drat pres pojistku 30A 12V proti kostre.Presneji, cerveno/bily
Naposledy editováno 26.02.2015 19:10:12
1 reakcí na tento příspěvek Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem
HynekKubec píše: Myslím si, že to je všechno v pořádku, jen mi pořád nejde do hlavy, že se tak hřeje ten regulátor po připojení toho jednoho ušmiklýho drátu. Je možné, že se to děje tím, že je špatný ? Zkoušel jsem i ty dva dráty co jsou mimo konektor u toho šroubu proměřit vůči kostře a v obou napětí není tzn. budou oba mínus ..
Jak to napsat, aby ses neurazil
Zeleny drat, musi byt na kostre. Proto je zeleny.
Pokud pripojis zeleny drat na kostru, pripojis nejake zarizeni, ktere ma byt ukostreno.
Pokud se zacne hrat regulator, tak se neco deje. Pokud na baterii mas pouze 12V pri nastartovane masine, je nekde problem. To ze mas na konektoru 12V nic neznamena.
1 reakcí na tento příspěvek Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem
Kdyby sem narazil na nějaké schéma, hned bych byl moudřejší, co je tam ukostřené za zařízení a mohl se potom pídit. Nicméně jaké je tedy řešení ? Zkusit normálně na multimetru pípák a zkusit ho s kostrou jestli bude pípat, nebo nějak měřit eventuelně odpor ? Omlouvám se za hloupé otázky, ale elektrika je pro mě španělská vesnice, ještě o to hůř, jak jsou to svazky ...
HynekKubec píše: Já se neurazím, s elektrikou se bohužel peru co to dá
Kdyby sem narazil na nějaké schéma, hned bych byl moudřejší, co je tam ukostřené za zařízení a mohl se potom pídit. Nicméně jaké je tedy řešení ? Zkusit normálně na multimetru pípák a zkusit ho s kostrou jestli bude pípat, nebo nějak měřit eventuelně odpor ? Omlouvám se za hloupé otázky, ale elektrika je pro mě španělská vesnice, ještě o to hůř, jak jsou to svazky ...
Schema zapojeni mas v manualu, tady na foru.
Promerit regulator taky de. Je to ale trosku tomu chapat. Je to vlastne tri fazovej mustek, s tyristorovou regulaci.
Nejlepe je odpojit regulator, pripojit baterii pres ampermeter a pripojit ten utrzenej drat. Pak poznas zda se zvedne proud (ne napeti). Pokud ano, tak prikostrujes neco, co je spatne.
1 reakcí na tento příspěvek Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem
Jinak nedalo mi to a musel jsem jít a znovu to proměřit a musím přiznat, že jsem se mýlil - regulátor se začne sám pomalinku hřát při připojení konektoru samotného - ale jen pomalu - s tím, že na tom ušmiklým drátu naměřím vůči kostře nějakých 9.6V, takže je na něm plus ... na tom co tam byl jsem taky naměřil ale nějakých 0.1V - za to bych vynil možná i levný multimetr Otázkou zůstává, co je to sakra za drát a kde se na něm vzalo plus
Ale pomalé zahřívání skrze konektor při zaplém zapalování je asi normáílní řekl bych, nebo ne ?
HynekKubec píše: Davel: Díky, určitě to zkusím a dám vědět
Jinak nedalo mi to a musel jsem jít a znovu to proměřit a musím přiznat, že jsem se mýlil - regulátor se začne sám pomalinku hřát při připojení konektoru samotného - ale jen pomalu - s tím, že na tom ušmiklým drátu naměřím vůči kostře nějakých 9.6V, takže je na něm plus ... na tom co tam byl jsem taky naměřil ale nějakých 0.1V - za to bych vynil možná i levný multimetr Otázkou zůstává, co je to sakra za drát a kde se na něm vzalo plus
Ale pomalé zahřívání skrze konektor při zaplém zapalování je asi normáílní řekl bych, nebo ne ?
Myslis zahrivani regulatoru, bez motoru ? NE
Nesmi, pokud ano, nektera dioda je vcudely.
1 reakcí na tento příspěvek Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem
1 reakcí na tento příspěvek Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem
HynekKubec píše: Řečeno jednoduše - může to být způsobený hotovým regulátorem ? Nebo co dál, už se v tom motám ...
AnoAle taky altikem.
Promer ho nejdriv. Nesmi mit zadna faze odpor proti kostre.
A pokud posles starej, da se neco udelat. Ale to uz zas si siju na sebe praci
Naposledy editováno 26.02.2015 20:13:09
1 reakcí na tento příspěvek Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet | Radysek79 | 8 | 27.4.2024 v 15:23 lenkochal |
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet | Paťas96 | 5 | 23.4.2024 v 20:43 holl75 |
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet | vodnikw | 6 | 17.4.2024 v 19:08 Anti |
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet | Vaclav_74 | 3 | 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V |