globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem
Ahoj,

Dnes jsem zjistil, že můj Hornet málo dobijí - pouhých 12.2V v otáčkách - a tak jsem se pustil do kontroly regulátoru - poté co jsem sundal nádrž, zaujalo mě, že je k regulátoru jeden drát ustřižený. Na jednom ze šroubů, který drží regulátor vedou dva dráty a právě jeden z nich byl přestřižený. Kabel jsem prodloužil o ten ustřižený kus a dal ho pod ten šroub. V ten moment se začal regulátor šíleně hřát a to s vyplým motorem - dokonce z dvou malých otvorů začli vycházet bubliny.

Otázka zní:

Je možné, že prodejce věděl o špatném regulátoru a kabel odstřihl, aby se samovolně regulátor neohříval a tím nevybijel baterii ? Popř. hrozí nějaké poškození při připojení nového regulátoru ? Změřil jsem pouze, že do regulátoru jde správné plus a mínus, ale bohužel nedokážu změřit funkčnost regulátoru podle návodů ( ta známá tabulka diagnostiky chyby)


Zde přidávám odkaz na album s pár fotkami - na první fotce lze vidět tu dvojici drátů ( jeden ustřižený)

http://kubechynek.ra...gulator_Honda_Hornet

Moc děkuju za jakoukoliv pomoc !!!
Předchozí
1 2
Následující

Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 18:06 | Nahoru | #1
Vrtá mi v hlavě hlavně ten ostřiženej drát, který je přiveden na ten šroub ... Protože v momentě, kdy se připojí, začně se regulátor hrozně hřát ... jakto ? A jaký může být důvod jeho odstřižená ?

Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 18:20 | Nahoru | #2
To jsi vazne musel sundavat kvuli regulatoru nadrz?

Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 18:29 | Nahoru | #3
Ano musel, je pod nádrží - bez toho se k němu nemáš šanci dostat

Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 18:35 | Nahoru | #4
Jako davat regulator pod nadrz ? To je origos ?
K veci. Do reglu vede 5 dratu.
3x stridave napeti od altiku
1x plus
1x minus (kostra)
To co je ukostrene pod sroubem, nikdo nevi.
Nebo vis ?

1 reakcí na tento příspěvek Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 18:37 | Nahoru | #5
Myslíš, že ten ukostření na tom šroubu tam nemá co dělat ??

(reakce na) Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 18:39 | Nahoru | #6

HynekKubec píše: Myslíš, že ten ukostření na tom šroubu tam nemá co dělat ??


Ale ano, mozny to je. Je otazkou, co je to za drat. Neni to drat, ktery vede s reglu na kostru ? Pokud je to kostra, a regl se zacne hrat, tak je spatnej.

1 reakcí na tento příspěvek Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 18:43 | Nahoru | #7
Ty dráty na to očko byli přivedený dva , jeden byl ušmiknutý. Nicméně je divné, že se hřeje i v momentě, kdy je klíček vytažený a nic není seplého. Ale hlavní otázkou je co je to za dráty schéma jsem pořádný nenašel

(reakce na) Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 18:44 | Nahoru | #8

HynekKubec píše: Ty dráty na to očko byli přivedený dva , jeden byl ušmiknutý. Nicméně je divné, že se hřeje i v momentě, kdy je klíček vytažený a nic není seplého. Ale hlavní otázkou je co je to za dráty schéma jsem pořádný nenašel

Uz koukam, vydrz.

1 reakcí na tento příspěvek Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 18:47 | Nahoru | #9

(reakce na) Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 18:56 | Nahoru | #10

HynekKubec píše:

Ne ze by to bylo znat, barva dratu ? Obou ? Jinac zeleny je kostra. A jeste moznost zeleno/modry pro teplomer kapaliny
Je tam jeste bod ukostreni pro ventilator. Taktez zeleny

Naposledy editováno 26.02.2015 18:58:15

1 reakcí na tento příspěvek Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 18:56 | Nahoru | #11
V servisním manuálu jsou ty dráty oba zobrazeny

Foto ze servisního manuálu:
http://kubechynek.ra...da_Hornet#sadasd.jpg

Jinak oba dráty jsou zelený

Btw.: Tady koukám na nový regulátor a vidím, že u jedný díry má dokonce značku uzemnění

http://www.mxtech-es...B-600-F-Hornet-98-04

Naposledy editováno 26.02.2015 19:00:15

(reakce na) Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 18:59 | Nahoru | #12

HynekKubec píše: V servisním manuálu jsou ty dráty oba zobrazeny

Foto ze servisního manuálu:
http://kubechynek.ra...da_Hornet#sadasd.jpg

Jinak oba dráty jsou zelený


Propipni ten co je strihlej. Odpoj regulator a propipni ten drat. Pokud je to ten zelenej, ktery vede do reglu, je v prd.....

1 reakcí na tento příspěvek Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 19:01 | Nahoru | #13
Ten zelenej co je přímo v konektoru je dobrej, jak je přivedeno plus a mínus .. ty jsem oba propojil a bylo na nich stejný napětí jako na baterce.

(reakce na) Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 19:04 | Nahoru | #14

HynekKubec píše: Ten zelenej co je přímo v konektoru je dobrej, jak je přivedeno plus a mínus .. ty jsem oba propojil a bylo na nich stejný napětí jako na baterce.

Tak to merit nemuzes.

1 reakcí na tento příspěvek Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 19:06 | Nahoru | #15
Ani při odpojeném regulátoru ? Je to stejné jako změřit baterii, na dvou pólech, jen přes kabely, ne ?

(reakce na) Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 19:08 | Nahoru | #16

HynekKubec píše: Ani při odpojeném regulátoru ? Je to stejné jako změřit baterii, na dvou pólech, jen přes kabely, ne ?

Tak nepis zes je propojil. Proste zeleny drat musi mit nulovej odpor proti kostre. Cerveny drat pres pojistku 30A 12V proti kostre.
Presneji, cerveno/bily

Naposledy editováno 26.02.2015 19:10:12

1 reakcí na tento příspěvek Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 19:12 | Nahoru | #17
Myslím si, že to je všechno v pořádku, jen mi pořád nejde do hlavy, že se tak hřeje ten regulátor po připojení toho jednoho ušmiklýho drátu. Je možné, že se to děje tím, že je špatný ? Zkoušel jsem i ty dva dráty co jsou mimo konektor u toho šroubu proměřit vůči kostře a v obou napětí není tzn. budou oba mínus ..

(reakce na) Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 19:18 | Nahoru | #18

HynekKubec píše: Myslím si, že to je všechno v pořádku, jen mi pořád nejde do hlavy, že se tak hřeje ten regulátor po připojení toho jednoho ušmiklýho drátu. Je možné, že se to děje tím, že je špatný ? Zkoušel jsem i ty dva dráty co jsou mimo konektor u toho šroubu proměřit vůči kostře a v obou napětí není tzn. budou oba mínus ..


Jak to napsat, aby ses neurazil
Zeleny drat, musi byt na kostre. Proto je zeleny.
Pokud pripojis zeleny drat na kostru, pripojis nejake zarizeni, ktere ma byt ukostreno.
Pokud se zacne hrat regulator, tak se neco deje. Pokud na baterii mas pouze 12V pri nastartovane masine, je nekde problem. To ze mas na konektoru 12V nic neznamena.

1 reakcí na tento příspěvek Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 19:24 | Nahoru | #19
Já se neurazím, s elektrikou se bohužel peru co to dá

Kdyby sem narazil na nějaké schéma, hned bych byl moudřejší, co je tam ukostřené za zařízení a mohl se potom pídit. Nicméně jaké je tedy řešení ? Zkusit normálně na multimetru pípák a zkusit ho s kostrou jestli bude pípat, nebo nějak měřit eventuelně odpor ? Omlouvám se za hloupé otázky, ale elektrika je pro mě španělská vesnice, ještě o to hůř, jak jsou to svazky ...

(reakce na) Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 19:30 | Nahoru | #20

HynekKubec píše: Já se neurazím, s elektrikou se bohužel peru co to dá

Kdyby sem narazil na nějaké schéma, hned bych byl moudřejší, co je tam ukostřené za zařízení a mohl se potom pídit. Nicméně jaké je tedy řešení ? Zkusit normálně na multimetru pípák a zkusit ho s kostrou jestli bude pípat, nebo nějak měřit eventuelně odpor ? Omlouvám se za hloupé otázky, ale elektrika je pro mě španělská vesnice, ještě o to hůř, jak jsou to svazky ...


Schema zapojeni mas v manualu, tady na foru.
Promerit regulator taky de. Je to ale trosku tomu chapat. Je to vlastne tri fazovej mustek, s tyristorovou regulaci.
Nejlepe je odpojit regulator, pripojit baterii pres ampermeter a pripojit ten utrzenej drat. Pak poznas zda se zvedne proud (ne napeti). Pokud ano, tak prikostrujes neco, co je spatne.

Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 19:37 | Nahoru | #21
Měl jsem na hornetu podobný problém s napětím, jen to zahřívání jsem nepozoroval. Motorku jsem po příjezdu domů odstavil a když jsem chtěl po půl hodině odjet, tak pří zmáčknutí startéru jen zhasly kontrolky a baterka byla KO. Po připojení nové baterky jsem naměřil nízké napětí jak na volnoběh, tak při zvýšených otáčkách. Stačilo sundat regulátor a očistit jeho zadní stranu a okolí závitu na rámu, do kterého jde ten "uzemňovací" šroub. Bylo to lehce zarezlé. Po očištění už to bylo OK.

1 reakcí na tento příspěvek Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 19:57 | Nahoru | #22
Davel: Díky, určitě to zkusím a dám vědět

Jinak nedalo mi to a musel jsem jít a znovu to proměřit a musím přiznat, že jsem se mýlil - regulátor se začne sám pomalinku hřát při připojení konektoru samotného - ale jen pomalu - s tím, že na tom ušmiklým drátu naměřím vůči kostře nějakých 9.6V, takže je na něm plus ... na tom co tam byl jsem taky naměřil ale nějakých 0.1V - za to bych vynil možná i levný multimetr Otázkou zůstává, co je to sakra za drát a kde se na něm vzalo plus
Ale pomalé zahřívání skrze konektor při zaplém zapalování je asi normáílní řekl bych, nebo ne ?

(reakce na) Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 20:01 | Nahoru | #23

HynekKubec píše: Davel: Díky, určitě to zkusím a dám vědět

Jinak nedalo mi to a musel jsem jít a znovu to proměřit a musím přiznat, že jsem se mýlil - regulátor se začne sám pomalinku hřát při připojení konektoru samotného - ale jen pomalu - s tím, že na tom ušmiklým drátu naměřím vůči kostře nějakých 9.6V, takže je na něm plus ... na tom co tam byl jsem taky naměřil ale nějakých 0.1V - za to bych vynil možná i levný multimetr Otázkou zůstává, co je to sakra za drát a kde se na něm vzalo plus
Ale pomalé zahřívání skrze konektor při zaplém zapalování je asi normáílní řekl bych, nebo ne ?


Myslis zahrivani regulatoru, bez motoru ? NE
Nesmi, pokud ano, nektera dioda je vcudely.

1 reakcí na tento příspěvek Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 20:03 | Nahoru | #24
fafo: A dioda na alternátoru nebo v tom regulátoru ? Ten regulátor je totiž na 95% špatnej ... Promiň, jestli zase říkám nějakej nesmysl

(reakce na) Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 20:05 | Nahoru | #25

HynekKubec píše: fafo: A dioda na alternátoru nebo v tom regulátoru ? Ten regulátor je totiž na 95% špatnej ... Promiň, jestli zase říkám nějakej nesmysl


Na altiku diody nejsou.
Pro predstavu :

Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 20:06 | Nahoru | #26
Delal jsem ho pro svaru a uz 5 let jezdi

1 reakcí na tento příspěvek Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 20:07 | Nahoru | #27
Řečeno jednoduše - může to být způsobený hotovým regulátorem ? Nebo co dál, už se v tom motám ...

(reakce na) Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 20:11 | Nahoru | #28

HynekKubec píše: Řečeno jednoduše - může to být způsobený hotovým regulátorem ? Nebo co dál, už se v tom motám ...

Ano
Ale taky altikem.
Promer ho nejdriv. Nesmi mit zadna faze odpor proti kostre.
A pokud posles starej, da se neco udelat. Ale to uz zas si siju na sebe praci

Naposledy editováno 26.02.2015 20:13:09

Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 20:14 | Nahoru | #29
Udělám to následovně - seženu nový regulátor, připojím pouze konektor a ten kabel s uzemněním ... ten co byl uřízlý připojovat nebudu a zjistím, jestli motorka bude dobíjet. Jestli ano, ten drát znovu odříznu a zaslepým, časem se budu pídit, co to bylo ... každopádně moc díky za radu fafo, moc jsi mi pomohl ! A hlavně díky za trpělivost

1 reakcí na tento příspěvek Honda Hornet 1998 - Problém s regulátorem

26.2.2015 v 20:15 | Nahoru | #30
A jde proměřit ten altík na těch třech žlutých kabelech, co jsou v konektoru pro regulátor - vůči kostře ?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 8 27.4.2024 v 15:23 lenkochal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V


TOPlist