globalmoto_kveten





Téma: Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.
 
4.2.2010 v 13:09
Zdravím, přátelé!

Potřeboval bych Vaši pomoc, resp. spolupráci. Mám bakalářskou práci na téma "Motocyklisté jako riziková skupina účastníků silničního provozu", kterou práve dokončuji a součástí je i vlastní výzkumné šetření (má dobrovolná iniciativa ).
Proto se touto cestou ptám:

Myslíte si, že je motocykl nebezpečnější než ostatní silniční motorová vozidla?

Nechci nic víc, než kliknout na jednu z možných odpovědí. Pokud budete mít nějaký VĚCNÝ komentář, budu jedině rád. Svou odpověď zdůvodňovat nemusíte - není to pro účely tohoto výzkum. šetření třeba. Výsledkem bude pouze procentuální graf.

Byl bych velice rád, kdyby se tohoto výzkumného šetření účastnilo co nejvíce lidí, aby bylo dosaženo relevantních výsledků.

Předem Vám děkuji za spolupráci!

Edit.:Upřesnění - motocykl myšleno jako druh dopravního prostředku, nemusí to být pouze jako řidič motocyklu - záleží na každém, jak to pojme.

Edit. 2.: Na základně připomínky Jamesona přejmenováno.

Naposledy editováno 06.02.2010 10:07:14
Anketa: Myslíte si,že je motocykl nebezpečnější než ostatní sil. mot. v.?
Rozhodně ano
25%
35
Spíše ano
51%
72
Nevím
1%
1
Spíše ne
16%
22
Rozhodně ne
8%
11
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 13:13 | Nahoru | #1
Motocykl je jen stroj! Měl by ses ptát na řidiče a ne na stroje, ty přeci nikomu samy neublížej a nebezpečný nejsou. Proto dávám rozhodně ne.

1 reakcí na tento příspěvek Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 13:13 | Nahoru | #2
Budeš to porovnávat se statistikama nehodovosti? možná by to bylo zajímavý

Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 13:17 | Nahoru | #3
Rozhodně než motorka je nebezpečnější kolo! Na kole totiž hrozí i ryziko, že tě za jízdy někdo smete s plechovkou ze zadu, dohnat motorku už tak lehký není

(reakce na) Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 13:21 | Nahoru | #4

Dave81>Motocykl je jen stroj! Měl by ses ptát na řidiče a ne na stroje, ty přeci nikomu samy neublížej a nebezpečný nejsou. Proto dávám rozhodně ne.


To je sice pravda, ovšem to už by bylo jiné téma. To bych pak musel ještě rozebírat psychologické vlastnosti řidičů. Má otázka je myšlena jako druh dopravního prostředku všeobecně, bez ohledu na řidiče. Tzn. např. ve vztahu ke konstrukci vozidla, viditelnosti atd. ,prostě aktivní i pasivní bezpečnosti..
Jinak připomínka je to věcná, díky..

(reakce na) Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 13:22 | Nahoru | #5

vonZahn>Budeš to porovnávat se statistikama nehodovosti? možná by to bylo zajímavý


Jasně, součástí mé práce budou i statistiky, takže pak uvidím, jestli tento výzkum "bude co k čemu" a podle toho budu vycházet dál..

1 reakcí na tento příspěvek Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 13:23 | Nahoru | #6
jak už tady padlo, nebezpečnější určitě není. Všechno je to o lidech. Když je někdo magor na hlavu, tak je jedno na čem nebo v čem sedí. Takovej člověk je nebezpečnej i když jde po svých.

(reakce na) Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 13:28 | Nahoru | #7

chalco>jak už tady padlo, nebezpečnější určitě není. Všechno je to o lidech. Když je někdo magor na hlavu, tak je jedno na čem nebo v čem sedí. Takovej člověk je nebezpečnej i když jde po svých.



Už jsem udělal edit, vidím, že Vás bude víc, kdo to bude brát ve vztahu k řidiči. Bihužel, tohle se mi do otázky prostě nevejde a ani to není účelem.. Díky

1 reakcí na tento příspěvek Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 13:45 | Nahoru | #8
Tak už nikdo? Fakt nepotřebuju nic víc, než kliknout na tu anketu..

2 reakcí na tento příspěvek Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 13:53 | Nahoru | #9
Tak já jsem klikla, ale moc nechápu smysl. Pokud ve stejný rychlosti vrazim do stromu autem a na motorce, tak co asi tak může bejt nebezpečnější no. Když potkám v zatáčce štěrk, tak v autě na čtyřech kolech to "ustojim", na motorce z toho s velkou pravděpodobností bude crash. Nenapadá mě moc případů, kdy je motorka ve výhodě, snad kromě zrychlení a to taky nemá každá kdovíjak excelentní.

Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 13:54 | Nahoru | #10
Dal bych, ze neni nebezpecnejsi, pokud by se bral um ridice jako konstanta. Pak to vyjde nastejno..
Bohuzel jakmile je nehoda zpusobena cizi vinou, kazdej by v tu chvili radsi sedel v aute, nez na motorce..
Proto: Spise ano.

(reakce na) Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 13:56 | Nahoru | #11

ernest>Tak už nikdo? Fakt nepotřebuju nic víc, než kliknout na tu anketu..



Dej tomu čas, až příjdou lidi z práce a ze škol..

(reakce na) Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 13:56 | Nahoru | #12
A.F.I.> Da se brat ku prospechu motorky jeste velikost: v mnoha situacich se da jeste vyhnout, popr. se vejit mezi...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 14:02 | Nahoru | #13

A.F.I.>Tak já jsem klikla, ale moc nechápu smysl. Pokud ve stejný rychlosti vrazim do stromu autem a na motorce, tak co asi tak může bejt nebezpečnější no. Když potkám v zatáčce štěrk, tak v autě na čtyřech kolech to "ustojim", na motorce z toho s velkou pravděpodobností bude crash. Nenapadá mě moc případů, kdy je motorka ve výhodě, snad kromě zrychlení a to taky nemá každá kdovíjak excelentní.


Ovšem pochopila si to velice dobře - to je právě smysl toho výzkumu. Aby všechny tyto výhody a nevýhody všichni, kteří chtějí hlasovat, sami zhodnotili.. Nehledej v tom nic složitého, má to sloužit pouze jako základní ukazatel, jak sami řidiči motocyklů vnímají nebezpečnost tohoto dopravního prostředku..

1 reakcí na tento příspěvek Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 14:06 | Nahoru | #14
Krom krizových situací, ze kterých je možné se dostat (nebo jim předejít) akcelerací, je motorka asi ve všech ohledech nebezpečnější, než většina aut Ještě pro motorku hraje malá šířka při úhybném manévru, jinak mě nic nenapadá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 14:24 | Nahoru | #15

ernest: Nehledej v tom nic složitého, má to sloužit pouze jako základní ukazatel, jak sami řidiči motocyklů vnímají nebezpečnost tohoto dopravního prostředku..


Jo, přesně tak mi to připadalo - zhodotit dojem, jaký řidiči mají. Protože objektivně vzato je motorka jednoznačně nebezpečnější. Když se porovná stabilita, pasívní a aktivní bezpečnostní prvky, tak prostě motorka proti autu nemůže obstát.

Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 14:39 | Nahoru | #16
Jak uz tady bylo receno zalezi s cim to srovnavas...Kdyz to srovnas s autem tak je motorka urcite nebezpecnejsi...Na druhou stranu ve srovnani s kolem je na tom motorka o dost lip...

1 reakcí na tento příspěvek Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 14:45 | Nahoru | #17
Nemáš vymezeno pro koho je nebezpečnější. Pokud pro ostatní účastníky provozu, tak je nebezpečná relativně málo. Je malá, šance že někoho smete je taky malá, její kinetická energie se zdaleka nevyrovná náklaďáku či osobáku (pokud neberem zrovna supersport v topspeedu).

Pro jezdce na motocyklu je nebezpečná relativně dost. Klade na něj vysoké nároky, bývá obecně výkonná. Nízká pasivní ochrana. Na druhou stranu vysoká aktivní bezpečnost= manévrovatelnost, zrychlení, i brzdy docela. V tom jasně vede např. nad kolem.

Proto záleží na tom, jestli se na její nebezpečnost koukáš jako jezdec na ní, nebo z pohledu ostatních účastníků provozu.

Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 15:05 | Nahoru | #18
Co vím, ve své věšině motorkáři jsou více odpovědní a zkušení (řidí protože májí radost z jizdy a tudíž se líp učí), než řidiči aut, proto pokud jde o lidský faktor, motorka je bezpečnější pro okoli než auto. O demoličním faktoru ani nemluvě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 15:34 | Nahoru | #19
Bludevil> Je to bráno z samozřejmě z pohledu jezdce. Poroto je to taky na motorkářském fóru, aby se sami motorkáři, coby řidiči motocyklů, vyjádřili. Jinak ano, máš pravdu, lze na to pohlížet i z pohledu, jaký demoliční účinek či potenciální nebezpečí představuje motocykl pro ostatní účastníky silničního provozu.. Otázka ve výzkumu, abych pokryl všechny možné pohledy, kterými bych tuto otázku jednoznačně definoval, nelze takto strukturovat, protože pak by to nebyl výzkum v pravém slova smyslu. Ano, otázka musí být jasná, ale také stručná. Položit takto složitou otázku by mělo efekt tehdy, pokud bych chtěl z výsledků vyhodnocovat nejen názor jako takový, ale i připomínky, případně vyjádření. Jinak díky za připomínku.

(reakce na) Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 15:36 | Nahoru | #20

1100Virago>Jo, přesně tak mi to připadalo - zhodotit dojem, jaký řidiči mají. Protože objektivně vzato je motorka jednoznačně nebezpečnější. Když se porovná stabilita, pasívní a aktivní bezpečnostní prvky, tak prostě motorka proti autu nemůže obstát.


Přesně tak.
Jinak co se týče srovnávání bezpečnostních prvků, stability atd. mám podle toho, co jsem zjistil a sepsal v mé práci, jednoznačně stejný názor.

edit.: chybka

Naposledy editováno 04.02.2010 15:36:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 15:41 | Nahoru | #21
ernest> Dobře, zde bych odpověděl, že záleží na způsobu použití. Kdyby někdo používal současný supersport v režimu jak lidi běžně jezdí autem, je asi velice bezpečná. Snadno se vyhneš překážkám, dobře to brzdí, akceleruje jak z praku, takže snadné předjíždění s dostatkem výkonu atd. K tomu grip gum je taky výtečný. Skoro všechny charakteristiky krom přilnavosti za deště a na písku vyznívají pro motocykl, takže by byla jednoznačně velmi bezpečná, protože většině srážek díky jejím vlasnostem zabráníš a ani nemusíš moc řešit pasivní bezpečnost. Jenže... Ona motorka svádí k tahání. A z toho pramení její zdánlivá nebezpečnost. Netroufám si ani odhadnout, kolik lidí by pochcípalo v autech, kdyby lidi autům běžně šlapali na krk tak, jako motorkám...

Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 15:41 | Nahoru | #22
Pro mě jako řidiče motorky jsou rozhodně nebezpečnější blbci v autech, jinak je to jasný je to pro mě nebezpečnější jet na motorce než když jedu v autě....

Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 15:41 | Nahoru | #23
Otázka přesně zní - Myslíte si, že je motocykl nebezpečnější než ostatní silniční motorová vozidla?

Když se na to podívám z pohledu škod na jiných účastnících silničního provozu, tak ne, protože když se srazí náklaďák s osobákem, je to pro posádku osobáku určitě horší, než když to do nich narve motorka. Z pohledu zdravotních následků je to horší, protože při většině nehod motorek bývají úrazy vážné a často i smrtelné.

(reakce na) Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 15:43 | Nahoru | #24
[quote]Petr-RSV>Krom krizových situací, ze kterých je možné se dostat (nebo jim předejít) akcelerací, je motorka asi ve všech ohledech nebezpečnější, než většina aut Ještě pro motorku hraje malá šířka při úhybném manévru, jinak mě nic nenapadá.[/quote
Ono to s tou akcelerací leckdy není tak jednoznačné, jestli je ku prospěchu či není. Záleží na situaci. Akcelerace totiž může vést k manévrům, které řidič vnímá zkresleně v domění, "že to ještě zthine". Kolikrát už to, bohužel, nevyjde. S tou šířkou je to dost obdobné. Jsou to vše jen ůvahy a dohady, které nejsou nikterak podložené a hlavně - je to situace od situace, resp. nehoda od nehody rozdílné. Někde to může být ku prospěchu, někdy ku škodě - jak jsem napsal výše.. Prostě tyto vlastnosti (akcelerace a i šířka), záleží na szbjektivním pohledu každého řidiče. Proto jsem se jimi ve své práci prakticky vůbec nezabýval, maximálně je ještě zhodnotím v závěru, kde budu dělat konečnou bilanci.. Jinak díky

Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 15:44 | Nahoru | #25
Na druhou stranu bych zmínil, že tím, že moto je menší, tak se dá dost často vejít a nebourat...už jsem párkrát byl v situaci, kdy by to autem bouchlo, ale na moto jsem se vešel. Nebezpečnější asi je, a to ne kvůli jezdcům, ale kvůli ostatním, kteří nedávají přednost - a následek bývá větší. Já se kvůli nedání přednosti (vždycky holka kolem 20 let) dvakrát pořádně proletěl vzduchem...Sice žádný následek, ale v autě by to bylo příjemnější.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 15:45 | Nahoru | #26

Bludevil>ernest> Dobře, zde bych odpověděl, že záleží na způsobu použití. Kdyby někdo používal současný supersport v režimu jak lidi běžně jezdí autem, je asi velice bezpečná. Snadno se vyhneš překážkám, dobře to brzdí, akceleruje jak z praku, takže snadné předjíždění s dostatkem výkonu atd. K tomu grip gum je taky výtečný. Skoro všechny charakteristiky krom přilnavosti za deště a na písku vyznívají pro motocykl, takže by byla jednoznačně velmi bezpečná, protože většině srážek díky jejím vlasnostem zabráníš a ani nemusíš moc řešit pasivní bezpečnost. Jenže... Ona motorka svádí k tahání. A z toho pramení její zdánlivá nebezpečnost. Netroufám si ani odhadnout, kolik lidí by pochcípalo v autech, kdyby lidi autům běžně šlapali na krk tak, jako motorkám...


Víš co, ono ta anketa (resp. výzkum) není založena na takovýchto úvahách. Chápu, jak to myslíš, ale to je na dlouhou diskusi.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 15:50 | Nahoru | #27
ernest> No není, otázka je, jestli se samotný motocykl nebezpečnější, ne způsob jakým je používán. Proto odpověď je NE, motocykl samotný je jeden z relativně bezpečných dopravních prostředků, asi na úrovni osobních automobilů.

Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 15:53 | Nahoru | #28
Díky všem za připomínky. Jen abych rád upřesnil, že je na každém, z jakého pohledu celou věc vezme a zhodnotí, do jaké míry, pokud vůbec, jsou motocykly nebezpečnější. Bohužel, nemám tolik prostoru, abych mohl ve své práci rozebrat každou odpověď. A mimmo to by to bylo dost náročné..

Naposledy editováno 04.02.2010 15:53:49

(reakce na) Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 15:55 | Nahoru | #29

Bludevil>ernest> No není, otázka je, jestli se samotný motocykl nebezpečnější, ne způsob jakým je používán. Proto odpověď je NE, motocykl samotný je jeden z relativně bezpečných dopravních prostředků, asi na úrovni osobních automobilů.


Však ano - tvoje úvaha, tvůj názor, tvoje označená odpověď.
Já jsem jedině rád, že výsledkem nebude monotónie ve stylu "90% si myslí že rozhodně ano"..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.

4.2.2010 v 15:59 | Nahoru | #30
Bludevil> Jinak ještě jedna věc - když píšeš, že "motocykl je jeden z relativně bezpečných dopravních prostředků, asi na úrovni automobilů", i když budu brát v úvahu, že motocykl i automobil bude v okmažiku nehody řízen tytýž člověkem (pouze hypotetická úvaha), který dodržuje všechna přečdepsaná pravidla silničního provozu, tak v případě, že se tyto dva prostředky střetnou, pro kterého myslíš, že to bude mít horší následky? Nepočítej možnost úhybného manévru, ta zdaleka není vždy k dispozici.. Ber to pouze jako úvahu, ne jako vyvracení názoru.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist