Potřeboval bych Vaši pomoc, resp. spolupráci. Mám bakalářskou práci na téma "Motocyklisté jako riziková skupina účastníků silničního provozu", kterou práve dokončuji a součástí je i vlastní výzkumné šetření (má dobrovolná iniciativa ).
Proto se touto cestou ptám:
Myslíte si, že je motocykl nebezpečnější než ostatní silniční motorová vozidla?
Nechci nic víc, než kliknout na jednu z možných odpovědí. Pokud budete mít nějaký VĚCNÝ komentář, budu jedině rád. Svou odpověď zdůvodňovat nemusíte - není to pro účely tohoto výzkum. šetření třeba. Výsledkem bude pouze procentuální graf.
Byl bych velice rád, kdyby se tohoto výzkumného šetření účastnilo co nejvíce lidí, aby bylo dosaženo relevantních výsledků.
Předem Vám děkuji za spolupráci!
Edit.:Upřesnění - motocykl myšleno jako druh dopravního prostředku, nemusí to být pouze jako řidič motocyklu - záleží na každém, jak to pojme.
Edit. 2.: Na základně připomínky Jamesona přejmenováno.
Naposledy editováno 06.02.2010 10:07:14
2 reakcí na tento příspěvek Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.
1 reakcí na tento příspěvek Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.
Dave81>Motocykl je jen stroj! Měl by ses ptát na řidiče a ne na stroje, ty přeci nikomu samy neublížej a nebezpečný nejsou. Proto dávám rozhodně ne.
To je sice pravda, ovšem to už by bylo jiné téma. To bych pak musel ještě rozebírat psychologické vlastnosti řidičů. Má otázka je myšlena jako druh dopravního prostředku všeobecně, bez ohledu na řidiče. Tzn. např. ve vztahu ke konstrukci vozidla, viditelnosti atd. ,prostě aktivní i pasivní bezpečnosti..
Jinak připomínka je to věcná, díky..
vonZahn>Budeš to porovnávat se statistikama nehodovosti? možná by to bylo zajímavý
Jasně, součástí mé práce budou i statistiky, takže pak uvidím, jestli tento výzkum "bude co k čemu" a podle toho budu vycházet dál..
1 reakcí na tento příspěvek Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.
chalco>jak už tady padlo, nebezpečnější určitě není. Všechno je to o lidech. Když je někdo magor na hlavu, tak je jedno na čem nebo v čem sedí. Takovej člověk je nebezpečnej i když jde po svých.
Už jsem udělal edit, vidím, že Vás bude víc, kdo to bude brát ve vztahu k řidiči. Bihužel, tohle se mi do otázky prostě nevejde a ani to není účelem.. Díky
1 reakcí na tento příspěvek Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.
2 reakcí na tento příspěvek Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.
Bohuzel jakmile je nehoda zpusobena cizi vinou, kazdej by v tu chvili radsi sedel v aute, nez na motorce..
Proto: Spise ano.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.
A.F.I.>Tak já jsem klikla, ale moc nechápu smysl. Pokud ve stejný rychlosti vrazim do stromu autem a na motorce, tak co asi tak může bejt nebezpečnější no. Když potkám v zatáčce štěrk, tak v autě na čtyřech kolech to "ustojim", na motorce z toho s velkou pravděpodobností bude crash. Nenapadá mě moc případů, kdy je motorka ve výhodě, snad kromě zrychlení a to taky nemá každá kdovíjak excelentní.
Ovšem pochopila si to velice dobře - to je právě smysl toho výzkumu. Aby všechny tyto výhody a nevýhody všichni, kteří chtějí hlasovat, sami zhodnotili.. Nehledej v tom nic složitého, má to sloužit pouze jako základní ukazatel, jak sami řidiči motocyklů vnímají nebezpečnost tohoto dopravního prostředku..
1 reakcí na tento příspěvek Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.
ernest: Nehledej v tom nic složitého, má to sloužit pouze jako základní ukazatel, jak sami řidiči motocyklů vnímají nebezpečnost tohoto dopravního prostředku..
Jo, přesně tak mi to připadalo - zhodotit dojem, jaký řidiči mají. Protože objektivně vzato je motorka jednoznačně nebezpečnější. Když se porovná stabilita, pasívní a aktivní bezpečnostní prvky, tak prostě motorka proti autu nemůže obstát.
1 reakcí na tento příspěvek Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.
Pro jezdce na motocyklu je nebezpečná relativně dost. Klade na něj vysoké nároky, bývá obecně výkonná. Nízká pasivní ochrana. Na druhou stranu vysoká aktivní bezpečnost= manévrovatelnost, zrychlení, i brzdy docela. V tom jasně vede např. nad kolem.
Proto záleží na tom, jestli se na její nebezpečnost koukáš jako jezdec na ní, nebo z pohledu ostatních účastníků provozu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.
1100Virago>Jo, přesně tak mi to připadalo - zhodotit dojem, jaký řidiči mají. Protože objektivně vzato je motorka jednoznačně nebezpečnější. Když se porovná stabilita, pasívní a aktivní bezpečnostní prvky, tak prostě motorka proti autu nemůže obstát.
Přesně tak.
Jinak co se týče srovnávání bezpečnostních prvků, stability atd. mám podle toho, co jsem zjistil a sepsal v mé práci, jednoznačně stejný názor.
edit.: chybka
Naposledy editováno 04.02.2010 15:36:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.
Když se na to podívám z pohledu škod na jiných účastnících silničního provozu, tak ne, protože když se srazí náklaďák s osobákem, je to pro posádku osobáku určitě horší, než když to do nich narve motorka. Z pohledu zdravotních následků je to horší, protože při většině nehod motorek bývají úrazy vážné a často i smrtelné.
Ono to s tou akcelerací leckdy není tak jednoznačné, jestli je ku prospěchu či není. Záleží na situaci. Akcelerace totiž může vést k manévrům, které řidič vnímá zkresleně v domění, "že to ještě zthine". Kolikrát už to, bohužel, nevyjde. S tou šířkou je to dost obdobné. Jsou to vše jen ůvahy a dohady, které nejsou nikterak podložené a hlavně - je to situace od situace, resp. nehoda od nehody rozdílné. Někde to může být ku prospěchu, někdy ku škodě - jak jsem napsal výše.. Prostě tyto vlastnosti (akcelerace a i šířka), záleží na szbjektivním pohledu každého řidiče. Proto jsem se jimi ve své práci prakticky vůbec nezabýval, maximálně je ještě zhodnotím v závěru, kde budu dělat konečnou bilanci.. Jinak díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.
Bludevil>ernest> Dobře, zde bych odpověděl, že záleží na způsobu použití. Kdyby někdo používal současný supersport v režimu jak lidi běžně jezdí autem, je asi velice bezpečná. Snadno se vyhneš překážkám, dobře to brzdí, akceleruje jak z praku, takže snadné předjíždění s dostatkem výkonu atd. K tomu grip gum je taky výtečný. Skoro všechny charakteristiky krom přilnavosti za deště a na písku vyznívají pro motocykl, takže by byla jednoznačně velmi bezpečná, protože většině srážek díky jejím vlasnostem zabráníš a ani nemusíš moc řešit pasivní bezpečnost. Jenže... Ona motorka svádí k tahání. A z toho pramení její zdánlivá nebezpečnost. Netroufám si ani odhadnout, kolik lidí by pochcípalo v autech, kdyby lidi autům běžně šlapali na krk tak, jako motorkám...
Víš co, ono ta anketa (resp. výzkum) není založena na takovýchto úvahách. Chápu, jak to myslíš, ale to je na dlouhou diskusi.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bak. práce-výzkum. šetření-rizikovost motocyklů.
Naposledy editováno 04.02.2010 15:53:49
Bludevil>ernest> No není, otázka je, jestli se samotný motocykl nebezpečnější, ne způsob jakým je používán. Proto odpověď je NE, motocykl samotný je jeden z relativně bezpečných dopravních prostředků, asi na úrovni osobních automobilů.
Však ano - tvoje úvaha, tvůj názor, tvoje označená odpověď.
Já jsem jedině rád, že výsledkem nebude monotónie ve stylu "90% si myslí že rozhodně ano"..