Zeptej se pár lidí, co už jim zhořel třeba regulátor, nebo hůř celý CDI.
Zásadně chcípákem, může ti to ušetřit veliký výdaje.
edit: Malyfanda> nebo stojánkem, tam taky vypneš klíček až po úplném zastavení motoru
Naposledy editováno 09.07.2008 11:11:28
Číkus>no jasný při chcípnutí klíčkem se vypne celé elektrika, ale alternátor se ještě setrvačností otáčí. Vznikají napěťové špičky, které mohou poškodit elektronistalaci motorky. Při vypnutí chcípákem není od systému odpojena baterka a ta jako veliký kondenzátor napěťové špičky bez problémů pohltí.
Zeptej se pár lidí, co už jim zhořel třeba regulátor, nebo hůř celý CDI.
Zásadně chcípákem, může ti to ušetřit veliký výdaje.
edit: Malyfanda> nebo stojánkem, tam taky vypneš klíček až po úplném zastavení motoru
jj, stojanek rulezz. Co jsem ho odpojil se mi chcipa mnohem lip
Naposledy editováno 09.07.2008 11:28:02
Číkus>no jasný při chcípnutí klíčkem se vypne celé elektrika, ale alternátor se ještě setrvačností otáčí. Vznikají napěťové špičky, které mohou poškodit elektronistalaci motorky. Při vypnutí chcípákem není od systému odpojena baterka a ta jako veliký kondenzátor napěťové špičky bez problémů pohltí.
Zeptej se pár lidí, co už jim zhořel třeba regulátor, nebo hůř celý CDI.
Zásadně chcípákem, může ti to ušetřit veliký výdaje.
edit: Malyfanda> nebo stojánkem, tam taky vypneš klíček až po úplném zastavení motoru
Kurňa tak to by mě zajímalo, proč nemaj chcípák taky auta.. přijde mi to jako blbá omluva špatný elektroinstalace...
U motocyklů bývají alternátory s permanentním magnetem a tedy regulace zkratovým regulátorem. Tento alternátor ale vyrábí energii bez nutnosti buzení.
1100Virago>Číkus: Máš ale v úvaze dost podstatnou chybu - při otočení klíčku se alternátor od regulátoru a baterie neodpojí. Ty jsou spojené natvrdo Takže jaké špičky? Ty navíc vznikají spíše u buzených alternátorů, právě při přerušení buzení (stejný systém jako zapalovací cívka). Navíc je koncový stupeň zapalování chráněn diodami v prostisměru. Atd, atd... Teoreticky to vypadá správně, prakticky je to volovina.
díky virago, zrovna sem chtěl začít chcípat chcípákem.. zachránil si mě, budu pokračovat klíčkem..
1100Virago>Číkus: Máš ale v úvaze dost podstatnou chybu - při otočení klíčku se alternátor od regulátoru a baterie neodpojí. Ty jsou spojené natvrdo Takže jaké špičky? Ty navíc vznikají spíše u buzených alternátorů, právě při přerušení buzení (stejný systém jako zapalovací cívka). Navíc je koncový stupeň zapalování chráněn diodami v prostisměru. Atd, atd... Teoreticky to vypadá správně, prakticky je to volovina.
firecracker>Repulsion> a neřekli proč?
Protože transalp má trochu netypické zapojení a chcípák odpojuje signálový kabel k cívce aby vynechal zápal. Tím ale na krátkou dobu (než se dotočí motor do dolní úvratě) přes snímač polohy klikové hřídele zkratuje napájení cívky. Proto se u transalpů vypínání chcípákem nedoporučuje. Cívka ten krátkodobý zkrat vydrží, baterie a kabeláž taky, ale dochází k jiskření na kontaktech snímače klikové hřídele a tím se opotřebvává povrch kontaktů (mimochodem proto má hodně transalpů problémy se startováním, za studena klade pohyblivý kontakt na snímači polohy klikové hřídele příliš velký odpor, aby se cívka nabyla na dostatečné napětí pro zažehnutí směsi jiskrou na jiskřišti svíčky).
Tento systém není příliš častý, ale u transalpa byl použit, aby bylo umožněno uložení jedné společné cívky mezi oba válce motoru při zachování úzké stavby endura - proto je také použit kontaktní snímač polohy klikové hřídele místo bezúdržbového, ale na prostor náročnějšího magnetického snímače. Ten by také pro jednocívkové zapojení vyžadoval relé, což by učinilo motocykl nákladnějším na výrobu.