globalmoto_kveten





Téma: Klíčkem nebo Chcípákem?
 
9.7.2008 v 11:07
No z různých narážek jsem pochopil, že to je podobné téma jako třeba kůže vs. textil, ale třeba jsem narážky pochopil špatně, či vůbec. Je v tom nějaký rozdíl?
Předchozí
1 2 3
Následující

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 11:08 | Nahoru | #1
zásadně stojánkem !!!

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 11:10 | Nahoru | #2
no jasný při chcípnutí klíčkem se vypne celé elektrika, ale alternátor se ještě setrvačností otáčí. Vznikají napěťové špičky, které mohou poškodit elektronistalaci motorky. Při vypnutí chcípákem není od systému odpojena baterka a ta jako veliký kondenzátor napěťové špičky bez problémů pohltí.

Zeptej se pár lidí, co už jim zhořel třeba regulátor, nebo hůř celý CDI.

Zásadně chcípákem, může ti to ušetřit veliký výdaje.

edit: Malyfanda> nebo stojánkem, tam taky vypneš klíček až po úplném zastavení motoru

Naposledy editováno 09.07.2008 11:11:28

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 11:12 | Nahoru | #3
Číkus> Děkuji za podloženou odpověď

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 11:14 | Nahoru | #4
přes spojku

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 11:15 | Nahoru | #5
COMATIK> jako zařadit rychlost zmáčknou obě dvě brzdy a prudce pustit spojkovou páčku ?

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 11:18 | Nahoru | #6
PENIS NEBO VIBRÁTOR

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 11:19 | Nahoru | #7
Kůže nebo textil?
Po kreši, jedině kůže, bo odřeniny se sice hojí, ale hnisaj;smrdí;a včil začly bolet

Jinak Číkus>vyčerpávající a fundovaná odpověď

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 11:19 | Nahoru | #8

firecracker>COMATIK> jako zařadit rychlost zmáčknou obě dvě brzdy a prudce pustit spojkovou páčku ?


no stačí předek...ještě ti třeba vyjde pěkná gumovačka před garáží lol

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 11:22 | Nahoru | #9

Číkus>no jasný při chcípnutí klíčkem se vypne celé elektrika, ale alternátor se ještě setrvačností otáčí. Vznikají napěťové špičky, které mohou poškodit elektronistalaci motorky. Při vypnutí chcípákem není od systému odpojena baterka a ta jako veliký kondenzátor napěťové špičky bez problémů pohltí.

Zeptej se pár lidí, co už jim zhořel třeba regulátor, nebo hůř celý CDI.

Zásadně chcípákem, může ti to ušetřit veliký výdaje.

edit: Malyfanda> nebo stojánkem, tam taky vypneš klíček až po úplném zastavení motoru



jj, stojanek rulezz. Co jsem ho odpojil se mi chcipa mnohem lip

Naposledy editováno 09.07.2008 11:28:02

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 11:35 | Nahoru | #10

Číkus>no jasný při chcípnutí klíčkem se vypne celé elektrika, ale alternátor se ještě setrvačností otáčí. Vznikají napěťové špičky, které mohou poškodit elektronistalaci motorky. Při vypnutí chcípákem není od systému odpojena baterka a ta jako veliký kondenzátor napěťové špičky bez problémů pohltí.

Zeptej se pár lidí, co už jim zhořel třeba regulátor, nebo hůř celý CDI.

Zásadně chcípákem, může ti to ušetřit veliký výdaje.

edit: Malyfanda> nebo stojánkem, tam taky vypneš klíček až po úplném zastavení motoru



Kurňa tak to by mě zajímalo, proč nemaj chcípák taky auta.. přijde mi to jako blbá omluva špatný elektroinstalace...

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 11:38 | Nahoru | #11
Slam> auta mají buzené alternátory, zatímco motocykly s permanentním magnetem. U auta se vypnutím přeruší i přívod proudu do budící cívky a tím přestane alternátor fungovat a vyrábět energii.

U motocyklů bývají alternátory s permanentním magnetem a tedy regulace zkratovým regulátorem. Tento alternátor ale vyrábí energii bez nutnosti buzení.

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 11:54 | Nahoru | #12
Číkus> OK.. To zní pochopitelně, i když mě napadá dalších deset otázek, ale to by bylo na delší debatu.. Když si vzpomenu, odchytím tě na víláku..

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 12:04 | Nahoru | #13
Číkus: Máš ale v úvaze dost podstatnou chybu - při otočení klíčku se alternátor od regulátoru a baterie neodpojí. Ty jsou spojené natvrdo Takže jaké špičky? Ty navíc vznikají spíše u buzených alternátorů, právě při přerušení buzení (stejný systém jako zapalovací cívka). Navíc je koncový stupeň zapalování chráněn diodami v prostisměru. Atd, atd... Teoreticky to vypadá správně, prakticky je to volovina.

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 12:23 | Nahoru | #14

1100Virago>Číkus: Máš ale v úvaze dost podstatnou chybu - při otočení klíčku se alternátor od regulátoru a baterie neodpojí. Ty jsou spojené natvrdo Takže jaké špičky? Ty navíc vznikají spíše u buzených alternátorů, právě při přerušení buzení (stejný systém jako zapalovací cívka). Navíc je koncový stupeň zapalování chráněn diodami v prostisměru. Atd, atd... Teoreticky to vypadá správně, prakticky je to volovina.



díky virago, zrovna sem chtěl začít chcípat chcípákem.. zachránil si mě, budu pokračovat klíčkem..

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 12:26 | Nahoru | #15

1100Virago>Číkus: Máš ale v úvaze dost podstatnou chybu - při otočení klíčku se alternátor od regulátoru a baterie neodpojí. Ty jsou spojené natvrdo Takže jaké špičky? Ty navíc vznikají spíše u buzených alternátorů, právě při přerušení buzení (stejný systém jako zapalovací cívka). Navíc je koncový stupeň zapalování chráněn diodami v prostisměru. Atd, atd... Teoreticky to vypadá správně, prakticky je to volovina.

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 12:27 | Nahoru | #16
no já to budu dělat chcípakem pro ten pocit. Hádám, že Tím, že to budu chcípat chcípákem nic špatného něudělám.

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 12:30 | Nahoru | #17
Je zajímavé, že mě v Hondě říkali, že chcípák používat raději nemám...

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 12:32 | Nahoru | #18
Repulsion> a neřekli proč?

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 12:34 | Nahoru | #19

firecracker>Repulsion> a neřekli proč?



protoze pak jim budou na linku volat rozzureni novi zakaznici ze ten smejd nestartuje a ze si pro to maj rychle prijet.

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 12:35 | Nahoru | #20

Peacemaker>firecracker>Repulsion> a neřekli proč?

protoze pak jim budou na linku volat rozzureni novi zakaznici ze ten smejd nestartuje a ze si pro to maj rychle prijet.



Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 12:44 | Nahoru | #21

firecracker>Repulsion> a neřekli proč?


Protože transalp má trochu netypické zapojení a chcípák odpojuje signálový kabel k cívce aby vynechal zápal. Tím ale na krátkou dobu (než se dotočí motor do dolní úvratě) přes snímač polohy klikové hřídele zkratuje napájení cívky. Proto se u transalpů vypínání chcípákem nedoporučuje. Cívka ten krátkodobý zkrat vydrží, baterie a kabeláž taky, ale dochází k jiskření na kontaktech snímače klikové hřídele a tím se opotřebvává povrch kontaktů (mimochodem proto má hodně transalpů problémy se startováním, za studena klade pohyblivý kontakt na snímači polohy klikové hřídele příliš velký odpor, aby se cívka nabyla na dostatečné napětí pro zažehnutí směsi jiskrou na jiskřišti svíčky).
Tento systém není příliš častý, ale u transalpa byl použit, aby bylo umožněno uložení jedné společné cívky mezi oba válce motoru při zachování úzké stavby endura - proto je také použit kontaktní snímač polohy klikové hřídele místo bezúdržbového, ale na prostor náročnějšího magnetického snímače. Ten by také pro jednocívkové zapojení vyžadoval relé, což by učinilo motocykl nákladnějším na výrobu.

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 12:59 | Nahoru | #22
Číkus> Sakra Čikusi ty seš nějakej chytrej, kdo by to do Tebe ty kluku jeden řek

PS: Jen tak pro jistotu. Nebylo to myšleno ironicky.

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 13:02 | Nahoru | #23
Číkus>ňákej chytrej, pyčo

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 13:03 | Nahoru | #24
číkus zupa nedaj sa

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 20:03 | Nahoru | #25
technická: těm mým blábolům fakt někdo věříte ?

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 20:10 | Nahoru | #26
Číkus, tak jdi pěkně do prdele. Zrovna jsem odmontoval spínačku a vyhodil jí, děkuju Ti pěkně...

Naposledy editováno 09.07.2008 20:10:48

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 20:15 | Nahoru | #27
Ja myslim, ze zalezi na tom v cem jezdite. Pokud v kuzi, tak chcipakem a pokud v textilu, tak klicem Nebo ze by to bylo obracene? lol

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 20:20 | Nahoru | #28
DEKOMPRESEM!

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 20:21 | Nahoru | #29
Kaviárový toasty....

Klíčkem nebo Chcípákem?

9.7.2008 v 21:44 | Nahoru | #30
Chcipak je nouzovy vypinac motoru pri padu a podobne v servisu mi rekli vypinat klickem.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist