Priklad: Jede lehce pokrocily jezdec na okruhu,snazi se zrychlovat a pak ho to nakopne a lezi.
Jede jezdec zavodnik,obcas mu to lehce utece,ale zvladne to,ale i tak to nekdy prezene a spadne.
Jede profesionalni zavodnik a ten nespadne temer nikdy.
Nikdo z nich nema kontrolu trakce.Ale rozestupy na jedno kolo jsou jeden od druheho 15s.
A ted mi objasnete,jak to.Ze i presto ze jezdci kteri jedou nekdy i vice nez o pul minuty na kolo pomaleji,tak spadnou mnohem casteji na highsider nez ti rychlici?
Napadaj me tyto hlavni duvody:
-obrovsky rozdil v pouzitych pneumatikach
-velice rozdilne nastavene odpruzeni motorek
-prilis vysoke otacky motoru
-spatne vnimani a vyhodnoceni naklonu a chovani motorky
-trhany pohyb pri presouvani tela a teziste na motorce
-prilis rychle a prudke pridani plynu
Osobne se priklanim nejvice k prvni a posledni variante jako nejcastejsimu duvodu padu.
Ozve se nekdo kdo takto spadnu a mohl rict co bylo hlavni pricinou u nej.
A jeste by me zajimalo,jestli se nekdo setkal s padem typu highsider uz pri najezdu do zatacky,pripadne pri jejim plynulem prujezdu.Anebo je naprosta vetsina padu v oblasti akcelerace a vyjezdu ze zatacky?
Naposledy editováno 20.04.2009 16:45:09
1 reakcí na tento příspěvek Highsider na okruhu-proc?
Tohle vidim jako primarni faktor, jinak si nedokazu vysvetlit proc rychlici jako ty, nebo treba Perna jsou tak rychli na vyjezdech a vypada to ze jde o relativne pohodovou jizdu...proste dobra stopa.
jen muj poznatek
Naposledy editováno 20.04.2009 16:47:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Highsider na okruhu-proc?
treti v poradi se snad nebude zlobit,ale jede z nich markantne nejpomaleji,ja bych rekl ze i velice opatrne a i presto si zlomil panev jako prvni.
Ale s tou stopou je to zajimava myslenka.Mozna ma opravdu na tenhle pad vetsi vliv.Konec koncu by to i souhlasilu.Protoze vetsina tech co padaji jsou asi kluci,co tu stopu teprv hledaji.
Ale ty o tom uz preci vis vic nez jen teorii.Povidej
1 reakcí na tento příspěvek Highsider na okruhu-proc?
pád = zavření plynu, když cítíš, že ti to utíká. zkušený závodník jen lehce ubere
1 reakcí na tento příspěvek Highsider na okruhu-proc?
Pri najezdu se snad na HS spadnout neda ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Highsider na okruhu-proc?
Bubrak ZX10R>Ja dostal HS na CEC v roce 2006, ale to bylo urcite gumou, pac sem mel sjetou tvrdou cestovni Metzeleru. Pridal sem a sel sem po HS do kacera, kde sem este zatocil pred pneumatikama, ale pak nejak nesikovne spadnul.
Pri najezdu se snad na HS spadnout neda ne?
Kdyz si dostal HS a ani nespadl tak to je houby HS....tim se ani nevytahuj
Videl jsem ty tube i video kde padnul frajer vice mene v najezdu do zatacky.
1 reakcí na tento příspěvek Highsider na okruhu-proc?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Highsider na okruhu-proc?
mariano>vznik = příliš rychlé/brzké přidání plynu a následná nekonzistence pneu s povrchem
pád = zavření plynu, když cítíš, že ti to utíká. zkušený závodník jen lehce ubere
S tim ubranim je to o stesti, me se jednou poradny highsider povedlo odvratit, jednou ve stejnem miste ne. Ono i to mirne ubrani staci na hubu
Feare neser, nebo ti to pak u tvych rozlamanych kapot pripomenu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Highsider na okruhu-proc?
NoFear4>Bubrak ZX10R>Ja dostal HS na CEC v roce 2006, ale to bylo urcite gumou, pac sem mel sjetou tvrdou cestovni Metzeleru. Pridal sem a sel sem po HS do kacera, kde sem este zatocil pred pneumatikama, ale pak nejak nesikovne spadnul.
Pri najezdu se snad na HS spadnout neda ne?
Kdyz si dostal HS a ani nespadl tak to je houby HS....tim se ani nevytahuj
Videl jsem ty tube i video kde padnul frajer vice mene v najezdu do zatacky.
To je taky HS, ale nejlepsi HS sem dostal na Slovensku ve Sturove na namesti. Je tam dlouhy uzky namesti, uprostred travnik a objizdi se to dokola. Jeli sme na dovolenou, na konci namesti se otaceli, nalozeny GSXR750 s brasnama, stanem a dalsi, naklopil sem to do zatacky, skoro drel botama, na vyjezdu sem pridal, propadl se asi o 20cm k zemi (ustrelilo kolo), podvedome sem zavrel plyn a motorka se vymrstila do rovne polohy a ja pokracoval dal s nahnedlym pozadim. Bracha pak na ty samy motorce o par let pozdeji zatancoval v desti v Bratislave, asi 0.5m do obou stran. Byla to nejaka stabilni motka, smykem sem na ni jel nekolikrat a nikdy nespadnul, mozna ty 18" kola s uzkyma gumama (110+140) mely neco do sebe.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Highsider na okruhu-proc?
Dawe02>S tim ubranim je to o stesti, me se jednou poradny highsider povedlo odvratit, jednou ve stejnem miste ne. Ono i to mirne ubrani staci na hubu
Feare neser, nebo ti to pak u tvych rozlamanych kapot pripomenu
mně se povedl na mokré silnici...osvítil mě duch svatý, jen jsem ubral a useděl ho (ani nevím jak, ale zůstal jsem i na silnici)
pak jsem zjišťoval jak a co ohledně hs a dozvěděl se, že jsem se zachoval správně
od té doby nejdřív púl a pak postupně přidávat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Highsider na okruhu-proc?
NoFear4>Ty si hrozny hovado Je neco cos jeste na motorce nezazil.Ja vim rychlou jizdu vid.TO ja taky ne.
Nezazil sem, ze bych jel za SafetyCarem a ten mi pak neujel.
Bubrak ZX10R>NoFear4>Ty si hrozny hovado Je neco cos jeste na motorce nezazil.Ja vim rychlou jizdu vid.TO ja taky ne.
Nezazil sem, ze bych jel za SafetyCarem a ten mi pak neujel.
A je to tady.svetoznamy exhibicionista Bubrak pri zavodech CEC2 dostal pri pronasledovani Safetycaru highsidera
1 reakcí na tento příspěvek Highsider na okruhu-proc?
a ted otaska ... co se to tady resi ":) co to je hS
Hroch-->♥ bubrak
a ted otaska ... co se to tady resi ":) co to je hS
HS = HighSider, to je kdyz ti v zatacce ustreli pri pridani plynu zadni kolo a pak se chytne a motorku to vymrsti bud nahoru a nebo na druhou stranu a jezdce to katapultuje do nezname vysky
to ty ted vlastne trenujes po Praze zejo
1 reakcí na tento příspěvek Highsider na okruhu-proc?
1 reakcí na tento příspěvek Highsider na okruhu-proc?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Highsider na okruhu-proc?
1 reakcí na tento příspěvek Highsider na okruhu-proc?
PavelR1>NoFear4> Kamil Prager nám řikal, že začátečníci mají HS proto že jsou ppomalí. Pomalý nájezd, v zatáčce brzy pozná že je pomalý a proto brzy a hodně přidá. Něco na tom je, hodně se padá ve středu zatáčky, na výjezdu to my amatéři brzo rovnáme a taháme až potom . Je to pak vidět na gumách, paliči dokulata hladce ojeté, my 2cm od kraje potrhané (neřeším pérování)
Hmm tak na tom asi neco bude.Cili cim jede clovek rychleji,tim je vlastne sance ze dostane highsider mensi,jestli to spravne chapu?
Ale ja osobne mam gumu nejvice dorvanou jeste dale nez 2cm.Rekl bych tak v rozmezi 3 az 7cm od kraje.A to asi bude dobre,protoze to znamena,ze nejvic taham kdyz uz neni guma ani zdaleka v tak velkem naklonu a tudiz ten highsider tolik nehrozi.Ale mozna proto jsem zase asi tak pomalej co?
ale legrace to neni tohle je vzdy dost osklivy pad..
myslim ze je to bud prudkym pridanim plynu nebo ubratim nebo naslednim prudkym brzdenim v naklonu..
ee nechci