Téma: Highsider na okruhu-proc?
 
20.4.2009 v 16:42
Je to asi nejhorsi pad na okruhu a tak me to zajima.Sice tady jedno vlakno o tom zrovna je.Ale chtel jsem se na to podivat trochu jinak a zeptat se na zkusenosti zavodniku a okruhovych jezdcu amateru.
Priklad: Jede lehce pokrocily jezdec na okruhu,snazi se zrychlovat a pak ho to nakopne a lezi.
Jede jezdec zavodnik,obcas mu to lehce utece,ale zvladne to,ale i tak to nekdy prezene a spadne.
Jede profesionalni zavodnik a ten nespadne temer nikdy.
Nikdo z nich nema kontrolu trakce.Ale rozestupy na jedno kolo jsou jeden od druheho 15s.
A ted mi objasnete,jak to.Ze i presto ze jezdci kteri jedou nekdy i vice nez o pul minuty na kolo pomaleji,tak spadnou mnohem casteji na highsider nez ti rychlici?
Napadaj me tyto hlavni duvody:
-obrovsky rozdil v pouzitych pneumatikach
-velice rozdilne nastavene odpruzeni motorek
-prilis vysoke otacky motoru
-spatne vnimani a vyhodnoceni naklonu a chovani motorky
-trhany pohyb pri presouvani tela a teziste na motorce
-prilis rychle a prudke pridani plynu
Osobne se priklanim nejvice k prvni a posledni variante jako nejcastejsimu duvodu padu.
Ozve se nekdo kdo takto spadnu a mohl rict co bylo hlavni pricinou u nej.
A jeste by me zajimalo,jestli se nekdo setkal s padem typu highsider uz pri najezdu do zatacky,pripadne pri jejim plynulem prujezdu.Anebo je naprosta vetsina padu v oblasti akcelerace a vyjezdu ze zatacky?

Naposledy editováno 20.04.2009 16:45:09
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Highsider na okruhu-proc?

20.4.2009 v 16:47 | Nahoru | #1
Feare urcite te to ode me neprekvapi, myslim totiz ze to je spatnou volbou stopy a akcelerace (a nemusi byt nejak prehnana oproti dobre stope) ze znacneho naklonu, ktery zbytecne drzi "spatny" jezdec moc dlouho k vyjezdu.
Tohle vidim jako primarni faktor, jinak si nedokazu vysvetlit proc rychlici jako ty, nebo treba Perna jsou tak rychli na vyjezdech a vypada to ze jde o relativne pohodovou jizdu...proste dobra stopa.
jen muj poznatek

Naposledy editováno 20.04.2009 16:47:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Highsider na okruhu-proc?

20.4.2009 v 16:57 | Nahoru | #2
Dawe02> no tak ja ani tak nechtel porovnavat sebe.Spis jsem koukal treba na srovnani SMRZ-DAVAR1-ELVIS.....
treti v poradi se snad nebude zlobit,ale jede z nich markantne nejpomaleji,ja bych rekl ze i velice opatrne a i presto si zlomil panev jako prvni.
Ale s tou stopou je to zajimava myslenka.Mozna ma opravdu na tenhle pad vetsi vliv.Konec koncu by to i souhlasilu.Protoze vetsina tech co padaji jsou asi kluci,co tu stopu teprv hledaji.
Ale ty o tom uz preci vis vic nez jen teorii.Povidej

1 reakcí na tento příspěvek Highsider na okruhu-proc?

20.4.2009 v 17:21 | Nahoru | #3
vznik = příliš rychlé/brzké přidání plynu a následná nekonzistence pneu s povrchem
pád = zavření plynu, když cítíš, že ti to utíká. zkušený závodník jen lehce ubere

1 reakcí na tento příspěvek Highsider na okruhu-proc?

20.4.2009 v 17:24 | Nahoru | #4
Ja dostal HS na CEC v roce 2006, ale to bylo urcite gumou, pac sem mel sjetou tvrdou cestovni Metzeleru. Pridal sem a sel sem po HS do kacera, kde sem este zatocil pred pneumatikama, ale pak nejak nesikovne spadnul.

Pri najezdu se snad na HS spadnout neda ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Highsider na okruhu-proc?

20.4.2009 v 17:29 | Nahoru | #5

Bubrak ZX10R>Ja dostal HS na CEC v roce 2006, ale to bylo urcite gumou, pac sem mel sjetou tvrdou cestovni Metzeleru. Pridal sem a sel sem po HS do kacera, kde sem este zatocil pred pneumatikama, ale pak nejak nesikovne spadnul.

Pri najezdu se snad na HS spadnout neda ne?



Kdyz si dostal HS a ani nespadl tak to je houby HS....tim se ani nevytahuj
Videl jsem ty tube i video kde padnul frajer vice mene v najezdu do zatacky.

1 reakcí na tento příspěvek Highsider na okruhu-proc?

20.4.2009 v 17:32 | Nahoru | #6
.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Highsider na okruhu-proc?

20.4.2009 v 17:32 | Nahoru | #7

mariano>vznik = příliš rychlé/brzké přidání plynu a následná nekonzistence pneu s povrchem
pád = zavření plynu, když cítíš, že ti to utíká. zkušený závodník jen lehce ubere


S tim ubranim je to o stesti, me se jednou poradny highsider povedlo odvratit, jednou ve stejnem miste ne. Ono i to mirne ubrani staci na hubu

Feare neser, nebo ti to pak u tvych rozlamanych kapot pripomenu

(reakce na) Highsider na okruhu-proc?

20.4.2009 v 17:35 | Nahoru | #8

Dawe02>
Feare neser, nebo ti to pak u tvych rozlamanych kapot pripomenu



neboj ja to cekam kazdou chvilku.....uz deset let

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Highsider na okruhu-proc?

20.4.2009 v 17:37 | Nahoru | #9

NoFear4>Bubrak ZX10R>Ja dostal HS na CEC v roce 2006, ale to bylo urcite gumou, pac sem mel sjetou tvrdou cestovni Metzeleru. Pridal sem a sel sem po HS do kacera, kde sem este zatocil pred pneumatikama, ale pak nejak nesikovne spadnul.

Pri najezdu se snad na HS spadnout neda ne?

Kdyz si dostal HS a ani nespadl tak to je houby HS....tim se ani nevytahuj
Videl jsem ty tube i video kde padnul frajer vice mene v najezdu do zatacky.



To je taky HS, ale nejlepsi HS sem dostal na Slovensku ve Sturove na namesti. Je tam dlouhy uzky namesti, uprostred travnik a objizdi se to dokola. Jeli sme na dovolenou, na konci namesti se otaceli, nalozeny GSXR750 s brasnama, stanem a dalsi, naklopil sem to do zatacky, skoro drel botama, na vyjezdu sem pridal, propadl se asi o 20cm k zemi (ustrelilo kolo), podvedome sem zavrel plyn a motorka se vymrstila do rovne polohy a ja pokracoval dal s nahnedlym pozadim. Bracha pak na ty samy motorce o par let pozdeji zatancoval v desti v Bratislave, asi 0.5m do obou stran. Byla to nejaka stabilni motka, smykem sem na ni jel nekolikrat a nikdy nespadnul, mozna ty 18" kola s uzkyma gumama (110+140) mely neco do sebe.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Highsider na okruhu-proc?

20.4.2009 v 17:41 | Nahoru | #10
Ty si hrozny hovado Je neco cos jeste na motorce nezazil.Ja vim rychlou jizdu vid.TO ja taky ne.

(reakce na) Highsider na okruhu-proc?

20.4.2009 v 17:43 | Nahoru | #11

Dawe02>S tim ubranim je to o stesti, me se jednou poradny highsider povedlo odvratit, jednou ve stejnem miste ne. Ono i to mirne ubrani staci na hubu

Feare neser, nebo ti to pak u tvych rozlamanych kapot pripomenu



mně se povedl na mokré silnici...osvítil mě duch svatý, jen jsem ubral a useděl ho (ani nevím jak, ale zůstal jsem i na silnici)
pak jsem zjišťoval jak a co ohledně hs a dozvěděl se, že jsem se zachoval správně

od té doby nejdřív púl a pak postupně přidávat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Highsider na okruhu-proc?

20.4.2009 v 17:44 | Nahoru | #12

NoFear4>Ty si hrozny hovado Je neco cos jeste na motorce nezazil.Ja vim rychlou jizdu vid.TO ja taky ne.



Nezazil sem, ze bych jel za SafetyCarem a ten mi pak neujel.

(reakce na) Highsider na okruhu-proc?

20.4.2009 v 17:49 | Nahoru | #13

Bubrak ZX10R>NoFear4>Ty si hrozny hovado Je neco cos jeste na motorce nezazil.Ja vim rychlou jizdu vid.TO ja taky ne.

Nezazil sem, ze bych jel za SafetyCarem a ten mi pak neujel.



A je to tady.svetoznamy exhibicionista Bubrak pri zavodech CEC2 dostal pri pronasledovani Safetycaru highsidera

1 reakcí na tento příspěvek Highsider na okruhu-proc?

20.4.2009 v 17:55 | Nahoru | #14
♥ bubrak

a ted otaska ... co se to tady resi ":) co to je hS

(reakce na) Highsider na okruhu-proc?

20.4.2009 v 17:58 | Nahoru | #15

Hroch-->♥ bubrak

a ted otaska ... co se to tady resi ":) co to je hS



HS = HighSider, to je kdyz ti v zatacce ustreli pri pridani plynu zadni kolo a pak se chytne a motorku to vymrsti bud nahoru a nebo na druhou stranu a jezdce to katapultuje do nezname vysky

to ty ted vlastne trenujes po Praze zejo

1 reakcí na tento příspěvek Highsider na okruhu-proc?

20.4.2009 v 18:14 | Nahoru | #16
byl bych rad kdyby ses o mne takto nevyadroval, jsem naprosto sporadany jezdec...

1 reakcí na tento příspěvek Highsider na okruhu-proc?

20.4.2009 v 18:24 | Nahoru | #17
HS je tim ze prudce pridas plyn-kolo se utrhne a kdyz clovek citi ze mu zadek ujizdi tak zavre instiktivne plyn-zadni guma se mirne chytne ale hodne to propruzi v zadni jednotce a nasledne se opet uvolni ale zprudka a vymrsti te ven ze sedacky.......jedina rada pokud nekomu zacne klouzat zadni kolo az moc do strany nebat se uplne zavrit plyn ale jen malickato-me to uz parkrat pomohlo nebo je lepsi to nechat bejt a jen se sklouznout.....ale vim ze vetsina mirne pokrocilych jezdcu se lekne a zavre ho celej......chce to cit.Ja sem se to naucil na jetych gumach-kdyz uz byly na hranici zivotnosti tak mirne klouzou a tak se to kontrolovat mirnej prokluz......takze tak.....zacinat na jetych a pak obout novy a hned pujdes o 3 vteriny niz.....

Highsider na okruhu-proc?

20.4.2009 v 18:24 | Nahoru | #18
nofeare jdi se nadejchat ven vzduchu

(reakce na) Highsider na okruhu-proc?

20.4.2009 v 19:04 | Nahoru | #19

Hroch-->byl bych rad kdyby ses o mne takto nevyadroval, jsem naprosto sporadany jezdec...



To sis spatne vylozil, highsider a sporadana jizda se da skloubit.

Highsider na okruhu-proc?

20.4.2009 v 19:41 | Nahoru | #20
tak když jede profík a amatér, tak to přece nemůžeš srovnávat... on má tu motorku v sobě, dokáže ji dřív narovnat a líp kontrolovat ve smyku...samozřejmě je to i kvalitě techniky, ale hlavně v jezdci... to je jak kdybys chtěl chodit po laně ty a nějakej akrobat a ptal ses jestli padáš proto, že máš jiný boty nebo nohy nebo nevim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Highsider na okruhu-proc?

20.4.2009 v 20:45 | Nahoru | #21
NoFear4> Kamil Prager nám řikal, že začátečníci mají HS proto že jsou ppomalí. Pomalý nájezd, v zatáčce brzy pozná že je pomalý a proto brzy a hodně přidá. Něco na tom je, hodně se padá ve středu zatáčky, na výjezdu to my amatéři brzo rovnáme a taháme až potom . Je to pak vidět na gumách, paliči dokulata hladce ojeté, my 2cm od kraje potrhané (neřeším pérování)

1 reakcí na tento příspěvek Highsider na okruhu-proc?

20.4.2009 v 22:44 | Nahoru | #22
Doohan & Chilli

(reakce na) Highsider na okruhu-proc?

20.4.2009 v 22:51 | Nahoru | #23
Dunric> Už budu zticha, tahá se vlastně furt

(reakce na) Highsider na okruhu-proc?

21.4.2009 v 08:58 | Nahoru | #24

PavelR1>NoFear4> Kamil Prager nám řikal, že začátečníci mají HS proto že jsou ppomalí. Pomalý nájezd, v zatáčce brzy pozná že je pomalý a proto brzy a hodně přidá. Něco na tom je, hodně se padá ve středu zatáčky, na výjezdu to my amatéři brzo rovnáme a taháme až potom . Je to pak vidět na gumách, paliči dokulata hladce ojeté, my 2cm od kraje potrhané (neřeším pérování)



Hmm tak na tom asi neco bude.Cili cim jede clovek rychleji,tim je vlastne sance ze dostane highsider mensi,jestli to spravne chapu?
Ale ja osobne mam gumu nejvice dorvanou jeste dale nez 2cm.Rekl bych tak v rozmezi 3 az 7cm od kraje.A to asi bude dobre,protoze to znamena,ze nejvic taham kdyz uz neni guma ani zdaleka v tak velkem naklonu a tudiz ten highsider tolik nehrozi.Ale mozna proto jsem zase asi tak pomalej co?

Highsider na okruhu-proc?

22.4.2009 v 13:22 | Nahoru | #25
ja dostala HS jen na Enduru kdyz sem dostala smyk predniho kola sla sem jak plochodraznik a pak chmatla po predni brzde zlozvyk ze supersporta :\
ale legrace to neni tohle je vzdy dost osklivy pad..
myslim ze je to bud prudkym pridanim plynu nebo ubratim nebo naslednim prudkym brzdenim v naklonu..
ee nechci

1 reakcí na tento příspěvek Highsider na okruhu-proc?

22.4.2009 v 19:30 | Nahoru | #26
dupa: nasledkem prudkyho brzdeni v naklonu snad dostanes smyk predku ne ?

(reakce na) Highsider na okruhu-proc?

23.4.2009 v 07:17 | Nahoru | #27
Ozzy_> myslíš lowsider?

Highsider na okruhu-proc?

23.4.2009 v 09:10 | Nahoru | #28
Ozzy ja pokladam za highsider každy pad co te motorka prekopne na druhou stranu

a je jedno jak si to zpusobil..

Highsider na okruhu-proc?

23.4.2009 v 09:32 | Nahoru | #29
Mno je pravda ze predni vidle dokazou taky pekne "vysadit" kdyz propruzej pri podkluzu predku a naslednym chyceni se ....

Highsider na okruhu-proc?

23.4.2009 v 09:53 | Nahoru | #30
Takhle na HS



Naposledy editováno 23.04.2009 09:53:47
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist