Téma: Směr otáčení pneu
 
4.6.2007 v 14:28
Zajímala by mě možnost změnit směr otáčení pneu. Je to úplna blbost? při okruhovém-brněnském ježdění zpravidla odchází rychleji pravá půlka zadní gumy díky pravotočivým výjezdům na rovinky. Da se tedy hodit pak na levo? Konkrétně mi jde o P.D. Supercorsa SC2.

Směr otáčení pneu

4.6.2007 v 14:46 | Nahoru | #1
v zásadě je to blbost..
1) je směr otáčení dán kvuli odvodu vody z drážek (to by ti na suchém okruhu mohlo být jedno ale
2) je dán směr otáření navinutím plátna (kordu) a v případě že tu gumu otočíš tak se bude motat obráceně budou i odstředivé síly působit opačně a tedy budou mít snahy ty vrstvy od sebe oddělovat...
Např. když budeš točit vruce špulkou nítí posměru tak se budou utahovat a vzásadě se nic nestane ale když budeš točit ptotisměrně tak se povolí a zacuchá..

Směr otáčení pneu

4.6.2007 v 15:01 | Nahoru | #2
na starým fóru někdo psal že otáčí a v pohodě....

Směr otáčení pneu

4.6.2007 v 15:30 | Nahoru | #3
Kdysi byl v nějakým Motorajohauzocyklu (nevim přesně) rozhovor i na todle téma a výrobce to bezpečnostně nezavrhl, ale nedoporučuje :P :lol:
taky vím, že kluci otáčej a zatím vždy ok... ale ;)

Směr otáčení pneu

4.6.2007 v 16:55 | Nahoru | #4
jj pokud mas dost vzorku tak klidne otoc,ja otacel i predni a jezdim kolem 2:20

(reakce na) Směr otáčení pneu

4.6.2007 v 19:28 | Nahoru | #5
A nezalezi na tom jestli je pneusmerova, nebo ne?

Směr otáčení pneu

5.6.2007 v 04:13 | Nahoru | #6
Plati co rikaji VESPA a DC. Osobne bych to neriskovala. Tedy pri okruhovem jezdeni hlavne. Tak me napada muze to dela horsi paseku pri tahani za plyn nebo pri brzdeni? Podle me dostava predni guma dost zabrat v tomto ohledu.

Směr otáčení pneu

5.6.2007 v 06:12 | Nahoru | #7
Klidne otoc,pokud teda na te gume neni napsano,ze se nesmi otacet

(reakce na) Směr otáčení pneu

5.6.2007 v 10:31 | Nahoru | #8
Le Corbusier>no delaji to lidi...a delaji to i rychli lidi....ale ...je to nedoporuceno:P

Směr otáčení pneu

5.6.2007 v 13:05 | Nahoru | #9
Takže pro mě z této diskuse vyplývá že je otáčení v pohodě:) Díky za připomínky.

Jenomže jsem té gumě dal včera tak, že to už nemá cenu:(

Směr otáčení pneu

5.6.2007 v 13:30 | Nahoru | #10
Kolik teda vydržela ta gumice? Já jsem čuměl, že v Brně jde pneumatika do věčných lovišť 3 x rychleji, než v Mostě

Směr otáčení pneu

5.6.2007 v 15:09 | Nahoru | #11
zatím jsem najel cca 6půlhodin - cca 60kol. přední guma je úplně v pohodě, ale ten zadek se mi za vzorkem vytrhává - teď už i na levé straně. Ještě nějakou půhodinu na tom pojedu. Podle mě mám blbě seřízený nebo vadný odpružení. Musím to vyfotit a hodit sem-ať mi k tomu někdo něco řekne...

takže odhadovaná životnost těch SC2 při mém stylu jízdy cca 100kol. Při tvém 60 ;)

Směr otáčení pneu

5.6.2007 v 21:00 | Nahoru | #12
No jo no, já měl teď na závody vzadu nějakýho Dunlopa slajka (nechce se mi jít ty dva metry nakouknout, co to bylo zač :shy: ) a je na vyhození, pravá strana vyškubaná z výjezdů cca 5mm od kraje (já vím, prasáckej styl...), takže cca 30 kol a je v háji... ještěže byla skoronovádarovaná ;) . Takže asi špatně nastavený tlumení... nicméně ani "cestovní" Mez4 nebo Diablo tohle nevyváděli a pocit sucha a jistoty byl daleko větší... :D na šestihodinovku zkusím M1 a udivíme :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek Směr otáčení pneu

6.6.2007 v 08:04 | Nahoru | #13
Ty woe D.C. obuj tam nějakou normální závodní gumici a necpi tam takovýhle nesmysly. Je fajn, že ušetříš talíř za gumu, ale když pak kvůli ní opravuješ motku za 20, tak to trochu nasere...............to by snad profesionál měl vědět :)

(reakce na) Směr otáčení pneu

7.6.2007 v 08:12 | Nahoru | #14
Plejba jr.> Nee :P pude tam M1 a dost, to bych pak s klidným svědomím nemohl plivat za zády do tváře profesionálnímu motosportu :lol: :lol: :lol: . Uvidíme... ale zatím mám opravdu lepší pocit z těchhle tvrdších puků, než z těch měkot... ale, třeba bude chcát ;)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist