1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prilba z akce v Penny
Iwas>Hagrid> Neser se do moraváků dorostenče!!!!! To že znáš ,,pár" moraváků jak píšeš, neznamená že můžeš takhle blít...
Kdybys četl pořádně, pochopil bys, že je to myšleno naopak, že morávaci jsou fajn, ale suverénové typu Cooker, vám kazí pověst
1 reakcí na tento příspěvek Prilba z akce v Penny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prilba z akce v Penny
Hagrid>Kdybys četl pořádně, pochopil bys, že je to myšleno naopak, že morávaci jsou fajn, ale suverénové typu Cooker, vám kazí pověst
Tys na Moravě někdy byl? Ty Cookra znáš osobně? OKAMŽITĚ!!! těch narážek na Moravu nech
2 reakcí na tento příspěvek Prilba z akce v Penny
1 reakcí na tento příspěvek Prilba z akce v Penny
Myslim ze kdyz ji pustis tak z 2 metru na beton tak se rozlouskne jak orisek.
OMG
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prilba z akce v Penny
Stanford>NEBRAT!!! Is It Czech Šmejd Škoda sedmi stovek
Nemyslim si ze by se pod tohle nestvurokyblikomonstrum nejakej ceskej vyrobce podepsal. "It is CHINA smejd" i guess
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prilba z akce v Penny
"Odesláno 13.03.2009 22:28
Loni v lete me prekvapil test pateraku ve finske mutaci casopisu "Bike" - paterak z Lidlu tam skoncil na 3 miste a porazil nektere mnohem slavnejsi znacky. Tady je poradi:
1 Halvarsson Track 134€
2 Rukka Outlast 99€
3 B-Square Backprotector 39,99€ (Lidl)
--------------------------------------------
4 BMW Back Protector 2 160€
5 Spidi Back Warrior -Ei tuoda Suomeen-
6 Knox Contour 162€
7 Alpinestars Bionic 139€
8 Dainese Wave 137€
9 Sweep Evolution Safety 99€
10 UFO Vector 81,90-89,90€
--------------------------------------------
11 Richa TEAM 10 -Ei tuoda Suomeen-
12 Biltema Back Protector 29,90€
Pateraky na pozici 1-3 maji CE Level 2; na pozici 4-10 maji CE Level 1, a klumprcajky na miste 11-12 nevyhovely CE limitum.
Zajimave vysledky. Jsem fanda Rukky, ale treba ten paterak z Lidlu vzhledem k cene asi nabidne dost muziky. Helmu bych si tam ale urcite nekoupil."
Takže jo, kupte si páteřák BMW za 160 éček a posmívejte se těm, co koupili v Lidlu za 40, že je to šunt a vaše záda si zaslouží lepší ochranu. Jestli ono to nakonec nebude s těmi přilbami podobné.
Příspěvek je na téhle stránce, přímo ho nalinkovat nedokážu.
2 reakcí na tento příspěvek Prilba z akce v Penny
http://www.mcf.cz/index.php?akce=sekce&sekce=119&od=0
Je jasný, že se jedná o starší modely. Taky, že design je na prd. Ale pokud jde o značku, tak dobrý. Pokud jde o materiály, tak dobrý. A záleží, jak moc stará ta helma je. Ale přijde mi to asi trochu lepší volba než ten penny, ne?
Zajímá mě váš názor... Kdo z vás opravdu poctivě a pravidelně mění helmy po několika letech. A jak moc má vliv stáří na materiály. Respektive, co bych musel u téhle helmy zjistit, aby mě měla zradit od koupi
Dík
nosních dutin šla do popelnice to znamená že není důležitá jen kvalita skořepiny a výstelky ale taky ventilace, na fotce nejsou vidět průduchy na bradě, takže skoč na motku a zajeď si to vzít do ruky a prohlídnout pak se rozhodni
mopy>Hele, co si myslíte o tomhle, co padlo už někdy na začátku diskuze...?
http://www.mcf.cz/index.php?akce=sekce&sekce=119&od=0
Je jasný, že se jedná o starší modely. Taky, že design je na prd. Ale pokud jde o značku, tak dobrý. Pokud jde o materiály, tak dobrý. A záleží, jak moc stará ta helma je. Ale přijde mi to asi trochu lepší volba než ten penny, ne?
Zajímá mě váš názor... Kdo z vás opravdu poctivě a pravidelně mění helmy po několika letech. A jak moc má vliv stáří na materiály. Respektive, co bych musel u téhle helmy zjistit, aby mě měla zradit od koupi
Dík
...helma se má dle "expertů" měnit max.po pěti letech........dle četnosti používání a klimatických podmínek /hlavně slunce a teplo/ i dříve!
...dříve vyrobené helmy ,díky technologii,ztrácejí své vlastnosti i když jsou "zabalené" a nepouživané,taky po cca pěti letech.
...takže vědomě kupovat helmu staršího data výroby je dost riziko!
...kolega pořídil helmu asi 7 let starou/novou/ a vnitřek /polstrování/se mu "rozsypal"!
...mám doma několik"starých" helem ,a vlastně jsou stále "funkční"....takže kde je pravda!
MartasUS>Hagrid> dik za fotky , ale ne tuhle helmu opravdu ani na motokaru. Zapichnul bych ji na zahrade do pisku upside down at maj kam deti kakat.
Myslim ze kdyz ji pustis tak z 2 metru na beton tak se rozlouskne jak orisek.
OMG
z ceho si tak usoudil? me naopak z fotek prijde provedeni lepsi nez sem cekal...
MartasUS>Nemyslim si ze by se pod tohle nestvurokyblikomonstrum nejakej ceskej vyrobce podepsal. "It is CHINA smejd" i guess
v cechach uz se toho moc nedela, tak mozna vybali z krabic co prisly z ciny a nalepi samolepky zarucene prave ceske znacky.
me teda z fotek ta helma nepripada o nic horsi nez helmy ostatnich vyrobcu kolem tech cca 4tis... a ze nema design/tvar toho co momentalne frci v motogp je duvod toho ze se rekne ze vypada jako drzak stetky na hajzl? proc to lidi nepisou u znackovejch helem co maj netradicni tvary? treba u schuberta, vemaru, bandita? proste jsme namasirovany znackou... v cechach jsou schopny lidi koupit triko za 4litry, naprosto hnusny a nevkusny, jen protoze ho mela radobycelebrita na fotce, je to drahy a je to znacka... to ze je to ve finale z ciny a z nizkogramove latky je sumak.
BTW co se tu mele furt o kvalite skorepiny a vyplne, podle me nema sanci tohle nikdo posoudit, tu skorepinu musi clovek znicit aby to zjistil, ta vypln bude alchymie, to jakym zpusobem a kolik pohlti energie po narazu se bude zkoumat obtizne...
kdo to odhadne ze znacky, ceny, pohledu ... vari z vody...
Helma je například testována simulací nárazu ve vysokých rychlostech a to při -20 oC a při +50 oC. Podle mě je v tomhle rozdíl a velikej.
Asi nejdůležitější částí helmy je její skořepina. Ta absorbuje většinu energie při nárazu a na její kvalitě a druhu materiálu závisí bezpečnost celé helmy. Konstrukce kvalitní skořepiny musí náraz roznést na co největší plochu. Laciné helmy jsou většinou vyráběny vstřikováním z plastů ( polykarbonát, ABS, polyamid). Jejich jedinou výhodou je nízká hmotnost a cena. Kvalitnější helmy mají skořepinu vyrobenu laminováním a to ze skelných vláken, kevlaru či dalších nových kompozitních materiálů. Skořepiny dobrých helem jsou vyrobeny laminováním vysoce pevné kompozitní tkaniny tvořené organickým uhlíkovým vláknem, kevlarem a vinylesterem. Tyto materiály mají mimo větší pevnosti také mnohem větší věkovou stálost. Tzn., že tak rychle nestárnou a jejich vlastnosti se v čase téměř nemění. Toto provedení výrazně zvyšuje koeficient absorpce nárazu.
PS: edit
Naposledy editováno 30.07.2010 08:46:33
1 reakcí na tento příspěvek Prilba z akce v Penny
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prilba z akce v Penny
šmudla>JEstli si pamatujete havárii tusim v roce 2008 u Zahrádek u ČL - kdy po pádu se doslova napíchl na ostrou hranu protijedoucího automobilu helmou , která náraz neabsorbovala a protrhla se jako papír - otázka je co by se stalo ,kdyby měl kvalitnější helmu.
z fyzikalniho hlediska se ta absorbovana energie musi nekam ulozit, v tomto pripade do deformace... pokud po narazu zustane helma neporusena, tak kam se ta energie "schovala"? bud se pres tuhou helmu prenesla dal - dostala zahul pater, nebo doslo k pruznemu razu, hlava se od prkazky odrazila se stejnou energii jako mela soustava pred narazem... na mozek pusobilo obrovske pretizeni, navic opet dostala zahul pater. proste spravne by helma mela fungovat jako deformacni zony u aut, energie narazu by se mela spotrebovat na deformaci helmy...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prilba z akce v Penny
Fakt je ten ,že se mu hrot dostal do mozku - načeš zemřel.
Já jezdím taky s termoplastem a ne jenom já - by i bez helmy a v tricku - clovek tak nejak dobře slyší zvuky co se z toho stroje linou .
Koukal jsem na cenu helem Formule F1 - cena helmy se pohybuje okolo 250 000 Kč . A můj dojem bude takovej ,že ta helma moc obsorbovat náraz nebude - hlavně aby kebule zůstala celá.
šmudla>Koukal jsem na cenu helem Formule F1 - cena helmy se pohybuje okolo 250 000 Kč . A můj dojem bude takovej ,že ta helma moc obsorbovat náraz nebude - hlavně aby kebule zůstala celá.
na to aby kebule zůstala celá je tam skořepina, na absorbci nárazu vnitřní výplň. Myslím že helma pro F1 bude mít oboje na nejlepší úrovni
assassin>z fyzikalniho hlediska se ta absorbovana energie musi nekam ulozit, v tomto pripade do deformace... pokud po narazu zustane helma neporusena, tak kam se ta energie "schovala"? bud se pres tuhou helmu prenesla dal - dostala zahul pater, nebo doslo k pruznemu razu, hlava se od prkazky odrazila se stejnou energii jako mela soustava pred narazem... na mozek pusobilo obrovske pretizeni, navic opet dostala zahul pater. proste spravne by helma mela fungovat jako deformacni zony u aut, energie narazu by se mela spotrebovat na deformaci helmy...
Jo fyzika je mrcha, tou některým optimistickým znalcům sakra zkazíš náladu
K těm cenám helem F1: tam je vše drahý hlavně proto, aby to mělo image, už to tak trochu souvisí s tím sportem jako takovým... Tam si asi i prdel musí utírat pozlaceným hajzpapírem z extraktem z lanýžů, jiný by nesplnil jejich náročné požadavky ubermenschů.
Naposledy editováno 30.07.2010 09:16:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prilba z akce v Penny
šmudla>assassin> toto otazka - neznam podrobnosti a okolnosti - videl jsem jenom jak to VFR nakladaji. Další diskuze by byla pouze z mé strany dohad a nepravděpodobné teorie.
Fakt je ten ,že se mu hrot dostal do mozku - načeš zemřel.
Já jezdím taky s termoplastem a ne jenom já - by i bez helmy a v tricku - clovek tak nejak dobře slyší zvuky co se z toho stroje linou .
Koukal jsem na cenu helem Formule F1 - cena helmy se pohybuje okolo 250 000 Kč . A můj dojem bude takovej ,že ta helma moc obsorbovat náraz nebude - hlavně aby kebule zůstala celá.
no projeti ostreho hrotu je spis okrajova zalezitost, na to by byla samo nejlepsi co nejpevnejsi skorepina, ale na druhou stranu by tim utrpela bezpecnost pri ostatnich typech narazu ktere se vyskytuji casteji... troufam si rict ze tohle by nedala zadna helma.
ty casopisovy hazeni castkama ala 250tis za helmu muzou bejt tak trochu mimo od reality. ale nemusi a muzou byt zcela konvencni technologii vyrobene. jen staci aby skorepina mela tvar podle auta.. a vyroba modelu + zkousky v tunelu, forma na laminovani.. to vse kvuli jednomu kusu ... to se u bezne helmy rozpocte na tisicove serii ale tady ta cena formy apod bude delat temer celou castku, pak vyroba helmy bez tehle nakladu bude jako u jine laminatove.
jo ve formuli bude dost mozna pevnejsi. pres limec se naraz prenese do ramen a tela jink nez jen pres pater... to ale u motorky zatim nehrozi a helma musi vic absorbovat.
assassin>z fyzikalniho hlediska se ta absorbovana energie musi nekam ulozit, v tomto pripade do deformace... pokud po narazu zustane helma neporusena, tak kam se ta energie "schovala"? bud se pres tuhou helmu prenesla dal - dostala zahul pater, nebo doslo k pruznemu razu, hlava se od prkazky odrazila se stejnou energii jako mela soustava pred narazem... na mozek pusobilo obrovske pretizeni, navic opet dostala zahul pater. proste spravne by helma mela fungovat jako deformacni zony u aut, energie narazu by se mela spotrebovat na deformaci helmy...
do výplně, skořepina by měla být vcelku, ale pod polstrováním je ještě vrstva která to má na starost, proto se po pádu má přilba měnit, vidět to není ale podruhý už to stejnou práci neudělá.