Rozhod jsem se, že si moto dovezu ze zahraničí.Nechci moc kupovat moto z bazaru, jednak si myslím, že u nás v CZ se rádo stáčí KM a proč kupovat zde, když si to mohu dovest sám.(je pravda, že nějaká záruka v bazaru je,ale...)
Kdysi jsem si dovez z DE Fazera600 (dražba ebay.de), moto ve výborném stavu, 1.majitel.Po dvouch letech ježdění jsem prodal za super cenu, takže jsem jen získal (štěstí).
Plánuji TDM 900, ale díval jsem se na bazary v IT a DE a větčina přes 40000km.Je to možné, je to cesťák, ale v cz se to určitě stočí.
Je nějaké omezení dle data registrace na dovoz? tuším 6,8let?
Nějaké doporučení , kde TDM pořídit? V DE si myslím, že se chovají k motorkám jinak, poctivý servis, nezničené silnice.Co Itálie?
Díky za tip
ps: chci to řešit na jaře, doufám, že to vyjde
Uzavřeno 15.08.2012 v 00:34 uživatelem Sidonius78
Naposledy editováno 06.11.2010 11:33:59
2 reakcí na tento příspěvek Dovoz moto DE, it...odkazy, zkušenosti
Měl jsem dvě motorky dovoz D. a šlapaly dobře.
Naproti z IT. jsem viděl asi 4 mašiny a je na nich vidět, že to negarážují a zřejmně jezdí celoročně. Zaoxidované šrouby a hliníkové díly motoru byly na všech. Provoz u moře a sůl asi dělá taky svoje.
Boss.trx850>Z toho co jsem viděl na srazech jsou němci hovada. Ožerou se a těm motorkám dávájí čoud. Studený nestudený motor. Ale je to o jednotlivcích. Zase si myslím, že tam je kvalitní servis a do těch mašin cpou dost peněz za příslušenství.
Měl jsem dvě motorky dovoz D. a šlapaly dobře.
Naproti z IT. jsem viděl asi 4 mašiny a je na nich vidět, že to negarážují a zřejmně jezdí celoročně. Zaoxidované šrouby a hliníkové díly motoru byly na všech. Provoz u moře a sůl asi dělá taky svoje.
beru to tak, že u sportovní motorky to očekávám, ale TDM je spíše cesťák a pokud někdo chce blbnout na moto tak nebude kupovat cesťáka,ale sport. ...jak píšeš je to o jedinci.Vždy jsem měl moto od prvního majitele....a to se snažím dodržovat (ale není to záruka lepšího chování)
Jednak je-li majitel starší, pubertu má za sebou
Naposledy editováno 06.11.2010 12:43:52
Boss.trx850>Z toho co jsem viděl na srazech jsou němci hovada. Ožerou se a těm motorkám dávájí čoud. Studený nestudený motor. Ale je to o jednotlivcích. Zase si myslím, že tam je kvalitní servis a do těch mašin cpou dost peněz za příslušenství.
Měl jsem dvě motorky dovoz D. a šlapaly dobře.
Naproti z IT. jsem viděl asi 4 mašiny a je na nich vidět, že to negarážují a zřejmně jezdí celoročně. Zaoxidované šrouby a hliníkové díly motoru byly na všech. Provoz u moře a sůl asi dělá taky svoje.
pak se doveze do čech a je z ní leštěnka skoro nejetá s 25tisíci
1 reakcí na tento příspěvek Dovoz moto DE, it...odkazy, zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dovoz moto DE, it...odkazy, zkušenosti
VOGELVFR>Já dvakrát dovoz z D a vždy spokojen(2x Honda )
Já dvakrát dovoz z D a vždy spokojen(2x KAWASAKI )
V běžné inzerci jako je třeba německé mobile.de nebo italské moto.it jsou motorky za naprosto stejný prachy jako v CZ.Doporučuji se podívat.
V Německu jsou spíše ještě o několik tisíc dražší.
Když k tomu přičtu přihlášení 3-5t + cestu 3-5t. v Italii je to klidně i 10-15t za cestu díky poplatkům, zjistím že se to nevyplatí ...
Jet někam pro jednu motorku a na místě zjistit že to třeba není zas tak ok je dost drahá sranda.
Ale doporučuji si tam zajet !!!
Není to taková sranda .. a doporučuji koupit pouze od koncesionářů, od soukromé osoby je to velké riziko skrze odhlášení TP, záruky stavu atd.
Dovozci maji kontakty živené několik let a mají možnost se dostat na lepší cenu, ale rozhodně to není žádnej velkej kšeft.
Je to o tom někde vzít naráz 5-6ks a jednat o ceně, nebo vzít třeba jen 3 ale každej druhej týden.
Nakonec ta cena motorky už na krámě v CZ je i s CZ TP stejná jako ji má ten Ital nebo jen o něco málo vyšší.
a už po několikátý píšu . PROČ BY MĚL DOVOZCE STÁČET KM ???
V Italské inzerci má většina motorek málo km. stačí se podívat
ZDE je výpis třeba těch TDM v Italii .. podívejte se kolik ty motorky mají najeto !! Každá druhá má 15-30tkm .. tak proč něco stáčet??
My motorky nestáčíme a věřím že 80% dovozců motorek z Italie to nemá zapotřebí.
2 reakcí na tento příspěvek Dovoz moto DE, it...odkazy, zkušenosti
Deadman>Vyjde to ve výsledku na stejný prachy, je s tím víc starostí, ale seženeš tam i opravdu zachovalou nejetou motorku. U nás je to samá dobitá stočenina neznající slovo údržba.
Je to i o štěstí já dražil FZS600 za 2450eur, dva roky jsem na ní jezdil a pak prodal za 100tis,(to už je cca 4-5let zpět).Byla jak nová s 14tis.km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dovoz moto DE, it...odkazy, zkušenosti
Deadman>Vyjde to ve výsledku na stejný prachy, je s tím víc starostí, ale seženeš tam i opravdu zachovalou nejetou motorku. U nás je to samá dobitá stočenina neznající slovo údržba.
I u nás se dá koupit slušná motorka-najdeš tu pár solidních dovozců, kteří vozí voňavky.. Pravda je, že když jsem asistoval u několika nákupů kamarádů u soukromých prodejců, potvrzovalo to přesně tvá slova...A s tím samo-dovozem-přesně to popsal DavR1, jeden z těch solidních
Naposledy editováno 06.11.2010 22:38:13
2 reakcí na tento příspěvek Dovoz moto DE, it...odkazy, zkušenosti
Danke>lidi lidi... proč si myslíte, že zrovna v zahraničí jsou lepší motorky než u nás? Asi je to dneska in...
Namátkou mě napadá třeba cenově dostupnější servis. Ale jistě, je to hlavně o vztahu konkrétního člověka ke svému stroji...Sema>I u nás se dá koupit slušná motorka-najdeš tu pár solidních dovozců, kteří vozí voňavky.. Pravda je, že když jsem asistoval u několika nákupů kamarádů u soukromých prodejců, potvrzovalo to přesně tvá slova...
A s tím samo-dovozem-přesně to popsal DavR1, jeden z těch solidních
Dovezl jsem si z Německa zatím jenom dvě. Jednu by u nás nekoupil vůbec, kdo to má, neprodá. Tu druhou dřívější jsem koupil za polovinu, než by stála ve stejném STAVU v čechách. Ano, seženeš tu v inzerátech za stejný prachy motorku, co má stejné číslo na tachometru a údajně nebouraná a nespadlá ze stojánku. Jenže všechny dražší díly vypadají jako by měla najeto 5x tolik, na víku motoru je vidět silikon od nějakého zásahu, všude kam je vidět jenom zblízka, oxidace, koroze, špína. Sem tam zatřená odřenina od pádu....
A proč dávat vydělat dovozci, když si to za litr až dva přivezu domů a do 4 litrů se vejdu s přihlášením? Zvlášť když nikdy nevím, zda ten dovozce neztáčí a nezkrášluje mršiny, co tam prodávají zá pár korun. Ano, stojí mě to 2 dny času.
Naposledy editováno 07.11.2010 20:49:13
2 reakcí na tento příspěvek Dovoz moto DE, it...odkazy, zkušenosti
FiFi> o tom dost vážně pochybuji, koukám do 2 bazarů a ceny vyšší než tady, nemluvě o clu a DPH.
neznamyScooterD>Deadman> rohlíky pečeš taky sám? proč dávat prachy pekaři a ani to nebude trvat 2 dny
FiFi> o tom dost vážně pochybuji, koukám do 2 bazarů a ceny vyšší než tady, nemluvě o clu a DPH.
vim jaký a za jaký peníze tahá kamarád ze Švýcar, to je hodně dobrej kšeft
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dovoz moto DE, it...odkazy, zkušenosti
neznamyScooterD>Deadman> rohlíky pečeš taky sám? proč dávat prachy pekaři a ani to nebude trvat 2 dny
Rohlík si sám levněji neupeču. Dovozci chtějí obvykle jen za vyřízení přihlášení 10 litrů. Já si udělám dovozovku a vyřídím čistopis za 3 litry. V případě nutnosti doložení parametrů nikde neschváleného typu o 2 litry víc. Uspora 7 litrů za den stojí za to, ne?
Stejně tak při dotažení ojetiny ze zahraničí k nám mě ta doprava výjde několikrát levněji, než když někomu zaplatím. A to navíc před koupí potkám předchozího majitele, z čehož si můžu alespoň trochu udělat představu, jak se k tomu choval.
1 reakcí na tento příspěvek Dovoz moto DE, it...odkazy, zkušenosti
Zbynek> z bazaru po zaplacení cla a DPH?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dovoz moto DE, it...odkazy, zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dovoz moto DE, it...odkazy, zkušenosti
Ti dovozci musejí na něčem vydělat a to dost na to, aby to uživilo je, firmu a ještě finančák. Nikdo to pochopitelně nedělá ve volném čase jako zálibu. A to jsou ty prachy, co já hodlám ušetřit.
Na poctivost dovozců věřím asi tak, jako na poctivost bazaristů, AAA atd.
Ti nakoupěj levně klidně od Turka nebo jinýho pochybnýho šmejda, ještě víc zamaskujou problémy a ještě víc stočí. Případně opraví bouranou motorku a prodávají jako nikdy nepoloženou. Prachy nesmrdí a účel světí prostředky.
Naposledy editováno 08.11.2010 15:34:02
Někteří lidi v ČR si bohužel nechají vrtat koleno, než aby někumu nechali vydělat korunu (asi pozůstatek totality, každý podnikající je zloděj a pokud nedej bože je úspěšný a má víc než já, tak je tunelář a podvodník), ikdyž věci totálně nerozumí, pak chodí a brečí, dovezl jsem si motorku a ona nejde přihlásit, já nevím jak jí přihlásit, nemůžeš mi to udělat? Moje odpověď je vždy NE, za žádnou cenu, sám jsis dovez sám si přihlaš a hlavně potom nebreč.
1 reakcí na tento příspěvek Dovoz moto DE, it...odkazy, zkušenosti
Pokoukávám po Hayabuse v Německu tak bych potřeboval vědět, co mě vše čeká.Jená se o ojetinu, novej model a je fakt, že ceny jsou tam dost podobný, některý i dražší...
díky
Když to čtu tak to zní že to vlastně děláš jako charitu
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dovoz moto DE, it...odkazy, zkušenosti
mari píše: může tady někdo zrekapitulovat co to konkrétně vše obnáší a cca stojí a jak je to s odvozem třeba po vlastní ose, vs. autem na káře?
Pokoukávám po Hayabuse v Německu tak bych potřeboval vědět, co mě vše čeká.Jená se o ojetinu, novej model a je fakt, že ceny jsou tam dost podobný, některý i dražší...
díky
Co to obnáší? Domluvit si prohlídku s prodávajícím. Polovina Němců ignoruje email, takže budeš muset šprechtit po telefonu. Pak záleží, zda tam chceš jed na dvakrát (tedy nejdřív jen na prohlídku), nebo najistotu. V druhém případě si domluv prohlídku na úřední hodiny. Myslím, že ve čtvrtek mají v Německu úřady otevřeno do pozdního odpoledne. Přijedeš tam, prohlídneš, zkontroluješ si, zda má motorka v TP vyplněno číslo schválení (položka "K"), což u běžných strojů nebývá problém. Poté s Němcem podepíšete nějakou kupní smlouvu (vzor ke stažení na každém německém inzertním webu) a on to zajde na úřad odhlásit na export. Odhlášený německý TP s přišpendlenou doložkou o odhlášení je jediná opravdu klíčová věc pro přihlášení v ČR. Kupní smlouvu někde chtěj, ale většinou je nezajímá.
Při odvozu do ČR je sice možné si při odhlášení dojednat převozní značku, ale součástí je 10-denní pojištění, což je v Německu poměrně drahá věc. Levněji tě výjde půjčit si v čechách přívěs na motorku (maximálně 500Kč/den), nebo si od někoho půjčit dodávku (v půjčovně 2500-3000Kč/den).
V čechách nejprve dorazíš na dovozovou STK. Upozorňuji, že ne každá STK dělá dovozy a u některých se na dovozovku musíš objednat. Stojí to 1600-2000Kč podle konkrétní stanice. Pokud se jedná o typ, který má schválení v ČR, je dovozovka bezproblémová. V opačném případě se může stát, že ti dají papír, kde budou chtít doplněný nějaký údaj, co v německém TP nenašli (obvykle "maximální povolené zatížení nápravy") a budou na tom papíru chtít razítko akreditovaného dovozce značky. Ty si za to řeknou klidně 3 litry, nicméně tyto údaje doplňuje i Dekra za 2 litry. Hodně záleží na zvolené STK, někde si ty údaje najdou sami, jinde chtěj na každou blbost papír s razítkem. V Praze ze svých zkušeností doporučuji STK Čimice a silně nedoporučuji STK Bohdalec.
S papírem z dovozovky zajdeš na Evidenci Vozidel ve svém kraji a znova předložíš odhlášený německý TP a ve vzácných případech i kupní smlouvu. Vysolíš 1500 za vozidlo s globální homologací nebo 2000 za vozidlo bez globální homologace. Za týden si vyzvedneš "čistopis TP", což je normální velký TP, ve kterým není uveden majitel. Ten pak na sebe přihlásiš úplně normálně, jako když kupuješ ojetinu v ČR (vyžaduje poklad o povinném ručení a 500Kč). Na některých úřadech (v Praze třeba Bohdalec ano, Jungmanova ne) umožňují, že jim předložíš zelenou kartu už na dovozech a oni ti místo čistopisu vydají TP napsaný rovnou na tvé jméno a SPZ. Tím ti ušetří jednu frontu.