globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava karbonoveho vyfuku
5.8.2009 v 07:36
uz jsme to tady jednou psal, ale jeste skusim i kukazat jak to vypada, kdyby nekdo vedel jak to vyresit tak budu jen rad. zatim se skusilo prenytovat a pridat dva nyty, ale bohuzel to ten karbon vytrhlo znova :(. vypada to, ze budu msuet asi nechat preplastovat na titan, nerez nebo hlinik. nicmene kdyby nekdo vedel jak to opravit tak budu vice nez rad.


Předchozí
1 2
Následující

Oprava karbonoveho vyfuku

5.8.2009 v 07:44 | Nahoru | #1
zkratit vyfuk, ty diry do karbomu udelat o kus dal, musi se zkratit ale i ta trubka uvnitr.. a asi bych ten kraj zdrsnil a nalaminoval tam po tom okraji jeste jednu vrstvu.. klidne i sklo tak aby to nebylo videt...

Oprava karbonoveho vyfuku

5.8.2009 v 07:56 | Nahoru | #2
tohle me taky napadlo, ale za prve nemam potrebne know-how, taky nemuzu nikoho kdo ho ma najit (ohledne laminovani karbonu). pak je trosku problem, ktery nejde videt, ze se zvetsili i ty diry v objimce a titanu, sice nepatrne, ale jsou vetsi. tim padem na kraji vyfuku zbyva malo materialu a diky vibracim dvouvalu se to proste uklpeke drive :(. druhy vyfuk je zatim v pohode a bojim se na neho jen sahnout. ono se taky blbe saha na vyfuky ktere stoji takouvou palku penez :).
pujdu asi do preplastovani, ale uz to proste nebude original akrap...

1 reakcí na tento příspěvek Oprava karbonoveho vyfuku

5.8.2009 v 08:03 | Nahoru | #3
Já bych to řešil stejně jako Assassin, ale navíc bych tam vyvrtal 2x víc děr - každou mezi ty stávající.. pak by to mělo vydržet dýl. Ještě to můžeš před smontováním zkusit namazat trochu silikonem na motory, bude to líp těsnit a třeba to taky trochu pomůže proti vibracím

Měl jsem podobnej problém na nerezovým výfuku a tohle zabralo
edit: Akorát nevím jak je to s obráběním titanu, dá se do toho normálně vrtat?

Naposledy editováno 05.08.2009 08:04:20

Oprava karbonoveho vyfuku

5.8.2009 v 08:38 | Nahoru | #4
Mam uz prave strach do toho vice vrtat, navic se musi vrtat i do titanu a za chvili by byl prlny der, jak jsem psal, uz jsem to jednou nechal prenytovat, vlastne jsem vyhodil 400,- typek tam udelal akorat dve nove diry nahore a dole a stejne se se to vyrvalo zase. nicmene opravdu nemam nikoho kdo by mi to zalaminoval. navic asi kdybych tam udelal jeste 2x vice der tak uz bych ty kraje oslabil hodne a mohlo by se stat ze to vyrve kus karbonu. no jsem celkem zoufaly. :(
myslim ze do titanu se vrta normalne, dokonce myslim ze to jde i lepe nez napr do nerez oceli.

ad zkraceni: musel byh kratit oba vyfuky, jelikoz by ten jeden asi vypadal dost divne

Naposledy editováno 05.08.2009 08:40:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava karbonoveho vyfuku

5.8.2009 v 08:41 | Nahoru | #5

Vespa>Já bych to řešil stejně jako Assassin, ale navíc bych tam vyvrtal 2x víc děr - každou mezi ty stávající.. pak by to mělo vydržet dýl. Ještě to můžeš před smontováním zkusit namazat trochu silikonem na motory, bude to líp těsnit a třeba to taky trochu pomůže proti vibracím

Měl jsem podobnej problé



titan se obrabi stejne (stejne blbe) jako nerez...

Oprava karbonoveho vyfuku

5.8.2009 v 08:41 | Nahoru | #6
jinak jsem volal do RP a byly by mi prave schopni udelat bud nerez plast nebo titan, titan cca 2500,- nerez 1500,- za kus. Zase by byl asi pokoj a navic i prevatovani by uz nebylo takove akutni jako u karbonu.

nicmene ta oprava by byla porad aktualni, nechtel bych ty origo karapy odepsat.

(reakce na) Oprava karbonoveho vyfuku

5.8.2009 v 08:42 | Nahoru | #7
assassin> aha tak to jsem s tim titanem nevedel :)

Naposledy editováno 05.08.2009 08:43:17

Oprava karbonoveho vyfuku

5.8.2009 v 08:46 | Nahoru | #8
babynek: karbon se laminuje uplne stejne jako treba lode... staci rozmichat epoxid a namatlat tim vlakna.. tim ze bys laminoval jen ten okraj kde se to schova pod tou paskou tak tak muzes to vyztuzeni udelat i skelnym vlaknem, nemusis hned shanet drahy uhlikovy... tohle know how ma kazdej druhej co kdy lepil lode nebo stavel modely... taky tu treba uzivatel mikro myslim dela z karbonu...

jinak problem je ten ze celou konstrukci pohromade drzi ten plast, pres ty nejty.. asi bych se snazil poresit nejakou uparvou aby vyfuk drzel pohromade na stredove roure - pak nebude plast tak namahanej. navic ty nejty se proste casem uvolnuji, asi bych do toho titanu narezal zavity(nechal privarit matky apod) a misto nejtu dal srouby.... reseni je kupa...

2 reakcí na tento příspěvek Oprava karbonoveho vyfuku

5.8.2009 v 08:51 | Nahoru | #9
Já bych spíš hledal příčinu, jestli se ti to takhle láme, tak asi nebudeš mít zrovna ideálně napolohovanej držák.., abys neudělal novej a za rok se ti zas nezlomil.

Naposledy editováno 05.08.2009 08:51:48

1 reakcí na tento příspěvek Oprava karbonoveho vyfuku

5.8.2009 v 08:53 | Nahoru | #10
zase netusim jak se svaruje s titanem, ty matky by asi nebyl spatny napad, ale zase trosku musim dbat i na vzhled. pokusim se zeptat nejakeho modelare, jestli by se do toho nechtel pustit. pravej jak pises je problem, ze ten krabon drzi jen na tech nytech v objimce, takze je celkem dost namahan. kdyby se ta stredni trubka dala nejak prichytit k tomu prednimu dilu tak by t oasi dost pomohlo. no jeste skusim trosku zauvazovat a poptat se znamych. prave mi spis zatim dva lidi co delaji s vyfuky spis radili preplastovat na nejaky kov ...

(reakce na) Oprava karbonoveho vyfuku

5.8.2009 v 08:53 | Nahoru | #11

athlan>Já bych spíš hledal příčinu, jestli se ti to takhle láme, tak asi nebudeš mít zrovna ideálně napolohovanej držák.., abys neudělal novej a za rok se ti zas nezlomil.



tyhle karbonovy plaste to casem delaj... i kdyz je vse jak ma...

ja bych to zatim asi jen zkratil:)

(reakce na) Oprava karbonoveho vyfuku

5.8.2009 v 08:54 | Nahoru | #12
athlan> to by nemel byt problem, nijak ten drzak netaha, psis sem rad, ze mi to udrzel a ze jsme ho po ceste nestratil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava karbonoveho vyfuku

5.8.2009 v 08:57 | Nahoru | #13

babynek>zase netusim jak se svaruje s titanem, ty matky by asi nebyl spatny napad, ale zase trosku musim dbat i na vzhled. pokusim se zeptat nejakeho modelare, jestli by se do toho nechtel pustit. pravej jak pises je problem, ze ten krabon drzi jen na tech nytech v objimce, takze je celkem dost namahan. kdy



titan se da i varit, taky temer identicky s nerezem TIG , v argon atmosfere, jen se pridava Ti drat... akorat by asi museli matky byt taky Ti (me se na titan nerez privarit nepodarilo)
samo ze matky zevntitr... ale dost mozna by tam vysly i zavity, nebo nejakej pasek se zavitama vlozenej pod ten titanovej lem... jak rikam vymyslet toho jde kupa, zalezi jak se do toho kdo pusti...

jo tak ono ty plechovy plaste jsou bezudrzbovy (vylita vata a je to fuk, jen se zabarvi) ten karbon je takova "frajerinka" ale moc nevydrzi...

1 reakcí na tento příspěvek Oprava karbonoveho vyfuku

5.8.2009 v 09:51 | Nahoru | #14
Já bych jen doplnil,že kamarád taky dělal výfuky a já se živil dost dlouho kompozity a karbonem obzvlášť,bude potřeba fenolická pryskyřice-běžné epoxidy jsou do 90st.,a na výfuku se teplota bude pohybovat asi výše....

(reakce na) Oprava karbonoveho vyfuku

5.8.2009 v 10:33 | Nahoru | #15
assassin> jasne ze matky zevnitr :) spis bych musel vybrat nejake pekne srouby s hlavickou, ktere aspon trosku vypadaji jako nytky :). no asi to zkraceni skusim. nejlepsi by byla na rezani asi modelarka bruska, ale bohuzel ji nemam, staci to flexou a rezacim kotoucem, nebo se ten karbon trepi? taky je mi jasne ze potom budu muset asi tim epoxitem kraje zatrit. no bude to zajimave. kazdoapdne uz budu setrit do kasicky na titanove plaste aby to vypadalo k svetu a pak snad bude klid ;)

Naposledy editováno 05.08.2009 10:38:14

(reakce na) Oprava karbonoveho vyfuku

5.8.2009 v 10:35 | Nahoru | #16
djgas> kde tu pryskyrici koupim? v normalni drogerce? nebo musim nekde specialne z netu objednat? jinak diky za tip

Oprava karbonoveho vyfuku

5.8.2009 v 10:40 | Nahoru | #17
babynek: no ja laminat rezu malym rezacim kotouckem v te modelarske brusce, jak rikas ... velka flexa ma asi ten kotouc moc hrubej abys ten okraj nenatrhal...

s tima sroubama... asi chapes co myslim. ty nejty to tam drzi tak ze jsou jakoby "na strih" tzn v te dire v karbonu je to moc namahane...

kdyz tam bude sroub tak ten sevre ten karbon mezi ten vnitrni a vnejsi "plech" ve vetsi plose, karbon neni namahanej "mistne" a vydrzi to radove vic... jen vybrat pekny srouby no.. ale nerez srouby s plkulatou hlavou a krizem, nebo s torxem/inbusem uz se daji sehnat.. na netu treba...

Oprava karbonoveho vyfuku

5.8.2009 v 10:50 | Nahoru | #18
jj vim jak to myslis, akorat teda vyresit to privareni. pokud je to jako nerez tak se to da vlastne varit cimkoliv i elektrikou, ale nevim jestli existuji titanove elektrody. ty srouby by se uz nejake vybrali :), jeste jsem uvazoval ze by se vlastne dala u toho sroubu vetsi podlozka a tim padem by se ten tlak jeste vice rozlozil. tak skusim poptat jeste kamarada modelare, jestli nema takovou brusku, mozna se vyprdnu to delat na obou a zkratim jen jeden a ten dalsi az kdyz bude problem :). sice to bude vypadat krapet divne, ale myslim ze to nebude tragedie :).

Oprava karbonoveho vyfuku

5.8.2009 v 10:53 | Nahoru | #19
babynek: to vareni je takovy no... abys to nepropalil, je to tenkej plisek... skoro bych tam jen stocil z nejake pasoviny oval dovnitr svrtal, vyrezal zavity... ono ty srouby uz si to stahnou, jde jen o to aby se ti ty "matky" netocily pri utahovani...

Oprava karbonoveho vyfuku

5.8.2009 v 13:49 | Nahoru | #20
pryskyřice Havel Composites jsou z olomouce,velice vstřícní a poradí a možná myslím že mají i polotovary-karbonové roury různých průměrů pří mo na výfuky....

Oprava karbonoveho vyfuku

5.8.2009 v 13:50 | Nahoru | #21

Oprava karbonoveho vyfuku

5.8.2009 v 16:49 | Nahoru | #22
diky skusim je kontaktovat, ta pryskyrice co vydrzi tepelne namahani tak 200C a vic by se hodila.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava karbonoveho vyfuku

5.8.2009 v 17:44 | Nahoru | #23
prokonzultuj to s nimi,popř.kup polotovar pokud Ti sedí průměry....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava karbonoveho vyfuku

6.8.2009 v 10:59 | Nahoru | #24
djgas> dikec moc, fakt vstricni, poslou mi nejake zbytky vlakna a asi i kevlaru jak jsem pochopil a i pryskyrici, rikali tak do 200,-. mam to pak normalne podlepit nekolika vrstvama a pak do tech dir napatlat pryskyrici, pak nechat vytvrdnout a klidne vyvrtat diry nove :).
kurnik jestli to vyjde tak budu stastny jak blecha.

pak mi jeste Sobi poradil kde koupit novou objimku a nerezove nytky i s tou objimkou pro vyfuk, prtooze mi tam vypadla ta mezivrstva z te odolne gumy nebo co to je, pak by mely byt uz prumery krome toho titanu vsehcny stejne, tak snad to vydrzi.

dam pak vedet jak jsem dopadl ;).

Naposledy editováno 06.08.2009 11:03:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava karbonoveho vyfuku

6.8.2009 v 12:33 | Nahoru | #25

babynek>djgas> dikec moc, fakt vstricni, poslou mi nejake zbytky vlakna a asi i kevlaru jak jsem pochopil a i pryskyrici, rikali tak do 200,-. mam to pak normalne podlepit nekolika vrstvama a pak do tech dir napatlat pryskyrici, pak nechat vytvrdnout a klidne vyvrtat diry nove :).
kurnik jestli to vyjde ta


jojo super firma co? Na Hava si nemlžu stěžovat, jak píše djgas. klasiku epox nekupuj, určiě poradili dobře, ono by bylo dobré něchat dotvrdit a vyzrát, ale to svým způsobem uděláš pak na výfuku. jen před vrtáním dírek bych počkal i pár dnů. prostě dotvrzení je potřeba ne jen za 24 hodin do toho hned vrtat...

Oprava karbonoveho vyfuku

6.8.2009 v 13:12 | Nahoru | #26
ok, tohle si zapisu za usi :)

Oprava karbonoveho vyfuku

6.8.2009 v 13:19 | Nahoru | #27
škoda že nejsi blíže,udělal bych to.....

(reakce na) Oprava karbonoveho vyfuku

6.8.2009 v 13:20 | Nahoru | #28
mikro> jo obchodovali sme s nima dlouho,měsíčně odběr nad 0,5 mega a i když sem něco potřeboval soukromě,nebyl problem..

Oprava karbonoveho vyfuku

14.8.2009 v 18:26 | Nahoru | #29
tak chlopi konecne to doslo, takze jsem namichal pryskyrici a zacal s laminovanim. nechal jsem to asi 2h kole 60C vytvrdit v troube a ted to necham aspon tech 24 a vice hodin odlezet.
tkaninu jsem kladl na celni stranu vyfuku, protoze spodni vicko se zasouva dovnitr, tim padem bych ho tam nemohl zasunout. pro mne bude lehci vytvorit novou objimku.
Ted ale hlavni dotaz: jak je to z opracovanim? Muzu to brousit, zabrusovat a rezat po vytrdnuti? Jde mi hlavne o to, ze budu potrebovat trosku zabrousit ten prechod co se vytvoril.

Oprava karbonoveho vyfuku

16.8.2009 v 22:09 | Nahoru | #30
tak dolaminovano a vytvrzeno. jestli to bude delat tez nekdo poprve jak ja, tak si davejte bacha kolik vrstev date, bo se pak upilujete a usmirglujete jak ja!
jinak sem jeste dotmelil a navrtal nove diry, hold budou nekde jinde a bude to mozna trosku vypadat jinak nez na zadnim vicku, ale jde o funkcnost. zitra musim zajet jeste ustrihnout nerez plech jako objimku, kterou to nytama stahnu a je to hotovo. jeste mozna trosku dolestim nejakym jemnym smirkem, aby to vypadalo lepe. fotku mozna dam pozdeji az to bude hotove, prez vyrobu jsme nemel nejak cas a chut to fotit, pac to vypadalo hrozne :D.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pokec Honda VTR 1000 SP1, VTR 1000 ... [1 ... 7, 8] Honda VTR 1000 SP1, Honda VTR 1000 SP2 rogyze 223 23.8.2023 v 12:36 Ducati999s
Koupím VTR SP 1/2 neví někdo o něče... [1, 2, 3] Honda VTR 1000 SP1, Honda VTR 1000 SP2 Wanislav 64 26.9.2022 v 17:19 assassin
Vtr sp2 lehke prehrivani Honda VTR 1000 SP2 Ghost-CBR1000rr 21 18.12.2021 v 19:20 babynek
Honda VTR SP predni ( WSBK ) chladi... Honda VTR 1000 SP2 Krajinkář 30 29.3.2021 v 23:06 Sobi
Obutí na RSVMetzeler M7RR nebo Brid... Aprilia RSV 1000, Honda VTR 1000 SP1, Honda VTR 1000... Mates92 12 12.6.2020 v 08:50 Ti_rex


TOPlist