Téma: Gelová vs. kapalinová
 
23.12.2008 v 16:22
Zdravim, zajimalo by me, jakou jinaci vyhodu, krom udajnyho o 30% vyssiho startovaciho vykonu maj gelovy baterky? To jako ze se vevnitr neprelejva elektrolyt, nebo tak? Je lehci?

Sem zvyklej dolejvat, nabijet a tak dale. Je na to i jinaci nabijecka, nebo to sou marketingovy kecy, abych si jinou nabijecku koupil?
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Gelová vs. kapalinová

23.12.2008 v 16:30 | Nahoru | #1
Je na to pulsní nabíječka - zjednodušeně dává pořád stejně proudu. Gelovka je bezůdržbová a můj názor je že by měla být přinejmenším v teréňákách protože když se v kapalinovejch zkarbuje kal na dně tak by mohla zkratovat. No ale já mám stejně v bavoráku už z výroby kapalinovou

Gelová vs. kapalinová

23.12.2008 v 16:33 | Nahoru | #2
Takze gelovka nemuze zkratovat v dusledku bordelu uvnitr? Vono stejnak, jak by se ti dostal do kapalinovy (i jiny teda) nejakej fest bordel?

Gelová vs. kapalinová

23.12.2008 v 16:38 | Nahoru | #3
Odpadává z olověnejch destiček co jsou uvnitř

Gelová vs. kapalinová

23.12.2008 v 16:49 | Nahoru | #4
Myslis diky votresum? No vono to asi bude vsude stejny, jak u silnic, chopperu, tak u krosek pres endura.. vibrace a diry sou vsude....

Gelová vs. kapalinová

23.12.2008 v 16:57 | Nahoru | #5
Druhy jsou tři ale většina lidí si myslí že dva, jsou STD- standart s elektrolitem, průsvitnej obal a zátky nahoře, MF- uzavřené, jsou většinou celé černé musí se nabíjet spec. nabíječkou už jen kvůli odvodu plynů, mají kontakty olověné, GEL- většinou se s nimi nikdo nesetkal a myslí si že mají gelovku a ona je to MF, bývají většinou černé ale i bílo-zelené, musí se nabíjet spec. nabíječkou, kontakty nejsou olověné, daleko slabší než u ostatních baterek- jen takové plíšky, matroš neznám.

1 reakcí na tento příspěvek Gelová vs. kapalinová

23.12.2008 v 17:16 | Nahoru | #6
já jsem měl gelovku ve skůtru a po roce bylo po ní, jsou to jenom sračky, prodávající mě upozorňoval, že na to musí být speciální nabíječka a to by mě zajímalo, jak se to dobíjí v té motorce taky speciálním proudem tohle mi nedokázal vysvětlit.

(reakce na) Gelová vs. kapalinová

23.12.2008 v 17:31 | Nahoru | #7
nasa> přesně v detku mam taky gelovku, nabíjel jsem ji obyč nabíječkou a nic se jí nestalo

2 reakcí na tento příspěvek Gelová vs. kapalinová

23.12.2008 v 17:53 | Nahoru | #8
"Gelovkou" se zřejmě myslí baterie se ztuženým elektrolytem - čili gelem SiO2. Podobné jsou ještě baterie baterie AGM, kde je elektrolyt nasáklý ve "skelné vatě" - tyhle baterie maj tu výhodu, že můžou pracovat v libovolný poloze, zase ae ale musí dodržovat režimy nabíjení - kvůli teplotám a vyvíjeným plynům.

Rozdíl mezi gelovkou a AGM navenek nepoznáš - jen podle údajů výrobce. Pokud jde o uzavřenou "bezúdržbovku" s tekutym elektrolytem, tam platěj všecky pravidla co pro normální baterku se zátkama (poloha, hladina elektrolytu...).

Dokonce se k nám na trh i dovážej baterie EXIDE nabo MAXIMA, který vyrábějí mj. i řadu baterií se spirálově stočenýma elektrodama AGM.

Gelová vs. kapalinová

23.12.2008 v 18:21 | Nahoru | #9
zaznělo to pulsní nabíječka, ne to opravdu nemá nic společnýho s gelovou baterkou

Zajímalo by mě kde všichni ty gelovky berou co
já za svůj život ještě gelovku v motorce neviděl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová vs. kapalinová

23.12.2008 v 18:31 | Nahoru | #10
CharlieV> A když pro bezúdržbové a normální se zátkami platí stejné podmínky, tak tím chceš říct, že v bezúdržbové mizí voda z elektrolitu?

(reakce na) Gelová vs. kapalinová

23.12.2008 v 18:53 | Nahoru | #11

krtek86>CharlieV> A když pro bezúdržbové a normální se zátkami platí stejné podmínky, tak tím chceš říct, že v bezúdržbové mizí voda z elektrolitu?



nemizí, odpařuje se... (nemá kama vole - si teď v duchu říkáš, no já vém ale stejně) a po 6ti letech je na suchu, což je ale stejně u konce životnosti

Naposledy editováno 23.12.2008 18:54:25

Gelová vs. kapalinová

23.12.2008 v 19:04 | Nahoru | #12
no moje gelovka je po smrti za 2 roky....

ale přiznám se...nenabil jsem tu svini ani jednou během tý doby...tak se mi pak odvděčila:)

Gelová vs. kapalinová

23.12.2008 v 19:23 | Nahoru | #13
gelovka se nabíjí pulsní nabíječkou jak bylo řečeno,pokud mate obycejnou nabijecku tak se to musi vzdy tak po 20 minutach odpojit a dat to odpočinout.hodne se ted gelovky davaji do čtyřkolek...

1 reakcí na tento příspěvek Gelová vs. kapalinová

23.12.2008 v 19:28 | Nahoru | #14
Mel sem jedu gelovku dokud sem ji nedal na normalni nabíječka nafoukla se docela slušně a musel sem koupit novou zase gelovku a tu sem mel 2 roky a tedka je buh vi kde moje stavající motorka baterku nama tak to neresim ale snad v kazdym casopise v cmn na 100% byl navod jak dobijet gelovku normalni nabiječkou

(reakce na) Gelová vs. kapalinová

23.12.2008 v 20:33 | Nahoru | #15
Souhlas s Jurawood - vsadím se, že nikdo z vás v motorce ani čtyřkolce pravou gelovku neměl. Jen AGM bezúdržbovku, o které někdo tvrdil, že je to gelovka.

Gelová vs. kapalinová

23.12.2008 v 21:32 | Nahoru | #16
Pulsni nabijecka je na neco jinyho.K nabijeni baterii se skelnym rounem, neboli gelovek, rozhodne neni potreba.
Cituji:
Jeste se používá speciální průběh, kdy se nabíjí impulzním průběhem s vybíjecím pulzem v poměru 5:1 až 10:1. Udává se kladný vliv na sulfatované články, po třech nabíjecích cyklech se zasulfatovaný akumulátor s 20% kapacitou dostal na 80%.
Založeno na poznatku, že pravidelný impulz opačné polarity ve velikosti 10 - 20% nabíjecího proudu má příznivý vliv na desulfataci desek a obnovování jejich původní kapacity. Podmínkou ovšem je malé opotřebení desek, polorozpadlé desky už těžko něčím zachráníte. Skutečně je možné sulfataci, vzniklou dlouhodobým vybitím akumulátoru, touto metodou z velké části odstranit. Není to metoda zázračná, nabíjení a vybíjení je nutné několikrát opakovat. Jde o nabíjení impulzy konstantního náboje (jako by se konstantní proud rozsekal na části - proud-mezera-proud-mezera), z nichž každý pátý až desátý má stejnou velikost, ale opačnou polaritu. Nabíječka je konstrukčně složitější.

Gelová vs. kapalinová

23.12.2008 v 21:38 | Nahoru | #17
já používám baterky co mají jahodovou vypln, a mám šlapací kolo řemenem poháním 3x do hvězdy zapojené alternátory , dobíjím jak se mi chce podle impůlzůů svědomí, že sem vyžranej jako prase a jezdím

Gelová vs. kapalinová

24.12.2008 v 00:52 | Nahoru | #18
Takze poridit nejlip dolejvaci klasiku...

1 reakcí na tento příspěvek Gelová vs. kapalinová

24.12.2008 v 01:30 | Nahoru | #19
Gelovka se da poznat, kdyz ji prefiknes pilkou.Uz se to zde resilo tisickrat a furt ty stejny pindy.

Gelový akumulátor musí být nabíjen nabíječkou, která je pro nabíjení gelových akumulátorů určena, tzn, že má elektronicky hlídané napětí 13,8 V, po jehož dosažení se automaticky přepne na udržovací dobíjení. Takovou nabíječkou lze bez problémů nabíjet i normální akumulátory s tekutým elektrolytem, dokonce s výhodou automatického přepnutí na tzv.udržovací nabíjení.

Naposledy editováno 24.12.2008 01:30:30

1 reakcí na tento příspěvek Gelová vs. kapalinová

24.12.2008 v 12:52 | Nahoru | #20
gelovka pouze pulsní to je dobrej hlod...

Prosím vysvětlit co si představujete pod pulsní..
Já to teda vím, pár sem jich i sestrojil, jak pulsních tak i desulfatačních...

Ovšem s gelovkama to nemá co do činění

2 reakcí na tento příspěvek Gelová vs. kapalinová

24.12.2008 v 12:56 | Nahoru | #21
Velos: a teď koukám, četl si knihu od Arendáš-Ručky viď???

Desulfatace zápornou půlvlnou...

No ale pulsní nabíječky používají dost modeláři, ale tam záporná není... to o čem se v té knížce píše je desulfatace..

Pulsní je k rychlonabíjení a díky pulsaci se dá nabít extremním proudem a nevzrůstá tolik teplota, čož by jinak nešlo

1 reakcí na tento příspěvek Gelová vs. kapalinová

24.12.2008 v 13:09 | Nahoru | #22
Sem z toho zmatenej.. jeden rika to, druhej ono.. Ja sem chtel vedet rozdily, kery v tom sou a jestli ma gelova (nebo jakakoliv jina, nez tekuta), naky vyhody voproti tem tekutejm.. Mno beztak poridim sroubovaci, dolejvaci. Tim nic neposeru.. a nabijet to muzu cimkoliv..

(reakce na) Gelová vs. kapalinová

24.12.2008 v 13:12 | Nahoru | #23
dedek new> Trochu doplním. Limitem není pouze napětí, při kterém se nabíjení zastavuje (nebo přechází do tzv. udržovacího), ale také proud!!! Modelově: Nabíječka bude mít napětí při zatížení 14,5V. Bude dostatečně tvrdá, takže do akumulátoru poteče nepřípustně velký proud. To bude mít za následek velké uvolňování plynů, které nemají možnost zcela volně unikat (zátky jsou těsněné, ale něco okolo projde). Plyny se uvolňují, pokud už není chemicky co přeměňovat (nabito), nebo není dostatečně velká činná plocha (velký proud). Výsledek je postupná destrukce elektrod (vytrhávání materiálu) a možnost poškození akumulátoru tlakem (v krajním případě úplná destrukce)
Řešení: Koupit speciál, nebo postavit, či nechat postavit nabíječku. Mám doma - nastavím napětí + max. nabíjecí proud. Hlídá operační zesilovač naprosto přesně a už léta.

Ještě doplním, že i z uzavřeného aku se voda za pár let používání odpaří. Podařilo se reinkarnovat už mtrvý aku pouze dolitím. Obnovená kapacita cca 60%.

Naposledy editováno 24.12.2008 15:03:36

(reakce na) Gelová vs. kapalinová

24.12.2008 v 13:20 | Nahoru | #24
SmokinCBR> Nevýhoda aku s volně kapalným elektrolytem je možnost vytečení, když moto položíš a materiál elektrod není tlačen na sebe separátorm = vypadává na dno, kde se hromadí až do zkratování desek. Při položení moto se pochopitelně vše urychlí - materiál se dostane mezi desky. (ony ty desky nejsou z litého olova, ale jde o olověnou mřížku, do které je zalisovaná olověná drť = větší plocha = větší kapacita. Samozřejmě se konstrukce liší - popisuji standard. A pochopitelně nejde jenom o olovo, ale i jeho sloučeniny vlivem elektrochem. reakcí, legování,... Bylo by to na přednášku, takže vyloženě telegraficky a nepřesně.

Naposledy editováno 24.12.2008 13:29:56

(reakce na) Gelová vs. kapalinová

24.12.2008 v 13:24 | Nahoru | #25
Jurawood> Ha, pán se vyzná. Tak mi snad potvrdíš výše napsané. Lidi si fakt pletou pojmy s dojmy = gelová a pulzní.

(reakce na) Gelová vs. kapalinová

24.12.2008 v 14:25 | Nahoru | #26
Jurawood> Tuhle knizku kdysi prinesl bratr domu.Vim ze tam byly navody na stavdu nabijecek, jak normalnich tak i pulznich.Vse dopodrobna popsano.Tenkrat sem se o to zajimal, protoze pri kazdodenich startech auta a cestach do prace, baterka ztracela vykon.Nakonec sem to vyresil udrzovacem baterie, kde si nastavim dobijeci proud.Proste prijedu domu a pichnu to na ten udrzovac.Baterie mi vydrzela v aute 6 let a to jeste kdovi jak dlouho tam byla predtim.Jinak, vychazim z tohohle clanku na skoda techwebu.
skoda.panda.cz/clanek.php3

Naposledy editováno 24.12.2008 14:26:26

Gelová vs. kapalinová

24.12.2008 v 14:46 | Nahoru | #27
Rob2: klidně odsouhlasím, máš pravdu stejně jako dedek.
Zato třeba Novej by si měl třeba výše zmíněný článek přešíst..

Jen doplním: nabíječka z lidlu za 199,- je vhodná na všechny aku

V motocyklech se golovky NEPOUŽÍVAJÍ, i když to napíše výrobce na akumulátor a dáte za ni 3.000,- za je to obyč agm bezúdržbovka

Gelová vs. kapalinová

24.12.2008 v 15:04 | Nahoru | #28
Tak kterému akumulátoru nevadí horizontální poloha?

Gelová vs. kapalinová

25.12.2008 v 08:52 | Nahoru | #29
bezúdržbovýmu AGM

edit: najdeš ho pod názvem gelový, v podstatě všechny motoshopy ho vedou pod tímto označením , což je smutný a dokazuje to motorkářskou neinformovanost

Naposledy editováno 25.12.2008 08:54:08

1 reakcí na tento příspěvek Gelová vs. kapalinová

25.12.2008 v 18:09 | Nahoru | #30
Těď v tom mám bordel. Tady je jeden chytřejší elektrikář než druhej. Já tomu prd rozumím ale když jsem přišel do krámu že chci gelovou baterku tak mi jí bez keců prodali a ještě mi poradili že k ní musím mít speciální nabíječku (prej pulsní) no tak jsem ji koupil. Nevim jestli je v ní skelná vata či co ale jak jsem koupil tak prodávám.
P.S. - co zaručenej názor elektrikáře tady to originál
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist