Včera se mi konečne podařilo zesinchronizovat karburatory na Virago XV700 (r.v.1987) a už to konečně jede na dva valce ve všech otačkach, jsou seřizene podtlaky, hladiny, bohatost, vyměna sviček a fajek, všechno v servisu. Ale co mně trapi je to že to pořad střili do vyfuku když zavřu plyn při jizdě s kopce a motorka brzdi motorem
- co je přičinou toho střileni, bohata nebo chuda směs, nebo něco uplně jineho?
- škodi to motoru? mužou se třeba podpalit ventily?
to střileni neni kdovijak silne ale stejně se mi nelibi
Předem moc děkuji za odpovědi
Naposledy editováno 11.04.2008 22:52:44
Co znamena pohrat si na brzdě?
Stavca:- hladiny jsou vystaveny podle manualo, na svice mrknu rano
Naposledy editováno 11.04.2008 22:58:20
Jěště kdyby mi někdo odpověděl jestli jde rovnoměrně na obou valcich přidat na bohatosti směsi bez ujmy předchoziho zesinchronizovani a seřizeni podtlaku
Jestli to jen poblafává při zavření plynu, tak to není tak zlé. Mrkni se, jestli ti dobře těsní kolena do koncovek výfuků. Pokud to tam někde podfukuje, ve výfuku je nižší tlak a to má vliv na tendenci střílet.
Už si nevzpomínám, jestli máš karbecy Mikuni nebo ještě Hitachi - Mikuni mají seřizovací šrouby volnoběžné směsi nahoře vedle víček membrán. Je tam gumová zátka, která se musí vyšprtnout a pod ní šroubky. Mělo by stačit POVOLIT o půl až jednu otáčku (metoda pokus/omyl) a zlepší se to. Ale to povolení je celkem fuška, protože nad karburátory není místo. Já tam strčil plochý bit ze šroubovákové sady a točil s ním pomocí plochého klíče. Starší Hitachi to mají někde dole a hlavně pod krycím plíškem, který se musí opatrně provrtat a vytrhnout, což se nedá provést přímo v motorce. Ale když jsou ty plechy venku, je k tomu lepší přístup než u Mikuni.
Vyfuky jsou nove, těsni určitě dobře ale jsou to ladˇaky.
Karbeci jsou Hitachi a ti plišky jsou vyndany takže se k nim v pohodě dostanu kratkym šroubovakem. Jen mi šlo o to jestli zase nerozhažu sinchronizaci a podtlaky
Ne, nastavení směsi nemá vliv na seřízení podtlaků, toho se nemusíš bát. Pokud máš navíc ty šrouby na továrním nastavení a přitom otevřené výfuky, tak je úplně normální že to práská. Jak jsem psal výš, zkus postupně ty šrouby povolovat. Tím přidáš bohatost na volnoběžné směsi a střílení se bude ztrácet. Možná se ti akorát změní volnoběžné otáčky, ale ty není problém nastavit zpátky na původní těmi dorazovýmí šroubky.
Motor za studena naskoči ale jede jen na jeden, zadni valec. Po asi 2-3 minutach, jak se trochu zahřeje, začne se chytat i ten druhy valec, a doprovazi se to strřilenim do vyfuku toho nemocneho valce. Pak až se to zahřeje pořadně tak to šlape pěkně na oba valce. Najel jsem asi 100 km. pak jsem se doma mrknul na svičky. Ta na tom prvnim valci co nejde za studena je vic do cihlova a taky na tom zadnim valci je lauf vic černy. Sečteno-potrženo, ten předni valec ma chudši směs. Ale jak pro pana-krale to v tom servisu mohly sinchronizovat karbeci a štelovat podtlaky když tam nechaly ruzne směsi na valcich? Co pak to jde udělat bez toho aniž by se musela pořadně nastavit bohatost směsi na obou karburatorech. Jsem s toho zoufaly!
Naposledy editováno 13.04.2008 23:02:58
-jak to muze drzet volnobeh, kdyz to jede jen na 1 valec ze 2?? :o tak me napada, funguje ti sytic na obou karbcich?? nebo se vysunuje jen na tom zadnim?? jinak oranzova barva svice je to nejlepsi, co te muze potkat kdyby byla smes moc chuda, tak by na svicce pry byly bile tecky
Jestli to jen poblafává při zavření plynu, tak to není tak zlé. Mrkni se, jestli ti dobře těsní kolena do koncovek výfuků. Pokud to tam někde podfukuje, ve výfuku je nižší tlak a to má vliv na tendenci střílet.
Mne to taky trosku poblafava. Navic, ted mi mrska padla na zem a vyfuk se trochu posunul v objimce smerem ven, jinak neni nic videt a "strili" to trochu vic..Mam to nejak napasovat zpatky? Mam Laser uz od doby co jsem to koupil a blafa to od zacatku..
Dik
predem dikes za odpoved.
z toho co jsem precetl vyse, bych se ridil radami viraga, zna konkretni motorku a pravdepodobne buzde vedet jestli i pri montazi otevrenych laufu je mozne se zbavit strileni...
pri brzdeni motorem je totiz zavrena klapka - vzduch muze proudit jen malou mezerou... ale motor se zaroven toci vyssimi nez volnobeznymi otackami - snazi se nasat vic vzduchu... takze je mozne ze v tomhle rezimu to micha "chudou" smes, ktera pak lehce praska - hlavne kvuli montazi pruchozich vyfuku... je to vec konstrukce karburatoru... je mozne se toho treba zbavit tak ze volnobeznou smes obohatis tak ze je OK v tomhle rezimu, ale pak je na "normalni" volnobeh moc bohata... vicemene ale ani jedna z techto moznosti neni podle me pro motor kriticka
Tenhle jev je uz dany konstrukci karburatoru (nehledi se na malou zbytecnou ztratu paliva pri brzdeni motorem) a jestli ti karburatory seridili v odbornym servisu, rozhodne na nastaveni nesahat!
Pokud jsou karburatory spravne nastaveny, reseni hledat v tesnosti vyfuku, ale je mozne, ze s nekterymi vyfuky se ho neda zbavit. Kazdopadne by to motoru nemelo nejak skodit.