globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Střileni do vyfuku
 
11.4.2008 v 22:16
Mam dotaz ale předem chci poděkovat 1100Virago ktery mi na podobne dotazy odpovidal nesčetněkrat ale ja chci slyšet taky nazory ostatnich.
Včera se mi konečne podařilo zesinchronizovat karburatory na Virago XV700 (r.v.1987) a už to konečně jede na dva valce ve všech otačkach, jsou seřizene podtlaky, hladiny, bohatost, vyměna sviček a fajek, všechno v servisu. Ale co mně trapi je to že to pořad střili do vyfuku když zavřu plyn při jizdě s kopce a motorka brzdi motorem
- co je přičinou toho střileni, bohata nebo chuda směs, nebo něco uplně jineho?
- škodi to motoru? mužou se třeba podpalit ventily?
to střileni neni kdovijak silne ale stejně se mi nelibi
Předem moc děkuji za odpovědi

Naposledy editováno 11.04.2008 22:52:44

Střileni do vyfuku

11.4.2008 v 22:28 | Nahoru | #1
Bohatá směs bacha na to může ti z to až střelit gufero na klice!

Střileni do vyfuku

11.4.2008 v 22:51 | Nahoru | #2
strilet ti muze jak chuda tak bohata..kazdopadne jsi nemohl cekat ze ti to strilet prestane po tom cos ty karbece zesynchronizoval..tim jsi jen srovnal tlaky ale smes zustala..to abys docili chudsi bo bohats smesi je potreba pohrat si na brzde..

Střileni do vyfuku

11.4.2008 v 22:55 | Nahoru | #3
nejspis to asi bude chuda smes, zkus si podle manualu zmerit vysku hladin v komorach kdyz tak mirne zvys hladiny a tim smes obohatis ted me jeste napada, ze muzes mrknout na svice a podle nich celkem spolehlive urcit, jakou mas smes

Střileni do vyfuku

11.4.2008 v 22:56 | Nahoru | #4
ZX6RR:- bohatost mi dělaly taky, ale mam tam namontovane laděně vyfuky ale ještě než jsem jel na seřizeni takže se seřizovalo podle vyfuku.
Co znamena pohrat si na brzdě?
Stavca:- hladiny jsou vystaveny podle manualo, na svice mrknu rano

Naposledy editováno 11.04.2008 22:58:20

Střileni do vyfuku

11.4.2008 v 23:05 | Nahoru | #5
maguli> pokud mas ladaky, tak je smes skoro na stopro chuda, takze to strilet bude tudiz mirne zvysit hladiny, nebo mozna o neco vetsi trysky nebo to nechat tak mi osobne se to libi

Střileni do vyfuku

11.4.2008 v 23:08 | Nahoru | #6
v 70 procentech chuda smes, ve 20ti dira ve vyfuku, v 10 procentech neco jineho .

Střileni do vyfuku

11.4.2008 v 23:17 | Nahoru | #7
Mě to taky střílí do vejfuku. Dvouvál je dvouvál

Střileni do vyfuku

11.4.2008 v 23:20 | Nahoru | #8
Stavca:- Libit se to muže ale co podpalene ventily? Opravovat to byse mi moc nelibilo.
Jak přidat směs kdyz tedˇ to je sladěny, myslim synchronizace, hladiny a tak? Vytočit šroub bohatosti směsi na chlup stějně u obou karbecu?

Střileni do vyfuku

11.4.2008 v 23:21 | Nahoru | #9

PremeT>Mě to taky střílí do vejfuku. Dvouvál je dvouvál



Strileni do vejfuku neni dvouval ale domrveny nastaveni masiny

Střileni do vyfuku

11.4.2008 v 23:23 | Nahoru | #10

Ozzy_>PremeT>Mě to taky střílí do vejfuku. Dvouvál je dvouvál

Strileni do vejfuku neni dvouval ale domrveny nastaveni masiny



U mě to tím asi nebude.

Střileni do vyfuku

11.4.2008 v 23:26 | Nahoru | #11
maguli> ja si rikam, kolik lidi ma na masine ladak a na smes ani nesahli a o podpalenych ventilech jsem u nich jeste neslysel, ventily se vetsinou podpali, kdyz jsou spatne serizene vule (resp nejsou zadne vule), ja jsem si taky koupil ladak a i kdyz uz predtim byly hladiny mirne vyssi, tak to stejne obcas do vyfuku postreluje, ale zatim vsechno OK a jak rikam, jeste od nikoho jsem neslysel, ze by se mu podpalil ventil kvuli ladaku, takze bych se zas tak moc nebal druha vec by byla, kdybys mel jeste propustnejsi filtr, to uz by chtelo smes obohatit nejlip na brzde s lambdou

Střileni do vyfuku

11.4.2008 v 23:32 | Nahoru | #12

PremeT>Ozzy_>PremeT>Mě to taky střílí do vejfuku. Dvouvál je dvouvál

Strileni do vejfuku neni dvouval ale domrveny nastaveni masiny

U mě to tím asi nebude.



Delej si co chces, nikomu svuj nazor nevnucuju

Naposledy editováno 11.04.2008 23:51:34

Střileni do vyfuku

11.4.2008 v 23:48 | Nahoru | #13
maguli> tim pohrat na brzde jsem myslel to ze by ti podle prubehu kroutaku a bohatosti seridili smes jinyma jehlama a tryskama..jestli je to jen lehky strileni tak to tolik vadit nebude..to dela spouste lidem a neni to nic zavaznyho..

Střileni do vyfuku

12.4.2008 v 07:44 | Nahoru | #14
ZX6RR:- Jo!!..už chapu budu muset někoho sehnat v okoli Brna kdo by to uměl udělat. A to střileni neni moc silne, žadne rany jak s kveru, jen takove lehči při každem plnem zavřeni plynu a naslednem bržděni motorem.
Jěště kdyby mi někdo odpověděl jestli jde rovnoměrně na obou valcich přidat na bohatosti směsi bez ujmy předchoziho zesinchronizovani a seřizeni podtlaku

Střileni do vyfuku

12.4.2008 v 08:20 | Nahoru | #15
maguli: Můžu psát, nebo mám mlčet?
Jestli to jen poblafává při zavření plynu, tak to není tak zlé. Mrkni se, jestli ti dobře těsní kolena do koncovek výfuků. Pokud to tam někde podfukuje, ve výfuku je nižší tlak a to má vliv na tendenci střílet.
Už si nevzpomínám, jestli máš karbecy Mikuni nebo ještě Hitachi - Mikuni mají seřizovací šrouby volnoběžné směsi nahoře vedle víček membrán. Je tam gumová zátka, která se musí vyšprtnout a pod ní šroubky. Mělo by stačit POVOLIT o půl až jednu otáčku (metoda pokus/omyl) a zlepší se to. Ale to povolení je celkem fuška, protože nad karburátory není místo. Já tam strčil plochý bit ze šroubovákové sady a točil s ním pomocí plochého klíče. Starší Hitachi to mají někde dole a hlavně pod krycím plíškem, který se musí opatrně provrtat a vytrhnout, což se nedá provést přímo v motorce. Ale když jsou ty plechy venku, je k tomu lepší přístup než u Mikuni.

Střileni do vyfuku

12.4.2008 v 10:43 | Nahoru | #16
1100Virago:- Ahoj, jseš na světě? To jsem rad! Před par dni jsem ti psal maila ale nějak jsi to asi nezaregistroval.
Vyfuky jsou nove, těsni určitě dobře ale jsou to ladˇaky.
Karbeci jsou Hitachi a ti plišky jsou vyndany takže se k nim v pohodě dostanu kratkym šroubovakem. Jen mi šlo o to jestli zase nerozhažu sinchronizaci a podtlaky

Střileni do vyfuku

12.4.2008 v 12:02 | Nahoru | #17
maguli: Teď jsem kouknul do schránky a fakt - tvůj mail bůhvíproč spadl mezi spamy, tak jsem ho přehlídnul.
Ne, nastavení směsi nemá vliv na seřízení podtlaků, toho se nemusíš bát. Pokud máš navíc ty šrouby na továrním nastavení a přitom otevřené výfuky, tak je úplně normální že to práská. Jak jsem psal výš, zkus postupně ty šrouby povolovat. Tím přidáš bohatost na volnoběžné směsi a střílení se bude ztrácet. Možná se ti akorát změní volnoběžné otáčky, ale ty není problém nastavit zpátky na původní těmi dorazovýmí šroubky.

Střileni do vyfuku

12.4.2008 v 20:28 | Nahoru | #18
Asi ta směs bude fakt chuda protože svičky jsou pěkně vypalene, vubec nejsou černe.
Diky moc za odpovědi, už jsem zase o něco chytřejši

Střileni do vyfuku

13.4.2008 v 23:01 | Nahoru | #19
Dnes jsem se projel trochu delši trasou a mam nove poznatky.
Motor za studena naskoči ale jede jen na jeden, zadni valec. Po asi 2-3 minutach, jak se trochu zahřeje, začne se chytat i ten druhy valec, a doprovazi se to strřilenim do vyfuku toho nemocneho valce. Pak až se to zahřeje pořadně tak to šlape pěkně na oba valce. Najel jsem asi 100 km. pak jsem se doma mrknul na svičky. Ta na tom prvnim valci co nejde za studena je vic do cihlova a taky na tom zadnim valci je lauf vic černy. Sečteno-potrženo, ten předni valec ma chudši směs. Ale jak pro pana-krale to v tom servisu mohly sinchronizovat karbeci a štelovat podtlaky když tam nechaly ruzne směsi na valcich? Co pak to jde udělat bez toho aniž by se musela pořadně nastavit bohatost směsi na obou karburatorech. Jsem s toho zoufaly!

Naposledy editováno 13.04.2008 23:02:58

Střileni do vyfuku

13.4.2008 v 23:08 | Nahoru | #20
maguli> serizeni podtlaku (synchronizace karburatoru) se dela tak, ze se polohou skrticich klapek v sanich seridi podtlak na cca stejne hodnoty, cehoz jde podle me dosahnout, i kdyz jsou smesi rozdilne, proste jedna bude treba vic pootevrena

-jak to muze drzet volnobeh, kdyz to jede jen na 1 valec ze 2?? :o tak me napada, funguje ti sytic na obou karbcich?? nebo se vysunuje jen na tom zadnim?? jinak oranzova barva svice je to nejlepsi, co te muze potkat kdyby byla smes moc chuda, tak by na svicce pry byly bile tecky

Střileni do vyfuku

14.4.2008 v 10:12 | Nahoru | #21
Stavca:- To znamena že když ted začnu hrabat do bohatosti směsi tak zase rozhažu synchronizaci?
Ten sytič asi fakt bude nemocnej protože ja motorku nastartuju bez sytiče a když ho pak chci vytahnout tak motor chcipne

Střileni do vyfuku

14.4.2008 v 10:58 | Nahoru | #22
maguli> to ti bohuzel nepovim, ptz nemam budiky a podtlaky mi serizoval jeden znamy mechanik a ono to pry na starsich masinach, hlavne na 4V neni zadna sranda udajne ale myslim, ze by to zas az nejak zasadni vliv mit nemuselo a pro jistotu si muzes nekde poznacit pozici sroubku a pak zkusit stelovat vratit se to da vzdycky a ten sytic urcite zkontroluj, jestli chodi na obou karbcich stejne, se syticem by ti to melo zdechnout, jen kdyz je motor zahraty, bez neho bys to vicemene nemel skoro nastartovat, hlavne, kdyz je motor studeny

Střileni do vyfuku

14.4.2008 v 12:30 | Nahoru | #23
maguli: Ne, bohatost a synchronizace spolu nesouvisejí. Klidně můžeš seřizovat bohatost. Ale je fakt, že bez měření je to hlavně u starších motorů věda a laborování. A obzvláš´t s neoriginálními výfuky.

Střileni do vyfuku

14.4.2008 v 12:43 | Nahoru | #24
Takže zbyva možnost zajet si někam kde to seřizuji s lambdasondou. Nebo zajedu s tim na stanici měřeni emisi a tam to skusit nastavit podle jejich přistroju. Nebo posledni možnost-pruhledna svička. Ale ta je až v Ostravě

Střileni do vyfuku

14.4.2008 v 13:07 | Nahoru | #25

Jestli to jen poblafává při zavření plynu, tak to není tak zlé. Mrkni se, jestli ti dobře těsní kolena do koncovek výfuků. Pokud to tam někde podfukuje, ve výfuku je nižší tlak a to má vliv na tendenci střílet.


Mne to taky trosku poblafava. Navic, ted mi mrska padla na zem a vyfuk se trochu posunul v objimce smerem ven, jinak neni nic videt a "strili" to trochu vic..Mam to nejak napasovat zpatky? Mam Laser uz od doby co jsem to koupil a blafa to od zacatku..
Dik

Střileni do vyfuku

14.4.2008 v 14:59 | Nahoru | #26
Chapadlo:- Jak mam vyfuky těsne, navic jsou tedˇ davany nove. Ja si taky myslim jak už to tu někdo psal že by to nemělo střilet vubec

Střileni do vyfuku

27.5.2008 v 11:20 | Nahoru | #27
1100Virago> zdarec, prosim te mam na tebe dotaz, mam virago 535 a na zadnim valci mam po par kilometrech cernou svicku. Asi to muze to delat bohata smes?? nebo to muze delat i podpaleny ventil, da se poznat ze ventil je podpaleny i jinak - treba, ze to blbe startuje, nebo jine priznaky??
predem dikes za odpoved.

Střileni do vyfuku

27.5.2008 v 11:41 | Nahoru | #28
maguli: u nekterych karburatorovych motoru se pri instalaci ladaku strileni nezbavis....
z toho co jsem precetl vyse, bych se ridil radami viraga, zna konkretni motorku a pravdepodobne buzde vedet jestli i pri montazi otevrenych laufu je mozne se zbavit strileni...

pri brzdeni motorem je totiz zavrena klapka - vzduch muze proudit jen malou mezerou... ale motor se zaroven toci vyssimi nez volnobeznymi otackami - snazi se nasat vic vzduchu... takze je mozne ze v tomhle rezimu to micha "chudou" smes, ktera pak lehce praska - hlavne kvuli montazi pruchozich vyfuku... je to vec konstrukce karburatoru... je mozne se toho treba zbavit tak ze volnobeznou smes obohatis tak ze je OK v tomhle rezimu, ale pak je na "normalni" volnobeh moc bohata... vicemene ale ani jedna z techto moznosti neni podle me pro motor kriticka

Střileni do vyfuku

27.5.2008 v 13:50 | Nahoru | #29
assassin> ma castecne pravdu, ale s tim rozdilem, ze pri zavrenem plynu a brzdeni motorem vznika pred karburatorem obrovsky podtlak, protoze smes do motoru muze proudit pouze malou sterbinou okolo klapky a volnobeznym systemem. To ma za nesledek mnohem vetsi rychlost proudeni vzduchu pres volnobezny system, nez pri volnobehu. A ta vyssi rychlost zase zpusobi nasavani vetsiho mnozstvi benzinu, nez by bylo treba. (I kdyz pri brzdeni motorem by zadny benzin potreba nebyl, nektere automobilove karburatory maji v takovem rezimu vyreseno uzavreni privodu benzinu.) Ve smesi je pak prebytek benzinu, který se ve valcich nestaci spalit, proto nespaleny benzin odchazi do vyfuku. Pokud neni vyfukovy system 100% tesny, muze dochazet k prisavani vzduchu do vyfuku, tim se k nespalenemu benzinu dostane kyslik a muze dojit k jeho zapaleni - strileni do vyfuku. Jak uz vyplyva z princypu vzniku tohoto typu "strileni", muze na nej mit vliv akorat tesnost vyfuku, nastaveni bohatosti volnobehu a zakladni polohy klapek (pripadne vyska hladiny), mozna velikost zakladniho predstihu. Nemuze na nej mit vliv bohatost smesi pri zatizeni motoru (ta se obvykle nastavuje na brzde zmenou jehly a hlavni trysky).

Tenhle jev je uz dany konstrukci karburatoru (nehledi se na malou zbytecnou ztratu paliva pri brzdeni motorem) a jestli ti karburatory seridili v odbornym servisu, rozhodne na nastaveni nesahat!

Pokud jsou karburatory spravne nastaveny, reseni hledat v tesnosti vyfuku, ale je mozne, ze s nekterymi vyfuky se ho neda zbavit. Kazdopadne by to motoru nemelo nejak skodit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist