Já samozřejmě preferuju řazení na vyšší kvalt bez vymáčknutí spojky. Jaký kdy máte fíhly, zkušenosti atd. ....
edit: budte od te dobroty a aspon se nad tim zamyslete
A to ze necejtis zadny cuknuti je tim ze prevod ty energie na pohyb je moc rychlej tudiz neucinnej. Kdyz ti jebnu kladivem do auta taky te tim moc neposunu...
Naposledy editováno 16.05.2008 11:21:37
pepazdepa1> Číkusy vyvraťo prosím nějakým jednoduchým schématem (které pochopí i již zmiňovaný zedník), nebo fotografií. Rád potom mile uznám svůj omyl v řazení bez spojky.
Při řazení bez spojky nárazově klesnou otáčky. Tedy motor (a spojka a hnací hřídel převodovky) v okamžiku ztrácí kinetickou energii. Ta se musí někde projevit. Mění se tedy na teplo při pružné deformaci všech zapojených dílů (včetně řetězu, pneumatiky...). Pokud po dlouhém řazení bez spojky dojde k plastické deformaci, motorka pravděpodobně dojezdila.
Při řazení se spojkou je tomu podobně, ale neplechu tropí pouze kinetická energie hnací hřídele (která je neporovnatelně menší než v předchozím případě). Kinetická enegie motoru se až poté mění na teplo ve spojce, která je ovšem na toto stavěná.
Stačí ?
Edit: Je tu vubec nekdo kdo si znicil prevodovku timto zpusobem? Je mi trochu zahadou ze se nikdo jeste neozval ze takto prevodovku znicil.
Naposledy editováno 16.05.2008 12:32:30
Naopak pokud je někdo lempl, odrovná motorku i když řadí se spojkou.
Netvrdím, že se tím zaručeně zlikviduje převodovka, ale že není pravda, že řazení bez spojky není škodlivé.
Číkus>pepazdepa1> Číkusy vyvraťo prosím nějakým jednoduchým schématem (které pochopí i již zmiňovaný zedník), nebo fotografií. Rád potom mile uznám svůj omyl v řazení bez spojky.
Při řazení bez spojky nárazově klesnou otáčky. Tedy motor (a spojka a hnací hřídel převodovky) v okamžiku ztrácí kinetickou energii. Ta se musí někde projevit. Mění se tedy na teplo při pružné deformaci všech zapojených dílů (včetně řetězu, pneumatiky...). Pokud po dlouhém řazení bez spojky dojde k plastické deformaci, motorka pravděpodobně dojezdila.
Při řazení se spojkou je tomu podobně, ale neplechu tropí pouze kinetická energie hnací hřídele (která je neporovnatelně menší než v předchozím případě). Kinetická enegie motoru se až poté mění na teplo ve spojce, která je ovšem na toto stavěná.
Stačí ?
A to je prave otazka jelikoz sportovni motorky maji male odstupnovani prevodu (nemam SS a mam cca. 1500ot/s na rychlostni stupen) a pred prerazenim se ubira plyn muze byt rozdil kolik 800-1000ot/s? Nevim, ale porad se nemuzu zbavit dojmu, ze kdyz ve vysokych otackach preradim se spojkou vytvorim tam mnohem vetsi raz (otacky nejdrive spadnou a pak zase vylitnou) prece jenom ne vzdy clovek se spojkou zaradi dokonale ty otacky jdou tezko trefit. Jen moje domenka + to co mam vypozorovany na masine.
A to je prave otazka jelikoz sportovni motorky maji male odstupnovani prevodu (nemam SS a mam cca. 1500ot/s na rychlostni stupen) a pred prerazenim se ubira plyn muze byt rozdil kolik 800-1000ot/s? Nevim, ale porad se nemuzu zbavit dojmu, ze kdyz ve vysokych otackach preradim se spojkou vytvorim tam mnohem vetsi raz (otacky nejdrive spadnou a pak zase vylitnou) prece jenom ne vzdy clovek se spojkou zaradi dokonale ty otacky jdou tezko trefit. Jen moje domenka + to co mam vypozorovany na masine.
Takhle nějak to vidim i já .
Číkus>pepazdepa1>Jen je třeba si uvědomit, že se to projeví například taky na životnosti řetězu.
Tohle me zajima piste jak jezdite/radite jakou mate retezovku a kolik vam vydrzela.
Edit: Ptam se proto, protoze mam prave uplne novou retezovku :)
Naposledy editováno 16.05.2008 13:10:53
Kaspery>
A to je prave otazka jelikoz sportovni motorky maji male odstupnovani prevodu (nemam SS a mam cca. 1500ot/s na rychlostni stupen) a pred prerazenim se ubira plyn muze byt rozdil kolik 800-1000ot/s? Nevim, ale porad se nemuzu zbavit dojmu, ze kdyz ve vysokych otackach preradim se spojkou vytvorim tam mnohem vetsi raz (otacky nejdrive spadnou a pak zase vylitnou) prece jenom ne vzdy clovek se spojkou zaradi dokonale ty otacky jdou tezko trefit. Jen moje domenka + to co mam vypozorovany na masine.
pokud umíš dobře řadit tak nenecháš otáčky padnout níž než je třeba. Ale i pokud klesnou víc a poté vyletí nahoru, mají na to víc času (dokud klouže spojka) a nedochází k rázovému namáhání, ale pouze k opotřebení spojky.
Anti>K tomu okamžiku řazení.Vyplatil se lehoučký tlak na řadičku.V okmžiku ubrání tam skočí.
Jinak,většinou tu spojku používám.Na druhou stranu jsem se nedávno přistihl,že ji jen tak "lechtám".A stačí to.I na Italským motoru.
Ale tak jak tu bylo řečeno-mnohem šetrnější je správné zařazení bez spojky než špatné zařazení se spojkou....
ví o čem mluví...
Kaspery>Číkus>pepazdepa1>Jen je třeba si uvědomit, že se to projeví například taky na životnosti řetězu.
Tohle me zajima piste jak jezdite/radite jakou mate retezovku a kolik vam vydrzela.
Edit: Ptam se proto, protoze mam prave uplne novou retezovku :)
Retezovka vydrzela uplne v klidu. Na ZX9 puvodni 32tis km a druha 28tis km, puvodni byla asi nejaky EK a druha byla DID ta druha nejpevnejsi (tusim 530 VM), a to sem mu daval na frak spis jizdou po zadnim (na prvnim retezu az tak od 27tis).
edit: a radim 50:50 podle citu...
Naposledy editováno 16.05.2008 14:06:48
Kaspery>Číkus>pepazdepa1>Jen je třeba si uvědomit, že se to projeví například taky na životnosti řetězu.
Tohle me zajima piste jak jezdite/radite jakou mate retezovku a kolik vam vydrzela.
Edit: Ptam se proto, protoze mam prave uplne novou retezovku :)
V tom případě neřaďte vůbec.. ..Aby vám ten řetěz něco vydržel....
6ivotnost řetězu to ovlivní podle rukou....
Kladně, nebo záporně....