globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
 
11.5.2008 v 08:59
Pochlubte se jak kdo řadáte na vyšší kvalt, jak nejlépe řadit...
Já samozřejmě preferuju řazení na vyšší kvalt bez vymáčknutí spojky. Jaký kdy máte fíhly, zkušenosti atd. ....

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 11:14 | Nahoru | #211
Chuma> Podivej se na ten svuj obrazek a predstav si ze jedes a celou masinerii pred spojkou vymotas treba na 11 tisic a bez spojky tak kopnes vyssi kvalt. To si fakt myslis ze ubranim plynu eliminujes celou tu energii? To prece bije do voci ze se ten rozdil energii klikovky pred a po prerazeni hned tak nekam neztrati ale musej ho pohltit kolecka prevodovky ktery ti za to nepodekujou.
edit: budte od te dobroty a aspon se nad tim zamyslete
A to ze necejtis zadny cuknuti je tim ze prevod ty energie na pohyb je moc rychlej tudiz neucinnej. Kdyz ti jebnu kladivem do auta taky te tim moc neposunu...

Naposledy editováno 16.05.2008 11:21:37

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 11:14 | Nahoru | #212
Taky v návodu píšou ať se držíš předepsaných rychlostí. Jestli jsi jel někdy víc jak 90 na vedlejší, kurvíš motorku. Koukám že se to tu stáčí do klasické debaty na tomhle fóru. Samej odborník. Když sem dá někdo schéma a přesně to popíše, takdruhej napíše že to není pravda. Číkusy vyvraťo prosím nějakým jednoduchým schématem (které pochopí i již zmiňovaný zedník), nebo fotografií. Rád potom mile uznám svůj omyl v řazení bez spojky.

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 11:25 | Nahoru | #213
pepazdepa1> Ze mame v motorce motor za nim spojku a prevodovku snad vi kazdej i bez schematu.

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 12:21 | Nahoru | #214

pepazdepa1> Číkusy vyvraťo prosím nějakým jednoduchým schématem (které pochopí i již zmiňovaný zedník), nebo fotografií. Rád potom mile uznám svůj omyl v řazení bez spojky.



Při řazení bez spojky nárazově klesnou otáčky. Tedy motor (a spojka a hnací hřídel převodovky) v okamžiku ztrácí kinetickou energii. Ta se musí někde projevit. Mění se tedy na teplo při pružné deformaci všech zapojených dílů (včetně řetězu, pneumatiky...). Pokud po dlouhém řazení bez spojky dojde k plastické deformaci, motorka pravděpodobně dojezdila.

Při řazení se spojkou je tomu podobně, ale neplechu tropí pouze kinetická energie hnací hřídele (která je neporovnatelně menší než v předchozím případě). Kinetická enegie motoru se až poté mění na teplo ve spojce, která je ovšem na toto stavěná.

Stačí ?

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 12:29 | Nahoru | #215
powl> Pepazdepal chtel poukazat na to ze se nekdo snazil aspon ukazat co a jak na nazornem pripadu, kdezto cikusovo argument je jen "nejsi strojar". Prakticky jsi odpovedel stejne nulove jako Cikus.

Edit: Je tu vubec nekdo kdo si znicil prevodovku timto zpusobem? Je mi trochu zahadou ze se nikdo jeste neozval ze takto prevodovku znicil.

Naposledy editováno 16.05.2008 12:32:30

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 12:36 | Nahoru | #216
Kaspery>
Já jsem akorát dokázal zničit ¨převodovku¨u čínskýho autíčka na setrvák . To můžu přiznat protože je to pravda .

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 12:50 | Nahoru | #217
Číkus> ok tenhle argument beru. A ještě v praxi zničila se tímto někomu ta převodovka?

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 12:56 | Nahoru | #218
pepazdepa1> neznám nikoho, kdo by tímhle převodovku odrovnal ... ona toho vydrží docela hodně. Jen je třeba si uvědomit, že se to projeví například taky na životnosti řetězu.

Naopak pokud je někdo lempl, odrovná motorku i když řadí se spojkou.

Netvrdím, že se tím zaručeně zlikviduje převodovka, ale že není pravda, že řazení bez spojky není škodlivé.

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 12:59 | Nahoru | #219
Číkus>
Á, koukám že nám Číkus pomalu vyměkává

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 13:03 | Nahoru | #220
Číkus> Hezky si to napsal v tomhle případě s tebou souhlasím a budu dál řadit bez spojky

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 13:04 | Nahoru | #221

Číkus>pepazdepa1> Číkusy vyvraťo prosím nějakým jednoduchým schématem (které pochopí i již zmiňovaný zedník), nebo fotografií. Rád potom mile uznám svůj omyl v řazení bez spojky.

Při řazení bez spojky nárazově klesnou otáčky. Tedy motor (a spojka a hnací hřídel převodovky) v okamžiku ztrácí kinetickou energii. Ta se musí někde projevit. Mění se tedy na teplo při pružné deformaci všech zapojených dílů (včetně řetězu, pneumatiky...). Pokud po dlouhém řazení bez spojky dojde k plastické deformaci, motorka pravděpodobně dojezdila.

Při řazení se spojkou je tomu podobně, ale neplechu tropí pouze kinetická energie hnací hřídele (která je neporovnatelně menší než v předchozím případě). Kinetická enegie motoru se až poté mění na teplo ve spojce, která je ovšem na toto stavěná.

Stačí ?



A to je prave otazka jelikoz sportovni motorky maji male odstupnovani prevodu (nemam SS a mam cca. 1500ot/s na rychlostni stupen) a pred prerazenim se ubira plyn muze byt rozdil kolik 800-1000ot/s? Nevim, ale porad se nemuzu zbavit dojmu, ze kdyz ve vysokych otackach preradim se spojkou vytvorim tam mnohem vetsi raz (otacky nejdrive spadnou a pak zase vylitnou) prece jenom ne vzdy clovek se spojkou zaradi dokonale ty otacky jdou tezko trefit. Jen moje domenka + to co mam vypozorovany na masine.

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 13:05 | Nahoru | #222
pepazdepa1>

Já taky , jen mimochodem měl bych kupce na Busu a vůbec by mu nevadilo že řadim bez spojky...
Hayu ale neprodám, načem bych asi sprintoval když finančně vycházim tak akorát .

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 13:07 | Nahoru | #223
Kaspery>
A to je prave otazka jelikoz sportovni motorky maji male odstupnovani prevodu (nemam SS a mam cca. 1500ot/s na rychlostni stupen) a pred prerazenim se ubira plyn muze byt rozdil kolik 800-1000ot/s? Nevim, ale porad se nemuzu zbavit dojmu, ze kdyz ve vysokych otackach preradim se spojkou vytvorim tam mnohem vetsi raz (otacky nejdrive spadnou a pak zase vylitnou) prece jenom ne vzdy clovek se spojkou zaradi dokonale ty otacky jdou tezko trefit. Jen moje domenka + to co mam vypozorovany na masine.

Takhle nějak to vidim i já .

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 13:08 | Nahoru | #224

Číkus>pepazdepa1>Jen je třeba si uvědomit, že se to projeví například taky na životnosti řetězu.



Tohle me zajima piste jak jezdite/radite jakou mate retezovku a kolik vam vydrzela.

Edit: Ptam se proto, protoze mam prave uplne novou retezovku :)

Naposledy editováno 16.05.2008 13:10:53

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 13:10 | Nahoru | #225
Proc teda nekdo nezkusite napsat vyrobcum do Japonska...? Nebo Servisum moto do Nemecka....? Ceskym ne ,to nejsou dle meho nazoru odbornici....sundavali altik pomoci kladiva(YAMAHA).....

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 13:10 | Nahoru | #226
Kaspery>
Taky se musí posoudit kdo jak má nabušenou mašinu a jakým jezdí stilem...

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 13:11 | Nahoru | #227
....a budete mit vicemene jasno....,ne...?

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 13:12 | Nahoru | #228
Bornys>
Někdy je i to kladivo potřeba použít (na blbce ).

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 13:19 | Nahoru | #229

orgovany>Číkus>
Á, koukám že nám Číkus pomalu vyměkává


ale houby

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 13:21 | Nahoru | #230

Kaspery>
A to je prave otazka jelikoz sportovni motorky maji male odstupnovani prevodu (nemam SS a mam cca. 1500ot/s na rychlostni stupen) a pred prerazenim se ubira plyn muze byt rozdil kolik 800-1000ot/s? Nevim, ale porad se nemuzu zbavit dojmu, ze kdyz ve vysokych otackach preradim se spojkou vytvorim tam mnohem vetsi raz (otacky nejdrive spadnou a pak zase vylitnou) prece jenom ne vzdy clovek se spojkou zaradi dokonale ty otacky jdou tezko trefit. Jen moje domenka + to co mam vypozorovany na masine.


pokud umíš dobře řadit tak nenecháš otáčky padnout níž než je třeba. Ale i pokud klesnou víc a poté vyletí nahoru, mají na to víc času (dokud klouže spojka) a nedochází k rázovému namáhání, ale pouze k opotřebení spojky.

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 13:29 | Nahoru | #231
to Číkus

...bezspojkari to proste nedovedou priznat,ze razeni bez spojky pro prevodovku neni az zase tak uplne ok,jako se spojkou.....

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 13:32 | Nahoru | #232
Číkus> Jasny no prakticky jediny recept na to je radit co nejrychleji ale obcas to clovek podle me stejne nesladi a pusti spojku krapet driv nebo pozdeji a uz trpi spojka nebo prevodovka...

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 13:32 | Nahoru | #233
Kaspery> nikdo není dokonalý

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 13:38 | Nahoru | #234
Bornys> A rejpnu si sam Cikus napsal ze spojkar dokaze spatnym razenim vykurvit prevodovku. Mam za to ze nikdo tu nenapsal ze by ji to neskodilo spis byla otazka jak moc (zdali se da prevodovka znicit). Tim mam dneska vybrano (ted nemuzu rejpat do zeny )

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 13:42 | Nahoru | #235
Jo,jo....v poho.....

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 14:03 | Nahoru | #236

Anti>K tomu okamžiku řazení.Vyplatil se lehoučký tlak na řadičku.V okmžiku ubrání tam skočí.
Jinak,většinou tu spojku používám.Na druhou stranu jsem se nedávno přistihl,že ji jen tak "lechtám".A stačí to.I na Italským motoru.
Ale tak jak tu bylo řečeno-mnohem šetrnější je správné zařazení bez spojky než špatné zařazení se spojkou....


ví o čem mluví...

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 14:05 | Nahoru | #237

Kaspery>Číkus>pepazdepa1>Jen je třeba si uvědomit, že se to projeví například taky na životnosti řetězu.

Tohle me zajima piste jak jezdite/radite jakou mate retezovku a kolik vam vydrzela.

Edit: Ptam se proto, protoze mam prave uplne novou retezovku :)



Retezovka vydrzela uplne v klidu. Na ZX9 puvodni 32tis km a druha 28tis km, puvodni byla asi nejaky EK a druha byla DID ta druha nejpevnejsi (tusim 530 VM), a to sem mu daval na frak spis jizdou po zadnim (na prvnim retezu az tak od 27tis).

edit: a radim 50:50 podle citu...

Naposledy editováno 16.05.2008 14:06:48

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 14:09 | Nahoru | #238

Kaspery>Číkus>pepazdepa1>Jen je třeba si uvědomit, že se to projeví například taky na životnosti řetězu.

Tohle me zajima piste jak jezdite/radite jakou mate retezovku a kolik vam vydrzela.

Edit: Ptam se proto, protoze mam prave uplne novou retezovku :)



V tom případě neřaďte vůbec.. ..Aby vám ten řetěz něco vydržel....
6ivotnost řetězu to ovlivní podle rukou....
Kladně, nebo záporně....

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 14:20 | Nahoru | #239
Bubrak ZX10R> DID 530VM jsem tam ted montoval tak jsem zvedav, jezdim i ve dvou tak snad neco vydrzi :)

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

16.5.2008 v 14:32 | Nahoru | #240
Proc tam nedate DID 530ZVM2....je jeste lepsi a vydrzi vic...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist