Tak se nám sezóna pěkně rozjíždí, rád se vždy přidám ke skupince na společný výlet, přece jenom společnost na cestě i u stolu zpříjemní den
Za posledních několik málo sezón jsem něco sjezdil s kamarády na chopperech i na "silnicích" se kterými si rozumím přece jen trochu víc. Bohužel ne všechny výlety se obešly bez drobných nepříjemností, kterým ale bylo možné snadno předejít rozumnou domluvou a dodržováním základních pravidel.
Skvěle a podrobně popsaná pravidla najdete třeba tady: cruisers.cz ale pro menší skupinky především sportovních motorek by postačilo si připomenout některé základní postřehy z praxe:
- první a poslední jezdec by měli být zkušení, zodpovědní, hlídat celou skupinu, mají na sebe telefon a ví přesně kam a kudy se jede
- nejpomaleší ze skupiny jezdí nejlépe hned za vedoucím jezdcem, nikdy ne poslední, protože Tail Gunner (zadní střelec) mívá při dojíždění skupiny nejvyšší maximální rychlosti!
- každý ve skupině si hlídá toho před sebou (odestup) a za sebou, nikdy neujíždět přes křižovatky nebo nepřehledné úseky, aby se ten za mnou nemoh ztratit! pokud bude mít kdokoliv jakýkoliv problém, za chvíli tak stojí celá skupina a můžeme si pomoci
- vzhledem k tomu, že teď mluvím o sportech a ne o kochačích, nevidím problém když si rychlejší kolínkáři ve známém, kvalitním a přehledném úseku střihnou zatáčky svým tempem bez ohledu na pomalé za sebou - nesmí ovšem ohrozit předjížděním ty před sebou a před další křižovatkou počkat na pomalejší a znovu se zformovat do skupiny
- ti pomalejší se tak nemusí za každou cenu honit, řezat to na hraně svých možností, protože jim nikdo neujede a nemůžou se ani v neznámém úseku ztratit
Pokud máte dobrý tip na doplnění, sem s ním, budu editovat.
Naposledy editováno 06.04.2009 08:19:27
Není potom lepší jezdit jen s pár lidma, když zbylou polovinu ani jak si sám říkal, nevidíš???
Nechci prudit, ale mám prostě tenhle názor.
Kubajzz>Pavel GT650> pokud bereš ztráty jen že se někdo ztratí tak jo, jinak doufám nebudou žádné :\
nechci vůbec malovat čerta na zeď (ani tvůj avatvar ) snad bude všechno v pohodě, ale směs různých motorek, kde se řidiči neznají navzájem si říká o překvapení předem.
Musím na něco zaklepat, že jsem ještě žádný větší průser nezažil. To že jsme tahali nedávno z příkopy GSX s lehčími oděrkami je maličkost, že jsme krátce potom ztratili Bonda, protože si ho vzadu nehlídali byla taky víceméně prkotina. Že loni Suja ujel Fazerákovi, protože ........ no to bylo zase trochu něco jiného a pak si to kluci vyříkali.
Čím větší skupina - tím víc nutné tolerance, jinak nemá cenu ani vyjíždět.
Kubajzz>Pavel GT650> no právě, hodně motorek už je prdlajs projížďka a hlídáš jen pořád, aby se nikdo nestratil :\
jj, tak jak letos Kubajzák ... nějak na nás nepočkali (po cestě na prohlídku jeskyně) a dojížděli jsme s Landarem úplně sami a prakticky poslední :o ale jinak to bylo gut, cesta zpátky už byla v poho (ošetřila jsem si, že milááášek jel prakticky furt přede mnou )
nemelo by tam byt spis napsano maximalni okamzite rychlosti? protoze prumernou maj snad vsichni stejnou, kdyz jedou stejnou trasu za stejnou dobu?
Tyhle pravidla by měli lidi hlavně dodržovat při velkých akcích-bohužel když je velká akce, vždycky si nějaký debil(ale většinou více kusů) umane, že si z něho sednou všichni na prdel, když bude všechny předjíždět, nejlíp zprava nebo v pravé zatáčce, brzdit a neustále předjíždět celou kolonu....